Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 43 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Komplett opererer med 45 dagers åpent kjøp. Jeg merket meg at TV'n buzzer. Om det er så mye at det utgjør et problem har jeg enda ikke avgjort. Jeg har derfor sendt en e-post til Komplett for å høre om de vil matche tilbudet fra Best Buy. Om de ikke ønsker det vil det være et moment i vurderingen om jeg orker maset med å få sendt det i retur.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENDELIG sank TV-en i pris!!!

Jeg ville retunert dersom Komplett.no ikke var villige.
    Prinsippsak!

Update: Ser ut til at bestbuy.no hadde feilpriset.
    Noen som kjøpte og fikk til den prisen?

Selv sitter jeg fortsatt på gjerdet (regner med å sitte her til neste års modeller kommer) :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,896
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kamerat har nettopp kjøpt seg 64" 8005 plasma. Hva er det som må/ør forandres fra fabrikksoppsettet der?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en del av foten(den delen som skrues fast i TV og fot) til 64D8005 å låne bort til jeg får ny fra Samsung? Jeg har solgt TVen og den nye eieren skal bruke foten og den delen fulgte ikke med i esken min. Jeg bor i Drammen, så det er fint hvis du bor i nærheten. Send PM eller mail til msaksha@online.no hvis du kan hjelpe meg.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tiiim
    ENDELIG sank TV-en i pris!!!

Jeg ville retunert dersom Komplett.no ikke var villige.
    Prinsippsak!

Update: Ser ut til at bestbuy.no hadde feilpriset.
    Noen som kjøpte og fikk til den prisen?

Selv sitter jeg fortsatt på gjerdet (regner med å sitte her til neste års modeller kommer) :P
    Veldig irriterende at Bestbuy driver med prisrot, jeg solgte akkurat en PS64D8005 billig pga prisen til Bestbuy...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff... Nå har vi hatt vår PS64D8005 i i to uker og det var vel bare dømt til å skje noe...

Har en død pixel midt på skjermen!!!

Det er jo rimelig irriterende når den er midt på da :/

Kan man reklamere på slikt?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av αкαѕнα
    Det er jo rimelig irriterende når den er midt på da :/

Kan man reklamere på slikt?
    Det er i allefall enkelt å returnere den om du har kjøpt et sted med god returordning. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det svært lite gråimport for tiden, så om TVen din er fra Samsung Nordic har du 100% pixelgaranti. Ta kontakt med Samsung, så ordner de nok opp i det..

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 51D8000 har begynt å krangle litt etter siste oppdatering av firmware. den sliter mer på raske bevegelser enn tidligere. Noen ganger virker det som jeg trykker på pause i ett halvt sekund, for så å fortsette et halvt sekund seinere. virker nesten som den henger seg litt. Går det ann å gå tilbake til gammel firmware?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp kjøpt en PS59D6905 som jeg fikk til en veldig god pris (11k), men den buzzer dessverre; det merkes best når jeg sitter rett foran TVen.

Jeg hører det knapt når jeg bruker hodetelefoner, men ellers det er definitivt hørbart opp til et moderat høyt lydnivå. Etter hva jeg har lest har omtrent alle Samsung-plasmaer dette problemet, så det er vel neppe noen vits i å bytte den eller prøve å få den fikset?

Foreløpig klarer jeg å tolerere buzzingen, spesielt siden jeg bruker mye hodetelefoner, men jeg er redd for å få totalt fnatt i løpet av noen måneder, og det er jo gjerne en TV jeg har tenkt å ha i noen år.

Jeg har derfor sett etter hvilke potensielle LCD-modeller som kan fungere som en erstatning, men det virker på meg som om man i beste fall må betale dobbelt så mye for å få en 4" mindre TV som er kanskje 80% så bra som denne plasma-TVen, og det frister ikke så veldig.

Er det noen av dere med buzzere som har levd med det over tid og ikke angret på at dere ikke gikk for en LCD i stedet?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som bruker ps3 på plasmaen? Jeg har 51D8005 kobla til hd-pvr, ps3 og htpc. Oppløsning på hd-pvr er 1080i, HTPC er 1080p mens ps3 har 720/1080. Men det står ikke i eller p etter 720/1080. Hva kommer det av?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ebx
    Jeg har nettopp kjøpt en PS59D6905 som jeg fikk til en veldig god pris (11k), men den buzzer dessverre; det merkes best når jeg sitter rett foran TVen.

Jeg hører det knapt når jeg bruker hodetelefoner, men ellers det er definitivt hørbart opp til et moderat høyt lydnivå. Etter hva jeg har lest har omtrent alle Samsung-plasmaer dette problemet, så det er vel neppe noen vits i å bytte den eller prøve å få den fikset?

Foreløpig klarer jeg å tolerere buzzingen, spesielt siden jeg bruker mye hodetelefoner, men jeg er redd for å få totalt fnatt i løpet av noen måneder, og det er jo gjerne en TV jeg har tenkt å ha i noen år.

Jeg har derfor sett etter hvilke potensielle LCD-modeller som kan fungere som en erstatning, men det virker på meg som om man i beste fall må betale dobbelt så mye for å få en 4" mindre TV som er kanskje 80% så bra som denne plasma-TVen, og det frister ikke så veldig.

Er det noen av dere med buzzere som har levd med det over tid og ikke angret på at dere ikke gikk for en LCD i stedet?
    Har selv denne tven og har minimalt med buzzing. Ja, jeg hører det om jeg muter lyden, men fra sofaen (2,5m unna) merkes den ikke selv med veldig lavt volum. Jeg angrer ikke på mitt kjøp (bortsett fra at jeg kunne ønske meg 60"++).

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Noen som bruker ps3 på plasmaen? Jeg har 51D8005 kobla til hd-pvr, ps3 og htpc. Oppløsning på hd-pvr er 1080i, HTPC er 1080p mens ps3 har 720/1080. Men det står ikke i eller p etter 720/1080. Hva kommer det av?
    PS3 er vel satt til auto, og spillene er sikkert både i 720 og 1080 interlaced eller progressive.

Merker du noen forskjell med gamemode på eller av?

(beklager dårlige "norske" uttrykk)

Edit: Spørs om buzzing både oppleves forskjellig, og ulik spenning- eller støy på el-nett forårsaker ulike meninger. Temperaturforskjell, lydrefleksjoner og bevisthet om at lyden er der kan sikkert påvirke mye også...

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 51D8000 har begynt å krangle litt etter siste oppdatering av firmware. den sliter mer på raske bevegelser enn tidligere. Noen ganger virker det som jeg trykker på pause i ett halvt sekund, for så å fortsette et halvt sekund seinere. virker nesten som den henger seg litt. Går det ann å gå tilbake til gammel firmware?
    Er ikke bare med en gang du har slått på TV'n? Ser den blar igjennom kanalene i bakgrunnen ved oppstart for å oppdatere EPG. Noe uro er det i bildet det første halve minuttet, men etter det er det stødig som bare plasma kan være.

Edit: eller det kan også være 30hz innhold som er dårlig konvertert til 25hz. Ser dette godt på Tv3 og de andre kanalene uti lista som sender mye søppel fra "over there".

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 er satt på auto så alle oppløsninger er huka av. Står fortsatt 720 og ikke 720p i game mode. Skjermen sliter veldig på bilspill også.. urolig bilde. Virker ikke som skjermen klarer å henge med. Samme greiene på dvd, bluray og den berømte hd-pvr fra Canal Digital.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ps3 er satt på auto så alle oppløsninger er huka av. Står fortsatt 720 og ikke 720p i game mode. Skjermen sliter veldig på bilspill også.. urolig bilde. Virker ikke som skjermen klarer å henge med. Samme greiene på dvd, bluray og den berømte hd-pvr fra Canal Digital.
    Først, skaff deg en CAM fra CD, og stikk kortet rett i TV´n. Kan ta opp med den også. Bruker HD-PVR kortet i ikke godkjent CAM, og det fungerer finfint, men spørs hvor lenge CD ønsker å være brukervennlig..

Har siste FW, men ser det kom en ny versjon i går, som må installeres manuelt: Opplev forskjellen - PS64D8005FU - Plasma-TV - TV | SAMSUNG

Min PS3 oppgir 1280x720@60hz i game mode når jeg f.eks. starter opp Little Big Planet. Bildet er helt stødig på alle kilder, men jeg hadde noen problemer da jeg hadde koblet til 3 kilder via en billig HDMi switch fra DealExtreme.

Et siste tips, Plex media klient for Smart Hub: Plex for Samsung [licensed for non-commercial use only] / Home
    Så kanskje du slipper noen ekstra bokser under TV´n

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får oppdatere når jeg kommer hjem fra jobb. Håper det hjelper.
    Har vurdert å kjøpe cam, men da kan jeg ikke se på simpsons mens dama tar opp hotell cæsar Eneste jeg bruker den til er å se på noe mens noe annet står på rec. Tv har bare en tuner så da funker cam dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EvenAug
    Har selv denne tven og har minimalt med buzzing. Ja, jeg hører det om jeg muter lyden, men fra sofaen (2,5m unna) merkes den ikke selv med veldig lavt volum. Jeg angrer ikke på mitt kjøp (bortsett fra at jeg kunne ønske meg 60"++).
    Er det den retningsbestemte buzzingen som normalt er høyest i "sweet spot" foran TVen du da hører, eller den mer generelle buzzingen som kommer fra bak panelet et sted?

Fra det jeg har lest ser det definitivt ut som omtrent alle Samsung plasmaer buzzer, og hovedårsaken til at det oppleves forskjellig er at folks hørsel er forskjellig for de aktuelle frekvensene, samt at sitteposisjon og monteringshøyde varierer. Men en liten forskjell mellom panelene er det nok også.

Utover buzzingen er TVen helt super, så jeg tror jeg vil forsøke å sette den litt høyere slik at den verste buzzingen kommer over hodehøyde. Hvis dette ikke funker blir det crappy LCD.

Newcomer PantZman sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestillte meg en 51D8005 i går hos min lokale Lefdal. Får håpe den ikke buzzer eller at nivået er levelig. Blir min første Plasma så jeg er meget spent på bildekvaliteten.

Kommer i midten av oktober ble det sagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De av dere som har kjøpt og kommer til å kjøpe PS51D8005 fremover må gjerne oppdatere denne tråden om støynivå/buzzing. Jeg ser på dette som en alternativ tv i fall de ikke klarer å fikse VT30-en til noe akseptabelt.

Er også interessert i å vite om dere ser noen såkalte "brightness pops" eller uroligheter i sortnivå. 3D-briller kommer i tillegg, eller følger det med noen?

Side 17 av 43 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •