Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 854
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men er det et generelt problem? Eller varierer det? Noen har rapportert dette. Andre merker lite. Noen hevder til og med at buzzingen avtar etterhvert..
    Har du førstehånds erfaring?
    Har hatt det i to uker. Svak lyd første uken. Endel høyere nå. For høy til å aksepteres jevnt over. Er borte i helgen, men skal forske litt mer på når jeg er tilbake. Håper jeg slipper å måtte kansellere hele kjøpet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen 2011
    Har hatt det i to uker. Svak lyd første uken. Endel høyere nå. For høy til å aksepteres jevnt over. Er borte i helgen, men skal forske litt mer på når jeg er tilbake. Håper jeg slipper å måtte kansellere hele kjøpet.
    Har hatt den i to uker. Første uken, så var det overkommelig med støt, men siste uken er støy blitt ganske høyfrekvent. Hører det best 3,5 meter ret foran tv'en, slik som en nevner noen poster tidligere her. Jeg hang den opp på veggen siste uken og trodde det var derfor lyden ble høyere. Har derfor tatt den ned, men lyden fortsatt for høy. Det er lett hørbart og ganske påtrengene høyfrekvent støy som jeg hører selv ved vanlig dialog i en film.
    Jeg har også skiftet hjemmekino anlegg fra LG til Sony for 5-6 dager siden og lurte på om det spilte inn. Men har koblet fra anlegget helt og det var fortsatt støy.
    Har prøvd forskjellige bildemoduser også, men støyen er omtrent like ubehagelig og har samme støynivå ved alle modusene. Har også montert inn alle ferrit kjerne ringene (eller hva de nå heter) rundt kablene slik det står i bruksanvisningen. TV bildet liker jeg godt og støyen som var første uken var ok, men har nå bestemt meg for å levere den inn igjen.

Er det støy problem med DS64D8005 modellen? Vil vurdere den eller Panasonic 65VT30, men begge modellene er jo endel dyrere. Tror jeg kunne gått for LED også, men ønsker ikke mindre en 59" og vet ikke om det finnes gode 60"+ 2011 LED modeller?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DivX

Hei

Er det noen som har aktivert DivX funksjonen som er til PS64D8005 ?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slo til på PS59D555. Til en tredjedel av prisen på PS64D8005 klarte jeg ikke å la være. Foreløpig er jeg svært godt fornøyd med billedkvaliteten. Men enn så lenge kjører jeg på mørkt og lyssvakt bilde. Jeg har litt buzzing fra skjermen, men ikke mye. Det blir også helt borte hvis jeg reiser meg opp. Jeg vil derfor eksperimentere litt med tilting og plassering.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg slo til på PS59D555. Til en tredjedel av prisen på PS64D8005 klarte jeg ikke å la være. Foreløpig er jeg svært godt fornøyd med billedkvaliteten. Men enn så lenge kjører jeg på mørkt og lyssvakt bilde. Jeg har litt buzzing fra skjermen, men ikke mye. Det blir også helt borte hvis jeg reiser meg opp. Jeg vil derfor eksperimentere litt med tilting og plassering.
    Lyden ble nesten borte når jeg reiste meg også. Men i senter og en meter til hver side samt 30-40cm opp eller ned, var lyden der fortsatt. Også helt nærme. Jeg leverte den inn til elkjøp igjen idag. Ikke noe å si på betingelsene til elkjøp. De kreditterte meg penger for den forrige uke også, siden den var satt ned i pris. Hadde lyst til å beholde tv'en, då bildekvalitet og størrelse var helt topp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kalibrering av av ps64d8005

Skal hente min PS64D8005 idag. Gleder meg veldig!

Er det slik fremdeles (var i alle fall slik før) at kontrasten skal settes til 50% den første tiden, dvs ca 200timer?

Noen andre generelle tips til kalibrering av TVen?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av furyfax
    Skal hente min PS64D8005 idag. Gleder meg veldig!

Er det slik fremdeles (var i alle fall slik før) at kontrasten skal settes til 50% den første tiden, dvs ca 200timer?

Noen andre generelle tips til kalibrering av TVen?
    Blir spennende. Gi en lyd om hvordan støy/buzzelyd er fra den? Jeg vurderer den, men er litt skeprisk siden jeg har måtte levere inn Samsung tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er teit å bli overraska over størrelsen.. men det ble eg!

Noen som kan ta bilde av hvordan de har gjort det med ferittkjernene som var med. Litt usikker på hvordan eg gjør det.
    Det var 2 stk svarte og en stykk grå, det ser ut som det er "to spor" for at strømkabelen skal gjennom ferrikjernen to ganger per ferritkjerne..
    Tips please!

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er teit å bli overraska over størrelsen.. men det ble eg!

Noen som kan ta bilde av hvordan de har gjort det med ferittkjernene som var med. Litt usikker på hvordan eg gjør det.
    Det var 2 stk svarte og en stykk grå, det ser ut som det er "to spor" for at strømkabelen skal gjennom ferrikjernen to ganger per ferritkjerne..
    Tips please!
    Åpne brukermanualen du. Det er bilde av hvordan du gjør det der. Ja, kabelen skal gå to ganger gjennom hver ferrit i en loop. Kabelen er litt stiv, men skal legges så tett inntil ferriten som mulig, altså så liten loop som mulig.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej

Kigger lidt på 64" versionen..... men er lidt nervøs angående støj/buzz.

Jer der har oplevet støj/buzz - har I oplevet forbedring efter at I monterede de ferritkerner?

Mvh
    LBA75

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpne brukermanualen du. Det er bilde av hvordan du gjør det der. Ja, kabelen skal gå to ganger gjennom hver ferrit i en loop. Kabelen er litt stiv, men skal legges så tett inntil ferriten som mulig, altså så liten loop som mulig.
    Jeg åpna faktisk brukermanualen til en forandring, men skal alle 3 brukes? Sto vell kun at 2 stk skulle brukes i manualen.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg åpna faktisk brukermanualen til en forandring, men skal alle 3 brukes? Sto vell kun at 2 stk skulle brukes i manualen.
    Jeg har brukt kun to av ferritene, en i hver ende av strømkabelen. Den siste her jeg ikke brukt da jeg ikke har antennekabel tilkoblet. Jeg oppfatter det som det er antennekabel den siste ferriten er ment for. Dog så har jeg litt buzz fra min så jeg skal eksperimentere litt. Jeg har ikke prøvd uten ferriter, så jeg vet heller ikke om de har noen effekt hos meg.

Har du hatt strøm på din enda? Er det noe buzz fra din? Det er vel den billige PS59D555 som er rapportert ha mest plager med dette. Og dette er sålangt det eneste negative jeg har funnet ved denne TV'n.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, brukte TVen igår i noen timer. Det kan høres en svak buzzing om jeg tar lyden helt av og står inntil TV.
    Kan ikke skjønne at dette plager folk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, brukte TVen igår i noen timer. Det kan høres en svak buzzing om jeg tar lyden helt av og står inntil TV.
    Er nok ikke det som plager folk med buzz-problem. Som jeg nevnte i en annen tråd, når jeg går bak TV er det en lav buzz/summing som ikke er plagsom. Men det virker som dette forplanter seg i panelet og virker som et parabol som forsterker buzzingen mot de som sitter foran TV.
    Som flere andre opplever jeg at det er svært mye buzz når jeg sitter foran tv i en bredde på ca 140-150 cm og høyde på ca 70-80 cm. Beveger jeg hodet utenfor dette området er det ingen summing.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noen klage over buzzing som kun høres når man står inntil TV'en med lyden av. Har du?

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo ikke så lett å montere ferittkjernene bak tvN hvis du skal montere på veggen. Åssen løser man det??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Er jo ikke så lett å montere ferittkjernene bak tvN hvis du skal montere på veggen. Åssen løser man det??
    Kabelen går jo igjennom to ganger, så da sklir ikke ferittkjernen av.
    Strømpluggen bygger 3 cm ut, ca. det samme gjør scart og komponent kabel også.
    Så TV'en ender med å bygge omtrent 4 cm fra fra veggen uansett om ferittkjernen er montert eller ei. Litt skuffende at TV'en ikke hadde uttak/inntak som pekte nedover, men ikke noe stort problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjer med prisene i Norge på PS64D8005????
    Vi er jo ekstremt dyre i forhold til våre naboland!...?

Priser Elgiganten/Elkjøp (PS64D8005):

Elkjøp.no: 26.790 NOK
    Elgiganten.dk: 21.175,50 NOK (20.499 DDK).
    Elgiganten.se: 24.953 NOK (29.495 SEK)

Priser Komplett.no/dk/se PS64D8005:

Komplett.no: 26.790 NOK
    Komplett.dk: 21.175,50 NOK (20.499 DDK)
    Komplett.se: 24.953 NOK (29.495 SEK)

Billigst PS64D8005 i Norge: 26.790 NOK
    (Elkjop.no, MPX.no, NetOnNet.no, Lefdal.com.

Hva skjer? Faller aldri denne TV'n ned i pris her hjemme?
    Så at den falt fra 29.990 NOK for ca 1 mnd siden, men prisen er fortsatt stiv.
    Eller er det bare meg?!?!?

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bergen 2011
    Kabelen går jo igjennom to ganger, så da sklir ikke ferittkjernen av.
    Strømpluggen bygger 3 cm ut, ca. det samme gjør scart og komponent kabel også.
    Så TV'en ender med å bygge omtrent 4 cm fra fra veggen uansett om ferittkjernen er montert eller ei. Litt skuffende at TV'en ikke hadde uttak/inntak som pekte nedover, men ikke noe stort problem.
    Jeg har 51D8005.. Der er hdmi på siden ikke vendt utover. Strømkabel bygger ca 1cm. + + hvis jeg skal sette på en ferittkjerne. Rart det ikke er innebygget!?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som buzzing er svært individuelt fra modell til modell. På D8005 er det ikke plass til ferittkjerne bak TVen om man bruker slim veggfeste. Jeg har to ferittkjerner montert ved støpselet i veggen. For min del reduserte ferittkjernene noe støy. Merket også mindre støy fra TVen da jeg monterte den på veggen (veggfestet er nok med på å stive av TVen). Nå er ikke støyen hørbar fra sitteposisjon. Om jeg går nermere TVen og lytter etter den kan den høres.

Side 15 av 43 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •