Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 854
    Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Samsung plasma har ikke "motion plus", det du skal se etter er cinema smooth, skru av eller eksperimenter for å se om du får mindre av hakkingen .

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    999
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Jeg sliter med bildet som går ujevt/mye hakking ved panoreringer og raske bevegelser på min 51D8005. Jeg har pratet med Samsung og de sa jeg kunne prøve å skru av motion plus. Men finner ikke noe som heter det i bilde meny eller gennerelt menyen. Hvor finner jeg det?? Flere av valgene i bildeinnstillinger er grå og blir hoppet rett over når jeg blar igjennom. Har prøvd i alle fire bildemoduser men ingen av dem åpner flere valg. Jeg har resatt tven fordi jeg tenkte den kanskje sto i butikk modus, men har ikke blitt noe klokere. Noen som har peil?
    har du husket å slå av anti motion judder fungsjonen?
    Sony KD75ZD9 - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - xbox one x -ps4pro - nintendo switch

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin
    har du husket å slå av anti motion judder fungsjonen?
    Jeg finner ikke anti motion judder eller cinema smoth. Flere av valgene i menyen er grå og går ikke ann å velge. Jeg har resatt tven (exit knapp inne i 15sek) og oppdadert til nyeste firmware. Uten forbedring. Hadde hakkingen vært kun via pc så hadde jeg skjønt det...men er like ille på hd-pvr, pc og ps3.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må sette tven i filmmodus for å få tilgang til dette. Har du i det hele tatt åpnet bruksanvisningen? Står der.

EDIT: Hva slags HDMI-kabler benytter du? Står det noe i mellom kildene dine og tven, feks et hjemmekinoanlegg eller receiver?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Du må sette tven i filmmodus for å få tilgang til dette. Har du i det hele tatt åpnet bruksanvisningen? Står der.

EDIT: Hva slags HDMI-kabler benytter du? Står det noe i mellom kildene dine og tven, feks et hjemmekinoanlegg eller receiver?
    Har prøvd i alle bilde innstillinger (dynamisk, standard, film og slapp av) og i alle moduser står film mode på off. Som heller ikke kan endres til on. Og ja, jeg har lest bruksanvisningen!
    Jeg har en Pioneer forsterker som hdmi går gjennom (argon kabel fra hifi-klubben)
    Jeg har også prøvd å koble utenom forsterker uten endring. Han jeg pratet med hos Samsung sa at alle valg skulle være åpene, men han sa jo også at jeg skulle skru av motion plus. Så jeg begynner å lure litt på hans kompetanse siden det ikke er noe som heter motion plus på tven.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, han må vel ha tenkt at du hadde LCD.

Okei, om valgene er grået ut UANSETT hva du gjør, så skjønner jeg fint lite. Kan du se om du har tilgang til fler valg om du setter den på source TV?

Jeg ville forsøkt å oppdatere firmware på tven din, for det er tydeligvis noe galt fatt.

http://org.downloadcenter.samsung.co...EUC_1013.3.exe

Åpne denne fila, pakk ut filene på roten av en minnepinne, plugg minnepinnen i tven og velg programoppdatering (alternativt om det ikke kommer opp automatisk, source ---> USB).

Se om ting bedrer seg.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, han må vel ha tenkt at du hadde LCD.

Okei, om valgene er grået ut UANSETT hva du gjør, så skjønner jeg fint lite. Kan du se om du har tilgang til fler valg om du setter den på source TV?

Jeg ville forsøkt å oppdatere firmware på tven din, for det er tydeligvis noe galt fatt.

http://org.downloadcenter.samsung.co...EUC_1013.3.exe

Åpne denne fila, pakk ut filene på roten av en minnepinne, plugg minnepinnen i tven og velg programoppdatering (alternativt om det ikke kommer opp automatisk, source ---> USB).

Se om ting bedrer seg.
    Jeg kom inn i film modus nå med ps3 på bluray. Skrudde cinema smoth på og det hjalp på bevegelse på bluray film. Det var et par valg til der også, men de gikk ikke å trykke på.
    Men ser jeg på tv via canal digital hd-pvr så kommer jeg ikke inn i film mode. Heller ikke når jeg ser på dvd via ps3. Jeg skal ha seneste firmware trur jeg. Har lasta ned via tv menyen online, ikke via usb . Det er vel den samme som ligger på samsung sida?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du inn i filmmodus om du kobler dekoderen rett i tven? Test også å endre oppløsning på utsignalet på dekoderen, den skal sende 1080i.

Hva står øverst i venstre hjørne når du starter en dvd? Der viser tven oppløsningen den får fra din ps3. Står det noe annet enn 1080p der så må du skru på oppskalering i ps3en,kanskje tven kun gir tilgang til filmmodus når den får et 1080-signal.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer du inn i filmmodus om du kobler dekoderen rett i tven? Test også å endre oppløsning på utsignalet på dekoderen, den skal sende 1080i.

Hva står øverst i venstre hjørne når du starter en dvd? Der viser tven oppløsningen den får fra din ps3. Står det noe annet enn 1080p der så må du skru på oppskalering i ps3en,kanskje tven kun gir tilgang til filmmodus når den får et 1080-signal.
    Jeg satt dekoderen til 1080i i går og da fikk jeg tilgang til film mode Så nå begynner det å ligne noe. Jeg har alltid kjørt dekoderen på 720p ( hadde en forestilling av at det var best..men hva veit vel jeg) Men får fortsatt ikke tilgang med ps3 dvd avspilling selv om jeg har satt ps3 til å oppskalere SD til 1080p. Men med litt mer trøkking så går det nok tenker jeg Har liksom ikke så mye tid til å trøkke på tven når sola skinner og gradene stiger over 25 8) Takk for all hjelp så langt!

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må mase litt til jeg hehe..
    Kommer fortsatt ikke inn i film modus med ps3 ved dvd avspilling selvom den står på 1080p. Dvd er nå det eneste som hakker på tven. Har også sliti med flimmer/lysglimt i modusene slapp av, dynamisk, og film. I standard er den bra hvis jeg skrur av dynamisk kontrast. Men standard er ikke optimalt under alle lysforhold så jeg må enten velge standard og få ok bilde eller slapp av feks og få bra bilde men flimmer.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det er fremgang! Godt at vi kan hjelpe hverandre .

Flimringen aner jeg ikke hva kan komme av, har du mulighet til å beskrive dette bedre? Om det kommer konstant, kun i enkelte scener, osv?

Om du ikke får tilgang til filmmodus med dvd i spilleren, og dette også gjelder om du kobler ps3 rett i tven, så kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være noe galt med kabelen, evt pratingen mellom ps3 og tv.

Har du forsøkt å koble til en annen HDMI-kontakt bakpå tven? Prøv også med en annen HDMI-kabel (annet merke), samt ikke minst å oppdatere ps3en til siste versjon om du ikke alt har gjort dette.

Når det gjelder dekoderen din, så vil den ikke gi spes bra bilde på 720p, for da nedskalerer den 1080i-kanalene (90% av HD-kanalene sender i 1080i) på en dårlig måte. 1080i er jo tilpasset oppløsningen din på tven også.

EDIT: Eneste jeg kan finne er dette fra bruksanvisninga di: "Når en inndatakilde er satt til PC er eneste valgene tilgjengelig standard og underholdning". Kan det være at TVen tror den har med en PC å gjøre? Isåfall bytt HDMI-inngang bakpå tven, og spesifiser på tven at dette er en spillmaskin, det skal kunne gå.

EDIT2: Finner litt til nå faktisk. Du kan bare sette Filmmodus dersom signalet er 1080i evt 1080p24. DVD er 1080p50. Står mer om dette under bildealternativer, filmmodus. Så der tror jeg du har forklaringen på problemet her.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg nok bare leve med litt ujevnheter på dvd.
    Flimringen på tven er ikke så lett å beskrive.. Det ser litt ut som om lysstyrken plutselig blir justert opp et hakk og så tilbake igjen. Blunker du så går du glipp av det. Kan se ut som et klipp i filmen/programmet som ikke skal være der. Jeg syns det er ganske tilfeldig når det kommer. Kan tilogmed ses når jeg er i menyen uten at noe er koblet til tven.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg nok bare leve med litt ujevnheter på dvd.
    Flimringen på tven er ikke så lett å beskrive.. Det ser litt ut som om lysstyrken plutselig blir justert opp et hakk og så tilbake igjen. Blunker du så går du glipp av det. Kan se ut som et klipp i filmen/programmet som ikke skal være der. Jeg syns det er ganske tilfeldig når det kommer. Kan tilogmed ses når jeg er i menyen uten at noe er koblet til tven.
    Om du har den tragiske dekoderen fra Canal Dig, så skaff deg en Conax CAM og stikk kortet i TV'n. Det er et eget PS3 forum her, kanskje greit å ta en titt der. Prøv evt. Å gå inn i video innstillinger på PS3 og kjør HDMi innstillingene på nytt; velg "kjør automatiske innstillinger, da PS3 skal automatisk finne det beste oppsettet for Samsungen. Ikke sikkert PS3 er bedre til oppskalering enn hva Samsungen er...

Og som nevnt, bruk prøv å bruk HDMi inngang 3 eller 4 .

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cinema Smooth funksjonen er så vidt jeg vet en funksjon for 24p materiale, og er derfor følgelig kun tiljengelig når TVen bilr matet med 24p signal. CS "booster" 24p signalene opp til 96 Hz for bedre bildeflyt. Sjekk innstillingene på DVD-spilleren din, og sjekk at denne faktisk sender 24p, og ikke gjør om til 50/60 Hz. TVen viser også denne informasjonen om du trykker på info-knappen.

"Flimringen" som beskrives høres egentlig ikke ut som flimring, men "brightness fluctuation". Nå har ikke jeg lest hvilke innstillinger du bruker, men slå hvertfall av dynamisk kontrast og liknende... Slike hopp i lysstyrke og sortnivå er desverre ikke uvanlig for plasmaTVer i dag, men på min D8005 er det hvertfall så godt som usynlig.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eh, en DVD kan ikke sende 24p, DVD-filmer i PAL-formatet har 50 bilder i sekundet, mens i NTSC-formate har den 60 bilder i sekundet.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd de billigste 3d brillene? Tenkte å kjøpe et par bare for å prøve. Hvordan er de å ha på gjennom en hel film? Ser netshop har til 400kr : Samsung SSG-3100GB 3D-briller Batteritype, Bluetooth - Netshop

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg innrømme at det er ganske lenge siden jeg har sett en DVD, og enda lengre siden jeg har fiklet med en DVD-spiller. Men, 23.976 fps har vert standard bilderate for filmproduksjon ganske lenge. DVD-spilleren bruker (så vidt jeg husker) pulldown for å på 24 Hz signalet til å stemme med PAL/NTSC. Progressive scan DVD-spillere (alle nyere med HDMI?) skal være i stand til å sende ut et 24p signal til nyere TVer som støtter det. Jeg er ganske sikker på at den gamle Pioneer spilleren min gjorde det.

Grunnen til at 24 Hz strømmen ligger på DVDen og pulldownen foretas i spilleren mot PAL/NTSC er at filmselskapene får plass til ~20% mer data på den måten. Liten funfact

SSG-3100 brillene er helt greie. Kvalitetsmessig er de jo det samme som samsungs andre 2011 briller. Komforten er OK. Om du tror du kommer til å bruke 3D en del hadde jeg investert i de oppladbare. Greit å slippe klattet med batterier - spesielt de små CR2025 som en stort sett ikke har liggende. Dessuten er de oppladbare brillene enda nettere.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det flyttet gresshopper inn i tven min! Jeg har ikke hørt no særlig støy/buzz fra den tidligere. Bare hvis jeg har stått rett over tven. Men nå høres det godt! Jeg sitter 4 meter fra tven og lyden står ikke på noe spesielt lavt volum. Allikevel høres det ut som det er gresshoppe party i stua. Er det noe som helst jeg kan gjøre for å dempe lyden? Ferritkjernene som fulgte med feks. hjelper det mot buzz lyd?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke helt hvorfor, men ferittkjernene dempet faktisk buzzingen hos meg. I mitt tilfelle var den aldri plagsom, men etter ferittkjernene ble montert på ble buzzingen betraktelig lavere. Det hjalp også å montere TVen på veggen. Forklaringen for det ligger nok i at veggfestet stiver opp kabinettet en del. Nå er faktisk ikke buzzingen hørbar før jeg legger hodet inntil TVen.

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det flyttet gresshopper inn i tven min! Jeg har ikke hørt no særlig støy/buzz fra den tidligere. Bare hvis jeg har stått rett over tven. Men nå høres det godt! Jeg sitter 4 meter fra tven og lyden står ikke på noe spesielt lavt volum. Allikevel høres det ut som det er gresshoppe party i stua. Er det noe som helst jeg kan gjøre for å dempe lyden? Ferritkjernene som fulgte med feks. hjelper det mot buzz lyd?
    De skal hjelpe, men hva som skaper summingen er ikke godt å si. Kan like gjerne komme av jordfei hos en nabo lenger opp i gata. Er to ulike kjerner, en som skal sitte nært støminntaket, og en som skal sitte inntill TV'n.

Du får fint PS3 til å sende 50hz ved DVD avspilling. Om du får best bilde med 1080p eller 576p ut fra PS3 får du prøve deg fram til.

Side 13 av 43 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •