Samsung 2011 Plasma-TVer - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 43 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 854
    Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ND8000 og ND 8005 = samme tv?

Vurderer å bytte ut min Pio LX 5090 med denne. Noen som har gjort det samme og kan si noe om forskjellene?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Men jeg har fortsatt tro på at en prisnedgang er på trappene også i Norge, kanskje mot slutten av Juli da det vel er ventet nye leveranser av disse TV'ene eller i hvertfall ila August. Jeg venter i allefall i spenning.
    Det er ikke mye, men ny minstepris hos et par aktører i dag. Ting er på gang.. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det er ikke mye, men ny minstepris hos et par aktører i dag. Ting er på gang.. :-)
    - 1000 på to dager. Personlig kjøper jeg ikke før prisen er under 25k hvilket jeg ikke tror vil skje før til høsten.

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 46" LED (Philps 8505) på Elkjøp for noen uker siden, men jeg klarte ikke å bli fornøyd uansett hvor mye jeg stilte på den. Så tenkte jeg å prøve plasma for en gangs skyld. Valget falt på Samsung 8 serie i 51".
    Har hatt den en dag nå og er stor fornøyd! Mye mer naturlig blide og bevegelser. Imponert!
    Men et par ting å pirke på: Når den er koblet til PC, så flimrer bildet litt. Er det en "pc funksjon" som retter på dette?
    Noe annet jeg reagerte på; innimellom så kommer det "lys glimt". Det kan gå et minutt, så virker det som lysstyrken endres. Skjer ofte ved scene bytte på film/tv programmer. Jeg har ikke justert noe på skjerm innstillinger ennå. Noen som veit hva dette kommer av? Så det samme på en samsung lcd på hytta. Er det noen innstillinger å gjøre?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flatpanels.dk testen er klar

Da har Flatpanels.dk fått testet skjermen, og den kommer ganske bra ut. Redusert sortnivå ved 50 hertz er borte, IR er kraftig redusert, og mindre crosstalk på 3D. Sortnivået er dog ikke forbedret siden fjorårets modell, noe Samsung på forhånd lovte det ville være.

Les hele testen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    0,06? Det var da underlig høyt. Cnet målte svartnivået til 0,02 på 64 tommeren. Selv om svartnivået skal være høyer på de mindre skjermene, var dette likevel underlig høyt. Jeg lurer på om anmelderen lot tv'n kjøre tilstrekkelig antall timer før målingen ble gjort. Jeg husker at Cnet meldte om dårlig svartnivå på Samsungen rett ut av boksen. Dette endret seg likevel nokså mye etter ca 200 timer.

Edith: Jeg ser at HDTV har målt sortnivået på tommeren til 0,04 hvilket synes rimeligere. Underlig at det skal værenså stor forskjell her. Link til HdTv

Samsung PS51D8000 (D8000 PDP) 3D Plasma TV Review51

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "D8005 er også en reel forbedring i forhold til sidste års C7705 model. Retention (midlertidig billedfastbrænding) er reduceret til et ubetydeligt niveau"

Bra. Det trengtes.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Vurderer å bytte ut min Pio LX 5090 med denne. Noen som har gjort det samme og kan si noe om forskjellene?

Nja, siden du kommer fra en Kuro så håper jeg du vurderer 59 eller 64" PND8000... Da har du oppgradert for 2 grunner (3D + størrelse)... Ellers ville jeg ikke kastet bort en skjerm med bedre bilde!

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Nja, siden du kommer fra en Kuro så håper jeg du vurderer 59 eller 64" PND8000... Da har du oppgradert for 2 grunner (3D + størrelse)... Ellers ville jeg ikke kastet bort en skjerm med bedre bilde!
    Det er ikke så veldig mye annet enn sortnivå som er bedre på en 5090 kontra en 64D8005(jeg byttet for en stund siden). Samsungen er bedre på det meste annet, i tillegg så har den nesten 90% større bildeflate og viser meget gode 3D bilder. Etter proffkalibreringen ble denne skjermen enda et hakk bedre!
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken tv ville du valgt?

Har omsider bestemt meg for å kjøpe ny tv.

Etter å ha lest mye så har jeg sett at det å kjøpe en plasma tv gir meg mye for pengene, og den panasonic gt30 er en meget god kandidat (46").

Jeg har også sett litt på Samsung d8005 (plasma versjonen) 51".

Hvilken bør man velge av de to? For det er jo lik i pris, og slik jeg forstår det er panasonic bedre på plasma.

Det er vel heller ikke noe stort problem med innbrenning osv?

Dersom dere mener jeg bør velge noe annet så fint om dere sier det også

Takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en flott og svært informativ tråd <3

Vi har etter litt krangling om vi skulle satse på LED eller plasma bestemt oss for å slå til på PS64D8005 plasmaskjerm...

Skal ha en lydplanke også og da har vi sett oss ut Samsung HW-D570XE som vil passe bra til den blanke karmen på skjermen.

Om ikke folket her har noen andre tips da :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TapDance
    0,06? Det var da underlig lavt. Cnet målte svartnivået til 0,02 på 64 tommeren. Selv om svartnivået skal være lavere på de mindre skjermene, var dette likevel underlig lavt. Jeg lurer på om anmelderen lot tv'n kjøre tilstrekkelig antall timer før målingen ble gjort. Jeg husker at Cnet meldte om dårlig svartnivå på Samsungen rett ut av boksen. Dette endret seg likevel nokså mye etter ca 200 timer.

Edith: Jeg ser at HDTV har målt sortnivået på tommeren til 0,04 hvilket synes rimeligere. Underlig at det skal værenså stor forskjell her. Link til HdTv
    Jeg arbejder også på at få smidt en test op på AV Blog.

Det kommer dog nok til at tage noget tid, da jeg skal have både PS51D8005, PS64D8005 og TX-P50VT30 igennem maskineriet, og også skal have tid til lidt ferie.

Indtil da kan jeg dog god komme med målinger fra PS51D8005, som jeg lavede for en måneds tid siden:

1) Frame rates (measured)
    60 Hz input rendered at 60 Hz (surprise )
    50 Hz input rendered at 100 Hz
    24 Hz input rendered at 60 Hz without Cinema Smooth
    24 Hz input rendered at 96 Hz with Cinema Smooth

2) Black level (MLL)
    24 Hz (CS off) and 60 Hz measures 0,034-0,051Cd/m2 depending on APL
    24 Hz (CS on) and 50 Hz measures 0,051-0,065 Cd/m2 depending on APL

Der er altså stadig en del forskel på 50 og 60 Hz. I øvrigt kan du roligt regne med at 64D8005 har et MEGET lavere sortniveau. Jeg vil gætte på en faktor 5.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av αкαѕнα
    Takk for en flott og svært informativ tråd <3

Vi har etter litt krangling om vi skulle satse på LED eller plasma bestemt oss for å slå til på PS64D8005 plasmaskjerm...

Skal ha en lydplanke også og da har vi sett oss ut Samsung HW-D570XE som vil passe bra til den blanke karmen på skjermen.

Om ikke folket her har noen andre tips da :P
    PS64D8005 også en lydplanke og ikke en god 5.1 / 7.1?! skuffende! :???:

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TapDance
    0,06? Det var da underlig lavt. Cnet målte svartnivået til 0,02 på 64 tommeren. Selv om svartnivået skal være lavere på de mindre skjermene, var dette likevel underlig lavt. Jeg lurer på om anmelderen lot tv'n kjøre tilstrekkelig antall timer før målingen ble gjort. Jeg husker at Cnet meldte om dårlig svartnivå på Samsungen rett ut av boksen. Dette endret seg likevel nokså mye etter ca 200 timer.

Samsung PS51D8000 (D8000 PDP) 3D Plasma TV Review51
    Ja jeg håper det er noe feil der.. 0.06cd/m² er dårlig i dagens standard... Hvis VT30 havner på 0.012 cd/m² og GT30 + TIL OG MED ST30 er vel 0.02cd/m².. I følge HDTVUK. Men de målte en 0.04cd/m² på D8000.. Det er bedre, da er den på VT20's nivå

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    PS64D8005 også en lydplanke og ikke en god 5.1 / 7.1?! skuffende! :???:
    Problemet er jo at det ikke er en dings da, men en masse ræl som må settes på strategiske plasser.

Vi har et Samsung HT-TXQ120 sorround anlegg i dag også som vi er veldig misfornøyd med. Greit nok at lyden suger, men det er klønete å ha så mange fjernkontroller å forholde seg til.

tanken med lydplanke er jo strengt tatt å gjøre lyden på TV'n en god del bedre og kan vel ikke sammenlignes med ett fullverdig anlegg i det hele tatt.

Dersom det var noe som var ute av syn og ute av sinn som ble styrt av TV'n så skulle jeg vurdert noe anlegg.

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det andre som har problemer med lysglimt/flimmer på 51D8005 ?
    Jeg så på Avatar bluray på ps3 i går, og det var irriterende mye hakking ved panorering. Har prøvd 3 forskjellige hdmi fra biltema til argon kabel. Kobla ps3 direkte til tv og via forsterker, 24fps på og av på ps3...men ingenting hjalp. Lurer på om jeg har fått et dårlig eksemplar??
    På baksiden av tven, så blinker et grønt lys( kan ses på kretskort gjennom luftehull) noen som veit om det er normalt? Tenkte det kanskje kunne være et feilmelding lys?

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Det er ikke så veldig mye annet enn sortnivå som er bedre på en 5090 kontra en 64D8005(jeg byttet for en stund siden). Samsungen er bedre på det meste annet, i tillegg så har den nesten 90% større bildeflate og viser meget gode 3D bilder. Etter proffkalibreringen ble denne skjermen enda et hakk bedre!
    Jeg vil heller si at det eneste Samsungen er hakket bedre på er panoreringer og lysstyrke pluss kanskje skarphet. Ellers så er Pioneer bedre på resten (ihvertfall hvis en skal stole på de med måleutstyr).
    Pioneer er ihvertfall ikke plaget med line bleeding og horisontale "skillerlinjer" over skjermen ved lyse bilder. Jeg har hatt PS63C7705 og sett 64D8005 på nært hold. Var ihvertfall ikkeno problem å se line bleeding på 64D8005. Dette er helt uakseptable problemer for min del. :-(
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate runefalk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    1,294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av αкαѕнα
    Problemet er jo at det ikke er en dings da, men en masse ræl som må settes på strategiske plasser.

Vi har et Samsung HT-TXQ120 sorround anlegg i dag også som vi er veldig misfornøyd med. Greit nok at lyden suger, men det er klønete å ha så mange fjernkontroller å forholde seg til.

tanken med lydplanke er jo strengt tatt å gjøre lyden på TV'n en god del bedre og kan vel ikke sammenlignes med ett fullverdig anlegg i det hele tatt.

Dersom det var noe som var ute av syn og ute av sinn som ble styrt av TV'n så skulle jeg vurdert noe anlegg.
    Det fins jo noe som heter universalfjernkontrol Komplett.no - Logitech Harmony One
    PANASONIC TX-P65VT60Y​-Onkyo TX-NR818-Sherbourn PA 5-200 -Sherbourn PA 2-160-Anti-Mode
    2Stk SVS PC12-NSD DSP-Klipsch RF MK2-82/RC64/RS-52/RB-61/Panasonic DMP BDP500
    ,PS3-VAN DEN HUL-Logitech Harmony 900

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Er det andre som har problemer med lysglimt/flimmer på 51D8005 ?
    Jeg så på Avatar bluray på ps3 i går, og det var irriterende mye hakking ved panorering. Har prøvd 3 forskjellige hdmi fra biltema til argon kabel. Kobla ps3 direkte til tv og via forsterker, 24fps på og av på ps3...men ingenting hjalp. Lurer på om jeg har fått et dårlig eksemplar??
    På baksiden av tven, så blinker et grønt lys( kan ses på kretskort gjennom luftehull) noen som veit om det er normalt? Tenkte det kanskje kunne være et feilmelding lys?
    Jeg så et klipp på youtube i sta av en som filma rundt en slik tv, så det blinket et lys bak inni tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Jeg har hatt PS63C7705 og sett 64D8005 på nært hold. Var ihvertfall ikkeno problem å se line bleeding på 64D8005. Dette er helt uakseptable problemer for min del. :-(
    URK.... Vi har nettopp bestilt PS64D8005FUXXE og så sier du at det er crappy bilde på'n altså :/

veldig engstelig nå...

Side 10 av 43 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •