HJELP!! Plasma i skråtak?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP!! Plasma i skråtak?

Er det noen som vet om det går an å henge plasma-tver tiltet i 45 graders vinkel? Eller er det best å gå for LCD-tv da?
    Vet ikke om dette får noen negativ innvirkning på bildet eller tven...

Har en Samsung PS50C6505 som jeg skulle hatt opp i skråtaket på soverommet, så er takknemmelig for svar hos noen som har mer peiling på dette enn meg :???:
    Greia er den at jeg ikke er noe fan av LED-tver og 50" plasmaen fra Samsung er jo et rimelig alternativ da den ikke bygger mer en 3,5 cm.
    Er jo greit at det tar seg litt ut også! Kommer forøvrig til å lage feste selv for å få det slankt nok.

Kommer snart 63" i hus nå så jeg må jo bruke dette også et sted :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har peiling på dette? :-) Takker for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går sikkert fint, du har uansett 5 års reklamasjonsrett.
    Jeg har sett Plasma TV'er i tak og på skrå fra veggfester som kan bøyes fremover.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Negativ virkning - hvorfor det ? Selv omplasma utvikler mer varme så vil forsatt luften strømme inn nede og ut oppe om du monterer den i 45 graders vinkel. Videre har vel ganske mange plasma vifter som backup i fall ting skulle begynne å bli varmt.

Du bør kanskje passe på at det blir for varmt i rommet, da varmen går opp og du ønsker å plassere den høyt i rommet.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om min tv har vifte men det er vel sikkert mulig. Angående varmeutvikling så tror jeg ikke det kommer til å bli noe problem da rommet er nesten 25 m2 og har en mønehøyde på 5,5 meter.

Det jeg var redd for var om bilde ble dårligere eller om tven kunne ta skade av dette. Hørte før at plasma tver ikke skulle ligge flatt og tenkte dette var på vei mot denne problemstillingen.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av groundzero
    Vet ikke om min tv har vifte men det er vel sikkert mulig. Angående varmeutvikling så tror jeg ikke det kommer til å bli noe problem da rommet er nesten 25 m2 og har en mønehøyde på 5,5 meter.

Det jeg var redd for var om bilde ble dårligere eller om tven kunne ta skade av dette. Hørte før at plasma tver ikke skulle ligge flatt og tenkte dette var på vei mot denne problemstillingen.
    Det er i hvert fall ikke noe problem. Grunnen til at den ikke skal ligge flatt er at panelet i en plasma er tyngre enn LCD og kan få brist hvis TV'n ligger flatt og du kjører over en dump i veien. Dette gjelder forøvreig også større LCD. En kar på Elkjøp sa at alle TV over 37" skulle stå under transport -både LCD og plasma.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpen! Da er det bare å skru opp når jeg får lagd et "slim" feste :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •