Sony 55EX500

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Sony 55EX500

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony 55EX500

Jeg har idag en Panasonic 42PV70 som jeg nå har bestemt meg for å benytte som tv på loftstuen som en sekundær tv og få meg en større tv i stuen.
    Når jeg ser tilbudet til lefdal på 55EX500, så frister det svært mye å kjøpe denne.
    I den sammenheng så har jeg noen spørsmål.

Jeg har vært meget fornøyd med min PV70 og har etter den sverget litt til plasma, men pga ønsket om 55" eller større så er denne Sony'en høyaktuell.

Er det noen her som har gjort tilsvarene overgang? I så tilfelle, hvordan er denne lcd'en i forhold til min nåværende tv og i forhold til alternativet til denne Sony'en, panasonic 50G20 (foretrekker dog 55" over 50")
    Skal brukes til tv, film og ps3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett på Sony EX500, men kanskje mine erfaringer med Samsung 55" LED kan hjelpe deg å bestemme? http://avforum.no/forum/tv-apparater...ml#post1600858

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg leste tråden din. Jeg er ekstra skeptisk til kantled dog.

Jeg så på EX500 i dag på Lefdal. Den sto ved siden av VT20 og en EX710. Jeg vil si at bilde så ganske bra ut. VT20 så selvsagt en del bedre ut, men i forhold til, så EX500 slett ikke verst ut. Og, ja jeg vet at utstilling i butikk ikke er optimalt til å bedømme et bilde.
    Ellers så var jo EX500 en ganske FET tv i ordets rette forstand. Bygger mye. Vurderer derfor også EX710.

EX710 var priset til kr 11.999. Jeg fikk dog beskjed om at den ikke kunne leveres før mars, mot EX500 som kunne leveres asap.
    Spurte så om EX710 var plaget med clouding, hvorpå selger sa det var et stort problem. Virket mer på meg som han ville at jeg skulle forlate butikken med et kjøp og ville ha meg vekk fra EX710. Muligens noen her som kan uttale seg om E710 og clounding.

Ellers så mente selger at Sandstrøm 55" kantled var ett meget bra kjøp. Var i følge han laget på samsung sin fabrikk. Tenker heller at Sandstrøm er en tv Lefdal har god DB på og derfor ville selge denne.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sandstrøm var noe "eget" elkjøp hadde mekket sammen på eget iniativ..
    samsung bilde-matter lg menyer og div bra elektronikk..vistnok -ifølge selger på elkjøp..mente det var det beste kjøpet også selvsagt..hmm..
    for all del bilde var ikke av de værste det men..føler det er litt som å kjøpe snøfres på rema-rimi osv..hva skjer med garantier reklamasjoner med ett slikt merke..selv om elkjøp eier fabrikk så er vel kansje ikke sanstrøm noe som lever i beste velgående etter 5 år om jeg skal tippe..er vel ett forsøk på å tjene noen raske kroner..slike ting kan man jo få med ett hvilket som helst navn om man bestiller ett vist anntall...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan,

Jeg kjøpte sist flatscreen for 4 år siden og var da meget aktiv på forumene i den forbindelse.

Det har jeg også vært denne gangen, og etter mange vurderinger, så landet jeg på Lefdal sitt tilbud på nettopp 55" EX500. Så her kommer mine vurderinger og kommentarer:

Var interessert i 3DTV. Var i flere butikker og testet. På LED/LCD synes jeg 3D overhodet ikke fungerer godt nok på billigmodellene (under 20k og 50"+) enda. På plasme er 3DTV veldig bra, men innbrenningsproblemer på plasma er fortsatt helt reelt selv om det er blitt bedre (eks: dra til elkjøp på skøyen og se på de 3 3dtv'ene de har - plasma skjermen har fått innbrenning og de som jobber der viser det gjerne frem). Basert på dette ble jeg "føkk it m 3D nå". Satser heller på OLED om 4 år eller noe. Grunnen er at jeg skal bruke skjermen MYE til PC - og å spille World of Warcraft på en plasma - det vil selv den mest herda plasma bruker si ikke er lurt (det samme ikonet står på samme sted og lyser hvit en hel natt om gangen).

Derfor bestemt jeg meg for rimelig 46"+. Etter å ha sett 46" var jeg bestemt på å kjøpe større.

To the point:

Kjøpt 55" Sony 550 til 9990 og er veldig fornøyd. Veldig fornøyd fordi jeg føler jeg fikk veldig mye for pengene. Playstation og Blueray 1080p bilder var fantastisk bra. PC bildet er fantastisk også (min forrige TV hadde ikke 1:1 pixelmapping som var et MARERITT). All oppkobling osv var bare deilig. Skjermen ER en LCD så sliter ikke med utfordringene LED skjermer har, men er litt tykkere (ca 3 cm tykk). Det var ikke tung (bare 28 kilo for 55").

TV'en har en good feel (føles ikke plast men kvalitet) og synes den var fin med sølvmetall nederst under skjermen.

Bildet ER ikke det samme som på en skjerm i 20-30.000 kroner klassen, man kan litt føle at sort ikke er helt sort osv (som er standard for LCD) - men jeg føler virkelig at her fikk jeg veldig mye for pengene.

Så i sum er jeg veldig fornøyd. Dere finner også mange reviews på nettet på denne.

TV'en har også 4x HDMI, USB inngang (divx støtte), direkte internet tilkobling (innebygget youtube osv - har ikke prøvd enda da denne er alltid koblet til PC lell).

For spilling osv så føltes reaksjonstiden veldig god.

Så - jeg vil gi min anbefaling og svarer gjerne på spørsmål vedr denne skjermen hvis det er noen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så på flere Sanstrøm TV'er - og likte ingen av dem. Anbefaler som sagt Sony 55"'en

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Gribble

Ser du skriver 55" Sony 550. Du mener vel 55EX500?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Gribble,
    flott summert dette.
    Hadde selv denne lenge i kikkerten og særlig da valget stod mellom Sony 55EX500 og Panasonic P50G20E. Så begynte jeg å vurdere Sony 55EX710 opp mot Panasonic P50VT20.
    i begge tilfellene veide Panasonic mest for meg (og utfra det jeg har sammenlignet av tester og innlegg her).
    "Heldigvis" valgte jeg nå i kveld en Panasonic P50G20E fra Expert, så kan jeg heller oppgradere om noen år igjen isteden for å betale 50% mer for den andre. (er jo 9990.- mot 14990.-).
    Håper jeg har gjort et klokt valg, og blir fornøyd .
    (må bare nevne at jeg først var innom Lefdal på Forus, men ble ikke overbevist av kvaliteten på selgerene eller servicen, så gikk over gata til Expert, og ble møtt med både rask service og folk som har peiling på hva de snakker om. Fikk også matchet prisene og vel så det .
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    langtonting: ja

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bbl: så du valgte plasma. er du fornøyd? gratulerer m ny TV!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Får denne forhåpentligvis i helgen, da den var i bestilling.
    Håper den svarer til forventningene, men beholder nok den uansett. Er nok ikke så stor forskjell at jeg gidder å bytte frem og tilbake for den prisen.
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •