Hvor ble det av "filmfølelsen"? med LED-tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 75
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvor ble det av "filmfølelsen"? med LED-tv

Hei

Lillejulaften ble det et aldri så lite impulskjøp av TV på meg :roll: Rett før stengetid tok jeg med meg en 46" Sandstrøm LED-tv som ble sterkt anbefalt av betjeningen... De gjorde et stort poeng av at "bildemotoren" var laget av Samsung men at den var gjort enda bedre enn tilsvarende Samsung fordi det var baklys-LED og ikke kant-LED eller noe i den dur. (På emballasjen står det riktignok EDGE-LED, men i menyen på tv`en er der en instilling for ECO dynamisk baklys)... Kjøpte og Blu Ray-spiller i samme slengen (Sony 470S)

Sandstrøm 46" LED-TV - Lefdal

Jeg betalte da 11000,- for den men fikk igjen en 1000-lapp i romjula for prisen var 10000,- på nettsiden. Nok om det...

Fikk den hjem i stua og siden jeg hadde 32"kassetv tidligere ble dette en stor overgang!

Bildet er til tider helt fantastisk det men både ved vanlig tv titting og Bly ray-visning irriterer jeg meg grønn over hvordan ting beveger seg på skjermen.

Sitter igjen med en slags "behind the scenes"-følelse når jeg ser på blu ray film. Nesten som om jeg er tilstede og filmer med kamera selv eller noe... litt vanskelig å forklare...

Alle tv-serier ser ut som Curb your enthusiasm eller noe slikt... dokumentar-aktig på en måte... Spesielt er det ubehagelig å se på serier med virrende kameraføring (feks Bones)

Av og til ser det ut som om scenene har kulisser og bevegelsene er lagt på etterpå på en måte...

Fant en instilling i menyen der man kunne skru av og på "forsterk bevegelser" Når dette er avslått får jeg mer riktig bilde etter min smak, men det blir langt fra så skarpt og raske bevegelser hakker mye (etterslep). Det hakker for så vidt noe når dette står på fullt også...

Jeg har så og si bestemt meg for å levere TV`en tilbake fordi jeg ikke gidder å sitte å irritere meg over dette i mange år fremover....

En annen ting jeg merket meg var at ved mørk skjerm (feks når skjermsparer fra blurayspillern kommer opp eller når det er en film med sort stripe oppe og nede) blir det ujevn svartfarge på skjermen

Spørsmålet til dere eksperter blir da (om dere har forstått problemstillingen?)

Hvilken TV skal jeg kjøpe i stedet?

Er feks Plasma (i samme prisklasse) med sine mange flere Hertz og lavere responstid bedre egnet? Ser en del fotball men er også ute etter en tv som duger til film... Egentlig en god allroundtv

Håper på svar før angrefristen går ut

Intermediate r0ver2 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    933
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skru av 100Hz, eller motion plus eller om dette er hva sandstrøm kaller "forsterk bevegelser". MYE mer naturlig bilde, men blir nok noe mer hakking spesielt ved panorering.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dralle
    Hei

Lillejulaften ble det et aldri så lite impulskjøp av TV på meg :roll: Rett før stengetid tok jeg med meg en 46" Sandstrøm LED-tv som ble sterkt anbefalt av betjeningen... De gjorde et stort poeng av at "bildemotoren" var laget av Samsung men at den var gjort enda bedre enn tilsvarende Samsung fordi det var baklys-LED og ikke kant-LED eller noe i den dur. (På emballasjen står det riktignok EDGE-LED, men i menyen på tv`en er der en instilling for ECO dynamisk baklys)... Kjøpte og Blu Ray-spiller i samme slengen (Sony 470S)
    Å huff...

Dette er et resultat av uærlig selger, som det dessverre finnes flere igjen av. Sandstrøm tvene har ikke noe med Samsung å gjøre i det hele tatt. Og den du har kjøpt er kant-LED og ikke bakbelyst LED.

Samsung tver er vesentlig bedre enn Sandstrøm.

Bytt tven, og skaff deg en god plasma skjerm. Her får du nok filmfølelsen tilbake. Et godt alternativ i 46" er f.eks Panasonic TXP46G20. Kan du øke til 50" så er Samsung PS50C7705 et meget bra alternativ

Skal du gå for LED eller LCD, husk å sett tven på film modus og evt. 100 hz på laveste nivå. Da får du et vesentlig mer naturlig bilde.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er et resulatat av noe slikt. Start med å skru av alt ala 100hz, støyreduksjon, "kontrastforbedring" og annet dill.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Sandstrøm 46" LED-TV - Lefdal

Jeg betalte da 11000,- for den men fikk igjen en 1000-lapp i romjula for prisen var 10000,- på nettsiden. Nok om det...

Fikk den hjem i stua og siden jeg hadde 32"kassetv tidligere ble dette en stor overgang!

Bildet er til tider helt fantastisk det men både ved vanlig tv titting og Bly ray-visning irriterer jeg meg grønn over hvordan ting beveger seg på skjermen.

Sitter igjen med en slags "behind the scenes"-følelse når jeg ser på blu ray film. Nesten som om jeg er tilstede og filmer med kamera selv eller noe... litt vanskelig å forklare...

Alle tv-serier ser ut som Curb your entushiasm eller noe slikt... dokumentar-aktig på en måte... Spesielt er det ubehagelig å se på serier med virrende kameraføring (feks Bones)

Av og til ser det ut som om scenene har kulisser og bevegelsene er lagt på etterpå på en måte...

Fant en instilling i menyen der man kunne skru av og på "forsterk bevegelser" Når dette er avslått får jeg mer riktig bilde etter min smak, men det blir langt fra så skarpt og raske bevegelser hakker mye (etterslep). Det hakker for så vidt noe når dette står på fullt også...

Jeg har så og si bestemt meg for å levere TV`en tilbake fordi jeg ikke gidder å sitte å irritere meg over dette i mange år fremover....

En annen ting jeg merket meg var at ved mørk skjerm (feks når skjermsparer fra blurayspillern kommer opp eller når det er en film med sort stripe oppe og nede) blir det ujevn svartfarge på skjermen

Spørsmålet til dere eksperter blir da (om dere har forstått problemstillingen?)

Hvilken TV skal jeg kjøpe i stedet?

Er feks Plasma (i samme prisklasse) med sine mange flere Hertz og lavere responstid bedre egnet? Ser en del fotball men er også ute etter en tv som duger til film... Egentlig en god allroundtv

Velkommen til forumet

Dette er en kjent "problem" på de fleste LED-LCD du kan evt prøve å sette den i FILM modus og slå av alt av bildebehandlig i under menyer.

Plasma vil nok gi deg et mykere bilde. Har kalibrert noen tver gjennom årene å Sony sin EX500 har et ganske naturlig bilde som er litt likt plasma.

Men ville sett på 50G20 fra Panasonic som er på ditt budsjett. Set at Lefdal selger VT20 til 15k på januar salg-dette er den beste skjermen på markedet for tiden-meget bra kjøp!

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Å huff...

Dette er et resultat av uærlig selger, som det dessverre finnes flere igjen av. Sandstrøm tvene har ikke noe med Samsung å gjøre i det hele tatt. Og den du har kjøpt er kant-LED og ikke bakbelyst LED.

Samsung tver er vesentlig bedre enn Sandstrøm.

Bytt tven, og skaff deg en god plasma skjerm. Her får du nok filmfølelsen tilbake. Et godt alternativ i 46" er f.eks Panasonic TXP46G20. Kan du øke til 50" så er Samsung PS50C7705 et meget bra alternativ

Skal du gå for LED eller LCD, husk å sett tven på film modus og evt. 100 hz på laveste nivå. Da får du et vesentlig mer naturlig bilde.
    Du kan skru av alt det du orker...ingenting hjelper....hra sett denne TV'en på Elkjøp på Hadeland og det er noe av det verste jeg har sett av LED/LCD tver....den viste en av de nyere animasjonsfimene....og det så sånn ut...
    på min plasma ser samm filmen ut som noe helt annet....så bytt og kjøp Plasma...men husk at du får det du betaler for...billig TV er billig TV.
    Lykke til :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvar gong eg ser på film med nokon som har LED, så er eg så evig glad for at eg sjølv kjøpte plasma! Så mitt tips, bytt til plasma!

Newcomer zobeon sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med de andre her... Ser du mest film og tv er helt klart plasma å foretrekke. Stikk tilbake til Lefdal med dritten

Newcomer Lunatech sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner veldig godt hva du mener med hva du opplever som "kunstig" bilde. Som allerede er påpekt her vil jeg påstå du ble lurt av en selger som i beste tilfelle ikke visste bedre og i værste tilfelle hadde for mange av denne modellen på lager og så deg som et fint offer for å få redusert antallet. Selv kjenner jeg ikke denne modellen godt nok til å kunne uttale meg, men til film har jeg langt bedre erfaring med plasma enn med LED og LCD. Man får mange gode LED TVer nå og med litt tweaking (ta utgangspunkt i modus som heter film/movie eller tilsvarende) skal den gi et godt bilde, også på film, men de fleste plasma TVer vil nok ligge et hestehode foran, spesielt på film.

jeg har allerede en tråd her inne som jeg skriver litt om problemstillingen: http://avforum.no/forum/tv-apparater...rfaringer.html

Ville nok byttet TVen. Les litt på forum her og litt tester først før du bestemmer deg igjen.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan fint å "filmfølelsen" på en LCD/LED også, men krever god kalibrering og en god LCD/LED skjerm

Men det finnes dog kun 3 gode alternativer der etter min mening. LG 47LE850, Sony KDL46HX900 og Philips 46PFL9705....

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hHar Sandstrøms mange modeller..?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta å lever den tilbake å kjøp deg plasma ville nå jeg si!

Jeg valgte plasma fremfor LED da jeg syntes allt så ut som tegnefilmer på LEDen... å det orket jeg ikke sitte å se på. Mulig LED har blitt bedre det siste året... men sånn følte jeg det hvertfall for et år siden. Å setter man pris på noen filmer i uka bør man vel kjøpe plasma...

Intermediate sollie sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    522
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv gikk jeg for en lcd fra samsung i disse led tider, en le46c755.
    Under 'film' modus på denne tv'n får man tilgang til alle innstillinger i menyen.(I dynamsik bla. mister du tilgang til noen av innstillingene)
    Da har man først de vanlige innstillinger, som da ligger under film modus. Så har man bildealternativer og til slutt en flik til med avanserte. Under bildemodus ligger det en innstilling for motion plus, denne har jeg satt til det anbefalt i et par tester jeg har lest,(10/0) og film følelsen ved 1080p/24 er god.
    Om ungene ser på en film fra tv( da står denne innstillingen på full pupp siden tv’n da er i standard eller normal modus) er det ikke vanskelig å se denne ’såpeserie’ effekten som alle snakker om. Det er akkurat som om bildet får dobbel hastighet ved panorering.
    Om det er et snev av samsung i denne tv’n som selger påstår kan det jo hende at det er noe lignende i menyen på din tv.

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner meg litt igjen her med mitt C6005. Veldig skarpe bilder men i bevegelser av kamera har den tindens til hakke i bilde, blir for min del irriterende å se på da jeg ser mye film. Akuratt så du sier merket jeg med Criminal Minds, på en måte unaturlig og ubehagelig i forhold til mitt gamle Panasonic. Motion Plus og LED er avslått.

Vurderer å bytte det i Panasonic sin G20.

Newcomer davebowmanlegend sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kjøpte den i butikk har du ikke angrefrist på Lefdal om ikke du har en spesialavtale da :-P Bare for å opplyse om dette. Synes ikke det var en billig pris du betalte for et så ukjent merke heller. Har sett langt bedre tilbud både fra Sony og Samsung i det siste. Men men.. vet hvordan impulsspøkelset kan påvirke en. Lykke til med TV-valg!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av davebowmanlegend
    Hvis du kjøpte den i butikk har du ikke angrefrist på Lefdal om ikke du har en spesialavtale da :-P Bare for å opplyse om dette.
    Men du har vel 30dager returrett hos lefdal, såvidt meg bekjent.
    Det heter riktignok ikke Angrefrist da men

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dduck
    Men du har vel 30dager returrett hos lefdal, såvidt meg bekjent.
    Det heter riktignok ikke Angrefrist da men
    Nei, Elkjøp har det, ikke Lefdal.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutt med det tullpratet..

Lefdal har 30 dagers angrerett, akkurat som Elkjøp og Siba.

Hos Lefdal kan du returnere en komplett vare innen 30 dager fra du har mottatt varen. Varen må være komplett og i samme stand som da den ble kjøpt. Blir du ikke fornøyd vil du få alle pengene tilbake eller anledning til å bytte til et annet produkt!

Returretten gjelder ikke for mobiltelefoner og varer solgt med abonnement, samt spill, film og programvare med brutt emballasje.

Husk å ta med kvittering!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pjukern
    Slutt med det tullpratet..

Lefdal har 30 dagers angrerett, akkurat som Elkjøp og Siba.
    Jeg bedriver ikke tullprat. Dette er nytt for meg. Senest august 2009 kjøpte jeg en vare der som jeg angret på, jeg måtte avskrive 500 kroner for å få pengene tilbake, dvs, jeg kjøpte varen for 5200 og fikk 4700 tilbake. Lefdal har ALDRI hatt 30 dagers angrerett før, det vet jeg som har vanket der siste 15 år. Så hvor har du sett dette? Du burde i det minste vise til en kilde. Tenk litt før du anklager folk her på forumet med å komme med tullprat.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette står i kundeavisende deres, det står på store plakater på hentelagrene og det står på hjemmesidene deres.

Har desverre ikke bilder fra hentelagrene, eller utklipp fra kundeavisene. Men link til hjemmesiden deres har du her:
    30 dagers returrett - Lefdal

Skal ikke kverulerer med deg, men jeg mener det er tullprat når du åpenbart ikke er oppdatert om det du skriver

Har brukt returetten der selv, kan ikke huske at jeg ble avkortet noe som helst.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •