Ikke fornøyd med Samsung 46ueC6005, innstillinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ikke fornøyd med Samsung 46ueC6005, innstillinger?

Hei

Jeg kjøpte Samsung 46ueC6005 for 8000 i romjula. Men jeg ble ganske skuffet da jeg så på Batman - The Dark Knight (blu ray). Det dårligste med de mørke scene er lysere punkter på kanskje 15-20 cm i diameter på venstre side av tven (fire stk). Det er også litt ujevnt med lys på høyre side, men ikke såpass inndelt i punkter. Det er også ganske lyst i hjørnene, men det blir ikke like irriterende, siden det er jevnt fordelt og... i hjørnene. Jeg har prøvd de standardmodusene, film, standard osv.

Regner med at jeg leverer den tilbake på elkjøp med åpent kjøp, men er det noen instillinger som kan få bakgrunnen til å bli mørkere?

Før jeg kjøpte denne så vurderte jeg lg 42le5300, men akkurat nå ble jeg litt skuffet av "billig" led tver. Noen som vet om denne har samme problem?
    Akkurat nå vurderer jeg å bytte til PANASONIC TXP42G20E.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen til kant-led-verdenen til Samsung . Neste gang så hører du ikke på reklamen, men på selgeren i butikken? 42LE5300 er forøvrig mye det samme.

Kjør den i filmmodus og hiv baklyset ned til et sted mellom 5 og 8. Juster lysstyrken litt ned også, og kontrasten opp.

Om det er vanvittig ille så kan det være at det er over grensa for hva selv samsung tillater - da kan du evt bytte og teste en ny modell av samme tv.

Ønsker du TV kjemisk fri for clouding - forsøk Sony KDL46EX500 eller 710.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •