Litt hjelp ang. Panasonic instilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Litt hjelp ang. Panasonic instilling

Hei jeg har en Panasonic TH37px8e, som jeg er meget fornøyd med, men det er en ting jeg lurer på. Når den slåes på så lyser lampa rødt, en må da holde en av kanalene nede på fjernkontrollen, så lyser den grønn og en kan bruke den. Finnes det noen måte en kan stille inn tv'n på slik at den automatisk går til en kanal etter en trykker på powerknappen på tv'n?

Håper jeg får svar.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt usikker på hva du egentlig mener her. Men om du vil at TVn skal starte direkte, så må du slå den av DIREKTE, dvs. slå den av med av/på knappen på chassiet UTEN å slå den av via fjernkontrollen (da går den bare i Standby). Du skal altså hoppe over "standby" leddet.

Du må nesten presisere om det var noe annet du mente.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Er litt usikker på hva du egentlig mener her. Men om du vil at TVn skal starte direkte, så må du slå den av DIREKTE, dvs. slå den av med av/på knappen på chassiet UTEN å slå den av via fjernkontrollen (da går den bare i Standby). Du skal altså hoppe over "standby" leddet.

Du må nesten presisere om det var noe annet du mente.
    Det var vel noe slik jeg mente, dumt at det ikke går ann å stille den inn slik at den slår seg på direkte uansett, men takk.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må du slå av TV-en via chassiet? Personlig bruker jeg av/på-knappen fjernkontrollen daglig og knappen på chassiet kun dersom jeg skal være borte fra huset mer enn en ukes tid.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,890
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hei jeg har en Panasonic TH37px8e, som jeg er meget fornøyd med, men det er en ting jeg lurer på. Når den slåes på så lyser lampa rødt, en må da holde en av kanalene nede på fjernkontrollen, så lyser den grønn og en kan bruke den. Finnes det noen måte en kan stille inn tv'n på slik at den automatisk går til en kanal etter en trykker på powerknappen på tv'n?

Håper jeg får svar.
    Det er dette du er på jakt etter:Panasonics hemmelige meny - teknofil.no

Finnes også i forumet ett eller annet sted...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må du slå av TV-en via chassiet? Personlig bruker jeg av/på-knappen fjernkontrollen daglig og knappen på chassiet kun dersom jeg skal være borte fra huset mer enn en ukes tid.
    Poenget var vel å slippe å bruke fjernkontrollen. Jeg lar f.eks. aldri en TV stå i standby over natta.

Det er dette du er på jakt etter:Panasonics hemmelige meny - teknofil.no Finnes også i forumet ett eller annet sted...
    Du sikter til Hotell-mode. Det gjelder spesielt dersom en vil at skjermen skal starte direkte f.eks. HDMI-inngang 1. Men jeg er usikker på om det er dette trådstarter mener.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget var vel å slippe å bruke fjernkontrollen. Jeg lar f.eks. aldri en TV stå i standby over natta.
    Noen spesiell grunn til å ikke benytte standby? En normal TV trekker 0.3 Watt i standby, så strømregningen blir ikke akkurat avskrekkende.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen spesiell grunn til å ikke benytte standby? En normal TV trekker 0.3 Watt i standby, så strømregningen blir ikke akkurat avskrekkende.
    Kun en: Brannfare

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kun en: Brannfare
    I et apparat som trekker 0.3 Watt fra strømnettet? Alle andre kretser er jo slått av.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge strømmen ikkje fysisk er slått av, er et produkt teoretisk sett brannfarlig. Dette er kun "føre var"-prinsippet. Det får være opp til den enkelte å vurdere selv hvor viktig dette er.

Jeg ville aldri eid et produkt som ikke har av/på knapp. Men så er jeg også så "gammel" at jeg har sett flere branner i gamle CRT-apparater på 1980 og 1990-tallet og det sitter nok igjen.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsåvidt enig i deg angående "føre var"-prinsippet og absolutt enig at det må være opp til den selv å avgjøre.

Personlig har jeg alt fra mikrobølgeovn, vannkoker, komfyr, platetopp, klokkeradio, kjøleskap, fryser og sikkert hundre andre ting som heller ikke har av/på-knapp.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •