Skal ha 50"+, men usikker på hvilken :(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal ha 50"+, men usikker på hvilken :(

Hei,
    har lest utrolig mye godt om veldig mange tv'er i forumet, men er vel slik at en blir litt "blind" etterhvert
    Ønsker litt anbefalinger fra Dere som har erfaringer der ute.
    Tv'en skal i hovedsak brukes til vanlig Tv titting, og trenger ikke ha 3D. Ungene ser nok litt film og skal spille litt Wii.
    prisnivå ca.10-28 tusen
    er ute etter (som sikkert aller fleste) hvilken gir mest igjen for pengene.
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv valgte jeg Sony 55ex710 hos dustin.no til 11990. Kant LED uten 3D.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag? evt alternativer

Ok,
    så setter jeg opp de som JEG "koker ned til":

Rund 15000 er alternativene muligens:
    Panasonic TX-P50VT20
    Sany KDL55EX710AEP

Rundt 10000 er alternativene muligens:
    Panasonic TX-P50G20
    Sony KDL55EX500AEP
    Samsung UE55C6005XXE

Er dette de rette å velge mellom, og hva ville DERE anbefalt meg?
    Sony VPL-HW30ES - Yamaha RX-A3030 - Panasonic dmp-bdt500 - B&W 640i - B&W 600 - LCR600S3 - DM600 -4xCWM 362 - 2x SVS 12ND

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samsung UE55C6005XXE ville jeg ikke valgt! Hvis du ser en av de nye trådene her så ser du min erfaring med denne TVen. Jeg har 46" som jeg akkurat har pakket ned i esken sin. Den er helt elendig på mørke scener. Kjenner en som har Sony 700aep (LED), den er mye bedre. Selv vurderer jeg Panasonic G20, men kun ut i fra tester, jeg har ingen hands on erfaring med denne selv. Kanskje noen andre her har det? ... uansett ville jeg raskt strøket vekk samsung 6005.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppsummering:
    Endte opp med 2 valg:
    1. Det stod mellom Sony 55EX500 og Panasonic TX-P50G20E. Disse ligger på ca 10000.-
    2. Så begynte jeg å vurdere Sony 55EX710 opp mot Panasonic TX-P50VT20. Disse ligger på ca. 15000.-
    I begge tilfellene veide Panasonic mest for meg (utfra det jeg har sammenlignet av tester og innlegg her, samt sett på skjermene i butikk med "butikkens instillinger").

"Heldigvis" valgte jeg nå i kveld en Panasonic TX-P50G20E fra Expert, så kan jeg heller oppgradere om noen år igjen isteden for å betale 50% mer for den andre serien.
    Håper jeg har gjort et klokt valg, og blir fornøyd .

(Må bare nevne at jeg først var innom Lefdal på Forus, men ble ikke overbevist av kvaliteten på selgerene eller servicen, så jeg gikk over gata til Expert, og ble møtt med både rask service og folk som har peiling på hva de snakker om. Fikk også matchet prisene og vel så det .

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye ga du for G20? Mener den sto til 13999,- hos lefdal forus, og VT20 til bare tusenlappen mer.

EDIT: mulig jeg blander litt her, men VT20 sto til 14999,- og rett til venstre for denne var en annen 50" panasonic til 13999,-

Intermediate Folkvord sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av power_metal
    Samsung UE55C6005XXE ville jeg ikke valgt! Hvis du ser en av de nye trådene her så ser du min erfaring med denne TVen. Jeg har 46" som jeg akkurat har pakket ned i esken sin. Den er helt elendig på mørke scener. Kjenner en som har Sony 700aep (LED), den er mye bedre. Selv vurderer jeg Panasonic G20, men kun ut i fra tester, jeg har ingen hands on erfaring med denne selv. Kanskje noen andre her har det? ... uansett ville jeg raskt strøket vekk samsung 6005.
    Ser ut som det er en som har samme erfaring med 6005 som meg, skal levere denne tilbake i dag og sortnivået var LANGT I FRA så bra som jeg trodde det skulle være. Den har også clouding i nesten hele venstre del av skjermen, skal få byttet den i Panasonic sin G20.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Langtongting,
    fikk den ned til 9995.- som er det de fleste har den til (i allefall på nett), men figg grei pris på SMS veggfeste da den skal på vegg med mulighet til justering fulle 90 grader BEGGE veier (Noe Vogels feste ikke kunne, der måtte man velge under montering hvilken retning som skulle ha størst utslag), samt betalingsutsettelse uten ekstra kost. Så godt fornøyd. Håper den kommer i helgen, da den var i bestilling i butikken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Ser ut som det er en som har samme erfaring med 6005 som meg, skal levere denne tilbake i dag og sortnivået var LANGT I FRA så bra som jeg trodde det skulle være. Den har også clouding i nesten hele venstre del av skjermen, skal få byttet den i Panasonic sin G20.

Min 46" 6005 var også dårlig over hele skjermen, men spesielt på venstre side. I går gikk jeg tilbake på expert og tok den på åpent kjøp for å få tilbake pengene. Jeg dro også til elkjøp og kjøpte meg en Panasonic G20 42" plasma til 7000. Mye bedre TV til 1000 kr mindre. Så litt på noen blu ray filmer i går, og det var andre boller Panasonic 42" G20 plasma + cambridge 840E, 840W forsterkersett + Vienna Acoustic Bach Grand = kveldskos.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Jeg kjøpte meg 50" plasma før jul og har ikke angret et sekund. Er så mye bedre på bevegelse og farger og et mye mer naturlig bilde enn det kunstige led bilde.
    Jeg kan anbefale LG50PK950 på det varmeste..Pen å se på,bra bildekvalitet(sort) og faktisk ganske bra lyd også, selv om jeg har koblet til anlegg.
    Den koster ca 10"
    Gå for plasma du..

Led er vel bare oppskrytt.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 46" 6005 var også dårlig over hele skjermen, men spesielt på venstre side. I går gikk jeg tilbake på expert og tok den på åpent kjøp for å få tilbake pengene. Jeg dro også til elkjøp og kjøpte meg en Panasonic G20 42" plasma til 7000. Mye bedre TV til 1000 kr mindre. Så litt på noen blu ray filmer i går, og det var andre boller Panasonic 42" G20 plasma + cambridge 840E, 840W forsterkersett + Vienna Acoustic Bach Grand = kveldskos.
    Takk for overbeviselsen, reiser innom med den i dag å får kjøpt G20 plasmaen

Bildet på plasmaen er vel veldig smooth også, nå merker jeg det er akuratt så LED'en er for ''treig'' til og oppfatte signalene at det hopper av og til, ikke mye men nok til å irritere seg over i lengden.
    Merket ingenting av dette på den gamle PX80

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Folkvord
    Takk for overbeviselsen, reiser innom med den i dag å får kjøpt G20 plasmaen

Bildet på plasmaen er vel veldig smooth også, nå merker jeg det er akuratt så LED'en er for ''treig'' til og oppfatte signalene at det hopper av og til, ikke mye men nok til å irritere seg over i lengden.
    Merket ingenting av dette på den gamle PX80

Fortell gjerne hva du synes om den, folk har jo forskjellig smak

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, da var min TX-P50G20E kommet i hus.
    De ringte meg 2 x fra butikk (var i møte første gang de ringte) for å gi beskjed, er jo ikke alle butikker som gidder/husker slikt.
    Tv'n ble koplet opp i går og så langt er jeg strålende fornøyd (Kunne gjerne vært enda større, men mye bedre enn den "lille" 32 crt'n jeg har fra før).
    Hårer ikke noe til støy fra vifter, og bildet er flott. Etter diverse inspill lest her på forumet har jeg satt ned kontrast for å redusere faren for innbrenning av logoer i begynnelsen.
    Ikke testet den med BD enda, så ser frem til det.
    Noen som raskt kan gjengi de "optimale" instillingene på denne, da der jo er side opp og side ned om denne Tv'n her på forummet?
    Ellers vil jeg takke for alle inspill jeg har fått til å velge "rett" TV.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1,499
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortell gjerne hva du synes om den, folk har jo forskjellig smak
    Skal gjøre det, var innom til komplett's pick-up point med det gamle, men på elkjøp krevde de 9000 for 42'' G20 men så lenge prisen i avis er 6995,- så skal jeg ha det for det.

Så 50'' G20 på Elkjøp å det så virkelig bra ut 8)

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har panasonicen selv, 50g20, den er helt konge, sinnsyke bilder på HD materiale, sortnivået er ekstremt deilig

Gratulerer med kjempetv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •