46" Tv

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34

Tråd: 46" Tv

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

46" Tv

hei

jeg har planer om å kjøpe en ny tv men er svært usikker på hva jeg skal velge. Jeg har vurdert fler men nsker deres mening og hvis dere har noen linker til tester

hva synes dere om disse
    UE46C6005XXE
    UE46C7705XXE
    46PFL7665H
    47LX650N
    47LE850N
    KDL47EX500

har i hovedsak sett på LED tver men er åpen for det meste. prisen bør derfor ligge under 15 og helst under 10 men er villig til å vurdre alt hvis argumentene for det er gode.

Tven bør ha ok innsynsvinkel siden den skal plasseres i en vanlig stue hvor noen vil sitte ca 1,5 fra mens andre sitter 5 m fra, alle har forskjellige vinkler. Det er en relativt mørk stue med kun et stort vindu på samme vegg som tven skal henge. det går stort sett i sd signaler fra et kabelselskap hvor mye foreløpig er analogt, men her kan det skje en forandring etterhvert. det blir ikke spilt noe særlig og fil er kun av og til, ikke blu-ray foreløpig.

på forhånd takk
    mvh
    kristian

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste LED tvn som har noenlunde OK innsynsvinkel som jeg har sett er LG sin LE850. Alle Samsung sine LED holder ikke mål i det hele tatt min mening. Har ikke sett SonyNX700 og 7665 i mørkt rom ferdig kalibrert så kan ikke uttale meg der. LE850 har like mye gjenskinn som Plasma. Plasma er overlegen LED og LCD på innsynsvinkel men mere følsom for lys direkte på skjermen. Samt alle plasma har buzz lyd i større eller mindre grad er min erfaring.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer for LE850. Er allergisk mot baklyslekasjer og LE850 er den av de nevnte modellene som har minst av det. Topp bildekvalitet er det også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man egentli kjøpt 47LE850N?
    Finner den ingen plasser..

"Dette produktet er ikke lengre i salg"

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    Hvor får man egentli kjøpt 47LE850N?
    Finner den ingen plasser..

"Dette produktet er ikke lengre i salg"
    Er vel kun Norske "vanlige" butikker som har denne. Elkjøp/lefdal skal ha den. En får 8500 som unorsk verson av tvn. Da mister man pixel garanti, hjemmeservice bla samt cam parring på canal digital bla. Ville kjøpt Norsk modell.

Jeg var ikke i tvil når jeg kjøpe min 60" LG og gikk for norsk å betale de få lappene det kostet mye pga 5 års reklamasjons rett+"Norges garantien". Gull verd med hjemmeservice på den hvis noe skulle skje.... ikke så enkelt å billig å sende en 60" i posten...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Det som nevnes ang inn-synsvinkel syntes jeg er rart. For le850 har en ekstremt glossy overflate noe som gjør det nærmest umulig å se hva som skjer på den i ett normalt opplyst rom. I mørke rom da er den bra...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Det som nevnes ang inn-synsvinkel syntes jeg er rart. For le850 har en ekstremt glossy overflate noe som gjør det nærmest umulig å se hva som skjer på den i ett normalt opplyst rom. I mørke rom da er den bra...
    Stemmer dette. Men jeg synes f.eks samsung er mindre bra i opplyst rom og elendig i mørkt rom. LG er blank men OK lyst rom og bra til LED å være i mørkt rom. Jeg ville anbefalt trådstarter å vurdere plasma pga rom og bruk. Plasma er ikke dårligere enn LE850 i gjenskinn! LE850 er dog RÅ på bildekvalitet og sortnivå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp har 42" og 55" på nettsiden ihvertfall, ikke 47"

Lefdal har den på nettsiden, men kan ikek kjøpes, men står at den er på lager (i min nærmeste butikk)

Så da blir det nok bare å samle sammen litt penger og håpe de selger den fortsatt om 2 måneder..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan dere komme på noen gode argumenter hvorfor lg 850 er verdt nesten 5000 mer en enkelte av de andre modellene. har philips pfl379604 fra før men må ha større, ellers er jeg forsåvidt fornøyd med den. det var noen som nevnte plasma tver, har dere noen forslag til hvilke jeg burde se på? panasonic? noen som har noen linker til tester av de forskjellige tvene. noen som har disse tvene selv? men det er viktig at tvene er gode på sd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ricko_b
    kan dere komme på noen gode argumenter hvorfor lg 850 er verdt nesten 5000 mer en enkelte av de andre modellene. har philips pfl379604 fra før men må ha større, ellers er jeg forsåvidt fornøyd med den. det var noen som nevnte plasma tver, har dere noen forslag til hvilke jeg burde se på? panasonic? noen som har noen linker til tester av de forskjellige tvene. noen som har disse tvene selv? men det er viktig at tvene er gode på sd.
    LE850 er den eneste av de tver du nevner som er ekte bak led med local dimming! Dette gir et hel rått sortnivå og kontroll på sortnivået/bilde!
    98% av LED-LCD er kantmontert noe som stygt sagt ikke gir mye større fordeler enn at tven blir tynn... En god LCD er like bra men tykkere!

Du slipper også clouding/ujevnt baklys problematikken. Eneste som har bak led av andre produsenter er Philips 9705 og Sony sin HX900. Sjekker du prisen på de så ser du at LG ikke blir sååå dyr lengere.

På SD ville jeg muligens vurdert LG evt Samsung Plasma hvis du bruker tvn mye på dårlig SD. Panasonic er ikke best på SD signaler men slår LG og Samsung på BD og sortnivå og generell bildekvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye bedre er LGen enn sonyen siden den koster så mye mer. har sett at mange ser på ex500 som årets tv i den prisklassen. penger er jo alltid en viktig faktor :P hvor stor er kontrast forskjellen i disse to og hvis man sammenligner for eksempe samsung 6xxx med sony sin modell. hvordan er innsynsvinkelen og bildekvaliteten ellers hvis man sammenligner disse modellene?

takk for svar

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du akkurat spurte om er hva som er best av BMW 7-serie og volkswagen passat. Begge er gode biler, men det ER klasseforskjell .

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    passat er best da :-P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men hvor får man mest får pengene, får man dobbelt så mye for den doble prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tillater meg å slenge meg med på denne. Ser elkjip, expert og komplett har alle tilbud på Samsung UE46C6005. Slik jeg har fått med meg fra andre tråder er dette en kurant TV utenom at endel sliter med clouding. Jeg kjenner folka i den lokale elkjøpbutikken, så kan nok få kikke på ett par av dem for å finne en som ikke har så jævlig mye clouding.

Det jeg hovedsakelig lurer på er om jeg klarer finne en 46" i prisklassen 8-9000 som yter likt/bedre uten cloudingproblemene?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvor mye du kjenner noen på en elkjøp så vil du ikke få de til å pakke opp flere eksemplerer for at du skal få skru de på i et mørkt rom og så pakke de pent ned igjen - hvordan skal de selge disse til andre i etterkant montro? PS: De er på januarsalg, så alt de har tilgjengelig vil selges ut -raskt-.

Du burde kjøpe Sony sin KDL46EX500, den har bedre bildekvalitet til samme pris, null cloudingproblematikk.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du, eller noen du kjenner, abonnerer på Hjemmekino, bør du gå inn på hjemmekino.no, logge deg på insider og lese testen av rimelige tv'er i januarutgaven som ligger tilgjengelig nå... Den kan hjelpe deg i jakten. Av respekt for hjemmekino-gutta kommer jeg ikke til å legge ut noen av resultatene her

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart jeg ikke får tatt ut flere tv'er før jeg får sett uten tvil. Blir vanskelig å selge dem etter jeg har åpna. Hva jeg tenkte på var vel mer av den ideen om å hekte tak i en av kompisene mine, kjøpe tv'en, sett den opp og se. Returnere den 5 min etterpå hvis cloudinga er der (tar med meg minnepenn med ett bilde med svart bakgrunn og hvit firkant i midten, så noen anbefalte det en plass). Rinse and repeat. Skal kikke på Sonyen tho.

Siden vi først er igang (sorry trådstarter): Jeg har tenkt endel på plasma, men bruker tv både til tv, serier, film, spill og mediacenter. Er det fortsatt slik idag at jeg må skru av tven istedenfor å bare sette filmen på pause og gå og mekke meg mat? I forhold til innbrenning that is.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvilken TV er det beste kjøpet i klassen 6000-10000 kr. hva med philips, er sony så mye bedre i forhold til pris?

Min erfaring med plasma er at innbrenning ikke er like aktuelt lenger, man kan helt fint lage seg mat selv om filmen står på pause (ville kanskje vært litt forsiktig hvis det var en tegnefilm)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri stoppet filmen hvis jeg skal lage mat på plasma noen gang jeg og har gått bra så langt. Har sett antydning til IR når jeg har sett en hel skjerm med sorte striper-men de har forsvunnet etter 10 min med annet program. Min erfaring er at det skal mye til for å få innbrenning nå på plasma men at det er fult mulig ved litt tankeløs bruk. Eneste jeg har gjort er å aktivere orbiter og kjører med maks strøm sparing når jeg spiller PS3. Samt at tvn er i ISF modus og ikke noen av de andre skrekklige modusene med maks lys i bilde.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •