Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 50 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 981
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Lovemusikk : Hvis du lurer på hvilken du bør kjøpe av de til Panasonic, så sier jeg så klart VT30 om du har pengene den koster. Men generelle kjøpsråd burde du kanskje lage en ny tråd om.

Plasma generellt egner seg best i et rom der du kan kontrollere lyset mer. Har du din TV i et rom som stadig er lyst, så er kanskje LCD-LED bedre for deg

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emballasje til låns?

Jeg vurderer å kjøpe 65" VT30 men er usikker på om jeg klarer å bære tv'en opp en small trapp til loftsstuen pga. størrelsen på tv'en og vinkelen på trappen...

I den forbindelse lurte jeg på om det er noen som bor i Oslo/Akershus (fortrinnsvis Ullensaker) som skal kjøpe 65"-en og har mulighet til å låne meg esken/emballasjen slik at jeg får tatt en "bære-test" opp til loftet FØR jeg kjøper tv'en?

I så fall send meg en PM og så tar vi det derfra!

Hadde satt stor pris på litt hjelp med denne saken.... :-)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    andy : Man bør uansett være 2 personer når man bærer en så stor TV. Ikke at du har problemer med vekten kanskje, men ikke praktisk alene. Kan du gå oppreist i trappa får du esken opp. En skyver/bærer bak og en foran. Burde ikke bli noe problem. Har en liknende situasjon når jeg får min 65VT30, men tror det skal gå fint bare man er to.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo eventuelt bare å ta TVen ut av esken før man bærer den opp. Da går det garantert. To til å bære må man være uansett.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Elkjøp Lørenskog og de hadde utstilt TXP55VT30 nå, for de som vil ta en titt. Det er vanskelig å si noe om bilde i butikklys, men det virker som det er ekstremt potensiale i denne tven, og designet er hvertfall overaskende pent!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene!
    Jeg har selvsagt ikke planer om å bære den alene opp på loftet - kommer nok til å bestille med hjemkjøring og innbæring. Problemet er at trappen svinger i en ganske krapp vinkel og TV'en er jo ikke akkurat noe man kan brette/bøye rundt gelenderet
    Har også tenkt på å ta den ut av esken først, men det kunne være interessant å prøve uansett!

Ser at TV'en veier 63 kg. med bordstativ - noen som har et tips på en ikke altfor høy tv benk som tåler denne vekten uten problemer? Bør være maks 45cm høyde og minst 170cm bredde og helst i svart utførelse....
    Fant en jeg likte på Skeidar, men så viste det seg at den hadde en maks belastning på 60kg. og da tar jeg ikke sjansen på at TV'en en dag går i gulvet!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Serano 1500, men det er bare 150cm bredt da. Håper selv dette holder min 65VT30...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har David Mackenzie kommet med en ny review av VT30, denne gangen 50"
    Interessant å se at 50" måler dårligere sort enn 42", og at begge måler dårligere sort enn VT20 da den var ny (0.01 vs 0.02 cd/m2).

Forøvrig, og ikke uventet, får VT30 status som beste TV de har testet. Det som var litt uventet var at de valgte å "bare" tildele den "Highly Recommended", og ikke "Reference Level"

Panasonic TX-P50VT30/ TX-P50VT30B (VT30) Review

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reference level er det vel bare Pioneer Kuro modellene som har fått. For min del trenger jeg ikke så dyp sort for å få en god filmopplevelse. Virker som VT30 og D8005 har ganske lik sort nivå da. Bra for Samsung at de har klart det! De har en THX sertifisert kino her i Skien (SF Kino), og den projektoren der har ikke akkurat Kuro sort for å si det sånn. Sort nivå er ikke alt, men så klart veldig viktig.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Da har David Mackenzie kommet med en ny review av VT30, denne gangen 50"
    Interessant å se at 50" måler dårligere sort enn 42", og at begge måler dårligere sort enn VT20 da den var ny (0.01 vs 0.02 cd/m2).

Forøvrig, og ikke uventet, får VT30 status som beste TV de har testet. Det som var litt uventet var at de valgte å "bare" tildele den "Highly Recommended", og ikke "Reference Level"

Panasonic TX-P50VT30/ TX-P50VT30B (VT30) Review
    Det er jo merkelig. Det stemmer jo ikke med andre tester der V30 har bedre sortnivå. Enten skyldes det at de varierer fra hvilke tommer, ulike modeller i ulike land eller noen av testene er feil.

Er i så fall veldig skuffende at V30 i 50" skal ha dårligere sortnivå enn V20. Men det er heller ikke utenkelig når TVen har blitt slankere. For min del skulle jeg ønsker de utelukkende prioriterte bedre bildekvalitet og ikke tynnere skjermer som bruker mindre strøm.

Ble usikker på hva jeg nå skal gå for nå. V20 får man jo veldig billig. Men sortnivået vil tape seg noe over tid og den er ikke like bra på 3D.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    orso : Man skal ikke henge seg blindt opp i tall og tester heller. Vil man har best mulig sort nivå, så er det bedre å kjøpe en Pioneer Kuro på bruktmarkedet eller vente på LG sin nye "nano" serie med LCD-LED som har full lokal dimming. Jeg hadde LG LE850N en kort periode i fjor, og den hadde drit bra sort nivå!! Men...hjelper ikke når den sliter på andre områder, så den gikk i retur. Jeg har lest både positive og negative ting om VT30, men ingenting som har fått meg til å kansellere min ordre på 65VT30 enda. Noen folk sier de ser svakhetene, mens andre ikke. Kan virke som det varierer litt. Får jeg en som det er mye tull med, så bytter jeg den bare.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    David fra HDTVtest har jo testet både 50" og 42" under samme forhold. De er målt med Klein K10 om jeg ikke tar feil. Det samme er også VT20. Alle testene finnes på hjemmesiden med grundige målinger og kommentarer.

Angående Reference Level hadde faktisk VT20 denne bemerkelsen i fjor, og det er derfor overraskende at ikke VT30 får den. Det er forøvrig også bemerket i konklusjonen i testen. Det understrekes derimot at VT30 totalt er en bedre TV enn VT20 tross at de velger å ikke gi den referanse stempel.

HDTVtest har helt klart den grundigste testen og de beste måingene for Europa. Det er viktig å merke seg at det er forskjellig firmware i Europa og (Nord) Amerika. I USA sliter de slitt med kalibrering, og da spesielt lysutbytte og fargenøyaktighet. Disse problemene virker ikke være like gjeldene i Europa (ref: HDTVtest og flatpanels), så det er mulig det høyere lysutbytte i Europa har gått på bekostning av sortnivå, f.eks ved at Panasonic har økt spenningen. Dette er jo selvfølgelig bare spekulasjoner, men likefullt en mulig forklaring. En skulle jo også tro det var ønskelig fra Panasonics side med høyere spenning fra fabrikk, slik at det går lengre til spenningen må økes og at de da slipper reklamasjoner (det er jo ikke alle land som har 5 års reklamasjon som i Norge).

Jeg har forøvrig ikke sett noen tester der VT30 måler bedre enn VT20 under like forhold, med samme utstyr. Jeg har dog sett tester hvor de måler likt, og hvor det bemerkes at VT30's sortnivå oppleves bedre. Men som flere sier over, sortnivå er langt i fra alt. VT30 regnes i alle tester jeg har sett som en bedre TV enn VT20, og absolutt en av de beste TVene på markedet (om ikke den beste?).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde bare alle testene vist det samme, men det gjør de så klart ikke. Etter det jeg har lest så langt, så er VT30 og D8005 omtrent på samme nivå, men testere gir VT30 et lite overtak over Samsung modellen. Jeg tror vi kan komme til å se gode LCD-LED skjermer fremover (kommende LED fra LG), men på plasma siden vil nok VT30 ha tronen enn så lenge.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn da e æ endeli medlem i Panasonic VT30 klubben Etter en enorm tålmodighets prøve dvs litt over 1mnd venting på 50" min så kom den i dag dag til Hifiklubben Første inntrykket e meget bra og bedre blir d. Fikk en skikkelig kvalitets følelse på hele tv'n. Kommer tilbake nærmere når tv'en e innkjørt(innbrent)
    Hilsen,
    En Lykkeli Pansonic VT30 eiar

Legger ved et litt krappy bilde kommer tilbake seinar med et bedre et

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere med ny TV "and elli" !
    Bestilte min 65VT30 den 29. April jeg...får min om 3 uker. Da snakker vi ventetid.

Ja kom gjerne med fler bilder! Prøv å ta bildene med lang lukkertid på kameraet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Bevegelseshåndtering

Nå har jeg hatt 55VT30Y i hus noen dager og har fått testet litt av hvert. I fjor hadde jeg en 50VT20Y i en kort periode før jeg returnerte den pga. for mange problemer med produktet (http://avforum.no/forum/1546744-post1603.html).

VT30 har stabilt, brukbart svartnivå (i motsetning til VT20) og svart oppleves også hakket mørkere enn slik jeg husker VT20. Skjermen lager også mindre støy (buzz og vifter) slik at det ikke lenger er plagsomt for meg. Jeg har heller ikke opplevd noen floating blacks eller noe fluctuating brightness.

Imidlertid er dessverre VT30 minst like dårlig på raske bevegelser som det VT20 var. Kort sagt dukker det opp grønne/røde omriss rundt objekter ved raske bevegelser eller panoreringer. På VT20 opplevde jeg det bare på 50 Hz-materiale (film og TV-sendinger) og kunne redusere det med IFC (Intelligent Frame Creation). På VT30 hjelper det ikke med IFC og her opplever jeg problemet også i 60 Hz (Xbox 360). På VT20 trodde jeg det var prat om den notoriske "50 Hz-buggen" men siden jeg nå også ser det i 60 Hz må det være snakk om noe annet.

Siden jeg nå har opplevd dette problemet på to skjermer får jeg anta at det ikke er skjermene det er noe galt med. Jeg har også prøvd forskjellige kilder og kabler uten hell, så jeg må anta at denne defekten er ment å være slik, altså en svakhet ved plasma.

Jeg er storfornøyd med VT30 med unntak av bevegelseshåndteringen, men dette er til gjengjeld et meget synlig problem for meg som er plagsomt straks det blir bevegelse. Uskarpheten til LCD ved bevegelser ble jeg fort vant til, men denne omriss-effekten ødelegger bildet for min del.

Er det noen andre som opplever noe liknende på sine VT20 eller VT30-skjermer? Er det noen som vet hva det kan skyldes eller hva man kan gjøre? Er det et Panasonic-problem eller er det en generell svakhet ved plasma at teknologien sliter med å oppdatere bildet raskt nok?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsnarf
    Imidlertid er dessverre VT30 minst like dårlig på raske bevegelser som det VT20 var. Kort sagt dukker det opp grønne/røde omriss rundt objekter ved raske bevegelser eller panoreringer. På VT20 opplevde jeg det bare på 50 Hz-materiale (film og TV-sendinger) og kunne redusere det med IFC (Intelligent Frame Creation). På VT30 hjelper det ikke med IFC og her opplever jeg problemet også i 60 Hz (Xbox 360). På VT20 trodde jeg det var prat om den notoriske "50 Hz-buggen" men siden jeg nå også ser det i 60 Hz må det være snakk om noe annet.

Hei.

Kan det være phosphor lag du ser?

What is Plasma TV "Green Ghosting" and "Phosphor Lag," and What Can Be Done About It? - Associated Content from Yahoo! - associatedcontent.com

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken!

Det er muligens phosphor lag, men isåfall en annen variant enn den jeg så på 50GT20. GT-modellen var synlig tregere enn VT-modellen i fjor, så der opplevde jeg det som om hele bildet hang igjen ved bevegelser. Slik er det ikke med VT-modellene. Der er det bare omrisset av objektene som henger igjen som støy i bildet. Men det kan så klart ha samme opphav som phosphor lag.

Jeg er meget sensitiv til regnbuer (på DLP-projektorer og plasma), så det er mulig jeg også ser phosphor lag tydeligere enn andre. Det er derfor kjekt å høre andres erfaringer for å finne ut om det bare er meg.

Side 8 av 50 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •