Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 50 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 981
    Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Ok, men det Panasonic har gjort stiller lysstyrken såppas opp, og det hjelper ikke å kompensere ved å stille det ned igjen i bildeinnstillingsmenyen, sortnivået blir ikke noe bedre av det.
    Høres rart ut.

Poenget er at ingen andre gjør det, og når ikke Panasonic sin måte å gjøre det på fungerer så er det kanskje like greit å fjerne funksjonen? Men, jeg håper på det beste med VT30, men finner meg ikke i en forverring av bilde etter kun et få timer.
    Usikker på hva andre produsenter gjør, men vil tro de gjør noe for å kompensere for aldring. F.eks. eldes LCD apparater på en sånn måte at fargebalansen ikke bevares. Vil tro produsentene har laget noen algoritmer for å kompensere for dette i størst mulig grad, i motsatt fall må eierne av LCD-TV-er rekalibrere TV-en sin gjennom hele levetiden.
    Hvert hopp var synlig, og jeg ble mer og mer irritert, til jeg satt der med askegrått bilde og ir. Det er ikke bare sortnivået som er problemet, men ir, og det mange har klaget på, dårligere bildekvalitet generelt. Jeg opplevde aldri det siste, bildet var knallbra, fine farger osv, men sortnivået var elendig, og ir ble det iløpet av kun et få sekunder.
    Har selv en VT20 og har heldigvis aldri lagt merke til dette fenomenet. Sortnivået er like bra som da jeg kjøpte den. Vil derfor tro at det er lite sannsynlig at du vil oppleve dette på årets modeller.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimsnarf
    Skjermen hadde også store problemer med bevegelser i 50 Hz (TV-signal, DVD, til en viss grad Xbox). Straks kameraet panorerte skle bildet fra hverandre og fikk en grønn og en lilla "spøkelseskopi" som var spesielt synlig i ansikter. I praksis gjorde effekten det vanskelig å fokusere på bildet før kameraet stoppet igjen. Dette var synlig omtrent ved hver panorering og selv ved relativt trege bevegelser. Jeg foretrekker helt klart at bildet blir litt uskarpt i bevegelse (som på LCD) fremfor helt ødelagt (som på VT20).
    Dette er (i mine øyne) det mest irriterende ved VT20. Særlig hudfarger blir helt håpløst når kameraet panorerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    Høres rart ut.

Usikker på hva andre produsenter gjør, men vil tro de gjør noe for å kompensere for aldring. F.eks. eldes LCD apparater på en sånn måte at fargebalansen ikke bevares. Vil tro produsentene har laget noen algoritmer for å kompensere for dette i størst mulig grad, i motsatt fall må eierne av LCD-TV-er rekalibrere TV-en sin gjennom hele levetiden.

Har selv en VT20 og har heldigvis aldri lagt merke til dette fenomenet. Sortnivået er like bra som da jeg kjøpte den. Vil derfor tro at det er lite sannsynlig at du vil oppleve dette på årets modeller.

Men hvor mange timer har du brukt den? Det er det som er "cluet".

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor mange timer har du brukt den? Det er det som er "cluet".
    Sitter ikke og teller timer, men kjøpte den i fjor sommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt/lest/sett noe om hvordan årets generasjon er mhp innbrenning? Var det ikke et problem på fjorårets xx20 skjermer?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Panasonic tx50vt20 til konsoll spilling? Ps3 og Xbox 360

Har lest masse om vt20 og alle de problemer som er med den. Men også alle de ting som er bra. Bla. 16 ms input lag hvilket er det beste på noen skjerm jeg har lest om. vt30 er ikke aktuell pga litt for høj pris og jeg har kun 2-3 mnd til å bruke den.

Har hatt en Panasonic 42" x20 Hd-ready billig serie. Og var litt plaget med fosfor lag/trailing i noen spill f.eks Resident Evil 5 var det mye "ghosting" ved panorering. Kjøpte en LG 42" sl8500 lcd og den er nesten perfekt til spill, men sortnivå er dårlig og det er ikke aktuellt at se film på den. Og den er litt liten.

Spiller vanligvis ikke mer enn maks 2 timer om gangen så er ikke bekymret for innbrenning.

.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Darkside : Feil tråd. Posten din hører hjemme i VT20 tråden. Denne handler om årets modeller...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbel post*

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Darkside : Feil tråd. Posten din hører hjemme i VT20 tråden. Denne handler om årets modeller...
    Ja beklager, la ikke merke til det. Var litt for kjapp der. Sorry.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men:

Jeg har en bekjent som har forhåndsbestilt en 50" VT30 fra Norek til en fin pris, men siden den gang så har varen sunket i pris. Nå blir jo ikke dette det samme som å handle fra komplett, jeg håper bare at det ikke blir noe problem å avbestille ordren?

Det står som følger på deres nettsider:

"Alle priser og beløp er oppgitt eksklusiv mva, frakt m.m. Prisene vil bli endret dersom det er endringer i leverandørenes priser, endringer i valutakurser, tollsatser eller avgifter. Intet pristilbud fra Norek er gyldig for en periode på mer enn 15 dager, dersom ikke noe annet er avtalt.

Bestillinger plassert før kl. 14.00 vil normalt bli effektuert samme dag med postens bedriftspakke. Annen leveringsmåte kan avtales. Dersom leveringen vil bli vesentlig forsinket, underrettes kunden snarest mulig via mail. Det er derfor et krav til forhandleren å se til at riktig mail-adresse er gitt til Norek. Fraktkostnader belastes til netto fraktkostnad.

Eventuelle endringer eller kanselleringer skal skje skriftlig og må godkjennes av Norek. Kostnader i forbindelse med endringer eller kanselleringer av ordre bæres av kunden. Vi forbeholder oss retten til å avvike og eller endre oppgitt leveringstid uten nærmere varsel. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil (se nedenfor) får ikke tilbakevirkende kraft.
    Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Noreks side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 10% av normal utsalgspris, kan Norek ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Slike feil må imidlertid korrigeres i løpet av rimelig tid etter at feilen er oppdaget."

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det, men det skal vel ikke være noe problem å få avbestilt tven, og så legge inn bestillingen på nytt? Og evt. kostnader gjelder vel hvis man har bestilt mye, varen er på lager og at dem har allerede ordnet med ordren?

50" Tommer VT30 er ikke forventet før den 31, den er ikke på lager. Håper for guds skyld at det er mulig å avbestille, for da sparer jeg 1300 kroner.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fwtt : Hva med å maile dem og spørre.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke min konto,men jeg har akkurat ringt vedkommende og spurt om han kan gjøre det, så jeg håper at det ordner seg. Hvis ikke så sparer jeg knapt en 100 lapp, kontra hifilubben/komplett/mpx osv, og jeg har en hifiklubben butikk ikke mange km fra min nye leilighet.

Da hadde jeg sluppet mye hodebry, hvis jeg blir nød til å returnere den, men det ordner seg nok. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT, men:

Jeg har en bekjent som har forhåndsbestilt en 50" VT30 fra Norek til en fin pris, men siden den gang så har varen sunket i pris. Nå blir jo ikke dette det samme som å handle fra komplett, jeg håper bare at det ikke blir noe problem å avbestille ordren?
    Det er ikke noe stress å få en ordre slettet hos Norek. Er selv forhandler der og har gjort det endel ganger. Så lenge ordren ikke er kommet til plukkestadiet så går det greit. Bare ring salg så sletter de ordren for deg.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et bilde av 65VT30 som kjører "break-in slides" fra en på Highdefjunkies forumet. Sony 29" CRT ved siden av blir liten kan man si

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tv. Hvordan er førsteinntrykket? 8)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny tv. Hvordan er førsteinntrykket? 8)
    Hmm les det jeg skrev en gang til....hehe. Dette er et bilde fra en annen som har fått sin. Min kommer ikke før slutten av Juni

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Hmm les det jeg skrev en gang til....hehe. Dette er et bilde fra en annen som har fått sin. Min kommer ikke før slutten av Juni
    Har du også forhåndsbestilt? Jeg bestilte for noen uker siden, men elkjøp var veldig utydelig på dato. Har du i tilfelle fått en eksakt dato?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars20
    Har du også forhåndsbestilt? Jeg bestilte for noen uker siden, men elkjøp var veldig utydelig på dato. Har du i tilfelle fått en eksakt dato?
    Jeg forhåndsbestilte min 65VT30 den 29. April jeg. Betalte et lite depositum for å sikre meg en også (3000 kr). Jeg har fått bekreftet at Elkjøp skal få den på sitt hovedlager i Sverige den 20. Juni, så da har jeg den vel ca ei uke etter det iallefall (siste uka i Juni).

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cnet sin test er ute

Her er hva Cnet's David Katzmaier skriver om VT30 :

The good: The Panasonic TC-PVT30 has outstanding overall picture quality, with superior black-level performance, very good shadow detail and accurate color points in THX mode. It can handle 1080p/24 sources and bright rooms well and exhibits the nearly perfect screen uniformity of plasma, as well as very good 3D picture quality. It includes one pair of 3D glasses and a Wi-Fi dongle. Its Internet suite is simple to use yet content-rich, and its styling is understated and classy with a single-pane design.

The bad: The VT30 is very expensive, and last year's Panasonic plasmas lost black-level performance over relatively short periods of time. Its color is not as good as the best current plasmas and it uses significantly more power than LCD TVs.

The bottom line: Superb all-around picture quality, anchored by the deepest plasma black levels of the year, make the Panasonic TC-PVT30 series the best-performing TV we've tested in 2011.

Les mer her : Panasonic TC-P55VT30 Review - Watch CNET's Video Review

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens.

Lufter forslaget for VT30 og g30

Lite erfaring med tv så om det er plasma eller LCD jeg bør kjøpe vet jeg ikke.
    Skal brukes mest til tv men og noe til film.

Blurayspiller er pioneer LX52
    TV er Rikstv

Har og en 3 åring i huset pluss 10 og 15 åringer og en dame vis det har noe å si.

Bare lest et par-tre sider fra tråden her og vt20 tråden, men går igjen at folk ikke er fornøyd?
    Sånn jeg las, kunne en oppfatte det nesten som det er en tv som ikke er utviklet ferdig. Er den så dårlig?
    Eller er vt 20 og vt30 komt seg nå?

Hjemmekino skrev det var marginale forskjeller.

Kan VT20 anbefalles og evnt 46 eller 50 jeg bør gå for?
    Svar gjerne i tråden for vt20..vis en ikke kan svare her.
    G20 kan og vere noe vis den er ca like bra.

Eller må en gå for vt30 for å bli fornøyd?

Sitter med en gammel flatskjerm nå,så alt blir vel bedre sånn sett.

Side 7 av 50 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •