Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 50 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 981
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man jo bare spekulere, men jeg tror på det Panasonic sier. Dette har fått mye negativ oppmerksomhet for Panasonic og dersom de går ut og sier at det er fikset når det ikke er det, så vil det skape ramaskrik. Den sjansen tar de neppe.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som det er noen problemer med årets modeller også. Snakkes bl.a. om "fluctuating brightness" og 50hz bug som ikke er helt borte på årets modeller.

The Panasonic 2011 Thread (Part 2) - AVForums.com
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ugh, men kan den buggen fikses med en firmware oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sitat: Next day I had a call with that sales rep. He told me they had a meeting with some Panasonic sales / technical guy who travels the whole Europe introducing all new models etc. (in other words a competent person) and he confirmed that this issue is not a fault, but in fact it is a FEATURE (supposedly some "enhanced brightness perception") and that for this moment Panasonic has no plans to fix / tweak it at all!

sitat: I think this is something that everybody should check for themselves, I have a 50G30 and for me its not a problem. I notice it 2/3 times in a nights viewing and it can be seen on all formats SD & HD tv and blu ray but its all over in a 10th of a sec. I can understand that for some people its a deal breaker but it won't be a problem for eveyone, in much the same way as the 50hz problem can ruin it for some but not others.

Trur disse tingene blir litt blåst opp, men får jo se selv når jeg får 50G30 på plass til mandagen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter den informasjonen som ligger ute på nettet så har vel ikke Panasonic eliminert de problemene dere snakker om her, men slik jeg forstår så må man virkelig se etter det for å legge merke til det ved normal bruk. Det skal iallefall ikke være noen "deal breaker".

Jeg sitter med en 4 år gammel Panasonic plasma og jeg tviler at min kommende 65VT30 får dårligere sort nivå enn den jeg har, selv etter 12000 timer eller noe sånt! Såpass stoler jeg på Panasonic at dem kødder ikke til en toppmodell slik. Innen min VT30 blir blass, så tenker jeg nok at jeg kjøper en OLED TV

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, det saintrocky snakker om har ikke noe med black level rise å gjøre. Floating blacks er det visstnok ikke på de nye skjermene, utifra mange tester, men det er verre med rising blacks, for de er altfor nye til å kunne finne ut av det nå, og det vil ta mange måneder før man får vite om problemet virkelig er fikset.

Men, nå har dem sagt at både rising og floating blacks er fikset, og 1 av 2 er allerede bevist, så det gir meg et lite håp.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant ikke noen slipper en bombe og avslører noe alvorlig med VT30 de kommende ukene, så er jeg i slutten av Juni en stolt eier av 65 tommeren
    Jeg skal komme med erfaringer og bilder i forumet når den tid kommer så klart!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robert og D-Nice fra Highdefjunkies sammenliknet Pioneer Elite 141FD og Panasonic VT30 ved siden av hverandre i samme rom. Her er noe av det Robert skrev :

"Yes the Kuro was blacker, which was easily noticeable when the titles came up, black screen with white text, but with content running they looked quite similar.

The VT30 pushed a little more blue and overall had a sharper looking image than the Kuro. The VT30 overall exhibited a little more color saturation.

I was happily surprised to see them look more similar than different. The VT30 stood up very nicely against the the absolute undisputed King of HDTV."

"BTW, last night we evaluated the 141FD and VT30 in a low ambient light conditions and now that it's daytime the VT30 looks slightly better than the 141FD."

Sammenliknet med VT25 skrev han :
    "Yes if you consider last year's VT25 MLL reading it's the same as D-Nice's VT30 MLL reading of yesterday. However, when you see the VT25 next to the VT30, the VT30 blacks look darker."

Ingen bombe at Pioneer sin beste har dypere sort...Men som de sier så er ikke sort nivå det eneste viktige.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kommenterte de noe om mulig black level rise, eller tror de også at den kan være fikset?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke annet enn at det skal være fixet. Robert driver butikk og selger TV'er, og han skulle la VT30 stå på 24/7 så da finner dem det nok ut i løpet av høsten om Panasonic holder det de har lovet. Tror nesten vi må bare ta en sjangs da...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har Panasonic uttalt seg om at det er fikset, og det gjør det enda lettere for oss forbrukere å klage, hvis det viser seg å være feil. Handler man fra en bra butikk så er ikke dette et problem uansett, for jeg hadde null problemer med å levere tilbake min, som fikk både ekstremt dårlig sortnivå og ekstremt IR pga. voltjusteringen.

At dette ikke ble fikset i 2010 serien er helt utrolig, at det måtte så mye klaging til før de endelig har "fikset" det, hvis de nå har det. Det må jo bli mye billigere for dem å fjerne den funksjonen, enn å erstatte tv'er eller betale tilbake det tv'en kostet. Jeg erstattet aldri den G15 tv'en jeg fikk penger for, så der fikk de ikke pengene tilbake, og gikk glipp av penger.

Jeg kommer til å klage så fort jeg ser et tegn til dårligere sortnivå. Jeg har en bror, med PZ85, han sier at han ikke har hatt noe problem med sortnivå og skjønner ikke alt dette med sortnivå. Mitt svar er "Da har du enten: 1: Ikke hatt den på lenge nok eller 2: Så ser du ikke forskjell på sortnivået utifra lysforholdet i din stue". Panasonic kan si hva de vil, men alle med to fungerende øyne klarer å registrere at sortnivået er blitt dårligere.

Jeg merket det etter første hopp! Nå skal det sies at desto bedre sortnivået er, desto mindre merker man det, men jeg vil våge å påstå at min G15 hadde det ganske bra sortnivå, så det å gå fra G15 til VT30 blir spennende. Jeg har altså vært uten Flatskjerm siden våren 2010, ca 1 år med andre ord.

Jeg har rett og slett ikke blitt imponert over tvene i 2010, og Panasonic ville jeg ikke ta i med en ildtang! Tenk, jeg har brukt en "gammel" crt tv i ca 1 år nå, det blir uvant med en 50" tommer plasma!

Og ja, sortnivå er ikke det viktigste, men det er fortsatt viktig. Håper du blir fornøyd Betroz, så får vi se om jeg blir det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del synes jeg ikke tapet av sortnivå over tid er en dealbreaker heller.

Merket etterhvert at min PX70 ble litt gråere etter nærmere 2 år med mye bruk (Har ikke merket noe spesielt etter det, 4-5 år gammel nå), men panasonic er så glimrende på alle andre punkter og sortnivået ble bare litt mer likt toppmodellene til de andre merkene, at jeg kunne ikke tenkt meg å bytte den i en annen skjerm.

Så jeg personlig har ikke noen som helst problem med dette "problemet".

Burde man si ifra om dette småtteriet, for å få panasonic til å komme nærmere 100% ? ja.. dog, jeg trur de er klar over det..

Men synes folk skriker litt for mye rundt dette og maler et bilde som får det til å fremstå som om Panasonic tvene er helt på viddene og man burde holde seg unna.

Etter min mening ligger alle andre Tver 2 hakk under Panasonic skjermene (ink pris), iallefall hvis man skal ha en Tv til Film, tv titting/fotball og spilling.

Og hvis noen av disse små problemene trer inn, så vil panasonic fortsatt ligge 1 hakk foran.(imo)

Men det er jo mine øyne og mening.

P.S Vil legge til at jeg synes "Ekspertene" kunne vært flinkere til å ikke bare dra frem det negative rundt Tvene og/eller vinkle problemet anderledes. Når en "fersking" kommer på Avforum fks, så ser man bare problemer og man får jo inntrykk av at de fleste tvene er noe søppel og bortkasta penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget er at man ikke får det man betaler for. Tv'ene er ikke akkurat billige, og da blir man frustrert når sortnivået går fra sort, til askegrått. En ting er at alle tv'er blir dårligere etter et visst antall timer, med Plasma så er at den har nå halvparten av sin levetid, som er 100.000 timer. Men, det er ikke mange som fortsatt har tv'en sin etter 50.000 timer, så det har ikke så mye å si. Men, et par tusen timer er ikke noe, og folk har rett til å klage. Og det er ingen andre enn Panasonic som driver med justering av volt for å beholde bildekvaliten.

Jeg håper de mener at problemet er løst ved å kutte den ut, det er det tryggeste. Hvis ikke, og det feiler, så håper jeg at lærer, og at tv'ene i 2012 er fikset. For mange er dette en dealbreaker, og har de ikke fikset problemet så taper de på det. But, time will show! :twisted:

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fwtt : Du hadde G15...jeg sitter med en enda eldre Panasonic plasma. Så for meg burde overgangen til VT30 bli dramatisk god. Spessielt med tanke på størrelsen... 42" vs 65"

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Det var jeg som sammenliknet litt her da, og ikke han Robert. Grunnen er jo at Kuro har vært referanse lenge nå, så egentlig ikke så rart.
    Ikke så rart? Du sammenlikner epler og pærer. Skal en sammenlikne sortnivået fra to TV-er på en skikkelig måte må det gjøres i kontrollerte omgivelser, med samme måleapparat, måleapparatet må være kalibrert, en må kjenne til standardavviket på måleapparatet og ikke minst, en må gjøre testen flere ganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    For min del synes jeg ikke tapet av sortnivå over tid er en dealbreaker heller.

Merket etterhvert at min PX70 ble litt gråere etter nærmere 2 år med mye bruk (Har ikke merket noe spesielt etter det, 4-5 år gammel nå), men panasonic er så glimrende på alle andre punkter og sortnivået ble bare litt mer likt toppmodellene til de andre merkene, at jeg kunne ikke tenkt meg å bytte den i en annen skjerm.

Så jeg personlig har ikke noen som helst problem med dette "problemet".

Burde man si ifra om dette småtteriet, for å få panasonic til å komme nærmere 100% ? ja.. dog, jeg trur de er klar over det..

Men synes folk skriker litt for mye rundt dette og maler et bilde som får det til å fremstå som om Panasonic tvene er helt på viddene og man burde holde seg unna.

Etter min mening ligger alle andre Tver 2 hakk under Panasonic skjermene (ink pris), iallefall hvis man skal ha en Tv til Film, tv titting/fotball og spilling.

Og hvis noen av disse små problemene trer inn, så vil panasonic fortsatt ligge 1 hakk foran.(imo)

Men det er jo mine øyne og mening.

P.S Vil legge til at jeg synes "Ekspertene" kunne vært flinkere til å ikke bare dra frem det negative rundt Tvene og/eller vinkle problemet anderledes. Når en "fersking" kommer på Avforum fks, så ser man bare problemer og man får jo inntrykk av at de fleste tvene er noe søppel og bortkasta penger.

Er helt enig i alt dette. Syns det blir for mye klaging og syting. Hvis sortnivå er det eneste som betyr noe ville det kanskje vert lurt å finne en brukt pioneer kuro istedet.

Men husk at en Pioneer Kuro kostet over 30.000 og en helt ny Panasonic 50" topp modell koster rundt 15.000. Og de er av anmeldere priset som de beste tv'er i verden akkurat nå. Har en px80 som har stått på 5 timer for dagen i 4 år, og bildet er fortsatt veldig bra ser ikke at sortnivå er blitt dårligere. Bildet ble bare bedre de første måneder etter kjøp. Jeg så en VT20 på elkjøp for 1 år siden og har aldrig sett ett så utroligt bra bilde.

De som sitter og stirrer bare på sortnivå istedet for at se på filmen burde kanskje finne en annen hobby som ikke stresser så mye :-D

.

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @fwtt: En plasma og LCD får halvert lysstyrke etter ca 100.000 timer. Og det er ikke slik at den plutselig halveres, det skjer gradvis gjennom hele levetiden. Det Panasonic har gjort er ikke noe anerledes enn det du selv ville gjort for å kompansere for dette problemet manuelt, nemlig å gå inn i menyen på TV-en og justert opp lysstyrken.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var mange som opplevde tydelige problemer med VT20 uten å sitte og lete etter dem. Meg inkludert. På 1080p-materiale fra en god kilde, i et helt mørkt rom, var bildekvaliteten noe av det beste jeg har sett. Men med mindre sofistikert materiale (TV-signal, DVD, Xbox) og/eller litt belysning i rommet så var problemene i bildet åpenbare.

Med belysning i rommet hadde skjermen et oppfattet svartnivå som i bestefall var på høyde med en gjennomsnittlig LCD-skjerm. Uansett belysning så hoppet svart jevnlig opp til lysegrått i forskjellige scener, spesielt på SD-materiale. Og da mener jeg virkelig lysegrått. Lysere enn min 8 år gamle LCD-projektor (AE300) som må sies å slite med svartnivået i disse dager. Denne "grånivå-hoppingen" var meget ødeleggende for filmopplevelsen, spesielt i mørke scener som plutselig ble helt utvasket.

Skjermen hadde også store problemer med bevegelser i 50 Hz (TV-signal, DVD, til en viss grad Xbox). Straks kameraet panorerte skle bildet fra hverandre og fikk en grønn og en lilla "spøkelseskopi" som var spesielt synlig i ansikter. I praksis gjorde effekten det vanskelig å fokusere på bildet før kameraet stoppet igjen. Dette var synlig omtrent ved hver panorering og selv ved relativt trege bevegelser. Jeg foretrekker helt klart at bildet blir litt uskarpt i bevegelse (som på LCD) fremfor helt ødelagt (som på VT20).

Uansett er jeg nå veldig spent på VT30 da denne angivelig skal være forbedret på disse punktene, samt ha mindre buzzing-støy (noe jeg også syntes var plagsomt på VT20 fra sitteavstand med lavt lyttevolum (kveldstitting)). VT30 skal ha bedre svartfilter (bedre svartnivå ved belysning), ingen "floating blacks" (svart som plutselig blir grått) og en nærmest usynlig 50 Hz-effekt (bedre prosessering i 100 Hz). Utfra tester og kommentarer jeg har lest så ser imidlertid forbedret prosessering bare ut til å gjelde VT30, da GT30 er på VT20-nivå.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kimsnarf : Robert fra Highdefjunkies forumet sier at VT30 har synlig bedre sort opplevelse enn VT20 i et lysere rom, så tydeligvis funker det nye filteret.

Vi må huske her folkens at ingen TV er perfekt...selv ikke Pioneer Kuro
    Blir jeg misfornøyd, så har jeg 30 dager på å bestemme meg fra Elkjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av popkorn
    @fwtt: En plasma og LCD får halvert lysstyrke etter ca 100.000 timer. Og det er ikke slik at den plutselig halveres, det skjer gradvis gjennom hele levetiden. Det Panasonic har gjort er ikke noe anerledes enn det du selv ville gjort for å kompansere for dette problemet manuelt, nemlig å gå inn i menyen på TV-en og justert opp lysstyrken.
    Ok, men det Panasonic har gjort stiller lysstyrken såppas opp, og det hjelper ikke å kompensere ved å stille det ned igjen i bildeinnstillingsmenyen, sortnivået blir ikke noe bedre av det.

Poenget er at ingen andre gjør det, og når ikke Panasonic sin måte å gjøre det på fungerer så er det kanskje like greit å fjerne funksjonen? Men, jeg håper på det beste med VT30, men finner meg ikke i en forverring av bilde etter kun et få timer.

Og det er ikke slik at jeg satt og ventet på at det skulle skje med min G15. Jeg hadde fått G15 i erstastning for en G10 som røyk, og det var etter å ha mottatt min G15 at fikk vite om black level rise på avsforum, men da var det for sent å angre på kjøp.

Hvert hopp var synlig, og jeg ble mer og mer irritert, til jeg satt der med askegrått bilde og ir. Det er ikke bare sortnivået som er problemet, men ir, og det mange har klaget på, dårligere bildekvalitet generelt. Jeg opplevde aldri det siste, bildet var knallbra, fine farger osv, men sortnivået var elendig, og ir ble det iløpet av kun et få sekunder.

Nei, dette er siste sjanse Panasonic får. Hvis ikke så blir det enten LG eller Samsung!

Side 6 av 50 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •