Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Innuendo : Jeg vet ikke forskjellen mellom Y og E, men Elkjøp selger Y versonen iallefall.
    Y = Nordisk modell (RiksTV/Canal Digital satelittgodkjent+ alt det andre)

E = Europa modell.

Det er kun disse Panasonic-skjermene som er godkjent av RiksTV som samtidig er Europa-modeller:

Panasonic TX-P42U30E, TX-P50U30E, TX-P42UX30E, TX-P42C3E, TX-P50C3E og
    TX-P42CX3E.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff... design er noe piss. Jeg savner gamle CRT TVer. Det er nesten ikke til å tro på at den TVen med best billedkvalitet er en 7 år gamle Sony XBR 960. Den er helt lekker.

Eksempler på brilliansen til denne TVen:

Man kan si at Pioneer Elite Kuro har bedre bilde når det gjelder ting som PC-spill, blu-ray og andre 1080p kilder spilles... Men Sony XBR960 gjør en mye bedre jobb på konsoll spill, HD kanaler, og andre 720p kilder og IKKE MINST SD bilder som vanlig TV, DVDer, gamle konsoler som PS2/XBOX/GC/Wii vil se MYE bedre ut på XBR960 som da ikke har 'native resolution'

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    UltimaNoctis : Det der var vel litt vel off topic...

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    UltimaNoctis : Det der var vel litt vel off topic...
    Off topic?!?!? Du har vel ikke lest den første siden... Jeg bare la kommentaren min uten å sitere noen fordi det var for mange og kommentaren er åpen for alle som diskuterer CRT vs plasma/LED/LCD eller tykk vs tynn eller bilde vs design osv...

Bare se her:
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    design har ingen betydning for meg

CRT skjermer er nok i tykkeste laget ja, men 20 cm skal jeg alltids tåle

hadde vært mye bedre om de hadde satset mer på led-BAKlyste med lokal dimming
    Er vel som mobilene det, ble mindre og tynnere hele tia, helt til det stoppet og nå blir de større og større igjen (touch telefoner og tabs)
    Men, nå kommer vi da veldi off-topic, eller jeg ihvertfall
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Med det resonementet kunne man like gjerne holdt seg til CRT. Fakta er at Panasonics nåværende generasjons TV`er, kun gir marginalt, om noe, bedre bilde enn konkurrentenes (Samsung), til tross for at de ser ut som en bøtte møkk.

Designet på TV`en er viktig for mange, spesielt når TV`ene blir 60"+ da de blir rimelig synelige i en stue. Med mindre du har ett hjem som står i stil til dagens Panasonic modeller (fjøs?) har pent design sine fordeler.
    Sitat Opprinnelig postet av Dubious
    Kan være både 10 og 20 centi tykk for min del så lenge de leverer bra bilde

Skjønner ikke hvorfor de skal være så enormt tynne, har jol INGEN fordeler i det hele tatt
    Ser bedre ut enn årets. Hadde vært interresant å sett hvor dyp den er. Har en viss preferanse for Panasonic, og er i modus for å kjøpe så diger som mulig 3D plasma til fornuftig pris (under 50.000). Greier ikke forsvare VT20 med det fæle designet.

Spent på å se hele denne (fler vinkler)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW

Er enig i at Panasonic er håpløse på design og De ligger langt etter og er både tjukke og klumpete. i 2010 skal ikke en tv se slik ut som de gjør i dag, men 2011 rangen ser hvertfall bedre ut. Ser ut som de satser på en form for børstet metal
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Jo, men tykkelsen er en ting, tvene til panasonic er STYGGE i tillegg til å være tykke. Vær så tykke de bare må, men hva med å mekke litt tynnere ramme, litt penere materialvalg, litt mer stilige tv-føtter osv? Panasonic nå og for 4 år siden ser jo klin likt ut!

olemj86: Ta det spørsmålet i tråden for 20-serien til Pana, ikke her . Men stol mer på primærkilden enn sekundærkilden!

Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Jeg er av motsatt mening... Bort fra de løvtynne skjermene! Jeg foretrekker at skjermene er så tykke de må være for å få maks bildelkvalitet!
    håper de har sett til Samsung og gjort noe med designet. på tide å bli smalere og penere

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nesten ikke til å tro på at den TVen med best billedkvalitet er en 7 år gamle Sony XBR 960. Den er helt lekker.
    Det bør vel ikke være noen overraskelse at en gammel 34 CRT-skjerm er bedre enn dagens flatskjermer. Men ut over det så er det vel litt off topic å bringe inn en flere år gammel Sony CRT-skjerm i en tråd som først og fremst omhandler Panasonic`s flatskjermer for 2011?

Men fine og skarpe bilder!

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Uff... design er noe piss. Jeg savner gamle CRT TVer. Det er nesten ikke til å tro på at den TVen med best billedkvalitet er en 7 år gamle Sony XBR 960. Den er helt lekker.

Eksempler på brilliansen til denne TVen:

Man kan si at Pioneer Elite Kuro har bedre bilde når det gjelder ting som PC-spill, blu-ray og andre 1080p kilder spilles... Men Sony XBR960 gjør en mye bedre jobb på konsoll spill, HD kanaler, og andre 720p kilder og IKKE MINST SD bilder som vanlig TV, DVDer, gamle konsoler som PS2/XBOX/GC/Wii vil se MYE bedre ut på XBR960 som da ikke har 'native resolution'
    Dessuten er kun ett av bildene du har lagt ut av Sonyen resten er av en Pioneer 5080. :-)

Sony Wega 32" to Pio 5080 - AVS Forum
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Panasonic TX-P50VT30

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om det skiller noe på kvaliteten mellom G30 og GT30 foruten 3D?

Mine foreldre skal ha ny skjerm i år og de klarer nok deg fint uten støtte for 3D. Og de skal uansett ikke ha større skjerm enn 42" som er i minste laget for 3D.

Så da er spørsmålet om de like godt kan kjøpe G30 framfor GT30.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GT30 skal være noe bedre. Infinite Black Pro filteret gjør den bedre egnet når det er noe lys i rommet. Her er to grundige tester som nok gir svar på det meste:
    Panasonic TX-P42GT30B/ TX-P42GT30/ TX-P50GT30B (GT30) Review
    Panasonic TX-P42G30B/ TX-P42G30/ TX-P50G30B (G30) Plasma TV Review

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har dinside også testet GT30.
    Tv-test: Panasonic TX-P50GT30 - DinSide Bolig

Den store forskjellen mellom Gt30 og VT30 er vel for den vanlige konsument kanskje ikke altfor stor. Man får litt færre innstillingsmuligheter på GT30 og noe bedre sort nivå i lysere omgivelser.
    Ifølge anmeldelser, så virker det iallefall som om sort nivået/kontrast filteret til GT er bra nok, mens VT 30 skal ha et endra bedre filter. I GT30 pakken er ikke 3D briller eller Wi-Fi inkludert. Det er også nevnt lyden på VT30 skal være bedre enn GT30. Det er også nevnt på trustedreviews "record to SD card or USB HDDs on the VT30 models, whereas with the GT30s you could only record to USB HDD".
    Det er også nevnt att GT30 er en stor forbedring iforhold til GT20 når det gjelder 2D og 3D.

Så spørs det hvordan prisene havner på de ulike modellene til slutt. GT30 virker iallefall som et godt kjøp, så lenge prisen havner på den "rette" siden.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    GT30 skal være noe bedre. Infinite Black Pro filteret gjør den bedre egnet når det er noe lys i rommet. Her er to grundige tester som nok gir svar på det meste:
    Panasonic TX-P42GT30B/ TX-P42GT30/ TX-P50GT30B (GT30) Review
    Panasonic TX-P42G30B/ TX-P42G30/ TX-P50G30B (G30) Plasma TV Review
    Takker. De anbefaler på å gå opp til GT30 uavhengig om man bruker 3D eller ikke. Men spørs om det er noe poeng for mine foreldre å betale nesten 4k ekstra. Faller prisen på GT30 en del, så blir valget litt enklere.

Truth be told, after witnessing the GT30 with its Infinite Black Pro screen coating, stepping back down to the Panasonic TX-P42G30′s less light-resistant screen meant that we weren’t as immediately taken by it. Unless you watch TV in total darkness (in which case the differences between the Viera G30 and the 2D performance of the GT30 will be all but invisible), we’d suggest that prospective TX-P42G30B or TX-P50G30B buyers consider stepping up to the GT30, whether they are interested in 3D capabilities or not. Its Infinite Black Pro screen coating does afford the picture a certain depth and glossiness that the G30 can’t fully replicate. Is this, and the fact that the GT30 is also capable of 3D display, worth an extra £300-400, though? We’ll leave that for you to decide.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan man plassere Panasonic U30 modellen bildemessig? Mellom C3 og G20 ?

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    Hvor kan man plassere Panasonic U30 modellen bildemessig? Mellom C3 og G20 ?
    Ut i fra spesifikasjonene en plass mellom C3 og G20. Billigste full-HDtv i serien. Kan jo håpe på at utviklingen fra 2010 til 2011 modellene plasserer den nært G20.

Link som gir informasjon om 2011 modellene:

forum.hjemmekino.no • Se emne - Panasonic Plasma 2011 - VT30,GT30,ST32,G30,S30,U30,C3

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat fra Robert Zohn fra Highdefjunkies.com forumet :

"Okay everyone, after 5 hours of calibrating just one 55" VT30 Ed just left a moment ago and my family is rushing me out of the house for dinner. So I can't give you much at this moment. But you will be extremely ecstatic with this TV it looks fantastic out of the box and is simply amazing after calibration.

Here's a few highlights from his "Custom Mode" calibration.

1. MLL is .0020

2. Peak luminance is 36.8fl

3. All CMS, Luminance and gamma is below 1.5 DeltaE

4. The gamma is 2.172 and can be set to as low as 1.8 for bright viewing and as low as 2.3 for night time viewing.

5. This baby tracks in a single straight line absolutely amazing.

6. Kelvin is 6506 out of the box

7. When running video content the image quality is stunning!!!!

Everyone will absolutely love this TV, I guarantee it.

I'm out for dinner see you in an hour.

-Robert"

Stadig mer positiv omtale om VT30! Gleder meg vilt til min 65" kommer i siste uka i Juni!

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg ikke husker feil, hadde ikke Pioneer Kuro 9G en MLL på .0019 da? Mener å ha lest det...men kan ta feil her. Stemmer dette, så er disse ganske like på sort nivå spør du meg! (rett meg hvis jeg tar feil her)

Active
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenlikne to absolutte verdier uten å ta med standardavviket blir rett og slett meningsløst. Testere som oppgir tall på denne måten (uten standardavvik) anser jeg som direkte useriøse.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jeg som sammenliknet litt her da, og ikke han Robert. Grunnen er jo at Kuro har vært referanse lenge nå, så egentlig ikke så rart.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte meg Panasonic 50 tommer G30 nå fra komplett. Får satse på at pana er et solid valg fortsatt. Hatt Panasonic 42 tommer PX70 fra før og var knall fornøyd med den.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere sverget å kjøpe Panasonic plasma igjen, pga. black level rise og floating blacks.

Nå leser jeg at dette vistnok skal være eliminert på 2011 tv'ene, dette kommer fra Panasonic (Kan altså vise seg å ikke være sant). Men, etter hva jeg kan huske så har Panasonic vært ærlige når det gjelder problemet med sortnivå.

Det at de først nektet for problemene var at det ikke fantes nok bevis, som kunne bekrefte påstanden om et 3x dårligere sortnivå. Etter det har Panasonic sagt at det kommer av voltjusteringene. I 2010 så sa de vel aldri at problemet var eliminert, men at det var mer gradvis? At hvert "hopp" kom etter ca. 2000 timer, istedenfor at den var 3x så dårlig etter ca 1500 (som skjedde med meg og min G15).

Greit nok, 3x dårligere sortnivå på ca 6000 timer er fortsatt ille, og ikke bra, men kanskje ikke så gradvis som de forventet.

Og nå kommer påstanden om at de har fikset problemet. Jeg vet ikke, jeg har lagt inn en forhåndsbestilling på en VT30 50", som jeg fikk billigere fordi jeg har en bekjent som kjøper ting via. bedriften hans.

Bestillingen kan kanselleres, men jeg skal forelløpig se det an, men hva mener dere? Jeg kan som sagt leve med 3x dårligere sortnivå, hvis sortnivået i utgangspunktet er UTROLIG lavt på ftl eller mll målingen, og at det skjer såppas gradvis at vi snakker om ca 15-20 tusen timer, ikke ca 6000 som med 2010 modellene.

Isåfall så bryr jeg meg ikke om problemet er eliminert eller ikke, men det er jo ingen som sitter med en krystallkule her, så man vet ikke. Det som er interessant er at Panasonic har jo gått ut og sagt at problemet er fikset, og da har man enda bedre sak HVIS det viser seg at det fortsatt er et problem med sortnivået etter et visst antall timer, right?

Jeg ser det an, forventet dato er 31 mai, og jeg følger med på HDJ og Avsforum. Man har jo folk der som D-nice og ChadB som holder folk oppdatert når det gjelder Panasonic og deres problemet.

Hva mener dere?

Side 5 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •