Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 981
    Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JernetTZ
    E8005 eller ST50 er bedre kjøp.
    Jeg hadde P63C7005 og likte den ikke noe særlig. Men hva er det som er bedre?
    Kan du forklare det litt bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic har blitt kvitt det meste av latterlige problemer fra 30-serien i år, samt at ST50 jevnt over har et bedre bilde og bedre kontrastnivå. ST50-en er bedre på VT30 enn både hvitt og sort, noe som gir et bedre utgangspunkt allerede der.

E8005 er vel relativt lik med ST50 på ytelse på papiret men siden jeg ikke har sett noen av dem i aksjon enda så er det litt vanskelig å vite eksakt hvorfor den ene foretrekkes over den andre.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK,...takk for svar. Men, hva med prisen,..er 19000 kr, da OK pris for en utgående Pana 65VT30?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zed
    OK,...takk for svar. Men, hva med prisen,..er 19000 kr, da OK pris for en utgående Pana 65VT30?
    Jeg ville ikke kjøpt en VT30 i det hele tatt pga defektene hele 30-serien har. Så nei, jeg synes ikke det er en OK pris.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK,..da er Panasonic 65VT30 på plass og trives ekstremt godt med den. Myyyyyyeeee.....bedre enn min forige Samsung P63C7705,.....så langt.
    I går kveld Ronaldo var penere enn noen gang selv om kvisene var større enn vanlig.
    Hvor finner jeg noe gode innstillinger eller eventuel tester?
    Takk.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kunne også tenkt meg innstillinger man kan gjøre selv for P65VT30.
    Så lurer jeg på en annen ting:
    Dersom jeg har TV i THX modus og ser på Canal 9, så er det en slags stripe helt øverst på skjermen. Hva kan dette vær???

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Jeg kunne også tenkt meg innstillinger man kan gjøre selv for P65VT30.
    Så lurer jeg på en annen ting:
    Dersom jeg har TV i THX modus og ser på Canal 9, så er det en slags stripe helt øverst på skjermen. Hva kan dette vær???
    THX-modus defaulter til å ikke ha på overscan, noe som gjør at du også får med evt. gurba som ligger utenfor bildet. Jeg vet ikke en gang om du kan skru på overscan i THX-modus?

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å hentet meg en 65VT30 igår og har brukt helgen til å teste den.
    Fantastisk skjerm på HD-materiale
    Men ista når jeg skulle bytte film, kastet jeg tilfeldigvis et blikk opp på skjermen mens jeg venta på at plata skulle komme ut.
    Jeg kunne da se 1 million bitte, bitte små hvite prikker som spant over skjermen. Bildet som viste var den tradisjonelle Denon logoen,altså helt svart skjerm med lysegrå logo.

Er dette normalt?
    (spør sikkert dumt, men skal teste denne skjermen før "30 dagers åpent kjøp" perioden er over)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...det er plasmacellene som "maurer", helt normalt altså... Plasmateknologien består i bittesmå phosphordekkede "lysrør" som tilføres en spenning og deretter en "killspenning". Resultatet er produksjon og "kill" av en gitt fargenynanse / intensitet. Fordelen med dette systemet er at en har kontroll på hver enkelt celle, ulempen er at denne sekvensen gir en mer tydelig "av/på"-sekvensering til sammenligning med et LCD-basert panel.

Mauringen i plasmapaneler er uansett ikke noe en legger spesielt godt merke til med mindre en sitter veldig nærme skjermen, men kunne en valgt fenomenet bort hadde en jo selvsagt gjort det...

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ...det er plasmacellene som "maurer", helt normalt altså... Plasmateknologien består i bittesmå phosphordekkede "lysrør" som tilføres en spenning og deretter en "killspenning". Resultatet er produksjon og "kill" av en gitt fargenynanse / intensitet. Fordelen med dette systemet er at en har kontroll på hver enkelt celle, ulempen er at denne sekvensen gir en mer tydelig "av/på"-sekvensering til sammenligning med et LCD-basert panel.

Mauringen i plasmapaneler er uansett ikke noe en legger spesielt godt merke til med mindre en sitter veldig nærme skjermen, men kunne en valgt fenomenet bort hadde en jo selvsagt gjort det...
    Takker for utfyllende svar.
    Da kan jeg med andre ord senke skuldrene

Som du sier, må jeg tett oppi skjermen for å se dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    THX-modus defaulter til å ikke ha på overscan, noe som gjør at du også får med evt. gurba som ligger utenfor bildet. Jeg vet ikke en gang om du kan skru på overscan i THX-modus?
    Joda, overscan kan slåes av og på i THX-modus.

Ligger under avanserte bildeinnstillinger. Kan forvirre litt at TV'en ikke husker innstillingen mellom forskjellige HDMI-innganger. Ellers husker den for hver bilde-modus og andre innganger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit: posta i feil tråd...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dumt spørsmål sikkert, men hva er overscan? Hva kan skje om jeg slår av overscan?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spikeld
    Dumt spørsmål sikkert, men hva er overscan? Hva kan skje om jeg slår av overscan?
    Overscan betyr egentlig bare at bildet er litt zoomet slik at hele framen ikke er synlig. Dette har å gjøre med at tv kanaler bruker litt forskjellig størrelse på bildet. Overscan gjør at du ikke får artefakter opp, nede eller på sidene. Du bør absolutt skru det av. Da får du hele bildet og det ser litt bedre ut... Det er lenge siden jeg har sett underlige ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har et lite spørsmål ang tven min. Er en 50gt30. Når jeg ser på film kommer 1080p / 60hz signalkilde 16:9 er det mulig å stille inn slik at jeg får mer hz? Bedre kvalitet på filmen?

Har noen en innstilling som passer utmerket for bra kvalitet?
    På forhånd takk

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan man kan fikse "energimodus" på Pana 65VT30?
    Jeg liker å ha energimodus på, midt på dagen men liker å ha det av på kvelden med dempet belysning. Jeg synes at det er litt lite lys i bilde med energimodus på med lite lys i rommet. Jeg vil helst ha mer lys hele dagen men ikke bruke dynamisk bildemodus.
    Det er litt kjedelig å gå to ganger om dagen inne i menu og justere det gang på gang.
    Er det noen smarte løsninger som kan fikse det?

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Netflix?

Noen som vet om det kommer en netflix app til Panasonic tv?
    Har selv en 50VT30, har sendt epost til panasonic, men intet svar så langt. Kan postet svaret her nå jeg hører fra de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville sjekket om det var mulig å laste ned en app for det, evt. oppdatere firmware om du ikke har gjort det. Netflix app finnes for 50-serien i alle fall.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg ville sjekket om det var mulig å laste ned en app for det, evt. oppdatere firmware om du ikke har gjort det. Netflix app finnes for 50-serien i alle fall.
    Det ser ut til at kun 2012 modellene vil støtte netflix, jævlig kjipt. Tipper netflix taper på dette, når de tilbyr viaplay (og ikke netflix) på de eldre smart tvene til panasonic.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Det ser ut til at kun 2012 modellene vil støtte netflix, jævlig kjipt. Tipper netflix taper på dette, når de tilbyr viaplay (og ikke netflix) på de eldre smart tvene til panasonic.
    Det er vel heller Panasonic som er flaskehalsen her. Samsungs 2011-modeller har fått netflix såvidt jeg vet.

Side 49 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •