Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 48

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 48 av 50 FørsteFørste ... 8 18 28 38 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 941 til 960 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red pixels

Kjøpte GT30 for 2 mnd siden. Etter to uker får jeg noen ganger en rød horisontal pixelstrek på høyre side av panel da bakgrunnen er sort.Er det noen som vet hva dette kan komme av?Verkstedet konkluderte med at de ikke så feilen.Noe som ikke er tilfelle.Feilen kommer og går.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT30-manualen sier under "Hvordan bruke menyfunksjonene" -> "Bilde" -> "Avanserte innstillinger" -> "AV-fargesystem": Velger valgfritt fargesystem basert på videosignaler i AV-modus [Auto]/[PAL]/[SECAM]/[M.NTSC]/[NTSC]

Problemet er at jeg ikke finner noe om dette i innstillingene. Kanskje innstillingen ikke finnes? Eller at det er feil i manualen?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant innstillingene. Vises bare når inngangsignalet er blandt de nevnte (PAL ...) og i AV-modus.

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får man den billigste VT30 42 tommern ? Billigste jeg har sett er 10495 på netonet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke lurere å vurdere årets modeller da?

St50 8500kr: PANASONIC TX-P42ST50Y 42" PLASMA FULL-HD 3D | Dustinhome.no

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magb
    Er ikke lurere å vurdere årets modeller da?

St50 8500kr: PANASONIC TX-P42ST50Y 42" PLASMA FULL-HD 3D | Dustinhome.no
    Har den bedre bilde enn vt30? Litt usikker på det

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    534
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står endel om den i tråden for Panasonic 2012. Mener den stiller omtrent likt med vt30 og det til en billigere penge, men har ikke sett st50 selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ST50 "knuser" visstnok VT30... det er vel flere som har sagt at det er utrolig vanskelig å forsvare ekstrakostnaden for VT50 i år fordi ST50 er så bra som den er.

ST50 har bedre motion handling og bedre sortnivå, samt at fargenøyaktigheten skal være hakket bedre enn VT30 også.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    ST50 "knuser" visstnok VT30... det er vel flere som har sagt at det er utrolig vanskelig å forsvare ekstrakostnaden for VT50 i år fordi ST50 er så bra som den er.

ST50 har bedre motion handling og bedre sortnivå, samt at fargenøyaktigheten skal være hakket bedre enn VT30 også.
    Men den krever vel også nærmest proff kalibrering for å bli virkelig bra. I så fall ville jeg ikke anbefalt den uten forbehold til den vanlig mann i gata.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Men den krever vel også nærmest proff kalibrering for å bli virkelig bra. I så fall ville jeg ikke anbefalt den uten forbehold til den vanlig mann i gata.
    Testene sier vel at den har vært veldig god rett ut av esken, men for å få ut det hele og fulle potensiale så kreves det litt tweaking. For mannen i gata er den nok allerede mer enn god nok.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GT kontra ST. Verdt pengene mtp bildekvalitet rett utifra boksen??

edit: det ble ST 42`

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: feil tråd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angrer veldig på at jeg kjøpte en Philips 40" 9705h i høst. Fikk bra pris, men jeg klarer ikke å få ett bra og naturlig bilde. Sykt vanskelig å tune inn. Jeg har en 46" G20 i stua og denne knuser philipsen spør du meg. Jeg går nå å vurderer å selge philipsen på finn og kjøpe en 50" VT30 som du faktisk får til rett over 11000,- Imidlertid hører jeg mye forskjellig om tve'en. Noen sier det er referansemateriale, andre klager. Hva sier dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anders W
    Angrer veldig på at jeg kjøpte en Philips 40" 7605h i høst. Fikk bra pris, men jeg klarer ikke å få ett bra og naturlig bilde. Sykt vanskelig å tune inn. Jeg har en 46" G20 i stua og denne knuser philipsen spør du meg. Jeg går nå å vurderer å selge philipsen på finn og kjøpe en 50" VT30 som du faktisk får til rett over 11000,- Imidlertid hører jeg mye forskjellig om tve'en. Noen sier det er referansemateriale, andre klager. Hva sier dere?
    Jeg sier du gjør lurer i å heller kjøpe en ST50. Mye mindre issues enn 30-serien, og er vel allerede oppgitt å ha bedre bilde enn VT30 fra flere hold. Minuset er at den mangler kalibreringskontrollene som både GT50 og VT50 har (og også nevnte VT30, men jeg mener du gjør lurt å la være å kjøpe den)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier du gjør lurer i å heller kjøpe en ST50. Mye mindre issues enn 30-serien, og er vel allerede oppgitt å ha bedre bilde enn VT30 fra flere hold. Minuset er at den mangler kalibreringskontrollene som både GT50 og VT50 har (og også nevnte VT30, men jeg mener du gjør lurt å la være å kjøpe den)
    Trodde faktisk det var den kjipe Panasonic plasmaen, men utfra tester så ser det rått ut! Panasonic TX-P42ST50B Performance

Koster det samme som VT30, og da er vel valget enkelt? Ser ut som den slår VT30 på papiret ihvertfall. Imidlertid må jeg selge philipsen først, og det blir nok ett tapsprosjekt selv om tv'en kun har vært brukt i 50+ timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg står på nippet til å kjøpe ny større tv. Jeg har en pioneer 5080xa. Vil vt30 eller vt50 oppleves som like bra med hensyn til sortnivå? Jeg har aldri proffkalibrert pioneeren, men den knuser uansett faren min sin p50vt20 fra 2010 som er umulig å få ordentlig bra. Derfor er jeg litt bekymret for bytte, men ønsker meg altså opp i størrelse... Burde jeg vente?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Jeg står på nippet til å kjøpe ny større tv. Jeg har en pioneer 5080xa. Vil vt30 eller vt50 oppleves som like bra med hensyn til sortnivå? Jeg har aldri proffkalibrert pioneeren, men den knuser uansett faren min sin p50vt20 fra 2010 som er umulig å få ordentlig bra. Derfor er jeg litt bekymret for bytte, men ønsker meg altså opp i størrelse... Burde jeg vente?
    Ja. Jeg ville ventet og sett an litt hva eiere av 50-serien sier om dem fremover. De er foreløpig ganske ferske, og i og med at du virker å ha en tv som allerede er veldig bra så spørs det om du har så mye å hente. 50-serien er nok sortere enn VT20, men det er ingen revolusjon. VT30 ville jeg styrt helt unna.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Jeg ville ventet og sett an litt hva eiere av 50-serien sier om dem fremover. De er foreløpig ganske ferske, og i og med at du virker å ha en tv som allerede er veldig bra så spørs det om du har så mye å hente. 50-serien er nok sortere enn VT20, men det er ingen revolusjon. VT30 ville jeg styrt helt unna.
    Takk for tips. Da tror jeg faktisk jeg drøyer litt.

Newcomer Zed sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer seriøst å kjøpe en Panasonic 65VT30 og lurer på om 19000 er OK pris?
    Er ST modeler virkelig mye bedre enn VT eller er det bare små nyanser?
    Hvordan er en Pana 65VT30 i forhold til konkurent Samsung 64 ?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    745
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    E8005 eller ST50 er bedre kjøp.