Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 47

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 47 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 921 til 940 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å ha kravlet rundt på nettet, så heller jeg nå mot en HTPC-løsning.

Virker som blueray med god bildekvalitet er billig på en HTPC, men fomling blir det nok. Må bare sjekke at skjermkortet støtter "deep color" som i VT30'en.

Mange mener at Xonar Essence ST - lydkortet er vel så bra som en ekstern DAC som Cambridge Audio DacMagic. Andre sier det motsatte. Regner med Xonar'en ikke er langt unna i alle fall, så spørs om ikke jeg går for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2012
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny 50" VT30 i hus

Etter et gedigent bomkjøp på en Samsung 51" plasma 535 som jeg fikk levert tilbake har jeg nå fått en 50" VT30 i hus. Dette var vannvittig bra bilde, min referanse er en 42" PX80 som nå erstatter min 12 år gamle CRT tv på loftstua.
    Tror jeg fikk et godt kjøp, demobrukt fra komplett for kr 8450,- uten 3D briller.
    Jeg leser at mange ser feil på sine skjermer, jeg har ikke opdaget neo jeg missliker enda.

Øystein

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper noen kan hjelpe her. Prøvd å søke rundt omkring og finne ut av det selv en stund.

Har Panasonic G30 som er koblet med kabel til Trådløs router, og min bærbar er koblet til trådløs router trådløst.

Jeg har innstalert Ps3 media server på bærbaren, og Tven har nett igang.

Jeg starter igang PS3 media server og prøver å få det opp på media server på tven.

Får beskjed på bærbaren om at Ps3 media server ikke finner PS3, og ingenting skjer på tven.. 0 funn på media server.

Noen som kan hjelpe meg litt med hva som må gjøres ?

Takker og bukker på forhånd

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får en grønn hake nå på Ps3 media server og den finner en "unknown renderer".

Ingenting skjer på tven.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saintrocky
    Får en grønn hake nå på Ps3 media server og den finner en "unknown renderer".

Ingenting skjer på tven.
    Bruk serviio i stedet for ps3 media server. Panasonic og ps3 media server fungerer ikke veldig bra sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MediaTomb er også bra, men du må kjøre den på Linux eller Mac.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Etter å ha kravlet rundt på nettet, så heller jeg nå mot en HTPC-løsning.

Virker som blueray med god bildekvalitet er billig på en HTPC, men fomling blir det nok. Må bare sjekke at skjermkortet støtter "deep color" som i VT30'en.

Mange mener at Xonar Essence ST - lydkortet er vel så bra som en ekstern DAC som Cambridge Audio DacMagic. Andre sier det motsatte. Regner med Xonar'en ikke er langt unna i alle fall, så spørs om ikke jeg går for det.
    Er visst ikke så nøye med "Deep Color" (oppløsning), langt mindre xvYCC (X.V.Color)(gamut), som VT30 støtter. Er kun PS3 og AVCHD som støtter sistnevnte. DVD og blu-ray støtter ingen av delene.

Ser ut til at "Deep Color" finnes i 30, 36 og 48 bits oppløsning. Er det noen som vet hvor mange bit VT30 støtter? Nyttiggjør VT30 seg av denne økte fargepresisjonen ved interpolering av f.eks. oppskalerte bilder (er visst noen TV'er som gjør det)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Er visst ikke så nøye med "Deep Color" (oppløsning), langt mindre xvYCC (X.V.Color)(gamut), som VT30 støtter. Er kun PS3 og AVCHD som støtter sistnevnte. DVD og blu-ray støtter ingen av delene.

Ser ut til at "Deep Color" finnes i 30, 36 og 48 bits oppløsning. Er det noen som vet hvor mange bit VT30 støtter? Nyttiggjør VT30 seg av denne økte fargepresisjonen ved interpolering av f.eks. oppskalerte bilder (er visst noen TV'er som gjør det)?
    Fargepresisjonen til VT30 er såpass lav at jeg tviler på at det har noen effekt i praksis. Fargepresisjonen på plasma generelt tror jeg også er ganske lav, gitt hvordan teknologien fungerer. Tror ikke jeg ville hengt meg så mye opp i dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du plasmaens evne til å vise fargenyanser, eller fargeoppløsning om du vil? Eller tenker du kanskje på plasmaens evne til å vise samme farge nøyaktig likt over tid (langtidsstabilitet)?

Jeg trodde plasma stilte i samme selskap som CRT, når det gjelder fargeegenskaper. Begge teknologiene bruker fosfor for å danne bildet vi ser.

Hva fosforet klarer å framvise i oppløsning i praksis hadde vært interessant å vite. Om TV'en støtter 48 bits men i praksis klarer 36, så betyr det kun at HDMI-sigalet kan dekodes. Bildet blir ikke bedre. Men bildet ville blitt bedre enn med 30 bits, forutsatt at man har en kapabel kilde. Om interpolering i skalering blir brukt, så vil spørsmålet fortsatt være interessant.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye av nyansene går tapt pga ditheringen som skjer på plasma. Dette er ganske lett å se på det aller meste av innhold om du stiller deg rett foran skjermen. Sammenligner du en plasma-tv og en LCD-tv fra kloss hold, så kommer plasmaen sykt dårlig ut

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er interessant det her :-) Sammenligner jeg plasma og LCD på langt hold, blir det jo motsatt da. Har dithering noe å si på fargekvaliteten på normal avstand?

Det jeg ikke helt forstår, er at du kritiserer plasma-teknologien for dårlige farger. Trodde det var her plasmaen hadde sin styrke?

Men jeg har fortsatt mye å lære :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dårlige farger, men det er ikke akkurat veldig NØYAKTIGE farger Den logikken der kan du også bruke i forhold til fargeoppløsning (eller oppløsning generelt). Fra avstand så blir det mindre viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Panasonic VT30 review - FlatpanelsHD :

"Color gradation on VT30 is not perfectly smooth and we still haven’t seen a plasma TV without issues in this area (although Pioneer was close). In the darker end of the color gradient we did see some “bands”, which means that not all colors are perfectly distinguished. However, VT30 is definitely a good performer in this area but I have seen better results in terms of color gradation from some of the high-end LCD/LED models.

“Bands” in gradients also implies that banding might occur in practical use – or on some Panasonic models it tends to be more visible with 50 Hz inputs, hence the name 50 Hz bug.

One of the reasons is that plasma panels use “dithering” to create new colors. Basically this means that some colors are being mixed (two colors alternating very fast in pixel areas) to reproduce new colors. Dithering is also visible on VT30 from a close distance. It’s not a big deal because from a typical seating distance it’s impossible to see but it’s part of the “color banding” issue so I thought I should mention it. However, I actually think that it is lower than on for example GT30 that we tested last month and slightly lower than on Samsung’s plasma TV (or to be more precise, it looks like a different dithering algorithm)."

Denne testen forteller om dithering-problemet på VT30 spesielt. Dithering forårsaker "banding".

Samme test konkluderer med nøyaktige farger ved bruk av THX-modus: "The THX preset is very accurate and we also expected that. Panasonic - and LG – has been using THX presets for a few years now and they always provide users with accurate, natural looking colors and great picture quality."

Da forstår jeg litt mer :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye påvirket blir egentlig en god plasmaskjerm av lyse omgvelser, i mitt tilfelle en hvit stue med 2 store vinduer bak sofaen rettet mot skjerm. Disse har persienner som jeg trekker ned, gardiner kommer i tillegg etterhvert :P Men med min 3 år gamle Philips 47PFL9603 LCD er det en mare selv med persiennene nede (dersom solen steiker ute).

Virrer frem og tilbake mot ett fremtidig TV-kjøp, og hadde grunnet overstående grunner tenkt meg en LED-TV ala Sharp LC-60LE831S, ligger til 14 990,- på nett.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer den sharp tven selv, så den i butikken. Bra kvalitet virket det som, MEN...jeg synes ikke noe om designet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktar at svaret på dette finnast ein eller annan plass på forumet, men har prøvd å søke utan resultat.

Kan nokon forklare meg korleis eg kan sjå AVI-filer med undertekst på min VT30? Har prøvd å bruke USB-stick og bruke samme navn på filmen som på srt-fila, men får det ikkje til å virke. Burde eg heller sette opp TVen i nettverket og bruke DLNA? Andre tips?
    På førehand takk!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Vurderer å skifte ut min fem år gamle 42" Panasonic plasma (PV70). Ser at 46G30 selges for 5k og 50G30 for 6k nå som det kommer nye modeller. Er ikke dette gode skjermer og mye tv for penga? Er ikke int.i 3D.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Vurderer å skifte ut min fem år gamle 42" Panasonic plasma (PV70). Ser at 46G30 selges for 5k og 50G30 for 6k nå som det kommer nye modeller. Er ikke dette gode skjermer og mye tv for penga? Er ikke int.i 3D.
    Det har vært såpass mange utfordringer med disse skjermene, at du bør heller velge etterkommeren:

Panasonic TX-P50ST50Y. Den blir litt dyrere, men da slipper du mye av trøbbelet som er nevnt ovenfor (i alle fall slik det fremstår nå).

Active
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bytte ut? Jeg har også Pv70, og den er jo knallbra! Kjøpte nettopp sony hx823 da jeg skal ha pv70'n opp på loftet. Men sonyen ryker rett tilbake til eljøp. Makan til flatt og dårlig bilde i forhold til Panasonicen! Så det blir nok en gt30 på meg:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haymaker
    Hvorfor bytte ut? Jeg har også Pv70, og den er jo knallbra! Kjøpte nettopp sony hx823 da jeg skal ha pv70'n opp på loftet. Men sonyen ryker rett tilbake til eljøp. Makan til flatt og dårlig bilde i forhold til Panasonicen! Så det blir nok en gt30 på meg:-)
    Gjør deg selv den tjenesten at du heller går for en GT50

Side 47 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 37 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •