Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 46

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 46 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste
Viser resultater 901 til 920 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc

Å skrive av andres innstillinger er dog ikke det samme som å kalibrere Hvis noen kom hjem til deg og kalibrerte så ville innstillingene trolig sett totalt annerledes ut, fordi det er stor variasjon på paneler samt at lys i rommet den står er også avgjørende.
    Totalt er kanskje å ta i litt eller? I tillegg så kalibrerer de som vet hva de holder på med i et mørklagt rom for at lyset ikke skal være en faktor. Hvis man skal kalibrere i forhold til lys i rommet, så burde man jo ha et sett kalibrerte instillinger som matcher de ulike nivå av lys inn i rommet der man ser tv i løpet av et døgn. da begynner det å bli vanskelig

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min teori ang fargefeil: dere har kjøpt/fått en B vare.
    Jeg har en G20 42" kjøpt hos "offisiell" Panasonic forhandler og har aldri opplevd fargestikk.
    Ser på langrenn nå og snøen på tv'en er lik den utenfor mitt vindu, HVIT !

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Totalt er kanskje å ta i litt eller? I tillegg så kalibrerer de som vet hva de holder på med i et mørklagt rom for at lyset ikke skal være en faktor. Hvis man skal kalibrere i forhold til lys i rommet, så burde man jo ha et sett kalibrerte instillinger som matcher de ulike nivå av lys inn i rommet der man ser tv i løpet av et døgn. da begynner det å bli vanskelig
    Nei, det er ikke å ta i Det er også veldig avhengig av hvor lenge panelet har vært i bruk. Fargetemperaturen på plasma-skjermer endrer seg ganske mye de første 1000 timene (en forskjell på 500K er ikke uvanlig)

Når det gjelder kalibrering tror jeg det bare er ISF Night som kalibreres i mørket, mens ISF Day kalibreres med typiske lysforhold for rommet. Hvis Gorm leser kan han kanskje avkrefte/bekrefte dette og fortelle hvordan det gjøres

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stril
    Jeg har en G20 42" kjøpt hos "offisiell" Panasonic forhandler og har aldri opplevd fargestikk.
    Nå er G20 en 2010-modell, og har heller aldri hatt dette problemet. Begge VT30-ene mine har kommet fra Panasonic Norge, så jeg tror kanskje ikke teorien din holder helt vann

G20 har for øvrig en helt annen irriterende "feil" som hele 2010-serien og er grunnen til at jeg solgte min S20 (men jeg var i det minste ærlig nok overfor kjøper og viste også hvordan dette artet seg). Men det er en filleting i forhold til 30-serien og flere av de jeg kjenner med 20-serier la ikke merke til dette før jeg var så "snill" å påpeke det så jeg tenkte jeg skulle la være å nevne det nå =)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du helt "grønn" eller? :-D

Måtte bare, det var for enkelt. Men seriøst ta og les litt igjennom forumet. En G20 er ikke det samme som en G30 osv.

.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Darkside
    Er du helt "grønn" eller? :-D

Måtte bare, det var for enkelt. Men seriøst ta og les litt igjennom forumet. En G20 er ikke det samme som en G30 osv.

.
    Litt på samme måte som jeg ikke klarer å la være og fnise litt når Panasonic snakker om at de skal ha en mye grønnere profil fremover

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...så burde man jo ha et sett kalibrerte instillinger som matcher de ulike nivå av lys inn i rommet der man ser tv i løpet av et døgn...
    Det er ofte akkurat det man har etter å ha kalibrert. En innstilling for dag og en innstilling for natt. Pleier å duge for de fleste. Når det gjelder å skrive av innstillinger fra nett: sjansen er stor for at man får et bilde nærmere standarden. Butikkinnstillingene pleier som kjent å være ganske grimme. Men andres innstillinger gir ingen garanti for at bildet ditt er korrekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke å ta i Det er også veldig avhengig av hvor lenge panelet har vært i bruk. Fargetemperaturen på plasma-skjermer endrer seg ganske mye de første 1000 timene (en forskjell på 500K er ikke uvanlig)

Når det gjelder kalibrering tror jeg det bare er ISF Night som kalibreres i mørket, mens ISF Day kalibreres med typiske lysforhold for rommet. Hvis Gorm leser kan han kanskje avkrefte/bekrefte dette og fortelle hvordan det gjøres
    ISF natt kalibreres i mørkt rom. Mens ISF dag kalibreres i lyst rom gjerne dagtid hvis mulig. Dette gir ganske forskjelllig bilde! Dag bilde ser blast ut i mørkt rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    ISF natt kalibreres i mørkt rom. Mens ISF dag kalibreres i lyst rom gjerne dagtid hvis mulig. Dette gir ganske forskjelllig bilde! Dag bilde ser blast ut i mørkt rom.
    Ja, det var det jeg trodde. Takk for oppklaringen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her en tilbakemelding dere kan ta med i statistikken deres:
    Har vært borti en DRØSS gt30 og vt30 fra 42 til 65". Ingen av disse har hatt et fnugg av grønnskjær. Ikke antydning, zilch, none. Har spurt rundt til de jeg kjenner som har en av disse TVene også. Nei, null, oppstartsbildet til OSX er jevnt grått.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her... men viftene.. haff... det er ikke bra .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnum
    Her en tilbakemelding dere kan ta med i statistikken deres:
    Har vært borti en DRØSS gt30 og vt30 fra 42 til 65". Ingen av disse har hatt et fnugg av grønnskjær. Ikke antydning, zilch, none. Har spurt rundt til de jeg kjenner som har en av disse TVene også. Nei, null, oppstartsbildet til OSX er jevnt grått.
    Jeg skulle gjerne hatt anledningen til å sjekke noen av disse ut fra egne og andres observasjoner virker det usannsynlig å ha sett så mange og at ingen av dem skal ha dette i noen grad. Jeg har sett det på samtlige utstillingsmodeller selv og tre forskjellige paneler jeg har hatt hjemme. Men jeg skal ikke kverulere på dette, for det blir meningsløst all den tid jeg ikke har sett noen av skjermene som hevdes å være frie for dette. Men jeg tillater meg likevel å være skeptisk... særlig siden Panasonic selv også har uttalt ved flere anledninger at dette gjelder alle.

Jeg er uansett ferdig med 2011-ene til Panasonic og har funnet et alternativ jeg er knallfornøyd med, så jeg får prøve å holde meg i skinnet og kun oppdatere denne andre tråden når det dukker opp relevant info knyttet til dette

Hvis noen bor på østlandet og har en skjerm de mener er feilfri og vil vise meg så er jeg selvsagt åpen for å bli motbevist og jeg skal i alle tilfeller av helt fri vilje innrømme at jeg enten har tatt feil, eller at jeg rett og slett er FOR kresen Eneste grunnen til at jeg fortsatt engasjerer meg i denne saken er fordi jeg vet det er andre som fremdeles sliter med dette, og at Panasonic fremdeles er noen arrogante drittsekker i forhold til dette. Panasonic UK har i det minste fått opp øynene nå og jobber med en løsning...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Q

Hvis noen bor på østlandet og har en skjerm de mener er feilfri og vil vise meg så er jeg selvsagt åpen for å bli motbevist og jeg skal i alle tilfeller av helt fri vilje innrømme at jeg enten har tatt feil, eller at jeg rett og slett er FOR kresen Eneste grunnen til at jeg fortsatt engasjerer meg i denne saken er fordi jeg vet det er andre som fremdeles sliter med dette, og at Panasonic fremdeles er noen arrogante drittsekker i forhold til dette. Panasonic UK har i det minste fått opp øynene nå og jobber med en løsning...

Du har hengt deg oppi det som for mange er en så liten bagatell at de ikke merker det. Blobben er jo en parantes i forhold til hva andre produsenter sliter med. Det er min oppfatning. Du hadde kanskje for høye forventninger og var kanskje i tillegg uheldig med panelene? Som du selv sier så er det jo stor variasjon. Hva tror du samsung hadde sagt dersom du ringer inn å påpeker den rekka med det jeg mener er større feil enn det lille grønnskjæret sok de har på led flaggskipene sine? Hadde de tilbakekalt hele 2011 produksjonen og levert feilfrie produkter? Der tror jeg er lite sannsynlig. De hadde nok sagt at dette er en begrensning gitt av led teknologien og påstått at bildet var fantastisk de også. Er de da arrogante drittsekker de også?I såfall har du kjøpt tv av drittsekker du også. Jeg synes ikke du skal slutte med å oppdatere tråden her hvis du hører noe nytt. Der er bra med engasjerte folk. Men her er det delte meninger.

Newcomer Stril sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er G20 en 2010-modell, og har heller aldri hatt dette problemet. Begge VT30-ene mine har kommet fra Panasonic Norge, så jeg tror kanskje ikke teorien din holder helt vann

G20 har for øvrig en helt annen irriterende "feil" som hele 2010-serien og er grunnen til at jeg solgte min S20 (men jeg var i det minste ærlig nok overfor kjøper og viste også hvordan dette artet seg). Men det er en filleting i forhold til 30-serien og flere av de jeg kjenner med 20-serier la ikke merke til dette før jeg var så "snill" å påpeke det så jeg tenkte jeg skulle la være å nevne det nå =)
    Jeg fikk bare så lyst å slenge med leppa.

Er det colorbandingen du mener eller er det en feil jeg er immun mot?
    Fortell, fortell jeg tåler det meste.
    Det må da være mulig å kalibrere bort grønnstikket.

Hilsen fiskestrilen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk bare så lyst å slenge med leppa.

Er det colorbandingen du mener eller er det en feil jeg er immun mot?
    Fortell, fortell jeg tåler det meste.
    Det må da være mulig å kalibrere bort grønnstikket.

Hilsen fiskestrilen
    Et fenomen som heter floating blacks. Ikke alle ser det (i hvert fall ikke før man får det påpekt, men jeg så det klart og tydelig fra jeg pakket opp tv-en og irriterte meg over det fra dag en).

Spesielt i mørke scener, så kan du se at små endringer i bildet kan føre til at brightness hopper et ganske solid hakk opp, akkurat som om det er noe dynamisk kontrast som gjør sitt. Hva det enn er som forårsaker dette her, så kan det ikke skrus av. For mange en non-issue, men jeg taklet det ikke. Det var løst i 30-serien, hvilket er grunnen til at jeg tok sjansen og prøvde meg der.

Det er ikke noe direkte grønnstikk jeg snakker om på 30-serien, men det er flekker av skjermen som har betydelig mye grønt i seg. Det kan ikke kalibreres bort, for selv om du setter farge til 0 og kjører sort/hvitt så kan du se grønne flekker i de samme områdene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er ikke noe direkte grønnstikk jeg snakker om på 30-serien, men det er flekker av skjermen som har betydelig mye grønt i seg. Det kan ikke kalibreres bort, for selv om du setter farge til 0 og kjører sort/hvitt så kan du se grønne flekker i de samme områdene.
    Nei, nei, nei, nei. Du kan jo ikke si at dette er betydlig når det ikke er synlig på min gt30, og Det er ikke synlig eller synlig til den grad at det er sjenerende på mange andre sine gt30 og vt30 også. Ikke synlig på min nå hverken på film eller tv titting. Uansett om det er langrenn eller hulken jeg ser på. Kanskje på visse test bilder så kan jeg lete opp en grønn flekk. Men da er det hva jeg heller kaller U-BETYDELIG! Og det ble bedre etter jeg flikket på noen instillinger. Og nei, bildet ser ikke unaturlig ut. Alle som ser tven min kommenterer at det er som om de ser ut av et vindu. Tom frua sier at dette er det beste bildet hun har sett og aksepterer større tv fordi hun får så god kinofølelse av den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, nei, nei, nei. Du kan jo ikke si at dette er betydlig når det ikke er synlig på min gt30, og Det er ikke synlig eller synlig til den grad at det er sjenerende på mange andre sine gt30 og vt30 også. Ikke synlig på min nå hverken på film eller tv titting. Uansett om det er langrenn eller hulken jeg ser på. Kanskje på visse test bilder så kan jeg lete opp en grønn flekk. Men da er det hva jeg heller kaller U-BETYDELIG! Og det ble bedre etter jeg flikket på noen instillinger. Og nei, bildet ser ikke unaturlig ut. Alle som ser tven min kommenterer at det er som om de ser ut av et vindu. Tom frua sier at dette er det beste bildet hun har sett og aksepterer større tv fordi hun får så god kinofølelse av den.
    Det ovenfor var mer en kommentar på at det ikke kan kalibreres bort dersom man har det. Jeg er fullt klar over at det er forskjeller fra skjerm til skjerm og hvordan det oppfattes. Men siden det bare blir å gjenta meg selv så er jeg herved ferdig med å diskutere dette i denne tråden nå De som ikke plages får nå bare fortsette å være fornøyd, det er jo selvsagt det viktigste. Jeg var derimot ikke det og handlet deretter. Av samme årsaker vil jeg fremdeles fortsette å anbefale D8005 over VT30 (Plasma-modellen, ja.. LED-modellen er elendig). Det er mer enn nok å argumentere med D8005 over VT30 for selv uten å nevne de flekkene.

Det er ganske synd hvordan denne tv-en har blitt så sykt undervurdert av stort sett alle AV-publikasjoner, for den ER virkelig god og på noen områder bedre enn VT30 uansett om man teller med grønne flekker eller ikke. Etter at den siste patchen kom nå (dog ikke offisielt for Europa enda, men jeg regner med det kommer siden den virker umodifisert plukket fra oppdateringen amerikanerne nylig fikk...), så er det ikke noe annet enn sortnivå (og brukervennlighet) VT30-en er markant bedre på. Hm, jo .. og design. D8005-en er (etter min mening) skikkelig stygg Men så er jeg ikke noe glad i sølv.

Kommer uansett til å følge med i spenning på VT50 og er ikke fremmed for å bytte enda en gang hvis det kommer noe skikkelig bra fra den kanten nå, men det blir nok ikke aktuelt å vurdere kjøp engang før på slutten av syklusen og VT60 introduseres sånn at jeg kan få med meg alle issues FØR jeg kjøper denne gangen, så et evt. bytte blir tidligst 2013 mao

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonbon
    Mulig jeg har for store krav, men hvis jeg ser på et skjermbilde hvor det meste er sort og rommet er forholdsvis mørkt(langt i fra kinomørkt), så er skjermen mye lysere enn rammen på skjermen.

Er det "as good as it gets" i tv-verden i dag?
    Bumper denne litt..irriterer meg over sort nivå på VT30en min, kan det være noe galt??

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonbon
    Bumper denne litt..irriterer meg over sort nivå på VT30en min, kan det være noe galt??
    At det ser litt gråblått ut i halvmørkt rom er helt normalt, men det er vanskelig å si om din er unormalt dårlig på det eller ikke. Har den gått i mer enn 1000 timer kan du også ha fått et svekket sortnivå i forhold til da den var ny, for det er såvidt jeg har skjønt også på VT30 et problem at sortnivået svekkes ved visse intervaller som følge av interne spenningsjusteringer som er innprogrammert.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt noen blueray-løsning. Nå er det på tide å skaffe seg en til min forholdsvis nye VT30. Jeg har lest litt på dette og andre forum, men synes det er vanskelig å velge. Det viktigste er at løsningen holder mål i forhold til det gode bildet på VT30. Vet ikke om blueray-standarden støtter "deep color" som VT30, men går ut fra at jeg må ha den støtte for det i løsningen.

- Har hørt mye godt om Panasonic DMP-BDT310. En billig stand-alone løsning. Sikkert bra bilde, men er det godt nok? Kan den erstatte en CD-spiller på lydsiden med tålig god kvalitet?

- CAMBRIDGE Azur 751BD vil jeg tro har topp kvalitet på både lyd og bilde. Er kanskje ikke merkbar bedre på bilde enn Panasonic'en? Kanskje et møst, viss den skal erstatte en standalone CD-spiller?

- HTPC med dagens Nvidia-kort. Kan man oppnå topp bildekvalitet på blueray med HTPC? Når det gjelder lyd, så kan man vel greie seg med det meste av optiske enheter i en HTPC, bare man bruker ekstern DAC eller et highend lydkort? HTPC-løsningen er for de som ønsker seg en ekstra hobby. Jeg vet det, men data og PC har alltid vært jobben min, så derfor er det også interessant for meg.

Håper noen har erfaringer og anbefalinger for en passende løsning på VT30.

Side 46 av 50 FørsteFørste ... 6 16 26 36 42 43 44 45 46 47 48 49 50 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •