Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt

Så du kan egentlig spare oss for dette med "dårlig syn", for det er ikke synet vårt det er noe galt med, men derimot tv'en.:evil:
    Ta en fleip da mann

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her går det for seg... Da vil jeg gjerne kaste litt bensin på bålet siden jeg nemlig har hatt både GT og VT.

Begge ble sendt tilbake. VT fikk IR bare jeg satt på tv og den bråket som en dempet støvsuger.

GT hadde ikke flekker og mindre IR, men i løpet av de første dagene var det helt tydelig at et grønt parti var i ferd med å vokse frem. Det var som om det bygget seg opp en mørkgrå sprekk som ble mer og mer synlig når skjermen var grå. Jeg tipper de grønne flekkene vill blitt synlige om jeg hadde fortsatt å bruke tv...

Når det gjelder Eisa så er nok Panasonic smarte nok til å levere en feilfri tv til dem. Det er kun en test jeg har lest av tv hvor flekkene blir nevnte. Det var en norsk en.

Jeg mener ikke alle her inne har kjøpt katta i sekken, men for min del var det like greit og ikke ta den sjansen. Nå venter jeg på Samsungs nye plasmaserie. Panasonic er jeg litt ferdig med...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Vis oss den dystre statistikken din da. Dersom jeg var panasonic og en litt over middels hysterisk kunde påpekte bagateller så hadde jeg også svart at det ikke er noe feil. At det er sånn det skal være. Og når jeg ser på tven min er det akkurat det jeg tenker. Bildet er akkurat sånn det skal være. Som du hører så finnes det andre som er fornøyde også. Det er nå engang sånn også at det gjerne er den lille brøkdelen som er misfornøyde som klager i et forum som denne. Og for oss som har fulgt med så er det stort sett ett navn som går igjen på negative kommentarer og jeg tror du vet hvem det er slc. Du har jo din egen lille svertekampanje gående. La nå folk få kose seg med sin fantastiske plasma
    På noen tv-er er dette helt sinnssykt elendig (og på begge mine var det det). Jeg vil ikke se GRØNN snø når jeg ser film. Jeg vil ikke se GRØNT i sort/hvitt-materiale. Jeg vil ikke se GRØNN sand.

Du ba om tall, her er de: (noen har også postet bilder, og noen av dem er ILLE)

Panasonic Green Tinge Fault:Gathering numbers effected. | AVForums.com - UK Online

Min "svertekampanje" er rettet mot Panasonic fordi de nekter å ta ansvar for noe som er en åpenbart feil, og som de er de eneste i markedet om å ha på sine skjermer. Skjermen er også THX-sertifisert, og i THX-specsene står det at skjermen skal være helt jevn, det er den jo ikke. De grønnere områdene gjør det også umulig å få skjermen ISF-kalibrert (noe jeg har fått bekreftet fra to uavhengige kalibratører), og de markedsfører både THX og ISF... forker man ut 15-30K for en tv så bør man kunne forvente at man i det minste får det man betaler for

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Når det gjelder Eisa så er nok Panasonic smarte nok til å levere en feilfri tv til dem. Det er kun en test jeg har lest av tv hvor flekkene blir nevnte. Det var en norsk en.
    HDTVtest har også påpekt dette i tester, faktisk. Men ja, det var en ganske tidlig norsk test som påpekte det, men dette var før problemet ble allment kjent så det ble vel ikke forsket noe mer på hvordan det utartet seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    På noen tv-er er dette helt sinnssykt elendig (og på begge mine var det det). Jeg vil ikke se GRØNN snø når jeg ser film. Jeg vil ikke se GRØNT i sort/hvitt-materiale. Jeg vil ikke se GRØNN sand.

Du ba om tall, her er de: (noen har også postet bilder, og noen av dem er ILLE)

Panasonic Green Tinge Fault:Gathering numbers effected. | AVForums.com - UK Online

Min "svertekampanje" er rettet mot Panasonic fordi de nekter å ta ansvar for noe som er en åpenbart feil, og som de er de eneste i markedet om å ha på sine skjermer. Skjermen er også THX-sertifisert, og i THX-specsene står det at skjermen skal være helt jevn, det er den jo ikke. De grønnere områdene gjør det også umulig å få skjermen ISF-kalibrert (noe jeg har fått bekreftet fra to uavhengige kalibratører), og de markedsfører både THX og ISF... forker man ut 15-30K for en tv så bør man kunne forvente at man i det minste får det man betaler for
    Litt unyansert kanskje? Jeg kunne jo også avgitt at jeg har "problemet" på min. Men det er så marginalt at jeg ikke bryr meg. Det er kun synlig på visse testbilder. De ser jeg sjelden på. Av de ca 75 som rapporterer problemet er det bare et fåtall som har blitt plaget nok til å levere den tilbake. Det finnes vel knapt en flatskjerm der ute som ikke har noen svakheter.. Men hva med samsung sine LED tver feks? de sliter med konstant clouding, gjenskinn i paneleglasset, vertikal banding, lysslipp fra alle fire hjørner. Jeg vil ikke se skyer i cyberspace når jeg ser Transformers. Ikke vil jeg se flere vertikale striper enn midtsirklen når jeg jeg ser fortball på tv. Hvor mange LED tv fra samsung har elkjøp fått i retur den siste tida mon tro?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDTVtest har også påpekt dette i tester, faktisk. Men ja, det var en ganske tidlig norsk test som påpekte det, men dette var før problemet ble allment kjent så det ble vel ikke forsket noe mer på hvordan det utartet seg.
    Det er klart. Panasonic har en spesialfabrikk der de produserer feilfrie tver. Disse er i fåtall og leveres kun til spesielt utvalgte. Deriblant EISA. Og så har de en vanlig fabrikk der de prøyter inn grønne blobber i panelet. Disse blir levert til deg og meg.

Lenge leve konspirasjonsteorier!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en artig kuriositet har dudeeven blide av en GRØNN tv på brukeren sin

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har for store krav, men hvis jeg ser på et skjermbilde hvor det meste er sort og rommet er forholdsvis mørkt(langt i fra kinomørkt), så er skjermen mye lysere enn rammen på skjermen.

Er det "as good as it gets" i tv-verden i dag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt unyansert kanskje? Jeg kunne jo også avgitt at jeg har "problemet" på min. Men det er så marginalt at jeg ikke bryr meg. Det er kun synlig på visse testbilder. De ser jeg sjelden på. Av de ca 75 som rapporterer problemet er det bare et fåtall som har blitt plaget nok til å levere den tilbake. Det finnes vel knapt en flatskjerm der ute som ikke har noen svakheter.. Men hva med samsung sine LED tver feks? de sliter med konstant clouding, gjenskinn i paneleglasset, vertikal banding, lysslipp fra alle fire hjørner. Jeg vil ikke se skyer i cyberspace når jeg ser Transformers. Ikke vil jeg se flere vertikale striper enn midtsirklen når jeg jeg ser fortball på tv. Hvor mange LED tv fra samsung har elkjøp fått i retur den siste tida mon tro?
    Jeg synes ikke det er unyansert overhodet. Flesteparten i den tråden der har byttet tv minst én gang, noen to ganger. Og Panasonic forer oss med løgnhistorier om hvorfor det er sånn. Dette holder bare ikke. Banding er for øvrig også noe enkelte VT30-ene sliter med. Jeg hadde det på begge mine, trolig forårsaket av støttestrukturen bak panelet som klemte for hardt (Bandingen viste seg senere å være en 100% match mot innmaten).

For all del, jeg sier ikke at ikke andre tv-er har problemer, men dette er en åpenbar defekt og på veldig mange tv-er er det veldig synlig og ødelegger bildet (og det ødelegger som sagt muligheten for en kalibrering, husk at mange som kjøper disse tv-ene kjøper dem nettopp med ISF-kalibrering i tankene).

Angående kommentaren om konspirasjonsteorier; jeg har da aldri på noe som helst tidspunkt vært i NÆRHETEN av å påstå noe av det du prøver å antyde der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angående kommentaren om konspirasjonsteorier; jeg har da aldri på noe som helst tidspunkt vært i NÆRHETEN av å påstå noe av det du prøver å antyde der.
    Det tror jeg alle skjønner. Men forklar oss så hvordan du tror panasonic klarer å levere feilfrie tver til testere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flesteparten i den tråden der har byttet tv minst én gang, noen to ganger
    Det eneste du kan vise til av konkret statistikk på det, er at 15 personer i UK har byttet inn tven fordi de har et problem med grønnskjær.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste du kan vise til av konkret statistikk på det, er at 15 personer i UK har byttet inn tven fordi de har et problem med grønnskjær.
    15? Det er langt fler enn det. Om jeg husker rett er det vel 70 votes i den tråden der nå, og om du regner med at alle de har byttet minst én gang så er vi oppe i 140 tv-er på et ganske lite utvalg kjøpere. Det er totalt usannsynlig at det kun er avf-brukerne som har fått dogy paneler.

Leter du også litt på hdj så var det en VT30-kjøper i Hong Kong som hadde fått tilbud om å komme og velge seg ut en VT30 hos Panasonic siden han også hadde dette problemet. Når han ankom stedet hadde de valgt ut de tv-ene fra lageret sitt som de selv mente var best, og de innrømmet allerede da at de fant det på alle tv-ene de hadde inne, men at de som var på veggen da var de beste.

De ga også en forklaring på hva dette skyldes, og da ble det nevnt at det er et grønt fosforbelegg som ikke var helt jevnt og altså en produksjonsdefekt. Men de insisterer likevel på at dette er innenfor spec. De får nå mene det, men jeg synes det er fullstendig uakseptabelt, i hvert fall så lenge de skilter med både THX og ISF-logo på esken, for begge deler er verdiløse i dette tilfellet.

Når det gjelder hvordan Panasonic klarer å levere feilfrie tv-er til testere så vil det bare bli ren spekulasjon i hvor kilden til feilen ligger, men det er mye som indikerer at de aller første tv-ene som ble produsert faktisk ikke hadde denne feilen og at det kom i ettertid. Mulig de gjorde en eller annen endring i produksjonen for å enten øke effektivitet eller redusere prisene etter første batch av paneler? Igjen, ren spekulasjon. Men NOE er det som har skjedd her som de nekter å fortelle. Hadde det vært en tv i lavere prissjikte så hadde jeg trolig gitt beng, men jeg kjøpte nå Panasonic i tro om at jeg ville få det beste av det beste, noe som skulle vise seg å være totalt feil...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15? Det er langt fler enn det. Om jeg husker rett er det vel 70 votes i den tråden der nå, og om du regner med at alle de har byttet minst én gang så er vi oppe i 140 tv-er på et ganske lite utvalg kjøpere. Det er totalt usannsynlig at det kun er avf-brukerne som har fått dogy paneler.

Leter du også litt på hdj så var det en VT30-kjøper i Hong Kong som hadde fått tilbud om å komme og velge seg ut en VT30 hos Panasonic siden han også hadde dette problemet. Når han ankom stedet hadde de valgt ut de tv-ene fra lageret sitt som de selv mente var best, og de innrømmet allerede da at de fant det på alle tv-ene de hadde inne, men at de som var på veggen da var de beste.

De ga også en forklaring på hva dette skyldes, og da ble det nevnt at det er et grønt fosforbelegg som ikke var helt jevnt og altså en produksjonsdefekt. Men de insisterer likevel på at dette er innenfor spec. De får nå mene det, men jeg synes det er fullstendig uakseptabelt, i hvert fall så lenge de skilter med både THX og ISF-logo på esken, for begge deler er verdiløse i dette tilfellet.

Når det gjelder hvordan Panasonic klarer å levere feilfrie tv-er til testere så vil det bare bli ren spekulasjon i hvor kilden til feilen ligger, men det er mye som indikerer at de aller første tv-ene som ble produsert faktisk ikke hadde denne feilen og at det kom i ettertid. Mulig de gjorde en eller annen endring i produksjonen for å enten øke effektivitet eller redusere prisene etter første batch av paneler? Igjen, ren spekulasjon. Men NOE er det som har skjedd her som de nekter å fortelle. Hadde det vært en tv i lavere prissjikte så hadde jeg trolig gitt beng, men jeg kjøpte nå Panasonic i tro om at jeg ville få det beste av det beste, noe som skulle vise seg å være totalt feil...
    Ok, jeg skjønner at du er frustrert og ikke har ro i sjela. Men i den pollen du referer til så sier 60 personer at de ser denne defekten. Av disse så sier 15 personer at de har denne defekten og ikke lenger har tven. Det tolker jeg som at 60 personer ser grønne blobber på sin tv. Av disse så plages 15 så mye at de leverer den tilbake. Det denne pollen ikke sier noe om er antall som er fornøyd med tven sin. Eller hvor mange av de 60 som ser grønn blobb fra tid til annen, men plages ikke av det for det. Men utvalget uansett for snevert. Det blir ikke riktig før du velger et representativt utvalg av panasonic plasma 2011 kjøpere og gjennomfører en spørreundersøkelse på dette utvalget.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde det vært en tv i lavere prissjikte så hadde jeg trolig gitt beng, men jeg kjøpte nå Panasonic i tro om at jeg ville få det beste av det beste, noe som skulle vise seg å være totalt feil...
    Vel, kanskje 2011 var et dårlig år for tv. EISA gir jo ut beste tv for et spesifikt år. Så det de egentlig sier er at dette er årets beste plasma. Whathifi går enda lenger på gt42 og 46. De sier dette er årets beste tver i sine klasser uansett teknologi. gt42 er i tillegg product of the year. Lyd og Bilde kårer vt30 65" til årets plasma. Sånn sett har du kjøpt det beste av det beste i 2011. Synd lista var så lav da.

Men seriøst. Jeg føler faktisk litt med deg. Jeg har prøvd ganske mange tver i år selv. Jeg fant ut at den som jeg synes har minst skavanker og dermed best bilde til mitt budsjett er plasma fra panasonic. Eneste jeg er usikker på er om sony 920 er bedre. Men den koster også 10.000 mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg skjønner at du er frustrert og ikke har ro i sjela. Men i den pollen du referer til så sier 60 personer at de ser denne defekten. 15 personer sier at de har denne defekten og ikke lenger har tven. Det tolker jeg som at 75 personer ser grønne blobber på sin tv. Av disse så plages 15 så mye at de leverer den tilbake. Det denne pollen ikke sier noe om er antall som er fornøyd med tven sin. Eller hvor mange av de 75 som ser grønn blobb fra tid til annen, men plages ikke av det for det. Men utvalget uansett for snevert. Det blir ikke riktig før du velger et representativt utvalg av panasonic plasma 2011 kjøpere og gjennomfører en spørreundersøkelse på dette utvalget.
    Mange av disse som ikke rapporterer at de har levert tv-en har ikke bestemt seg enda, samt at noen er i prosessen med å bytte tv-er for å se om de finner en uten problemet. Som sagt, man kan lett anta at det er over dobbelt så mange tv-er som kjøpere dette er basert på. Og hvis så mange på et utvalg du mener er for snevert faktisk har hatt dette her på tv-ene sine, hvorfor skulle det være noe annerledes jevnt over? Og hva er et representativt utvalg? Det kan vel ikke være noe mer representativt utvalg, for dette er folk som er godt spredt og har kjøpt fra ulike steder, ulike batcher, etc. At folk ikke plages eller ikke ser det er på ingen måte formildende og endrer ikke det faktum at det er noe på de panelene som ikke burde vært der, og som er unikt for 2011-Panasonicene.

I prosessen har man funnet ut at det spiller liten rolle hvilken batch tv-ene er fra, hvor de kommer fra eller hvilken modell eller region de er solgt i. Dette rammer alle modellene, alle batcher (unntaksvis noen av de helt tidlige) frem til nå. Hvis 75 kjøpere på noe så begrenset som et avforum har hatt minst to tv-er hver med problemet så er det rimelig naivt å tro at ikke antall defekte tv-er der ute er høyt. Og nok en gang; Panasonic selv innrømmer dette, men de hevder det er akseptabelt avvik til tross for at THX-merket på esken indikerer noe helt annet. Flaggskip-modeller bør være fri fra sånne defekter. Det er jo også imponerende at de også i år, etter å ha lovet å ha fikset det, fremdeles har innprogrammerte spenningsjusteringer som gradvis svekker sortnivået :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, kanskje 2011 var et dårlig år for tv. EISA gir jo ut beste tv for et spesifikt år. Så det de egentlig sier er at dette er årets beste plasma. Whathifi går enda lenger på gt42 og 46. De sier dette er årets beste tver i sine klasser uansett teknologi. gt42 er i tillegg product of the year. Sånn sett har du kjøpt det beste av det beste i 2011. Synd lista var så lav da.

Men seriøst. Jeg føler faktisk litt med deg. Jeg har prøvd ganske mange tver i år selv. Jeg fant ut at den som jeg synes har minst skavanker og dermed best bilde til mitt budsjett er plasma fra panasonic. Eneste jeg er usikker på er om sony 920 er bedre. Men den koster også 10.000 mer.
    Jeg ga opp og gikk for D8005-en til Samsung i stedet, og bortsett fra sortnivået (og et begredelig brukergrensesnitt... det ligger mange hakk bak Panasonic på brukervennlighet) så er faktisk bildet veldig bra, og det er på mange områder bedre enn VT30. Skulle jeg sammenlignet dem side ved side og sett bort fra paneldefekten ville de for min del kommet veldig likt ut, men med forskjellige styrker og svakheter. Eneste er jo at den Samsungen er grisestygg designmessig, men det kan jeg leve med...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av disse som ikke rapporterer at de har levert tv-en har ikke bestemt seg enda, samt at noen er i prosessen med å bytte tv-er for å se om de finner en uten problemet. Som sagt, man kan lett anta at det er over dobbelt så mange tv-er som kjøpere dette er basert på. Og hvis så mange på et utvalg du mener er for snevert faktisk har hatt dette her på tv-ene sine, hvorfor skulle det være noe annerledes jevnt over? Og hva er et representativt utvalg? Det kan vel ikke være noe mer representativt utvalg, for dette er folk som er godt spredt og har kjøpt fra ulike steder, ulike batcher, etc. At folk ikke plages eller ikke ser det er på ingen måte formildende og endrer ikke det faktum at det er noe på de panelene som ikke burde vært der, og som er unikt for 2011-Panasonicene.

I prosessen har man funnet ut at det spiller liten rolle hvilken batch tv-ene er fra, hvor de kommer fra eller hvilken modell eller region de er solgt i. Dette rammer alle modellene, alle batcher (unntaksvis noen av de helt tidlige) frem til nå. Hvis 75 kjøpere på noe så begrenset som et avforum har hatt minst to tv-er hver med problemet så er det rimelig naivt å tro at ikke antall defekte tv-er der ute er høyt. Og nok en gang; Panasonic selv innrømmer dette, men de hevder det er akseptabelt avvik til tross for at THX-merket på esken indikerer noe helt annet. Flaggskip-modeller bør være fri fra sånne defekter. Det er jo også imponerende at de også i år, etter å ha lovet å ha fikset det, fremdeles har innprogrammerte spenningsjusteringer som gradvis svekker sortnivået :P
    Jeg tror ikke dette forumet er rett for en leksjon i statistikk, men ethvert grunnkurs i statistikk vil kunne lære deg om representativt utvalg, hypotesetesting og signifikansnivå. Jeg sier ikke at du tar feil når du antar det du gjør. Det kan hende du har rett. Men det kan også hende at ulike apparater er påvirket forskjellig, og dette kan hende det varierer fra modell til modell. Men du sier jo tidligere at du holder deg for god for spekulasjoner. Likevel spekulerer og antar du veldig mye ut i fra et veldig lite matriale. Du spekulerer t.o.m i hva kalibrering gjør med MIN tv. Enig i at flaggskipkmodeller bør ha høy kvalitet, men det er jo ikke sånn. Se på LED flagskvipene til samsung feks (obs beklager skrivefeil)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke dette forumet er rett for en leksjon i statistikk, men ethvert grunnkurs i statistikk vil kunne lære deg om representativt utvalg, hypotesetesting og signifikansnivå. Jeg sier ikke at du tar feil når du antar det du gjør. Det kan hende du har rett. Men det kan også hende at ulike apparater er påvirket forskjellig, og dette kan hende det varierer fra modell til modell. Men du sier jo tidligere at du holder deg for god for spekulasjoner. Likevel spekulerer og antar du veldig mye ut i fra et veldig lite matriale. Du spekulerer t.o.m i hva kalibrering gjør med MIN tv. Enig i at flaggskipkmodeller bør ha høy kvalitet, men det er jo ikke sånn. Se på LED flagskvipene til samsung feks (obs beklager skrivefeil)
    Hva benyttet du for kalibrering? Kalibratører har pga de grønne flekkene (hvis de dekker midten av skjermen, noe de ofte gjør) sagt at dette kan ikke kalibreres. For det første vil avlesingen av slidene i midten av skjermen bli feil, og for det andre vil resten av bildet bli påvirket negativt av feil avlesninger. Et av avf-medlemmene fikk også en "attest" på at tv-en hans ikke kunne kalibreres pga dette.

Er også enig i at UExxD8005-en er tragisk. Det er temmelig gode grunner til at jeg ikke engang gadd å prøve dem

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=slc]Hva benyttet du for kalibrering? QUOTE]

Brukte det jeg fant på flatpanels.dk. Har hverken sett grønn snø eller andre rare greier siden. Bare et fantastisk bra bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ding Chavez]
    Hva benyttet du for kalibrering? QUOTE]

Brukte det jeg fant på flatpanels.dk. Har hverken sett grønn snø eller andre rare greier siden. Bare et fantastisk bra bilde.
    Å skrive av andres innstillinger er dog ikke det samme som å kalibrere Hvis noen kom hjem til deg og kalibrerte så ville innstillingene trolig sett totalt annerledes ut, fordi det er stor variasjon på paneler samt at lys i rommet den står er også avgjørende.

Det er forsåvidt ikke relevant i forhold til saken. Om du med innstillingene du har nå ikke kan se defekten er det jo bra. Jeg kunne dels maskere det i gitt materiale ved å tweake innstillinger, men da ville det komme til syne i annet igjen. Jeg er temmelig sikker på at det også i ditt tilfelle er maskert bedre, og kanskje er det så svakt på ditt panel at det "drukner" i vanlig innhold. Hadde det gjort det hos meg også hadde jeg nok beholdt skjermen, men det gjorde det altså ikke. Service-fyren som var her og hentet tv-en min første gang da jeg byttet panel på den så det også med en gang han kom inn døra her, og påpekte også at sidene av bildet var mye mer rosa enn det burde vært før jeg rakk å si det selv

Side 45 av 50 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •