Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 44 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ABL er nok en bieffekt av å holde strømforbruket nede. Det er også godt mulig at panelet ikke ville tålt å bli drevet hardt over lengre tid. Men Samsungene er noe bedre på dette. Det er noe av det jeg la veldig merke til da jeg byttet fra VT30 til D8005. Hvitt ser faktisk hvitt ut. Det dimmer noe ved full skjerm, men ikke i nærheten av like mye.

Om du ikke ser de grønne flekkene til vanlig er jo forsåvidt det bra, men vær obs på at de faktisk kan forverre seg ettersom panelet eldes og spenningen på panelet skrus opp. Den første spenningsøkningen er vel ganske sikkert at ligger på rundt 1000 timer ut fra hva andre har rapportert.

Jeg derimot så flekkene veldig godt i vanlig materiale (ikke hele tiden, det var noen spesielle forutsetninger som måtte oppfylles), så jeg klarte bare ikke å bli fortrolig med den. Ettersom timene gikk begynte det også å utvikle seg noe rødaktige flekker på sidene, noe jeg også ser går igjen hos flere.

Det blir spennende å se til uka når folk begynner å få denne panel-oppdateringen i UK, hvorvidt det faktisk bare maskerer problemet litt bedre eller faktisk fjerner det helt. Jeg har sendt en forespørsel til han som styrer med dette i Panasonic UK om det vil bli aktuelt å gjøre noe lignende i Norge for de som sliter og rapporterer tilbake når jeg evt. får svar.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da mye negativt om VT30 i denne tråden, blir litt skremt gitt!

Er generelt veldig fornøyd med min 50 tommer, ingen green blobs etc. Har hatt den siden oktober i fjor, usikker på antall timer. Benytter instillinger fra "939" på avforum uk.

Men i det siste har jeg lurt på om sortnivået har blitt dårligere?
    Rommet trenger ikke å være helt mørkt for at jeg kan se at sort er grått og lysere enn rammen. Jeg gikk fra en eldre LCD, så i starten var jeg vanvittig imponert, lurer på om jeg bare har vendt meg til det eller om det faktisk har blitt værre..

I tillegg så syns jeg det at 3d skal være uten cross talk er noe sprøyt, spill som uncharted 3 lider massivt av dette i nær sagt alle scener hvor det er mørke objekter med lyskilder på.

Noen med lignende erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørsmål angående IDTV og G30(og de andre modellene i denne tråden): Er det mulig å lese av de tekniske spesifikasjonene til en kanal? Som bit rate, oppløsning osv. Tenker da på DVB-C, er Canal Digital Kabel-kunde.

På forhånd takk for hjelpen!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prebsor
    Spørsmål angående IDTV og G30(og de andre modellene i denne tråden): Er det mulig å lese av de tekniske spesifikasjonene til en kanal? Som bit rate, oppløsning osv. Tenker da på DVB-C, er Canal Digital Kabel-kunde.

På forhånd takk for hjelpen!
    Oppløsning får du oppgitt, men ikke bitrate. Har savnet bitrate-måler selv. Kanskje man burde sende en request til produsentene om å inkludere det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonbon
    Det var da mye negativt om VT30 i denne tråden, blir litt skremt gitt!

Er generelt veldig fornøyd med min 50 tommer, ingen green blobs etc. Har hatt den siden oktober i fjor, usikker på antall timer. Benytter instillinger fra "939" på avforum uk.

Men i det siste har jeg lurt på om sortnivået har blitt dårligere?
    Rommet trenger ikke å være helt mørkt for at jeg kan se at sort er grått og lysere enn rammen. Jeg gikk fra en eldre LCD, så i starten var jeg vanvittig imponert, lurer på om jeg bare har vendt meg til det eller om det faktisk har blitt værre..

I tillegg så syns jeg det at 3d skal være uten cross talk er noe sprøyt, spill som uncharted 3 lider massivt av dette i nær sagt alle scener hvor det er mørke objekter med lyskilder på.

Noen med lignende erfaringer?
    Det er ikke noe du innbiller deg, jeg har også opplevd det samme. Jeg har postet i samme tråd, et par sider tilbake, og da fikk jeg høre "sikker på det", og så viser det seg etterpå at brukeren hadde funnet andre med akkurat samme problem. Jeg kan ikke skjønne at det skal være grått, for det er ikke min, men den "gråere" i forhold til når den var ny.

Det er siste gang det møkkafirmaet får mer av mine penger, og jeg syntes synd på de som allerede har kjøpt den, og vil fraråde folk å kjøpe VT30. Og er man så uheldig at man har kjøpt det, håp og be om at dere får Green blob, så dere kan bytte den. Evt. ekstremt mye IR pga. voltjusteringer og mye dårligere sortnivå, jeg fikk returnert min G15 pga. det, fikk pengene tilbake.

Aldri mer Panasonic

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Det er ikke noe du innbiller deg, jeg har også opplevd det samme. Jeg har postet i samme tråd, et par sider tilbake, og da fikk jeg høre "sikker på det", og så viser det seg etterpå at brukeren hadde funnet andre med akkurat samme problem. Jeg kan ikke skjønne at det skal være grått, for det er ikke min, men den "gråere" i forhold til når den var ny.

Det er siste gang det møkkafirmaet får mer av mine penger, og jeg syntes synd på de som allerede har kjøpt den, og vil fraråde folk å kjøpe VT30. Og er man så uheldig at man har kjøpt det, håp og be om at dere får Green blob, så dere kan bytte den. Evt. ekstremt mye IR pga. voltjusteringer og mye dårligere sortnivå, jeg fikk returnert min G15 pga. det, fikk pengene tilbake.

Aldri mer Panasonic
    Litt styr å få byttet green blob-infiserte skjermer også. De anser det jo stadig ikke som en defekt. Which reminds me, jeg får nesten lese meg opp på hvordan denne patchingen går borte hos folkene på de britiske øyer og oppdatere grønn flekk-tråden

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aldri mer Panasonic
    Jeg vil sterkt anbefale vt30. Skulle kjøpt den selv, men frua sa max 46". Så da ble det 46gt30 som er en knallbra tv. Ja, hvis jeg setter bildet på pause akkurat i det bildet har en hvis fargekomposisjon kan jeg se en grønn blob sak. Men den forvinner i det jeg setter på eco modus. Uansett, jeg må lete veldig for å finne den. Etter å ha hatt 46d8005 (full av det jeg mener er skavanker) hjemme i noen dager, så er jeg sjeleglad for å ha valgt plasma. Kinofølelesen er helt enorm. På vt30 er den enda bedre..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Oppløsning får du oppgitt, men ikke bitrate. Har savnet bitrate-måler selv. Kanskje man burde sende en request til produsentene om å inkludere det.
    Det var synd. Svært så vanskelig det skal være å lese av bitrate på forskjellige kanaler på kabel til Canal Digital da. Finnes det en side med kanalliste og bitrate, eller er det hovedsaklig til satelitt?

PS: Beklager hvis det ble litt off topic.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ding Chavez
    Jeg vil sterkt anbefale vt30. Skulle kjøpt den selv, men frua sa max 46". Så da ble det 46gt30 som er en knallbra tv. Ja, hvis jeg setter bildet på pause akkurat i det bildet har en hvis fargekomposisjon kan jeg se en grønn blob sak. Men den forvinner i det jeg setter på eco modus. Uansett, jeg må lete veldig for å finne den. Etter å ha hatt 46d8005 (full av det jeg mener er skavanker) hjemme i noen dager, så er jeg sjeleglad for å ha valgt plasma. Kinofølelesen er helt enorm. På vt30 er den enda bedre..

Det er fint at du er fornøyd med din GT30, men det endrer ikke på det at VT30 er en oppskrytt tv. Den er bra rett ut av boksen, men når den taper kvaliten etter såppas få timers bruk så vil jeg ikke lenger kalle tven for "kjempebra". Det var snakk om at det kanskje skulle være løst. evt komme enda mer gradvis enn på vt25, og at hvis/når det kom så skulle det ikke være synlig. Merkelig da hvor mange (inkludert meg) som har merket det, så vanskelig var det å se det problemet.

Så jeg vil ALDRI anbefale det møkkafirmaet igjen, neste tv blir ikke Panasonic. Jeg er usikker på om det blir OLED eller Plasma, men som sagt, det blir IKKE panasonic :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også sterkt *fraråde* VT30. Oppskrytt i tillegg til problemene som tydeligvis ikke lar seg løse så lett.

Grunnen til at denne grønne blob-en forsvinner hos posteren som sier at den blir borte i eco-modus (noe man uansett ikke burde måtte bruke) er fordi skjermens lysstyrke blir endret slik at nivået for hvor denne blob-en er synlig også flyttes. Mao, det løser ikke problemet, det bare flytter det.

Mulig det ikke irriterer alle, men det irriterte nå i hvert fall MEG (og en haug andre). Jeg følger spent med på rapporter om en software-patch som skal fikse dette problemet. Foreløpig ser det ikke så lyst ut men det er tidlig i testfasen enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fint at du er fornøyd med din GT30, men det endrer ikke på det at VT30 er en oppskrytt tv. Den er bra rett ut av boksen, men når den taper kvaliten etter såppas få timers bruk så vil jeg ikke lenger kalle tven for "kjempebra". Det var snakk om at det kanskje skulle være løst. evt komme enda mer gradvis enn på vt25, og at hvis/når det kom så skulle det ikke være synlig. Merkelig da hvor mange (inkludert meg) som har merket det, så vanskelig var det å se det problemet.

Så jeg vil ALDRI anbefale det møkkafirmaet igjen, neste tv blir ikke Panasonic. Jeg er usikker på om det blir OLED eller Plasma, men som sagt, det blir IKKE panasonic :P

Kjipt at du er misfonøyd. Det har jo mye å si hvordan tven er kalibrert, i hvilket miljø den står i, og hvilke personlige preferanser man har. Uansett, fakta er at svært mange folk med peiling synes at panasonic produserer bra plasma tver om dagen. Eisa feks leker ikke når de tester. Mye kan sies om tester, men det er vel sånn at det meste som vinner priser av eisa er av høy kvalitet. Vt30 er ikke perfekt, men i forhold til alternativer på markedet, så er det vanskelig å si at dette er noe annet enn bra saker. Det er min mening. Og eisas. Bare sånn til mottvekt til alle dere med dårlig syn

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også sterkt *fraråde* VT30. Oppskrytt i tillegg til problemene som tydeligvis ikke lar seg løse så lett.

Grunnen til at denne grønne blob-en forsvinner hos posteren som sier at den blir borte i eco-modus (noe man uansett ikke burde måtte bruke) er fordi skjermens lysstyrke blir endret slik at nivået for hvor denne blob-en er synlig også flyttes. Mao, det løser ikke problemet, det bare flytter det.

Mulig det ikke irriterer alle, men det irriterte nå i hvert fall MEG (og en haug andre). Jeg følger spent med på rapporter om en software-patch som skal fikse dette problemet. Foreløpig ser det ikke så lyst ut men det er tidlig i testfasen enda.

Er du sikker på at du ikke egentlig angrer veldig på at du bytta den inn? Du dedikerer jo hele fritida di på å snakke om denne tven på minst 2 fora for tida. Jeg ser på tven nå. Ingen grønn blob. Øko modus er på og bildet er nyyydelig

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tullball. Ikke på tven min nei.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du sikker på at du ikke egentlig angrer veldig på at du bytta den inn? Du dedikerer jo hele fritida di på å snakke om denne tven på minst 2 fora for tida. Jeg ser på tven nå. Ingen grønn blob. Øko modus er på og bildet er nyyydelig
    Jeg er mest forbanna pga elendig kundebehandling og at de lyver "oss" rett opp i trynet. Angrer overhodet ikke på at jeg bytta den inn. TV-en jeg endte med i stedet har som nevnt før bedre flyt i bildet, mer lyssterkt bilde, mindre IR. Og ikke minst; null grønne flekker som irriterer vettet av meg De var temmelig synlige på begge VT30-ene jeg hadde.

Jeg prøvde også dette "trikset" med å skru på eco-mode (jeg synes bildet ble dårligere, for øvrig) og problemet "flyttet" seg bare. Det samme om jeg valgte f.eks. THX, Cinema eller Dynamic. De viste alle defekten på forskjellig materiale. Jeg synes også nærmere 100 bekreftede tilfeller på avf taler for seg Nei, dette rukkelet av en tv burde vært trukket fra markedet. Jeg skal være den første til å innrømme at dersom de får VT50 til å bli ordentlig, så er det ikke umulig at jeg er dum nok til å hoppe på den når den fases ut neste år. Jeg er en av de som aldri lærer...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest forbanna pga elendig kundebehandling og at de lyver "oss" rett opp i trynet. Angrer overhodet ikke på at jeg bytta den inn. TV-en jeg endte med i stedet har som nevnt før bedre flyt i bildet, mer lyssterkt bilde, mindre IR. Og ikke minst; null grønne flekker som irriterer vettet av meg De var temmelig synlige på begge VT30-ene jeg hadde.

Jeg prøvde også dette "trikset" med å skru på eco-mode (jeg synes bildet ble dårligere, for øvrig) og problemet "flyttet" seg bare. Det samme om jeg valgte f.eks. THX, Cinema eller Dynamic. De viste alle defekten på forskjellig materiale. Jeg synes også nærmere 100 bekreftede tilfeller på avf taler for seg Nei, dette rukkelet av en tv burde vært trukket fra markedet. Jeg skal være den første til å innrømme at dersom de får VT50 til å bli ordentlig, så er det ikke umulig at jeg er dum nok til å hoppe på den når den fases ut neste år. Jeg er en av de som aldri lærer...
    Jeg er i all fall happy med min gt. Kanskje gt er bedre? Til info så kalibrerte jeg tven etter det som ble anbefalt på flatpanels.dk. Det er ingen synelig grønn blob lenger. Heller ikke når jeg slår av eco modus. Kanskje den kan provoseres frem under visse forutsetninger og lysforhold? Men etter 1 uke med tvtitting og minst 4-5 filmer, så må jeg si at jeg ikke ser noe til noen grønn blob, ei heller grønnskjær.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er i all fall happy med min gt. Kanskje gt er bedre? Til info så kalibrerte jeg tven etter det som ble anbefalt på flatpanels.dk. Det er ingen synelig grønn blob lenger. Heller ikke når jeg slår av eco modus. Kanskje den kan provoseres frem under visse forutsetninger og lysforhold? Men etter 1 uke med tvtitting og minst 4-5 filmer, så må jeg si at jeg ikke ser noe til noen grønn blob, ei heller grønnskjær.
    Det er nok veldig variabelt hvor mye skjermene er plaget av det. Det er som du sier under visse forutsetninger det kommer til syne, men de inntraff altfor ofte de månedene jeg hadde denne skjermen og for meg var det veldig synlig. Det er også noen av disse på avf som sier at det kom til syne sånn ca. rundt den første black level risen etter rundt 1000 timer på skjermer som ellers så ut til å være frie for dette problemet.

Skal man tro hva Panasonic selv sier, så finnes dette på samtlige skjermer i større eller mindre grad. Det kan høres ut som om du har en der det ikke er veldig synlig, men dette kan ikke kalibreres bort. Jeg prøvde til og med å sette farge til 0 som da gir sort/hvitt, og ENDA hadde jeg en svak grønn sky over bildet Den skjermen som virker å ha sluppet billigst unna dette (men ikke helt fritatt) er G30-en.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk levert Panasonic TX-P65VT30 for en uke siden. Den har stått på timesvis hver dag, brukt til sport, naturprogram, blu ray osv.

Det er bare en ting å si:
    Den er rett og slett fantastisk.
    Kjenner ikke igjen noe av "innholdet i heksejakten" som enkelte brukere på dette forumet driver med.

Har 3 stk panasonic plasma i huset.
    Storfornøyd med alle 3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trond.gronvold
    Fikk levert Panasonic TX-P65VT30 for en uke siden. Den har stått på timesvis hver dag, brukt til sport, naturprogram, blu ray osv.

Det er bare en ting å si:
    Den er rett og slett fantastisk.
    Kjenner ikke igjen noe av "innholdet i heksejakten" som enkelte brukere på dette forumet driver med.

Har 3 stk panasonic plasma i huset.
    Storfornøyd med alle 3.
    Greit nok at du ikke ser det eller kanskje har fått noe så sjeldent som et panel uten defekten, men å kalle det heksejakt er vel litt drøyt. Når man ser statistikken på avf, så er den temmelig dyster. Jeg tviler på at gjengen der har vært så uheldige og fått alle de defekte panelene. Og jeg må nok en gang få lov til å påpeke at Panasonic selv har sagt det rett ut; "Skjermene er sånn. Det er ikke en defekt. Vi vil ikke og kan ikke gjøre noe med det."

Riktignok er antallet som rapporterer dette på 65" veldig lavt i forhold til 50" og mindre, så det kan være at det faktisk er mindre problemer med dem av en eller annen mystisk grunn.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at du ikke ser det eller kanskje har fått noe så sjeldent som et panel uten defekten, men å kalle det heksejakt er vel litt drøyt. Når man ser statistikken på avf, så er den temmelig dyster. Jeg tviler på at gjengen der har vært så uheldige og fått alle de defekte panelene. Og jeg må nok en gang få lov til å påpeke at Panasonic selv har sagt det rett ut; "Skjermene er sånn. Det er ikke en defekt. Vi vil ikke og kan ikke gjøre noe med det."

Riktignok er antallet som rapporterer dette på 65" veldig lavt i forhold til 50" og mindre, så det kan være at det faktisk er mindre problemer med dem av en eller annen mystisk grunn.
    Vis oss den dystre statistikken din da. Dersom jeg var panasonic og en litt over middels hysterisk kunde påpekte bagateller så hadde jeg også svart at det ikke er noe feil. At det er sånn det skal være. Og når jeg ser på tven min er det akkurat det jeg tenker. Bildet er akkurat sånn det skal være. Som du hører så finnes det andre som er fornøyde også. Det er nå engang sånn også at det gjerne er den lille brøkdelen som er misfornøyde som klager i et forum som denne. Og for oss som har fulgt med så er det stort sett ett navn som går igjen på negative kommentarer og jeg tror du vet hvem det er slc. Du har jo din egen lille svertekampanje gående. La nå folk få kose seg med sin fantastiske plasma

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt at du er misfonøyd. Det har jo mye å si hvordan tven er kalibrert, i hvilket miljø den står i, og hvilke personlige preferanser man har. Uansett, fakta er at svært mange folk med peiling synes at panasonic produserer bra plasma tver om dagen. Eisa feks leker ikke når de tester. Mye kan sies om tester, men det er vel sånn at det meste som vinner priser av eisa er av høy kvalitet. Vt30 er ikke perfekt, men i forhold til alternativer på markedet, så er det vanskelig å si at dette er noe annet enn bra saker. Det er min mening. Og eisas. Bare sånn til mottvekt til alle dere med dårlig syn

Jobber du for Panasonic? Ansvarsfraskrivelse anyone?

Det er ikke noe i veien i hvordan tv'en er kalibrert, og jeg har ikke flyttet den på de tusen timene, og bildet var kjempeflott når jeg først fikk den. Merk deg, jeg kalibrerte den ikke før det hadde gått over 100 timer, det var nærmere 150 faktisk, kjørte lavt med lys, kontrast og hadde den på zoom. Det har dessuten ingenting med black level rise å gjøre, det er et resultat av den idiotiske voltjusteringen som ikke Panasonic sine tv'er klarer å håndtere skikkelig.

Bildet er flott, jeg har ikke noe å si på bildekvaliten, og har faktisk ikke opplevd (evt. sett) green blob problemet, problemet er at den smellen skulle egentlig ikke komme så fort, og det skulle ikke være synlig. Jeg er ikke ekstremt kresen, men når jeg har betalt 17k for en tv så hadde jeg forventet at det skulle være bedre.

Så du kan egentlig spare oss for dette med "dårlig syn", for det er ikke synet vårt det er noe galt med, men derimot tv'en.:evil:

Side 44 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •