Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 41 av 50 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 981
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemet er vel at folk er mer opptatt av funksjoner, og hvor flat tv er enn hva slags bilde den viser. Trolig blir det ikke bedre i år. Samsung sitt nye flaggskip kan oppereres med stemmer, bevegelse og ladidadadaaa.
    Hva er poenget? Egentlig?

For meg handler det om sortnivå, kontrast, bevegelse uten 100hz og fargebalanse. Kort sagt. Det som gjør at bildet blir bra. Om tv-en er laget av beiset tre bryr jeg meg svært lite om.

Skal jeg surfe på nett bruker jeg laptop. Det sagt så er vel smart tv en god ide. Så lenge den ikke bare blir smart med stygge bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det kan dessverre virke som om du har rett. Jeg har funnet et par poster på andre forum som rapporterer det samme

Målinger gjort av "D-Nice" kan også indikere at resultatene til David Katzmaier om et sortnivå som forbedres den første tida muligens er feil, noe som kanskje også gir litt mening siden han litt uti testingen fant ut at colorimeteret hans var på bærtur. Det er mye "hvis atte dersom atte" her, men om det D-Nice sier om at det er null endring i sortnivået den første tida, så sannsynliggjør det egentlig at det du har opplevd er en black level rise som i tråd med slik det var på 2010-modellene. Han mener også å ha insider info om at black level rise fortsatt er en del av designet, og han har ikke vært kjent for å spre feilaktig informasjon om dette tidligere.

Jeg trodde virkelig dette var løst nå, og jeg merker at en ellers tynnslitt tillit til dette selskapet faktisk KAN forverres ytterligere. 2012 kanskje er året? *shrug*
    Takk, da ble det bekreftet, og den dagen jeg bytter tv, så skal jeg personlig dumpe min gamle rett resepsjonen, med en big "screw you" lapp klistet på panelet.

Panasonic er så full av dr*tt, at jeg kommer til å fraråde alle som spør etter "Hvilken tv bør jeg kjøpe", så kommer jeg til å linke til alle slags tester og resultat, som det sikkert kommer masse av de kommende månedene. Jeg anbefaler de som har kjøpt en Panasonic tv , og har fortsatt mulighet til å returnere den innen 30 dager, gjør det.

Jeg betalte ikke 17.000 for dette TULLET! Jeg håper faktisk at den får IR problemer, som jeg fikk pga. black level rise på min G15, for da fikk jeg pengene tilbake, ettersom det ble både forverring i sortnivå og IR bare man knapt hadde statisk bilde i 1 minutt, det var helt j*vlig.

Og hvilken tv jeg bytter i er usikkert, men det blir IKKE en panasonic.:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Takk, da ble det bekreftet, og den dagen jeg bytter tv, så skal jeg personlig dumpe min gamle rett resepsjonen, med en big "screw you" lapp klistet på panelet.

Panasonic er så full av dr*tt, at jeg kommer til å fraråde alle som spør etter "Hvilken tv bør jeg kjøpe", så kommer jeg til å linke til alle slags tester og resultat, som det sikkert kommer masse av de kommende månedene. Jeg anbefaler de som har kjøpt en Panasonic tv , og har fortsatt mulighet til å returnere den innen 30 dager, gjør det.

Jeg betalte ikke 17.000 for dette TULLET! Jeg håper faktisk at den får IR problemer, som jeg fikk pga. black level rise på min G15, for da fikk jeg pengene tilbake, ettersom det ble både forverring i sortnivå og IR bare man knapt hadde statisk bilde i 1 minutt, det var helt j*vlig.

Og hvilken tv jeg bytter i er usikkert, men det blir IKKE en panasonic.:evil:
    I og med at det ikke er et ras av klager på det enda, så kan det jo være snakk om et par defekte enheter bare, men jeg vektlegger uttalelsene til D-Nice ganske mye siden han faktisk aldri har tatt feil før.

Jeg er derimot ikke sikker på om jeg kommer til å la Panasonic være for all fremtid, men jeg kommer før jeg evt. neste gang kjøper tv vente til slutten av livssyklusen for å lese om alle problemer folk har hatt med dem først

2009-2011 har vært helt ekstremt latterlig i alle fall. Det verste er vel kanskje at 2009-ene faktisk har vært de beste Bortsett fra black level rise hadde vel ikke de noe annet veldig plagsomt ved seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

instillinger

hei

min bror har kjøpte seg en vt30 65 for noen mnd siden.
    storfornøyd og brukt det rett ut av esken uten noen innkjøring og har gått helt fint

uansett han har ikke nett for øyeblikket og ville at jeg skulle spørre om noen ville dele instillingene dere har når dere ser på 3d?

takker og bukker for svar

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverte tilbake min VT30. Det var ulyd og støy i viftene. Synes det er en uting med vifter på en toppmodell. Men skal den være tynn og billigst mulig så må det vel til med vifter.

Jeg så så vidt de grønne flekkene de ble snakket om, men jeg synes det forsvant en del i løpet av den uka jeg hadde tven. Synes uansett ikke dette var spesielt plagsomt i mine øyne.

Bildet var jo fantastisk, men tviler på kvaliteten på tven. Spesielt at den var så tynn at det begynner å bli problemer med kjøling og tilkoblinger. Fatter ikke at folk skal ha så tynn tv. Men det er vel det markedet vil ha da.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre nå da, ny VT30 eller Samsung 8005. Eller kanskje en LED?
    Hvordan tror dere LED tven LG 47LW550W er i forskjell til VT30 ?
    Har vinduer som skinner rett i tven, med sola inn om sommeren. Samt at varmeutvikling er et problem på sommeren.

Største problemet med LCD tver for meg har vært de voksaktige ansiktene og de rare feilene på bildet. Er dagens LED tver fortsatt slik?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Leverte tilbake min VT30. Det var ulyd og støy i viftene. Synes det er en uting med vifter på en toppmodell. Men skal den være tynn og billigst mulig så må det vel til med vifter.
    Er det nå jeg skal påpeke at Samsungen er enda tynnere og UTEN vifter?
    (Ikke at tynn er viktig for meg, jeg foretrekker en tv der de gjør det som må til for å få et bra produkt)

Jeg så så vidt de grønne flekkene de ble snakket om, men jeg synes det forsvant en del i løpet av den uka jeg hadde tven. Synes uansett ikke dette var spesielt plagsomt i mine øyne.
    Det er variabelt både hvor synlige de er og hvor plagsomme de oppfattes. Jeg så det godt i visse typer materiale, og det føltes ikke bra å ha betalt så mye for en tv som åpenbart ikke fortjener THX-godkjenningen den har fått. Jeg synes også det var irriterende de gangene jeg så det og det ødela mye for meg.

Bildet var jo fantastisk, men tviler på kvaliteten på tven. Spesielt at den var så tynn at det begynner å bli problemer med kjøling og tilkoblinger. Fatter ikke at folk skal ha så tynn tv. Men det er vel det markedet vil ha da.
    Byggkvaliteten tror jeg ikke det er så mye å si på. Den virker solid for meg.

Litt usikker på hva jeg skal gjøre nå da, ny VT30 eller Samsung 8005. Eller kanskje en LED?
    Har vinduer som skinner rett i tven, med sola inn om sommeren. Samt at varmeutvikling er et problem på sommeren.
    Et sted må jo varmen nødvendigvis gjøre av seg, og plasma-teknologien krever jo litt mer strøm enn LCD-teknologien. Men til gjengjeld blir det bedre da... synes jeg, i hvert fall.

Største problemet med LCD tver for meg har vært de voksaktige ansiktene og de rare feilene på bildet. Er dagens LED tver fortsatt slik?
    Ikke alle. Sjekk ut Sony (og etter hva jeg har lest her den siste tida er Philips også verdt å se på).

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Eller kanskje en LED? .... Har vinduer som skinner rett i tven, med sola inn om sommeren. Samt at varmeutvikling er et problem på sommeren.

2. Største problemet med LCD tver for meg har vært de voksaktige ansiktene og de rare feilene på bildet. Er dagens LED tver fortsatt slik?
    1. Høres ut som LED er riktigere i din stue, ja. LED er kjent for å utvikle mindre varme enn plasma.
    Anbefaler deg å kikke på 46" Phillips 9706. Så den på Soundgarden i går. Ufattelig dårlige fabrikkinnstillinger! Så bildet må kalibreres, ISF er tilstede. Får du noen til å gjøre det profesjonelt kan du trygt bruke TV'en en god stund før den må rekalibreres, i motsetning til plasma. Og for et sortnivå! Ekstremt lite refleksjoner. Skikkelig lysstyrke i bildet, kommer godt med på sommeren.
    Men. Er 3D viktig for deg kommer du ikke utenom plasma. LED = crosstalk.
    2. Dessverre er mye som før, ja, men teknologien blir bedre og bedre. Med skikkelig kalibrering er jeg sikker på at du blir svært fornøyd. Med fabrikkinnstillinger, not so much, men det gjelder jo de fleste skjermer.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    1. Høres ut som LED er riktigere i din stue, ja. LED er kjent for å utvikle mindre varme enn plasma.
    Anbefaler deg å kikke på 46" Phillips 9706. Så den på Soundgarden i går. Ufattelig dårlige fabrikkinnstillinger! Så bildet må kalibreres, ISF er tilstede. Får du noen til å gjøre det profesjonelt kan du trygt bruke TV'en en god stund før den må rekalibreres, i motsetning til plasma. Og for et sortnivå! Ekstremt lite refleksjoner. Skikkelig lysstyrke i bildet, kommer godt med på sommeren.
    Men. Er 3D viktig for deg kommer du ikke utenom plasma. LED = crosstalk.
    2. Dessverre er mye som før, ja, men teknologien blir bedre og bedre. Med skikkelig kalibrering er jeg sikker på at du blir svært fornøyd. Med fabrikkinnstillinger, not so much, men det gjelder jo de fleste skjermer.

Ifølge tester så skal ikke Philips 9706 være plaget av crosstalk, jeg siterer fra testen på dinside.no

"3D-opplevelsen på 9706 er svært god: Vi la for eksempel ikke merke til crosstalk under våre demoklipp og dybden i 3D-bildet er klart forbedret."

" Vi synes faktisk at 3D-bildet nå er så bra, at det ikke lenger står tilbake for 3D-opplevelsen du får fra Panasonic VT30, som hittil har vært best i klassen."

Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte den, istedenfor VT30'en, men jeg får slutte å irritere meg over det, og sette av penger til en ny tv, når OLED har kommet på markedet, og har sunket i pris. Innen den tid har vel Samsung klart å oppnå et bra sortinvå som matcher Panasonic, og så lenge ikke panasonic har noen black level bug ved 50 (eller var det 60hz?), så kan det hende det blir en samsung plasma.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt både VT30 og GT30. Begge ble levert tilbake på grunn av ulyder i både vifter og paneler.

Trolig vil du ende opp med å sende tilbake enda en Panasonic. For all del. Det er god trening, men jeg vil heller anbefale en time på Sats eller Elixia fremfor å løfte tv-en din opp, ned, frem og tilbake.

Etter hva jeg har sett og lest om problemet virker det som de grønne flekkene oppererer forskjellig fra tv til tv. Noen ganger blir det mindre etter hvert. Andre ganger mer.

Skal du ha plasma er Samsungen det beste alternativet.

Philips lcd er det beste alternativet til Plasma. Selv om Samsung selger mest lcd-er i verden er det hevet over tvil at bildene de viser får folk til å se ut som de er modellert av, Madame Tussaud. Den eneste personen som ser grei ut på en Samsung lcd er Michael Jackson, men han er død...

Med andre ord. Skal du ha Samsung. Velg en plasma.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge tester så skal ikke Philips 9706 være plaget av crosstalk, jeg siterer fra testen på dinside.no...
    Her er en annen test. Jeg hadde dessverre ikke tid til å teste ut 3D selv, så for alt jeg vet tar jeg feil. Hittil har hver eneste LED/LCD modell i konsumentklassen slitt med crosstalk i større eller mindre grad. Kan selvfølgelig hende at Phillips er en av de som ikke gjør det, men jeg tviler sterkt på det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magstaff
    min bror har kjøpte seg en vt30 65 for noen mnd siden.
    storfornøyd og brukt det rett ut av esken uten noen innkjøring og har gått helt fint
    Grattis, bra dere er fornøyd! Jeg er også ganske happy med min, men tror jeg har vært heldig med den. Likevel er det trolig at jeg konverterer til annet merke neste gang om ikke Panasonic øker kvalitetsbevisstheten sin med de kommende modellene. Man kjøper jo en tv, ikke et flakslodd..

Sitat Opprinnelig postet av magstaff
    hei
    uansett han har ikke nett for øyeblikket og ville at jeg skulle spørre om noen ville dele instillingene dere har når dere ser på 3d?
    Usikker på hva du mener her. Jeg bruker de samme instillingene til 2D som 3D, selv om jeg er usikker på om det er optimalt. Dvs TVen min har ikke spesielle instillinger til 3D som utgjør noen vesentlig forskjell i bildekvalitet, og når den skifter fra 2D til 3D så er instillingene hos meg uendret (såfremt samme kilde; tuner, blu-ray..etc).

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg kunne paste denne her også, siden det et litt interessant hva som kommer frem:

Panasonic 2011 plasma sets affected by the green issue:Gathering numbers. | AVForums.com - UK Online

Før dere leser den tråden og påpeker at "man hører jo bare fra de som ikke er fornøyd", så ha følgende i tankene:

Det er i utgangspunktet allerede en liten del av kundemassen som er representert her. Det er 34 stemmer i skrivende stund siden i går, og flere av disse oppgir i tråden at de har byttet. Noen også mer enn én gang. Hvis så mange på ett sted har dette problemet, så er det temmelig usannsynlig at dette ikke også finnes på en kjempestor andel av skjermene hos folk som ikke engang har hørt om at det finnes slike webforum. Særlig gitt spredningen i serienummer osv. også (noen har skrevet opp seriene i postene sine, inkl. meg selv)

Mistanken min om at dette faktisk også ikke sees av alle ble også bekreftet i en annen tråd på samme forum hvor en la ut bilde av skjermen sin for å "bevise" at den ikke hadde problemet. Jeg og flere andre så det umiddelbart, og da etter å ha fått det påpekt gikk han i forsvarsposisjon og mente det ikke var noe å bry seg om.

Helt greit at det for mange ikke betyr noe eller kanskje er så svakt at det ikke er synlig annet enn i helt ekstreme tilfeller, men det betyr ikke at man skal finne seg i det eller at man er "for pirkete" om man er misfornøyd. Det ER en defekt, samme hva de som sitter hos Panasonic måtte mene og det er en skandale at de har nektet å ta det på alvor. Noen av disse skjermene er THX-sertifisert, og ISF-klare. THX-specen nevner spesifikt at det IKKE skal være ujevn farge på panelet, og ISF-kalibrering vil ikke være mulig å utføre tilfredsstillende om skjermen har for mye avvik på avgrensede områder som her.

Interessant nok så er det ingen som oppgir 55" eller 65"-modellene i tråden så langt, men alle andre størrelser tilgjengelig i Europa er nevnt. Om dette er fordi de er mindre utbredt eller om de kanskje faktisk har mindre problemer vet jeg ikke. Jeg savner mer data og bilder av de to modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man se denne feilen når tv'en er skrudd av også, eller må den være på? Jeg har ikke lagt merke til det problemet, men nå skal jeg faktisk lete etter det, og finne jeg det, bingo, pengene tilbake.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan man se denne feilen når tv'en er skrudd av også, eller må den være på? Jeg har ikke lagt merke til det problemet, men nå skal jeg faktisk lete etter det, og finne jeg det, bingo, pengene tilbake.
    Bare når den er på, ja. En av de beste måtene å finne det på er egentlig å kjøre på med noe sort/hvitt-materiale (evt. skru ned fargene helt). Da vil du etterhvert spotte områder på tv-en som er litt grønnaktige, og du vil også se at disse områdene er statiske.

Panasonic regner det ikke som feil, dog.. så du må kanskje være forberedt på å krangle litt med butikk + panasonic før du får noen retur.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar.

Tror ikke jeg heller gidder å prøve en VT30 til.

Var og kikket på Tver idag. Synes ikke TEST: Philips 46PFL6606H - Konklusjon - Hardware.no var noe spesielt dårligere enn plasmaene til panasonic eller samsung i samme prisklasse. Må vel kanskje bevege meg over i en annen tråd snart. Men noen av dere som har erfaring med denne kontra Panasonic?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke VT30-en lenger, jeg har returnert to stk. av dem av andre årsaker og endte med en D8005.

Hvis du ønsker å sjekke timeantallet er det en guide her, men det er en viktig forskjell du bør huske for å slippe mye frustrasjon; for å komme inn i service-menyen på europeiske modeller er det å holde "Volume down" på TV-en mens du trykker 0 tre ganger på fjernkontrollen. Trykker du "info" sånn som guiden mener du skal så gjør du en factory reset på Europa-modellene Alt annet er ellers riktig.

The Official "How to Check the Hours Used on Your Plasma" Thread:

Dersom du sjekker så hadde det vært veldig interessant å vite hvor mange timer denne har på samvittigheten mtp observasjonene dine. Du skal uansett vite at selv om sortnivået har økt noe så er den fremdeles blant de sorteste på markedet.
    It doesnt work! Jeg holder volume - nede, mens jeg trykker på 0 3x på fjernkontrollen, og opp dukker det et slags slideshow i bunn, med ikoner, og en presentasjon av hva tv'en har av funksjoner.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    It doesnt work! Jeg holder volume - nede, mens jeg trykker på 0 3x på fjernkontrollen, og opp dukker det et slags slideshow i bunn, med ikoner, og en presentasjon av hva tv'en har av funksjoner.
    Den er litt teit på VT30. Det er en eller annen sånn funksjonsknapp du må holde inne samtidig på tv-en for at en skal registrere det som vol-. Det er litt plundrete (Det er altså vol- på tv-en du skal holde inne, ikke på fjernkontrollen) og jeg mener å huske at det er samme knappen for både ch- og vol- på tv-en, derfor nødvendigheten av den f-knappen).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er litt teit på VT30. Det er en eller annen sånn funksjonsknapp du må holde inne samtidig på tv-en for at en skal registrere det som vol-. Det er litt plundrete (Det er altså vol- på tv-en du skal holde inne, ikke på fjernkontrollen) og jeg mener å huske at det er samme knappen for både ch- og vol- på tv-en, derfor nødvendigheten av den f-knappen).
    På siden av tv'en må du først velge funksjon som slc sier, med den øverste knappen, mener bestemt det var to trykk for å komme til volum. Trykk deretter (-) knappen (du vil på tv'en se at volumet går ned). Hold inne vol- på tv'en til du har trykket fredig på fjernkontrollen :-)

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THX er bare noe tull. En fin pengeinnkrevning for Lucas og noe produsentene kan klistre på som reklame. Til lyd er det omtrent enda værre da man har valgt dårlige løsninger enn studier forteller (f.eks bipolare høyttalere).

Men hva skulle Panasonic ha gjort hvis det gjelder mer eller mindre alle skjermer? Tatt tilbake alle? Da hadde de mest sansynlig gått konken. Men de burde selvsagt ha gjort noe for de kundene som leverer inn skjermene til reparasjon.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant nok så er det ingen som oppgir 55" eller 65"-modellene i tråden så langt, men alle andre størrelser tilgjengelig i Europa er nevnt. Om dette er fordi de er mindre utbredt eller om de kanskje faktisk har mindre problemer vet jeg ikke. Jeg savner mer data og bilder av de to modellene.
    Har en 55VT30, så om du sier hvordan jeg skal sjekke det kan jeg godt gjøre det. Vil legge til at jeg ikke har opplevd noe problem med denne til nå. Bortsett fra sortnivået er denne utrolig god.

Sitter også med en 50G30, har denne lignende problem?

Geir Arne

Side 41 av 50 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •