Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 40 av 50 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 981
    Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, takk for svarene.

Burde vært litt mere presis, kan hende, det var 55" jeg lurte på.

Jeg har sett i manualen (se bilde) og det står ikke der, og av bildene ser det ikke ut til at den er svingbar, hvis ikke selve foten er dobbel og kan svinges?

Takker igjen for bryderiet.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svingbar fot på min 50VT30 også.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    55 og 65 er det ikke svingbar fot på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har nå hatt min VT30-55 i 3 uker. Er i det store og hele strålende fornøyd med skjermen.
    Har et par spm til slc og andre eksperter her inne:

1. Har lest at flere sliter med hakkende bilde ved raske panoreringer, men ikke funnet noe klart svar på hvordan jeg kan redusere/fjerne det. Noen tips?

2. Svitsjet nylig mellom hockeykamp og fotballkamp i hd. Fotballkampen virket da betydelig lysere i bildet enn hockeyen. Velger å tolke det slik at lysforholdene i de aktuelle arenaene spiller en rolle her. Da lurer jeg på hva vitsen er med kalibrering, da man til stadighet må endre innstillinger avhengig av hvilken sending man ser på.

3. Tislutt et litt grønt spm. Hvordan kommer jeg inn på professional 1 og 2? Får bare opp valgene Dynamisk,Normal,Cinema og THX i bildemodusmenyen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonCherry
    Hei. Jeg har nå hatt min VT30-55 i 3 uker. Er i det store og hele strålende fornøyd med skjermen.
    Har et par spm til slc og andre eksperter her inne:

1. Har lest at flere sliter med hakkende bilde ved raske panoreringer, men ikke funnet noe klart svar på hvordan jeg kan redusere/fjerne det. Noen tips?

2. Svitsjet nylig mellom hockeykamp og fotballkamp i hd. Fotballkampen virket da betydelig lysere i bildet enn hockeyen. Velger å tolke det slik at lysforholdene i de aktuelle arenaene spiller en rolle her. Da lurer jeg på hva vitsen er med kalibrering, da man til stadighet må endre innstillinger avhengig av hvilken sending man ser på.

3. Tislutt et litt grønt spm. Hvordan kommer jeg inn på professional 1 og 2? Får bare opp valgene Dynamisk,Normal,Cinema og THX i bildemodusmenyen.
    1. Dette høres ut som en bieffekt av Intelligent Frame Creation. Husker ikke helt i hvilken av menyene det ligger, men ved å skru det av skal du slippe å se noe mer til dette (selv om bildet nå ikke lenger går like mykt)

2. Jeg tror dette er ABL som kicker inn (Automatic Brightness Limiter). Mer hvitt/lyst det er i bildet, mer dimmer den. Dette er ikke noe du kan overstyre, da det er sånn pr. design. Kalibrering gir ikke nødvendigvis mening for alt innhold siden kilder også kan være litt på bærtur, men derfor kan Pro-modusene brukes til kalibrering også kan du bruke de andre til "annet".

3. Professional-modene får du ved å aktivere ISFccc eller hva det het i en av menyene. Igjen, jeg husker ikke helt hvor det ligger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk. Det var til stoor hjelp slc

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne testen (sikkert linket til før men...) forteller det mye om de problemene som oppleves, og gir en grei gjennomgang.

Link her:
    Ny anmeldelse af Panasonic TX-P50VT30

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Denne testen (sikkert linket til før men...) forteller det mye om de problemene som oppleves, og gir en grei gjennomgang.

Link her:
    Ny anmeldelse af Panasonic TX-P50VT30
    Vil bare få påpeke at følgende sitat er ukorrekt og villedende:

"[Edit: Ifølge de informationer jeg har kunnet indsamle siden publicering, er der ved magenta eller grønne "plamager" tale om restfosfor fra produktionen, som brænder væk i løbet af de først par hundrede timer. Det passer udmærket med at jeg ikke er stødt på ældre TV som udviser fænomenet i nogen nævneværdig grad]."

Noen av disse som har klaget på problemet har hatt tv-en kjørende i over 1000 timer uten tegn til bedring. En fyr på avforums fortalte akkurat om at hans hadde fått dette veldig synlig etter ca. 1500 timer og han kunne ikke for alt i verden se problemet før dette. Dette var avforums kanskje mest positive Panasonic-eier inntil dette inntraff.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har foreløpig ikke spottet disse grønne flekkene men ei heller forsøkt fremprovosere dem.
    Testet ut professional1 innstillingene til Flatpanels og blidet blir nærmest identisk med THX modusen.
    Dersom jeg skal sette fingeren på noe, er det følgende:
    Buzzing fra vifte(dog ikke nok til å være irriterende).
    Dansende pixler på mørke områder dersom jeg øker til over 0 på lysstyrke (sees kun dersom jeg går helt oppi tven).
    Bildet er i mørkeste laget ved 3Dbruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har foreløpig ikke spottet disse grønne flekkene men ei heller forsøkt fremprovosere dem.
    Testet ut professional1 innstillingene til Flatpanels og blidet blir nærmest identisk med THX modusen.
    Dersom jeg skal sette fingeren på noe, er det følgende:
    Buzzing fra vifte(dog ikke nok til å være irriterende).
    Dansende pixler på mørke områder dersom jeg øker til over 0 på lysstyrke (sees kun dersom jeg går helt oppi tven).
    Bildet er i mørkeste laget ved 3Dbruk.
    Du mener de grønne pixlene? Jeg endte alltid med å sette brightness etter hvor de opphørte å vises. Tror det nesten alltid var -2. Personlig syntes jeg bildet var ganske mørkt uansett og det er også en av områdene denne har fått litt kritikk for (med unntak av det opplagte). De lover en økning på lysstyrken for 2012-panelene, så er litt spent der.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Du mener de grønne pixlene? Jeg endte alltid med å sette brightness etter hvor de opphørte å vises. Tror det nesten alltid var -2. Personlig syntes jeg bildet var ganske mørkt uansett og det er også en av områdene denne har fått litt kritikk for (med unntak av det opplagte). De lover en økning på lysstyrken for 2012-panelene, så er litt spent der.
    De grønne pixlene ja. Her starter dansen på +1. Jeg foretrekker et litt mørkere bilde (selv om det går ut over enkelte detaljer), så engentilg ikke noe problem.
    Sliter fortsatt med litt hakking på enkelte panoreringer i Blue Ray filmer, men langt bedre etter tipset ditt. Kan det ha noe med Hzen å gjøre mon tro.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De grønne pixlene ja. Her starter dansen på +1. Jeg foretrekker et litt mørkere bilde (selv om det går ut over enkelte detaljer), så engentilg ikke noe problem.
    Sliter fortsatt med litt hakking på enkelte panoreringer i Blue Ray filmer, men langt bedre etter tipset ditt. Kan det ha noe med Hzen å gjøre mon tro.
    Det kan faktisk være en lignende innstilling, for i det du bytter over til 24Hz-input, så byttes Intelligent Frame Creation ut med noe 24p smooth cinema eller noe i den duren. Dette er to forskjellige innstillinger, så du må skru av den også

Ellers kan det godt være at spilleren din feilaktig spytter ut 50Hz eller 60Hz i stedet for 24Hz. Jeg ville sjekket det om ikke den innstillingen jeg nevner gjør noe utslag, men det tror jeg den skal gjøre.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at den hakker med jevne mellomrom i eksempelvis panoreringer?

Dette så jeg nemlig på min VT30. Det var ikke hele tiden slik det blir om BD spilleren din står på 50-60hz. Kanskje et skjedde hvert andre - tredje minutt?

På min hjalp det ikke å skru av 24P Smooth Cinema. Den burde du uansett skru av slik at bildet blir mer naturlig. Det er tross alt noe av grunnen til å kjøpe plasma. Den takler bevegelse uten den hersens interpoleringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Er det slik at den hakker med jevne mellomrom i eksempelvis panoreringer?

Dette så jeg nemlig på min VT30. Det var ikke hele tiden slik det blir om BD spilleren din står på 50-60hz. Kanskje et skjedde hvert andre - tredje minutt?

På min hjalp det ikke å skru av 24P Smooth Cinema. Den burde du uansett skru av slik at bildet blir mer naturlig. Det er tross alt noe av grunnen til å kjøpe plasma. Den takler bevegelse uten den hersens interpoleringen.
    Det du beskriver der høres mer ut som en bug... hvis du spolte tilbake for å se samme scenen en gang til, skjedde det på samme sted da?

Jeg observerer at Samsungen jeg har nå hakker litt sånn innimellom også (jeg hadde ikke VT30-en lenge nok til å legge merke til sånt der, hehe). Det virker som om timingen ikke går opp og dermed får man en ekstra frame av og til som tv-en må ditche og dermed lager et lite hopp. Jeg så aldri dette på S20-en, så ville jo vært rart om VT30-en hadde fått en sånn feil.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig sikker på at min VT30 hadde de fleste sykdommer Panasonic kom opp med i 2011. Den hakket ikke på samme sted, og det var ikke like lang tid mellom hver gang. GT30 hadde ikke disse problemene. Enten IFC var aktivert eller ikke. Forøvrig hadde jeg et liggnende problem med min PX80, men det viste seg å være BD spilleren. Dermed løste det seg med en firmeware oppdatering. Slik var det altså ikke med VT30...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig sikker på at min VT30 hadde de fleste sykdommer Panasonic kom opp med i 2011. Den hakket ikke på samme sted, og det var ikke like lang tid mellom hver gang. GT30 hadde ikke disse problemene. Enten IFC var aktivert eller ikke. Forøvrig hadde jeg et liggnende problem med min PX80, men det viste seg å være BD spilleren. Dermed løste det seg med en firmeware oppdatering. Slik var det altså ikke med VT30...
    Jeg er litt nysgjerrig på hva det der kan være, men symptomene du beskriver bærer preg av at tv-en får en frame for mye innimellom og må ditche den, noe som igjen høres litt ut som unøyaktig timing. Har som sagt akkurat det samme på D8005-en, men jeg klarer ikke helt å la det plage meg. Vet ikke om det også skjer på blu-ray eller om det bare er tv-sendinger.

Dukker stadig opp nye folk på ymse forumer som har oppdaget de vanligste feilene på sine 2011-er, og jeg merker jeg er veldig glad for at jeg hoppet av dette tullet her. Er fremdeles veldig fornøyd med D8005-en til tross for at den ikke er perfekt den heller, men du verden så deilig det er å ha et bilde som ikke har noen sånne idiotiske defekter

Det eneste som fører til en retur her er hvis de ikke klarer å fikse satellitt-tuneren i den, og da vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal velge i stedet... da blir jeg vel sikkert bare pent nødt til å vente på 2012-modellene.

Hva endte forresten du opp med å gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Jeg er overbevist om at tv'ene fortsatt sliter med black level rise, eller det bare jeg som har vært ekstremt uheldig? Jeg ser ikke etter feil i tv'en, og mange mente at skulle det være en black level rise på vt30 så kom man ikke til å merke det, jo, det gjør man.
    Det kan dessverre virke som om du har rett. Jeg har funnet et par poster på andre forum som rapporterer det samme

Målinger gjort av "D-Nice" kan også indikere at resultatene til David Katzmaier om et sortnivå som forbedres den første tida muligens er feil, noe som kanskje også gir litt mening siden han litt uti testingen fant ut at colorimeteret hans var på bærtur. Det er mye "hvis atte dersom atte" her, men om det D-Nice sier om at det er null endring i sortnivået den første tida, så sannsynliggjør det egentlig at det du har opplevd er en black level rise som i tråd med slik det var på 2010-modellene. Han mener også å ha insider info om at black level rise fortsatt er en del av designet, og han har ikke vært kjent for å spre feilaktig informasjon om dette tidligere.

Jeg trodde virkelig dette var løst nå, og jeg merker at en ellers tynnslitt tillit til dette selskapet faktisk KAN forverres ytterligere. 2012 kanskje er året? *shrug*

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg er litt nysgjerrig på hva det der kan være, men symptomene du beskriver bærer preg av at tv-en får en frame for mye innimellom og må ditche den, noe som igjen høres litt ut som unøyaktig timing. Har som sagt akkurat det samme på D8005-en, men jeg klarer ikke helt å la det plage meg. Vet ikke om det også skjer på blu-ray eller om det bare er tv-sendinger.

Dukker stadig opp nye folk på ymse forumer som har oppdaget de vanligste feilene på sine 2011-er, og jeg merker jeg er veldig glad for at jeg hoppet av dette tullet her. Er fremdeles veldig fornøyd med D8005-en til tross for at den ikke er perfekt den heller, men du verden så deilig det er å ha et bilde som ikke har noen sånne idiotiske defekter

Det eneste som fører til en retur her er hvis de ikke klarer å fikse satellitt-tuneren i den, og da vet jeg ærlig talt ikke hva jeg skal velge i stedet... da blir jeg vel sikkert bare pent nødt til å vente på 2012-modellene.

Hva endte forresten du opp med å gjøre?
    Etter GT30 ga jeg rett og slett opp. Det er noe skikkelig mas å pakke ned tv-ene og levere dem tilbake. Heldigvis er det flat tv-er og ikke crt...

Jeg vurderte lcd versjonen av D8000, men etter å ha lest om alle feilene den har fant jeg ingen grunn til å teste den. Enkelte billedrariteter er til og med synlig i butikken. Plasmaversjonen er litt for stor og jeg er litt allergisk mot buzzing. Mine ører er sensitive på slikt.

Et alternativ er å vente på de nye tv-ene til Panasonic. Et annet alternativt jeg virkelig vurderer er motheye tv-en til Philips. Jeg har testet 50" versjonen uten det berømte filteret og det var imponerende.

Langt bedre enn alle andre lcd-er jeg har tittet på. I det hele tatt tror jeg Philips er veien å gå om det skulle ende på lcd.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I det hele tatt tror jeg Philips er veien å gå om det skulle ende på lcd.
    Det jeg er redd for er smuss på denne moth eye skjermen. I og med at glasset ser ut som innsiden av tarmene våre (slå opp tarmtotter) ser jeg ikke helt for meg at peanøttsmør på eksempelvis barnefingre er helt kompatibelt med bildeoverflaten... Er neppe bare spray og klut som skal til for å få det bort.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter GT30 ga jeg rett og slett opp. Det er noe skikkelig mas å pakke ned tv-ene og levere dem tilbake. Heldigvis er det flat tv-er og ikke crt...

Jeg vurderte lcd versjonen av D8000, men etter å ha lest om alle feilene den har fant jeg ingen grunn til å teste den. Enkelte billedrariteter er til og med synlig i butikken. Plasmaversjonen er litt for stor og jeg er litt allergisk mot buzzing. Mine ører er sensitive på slikt.

Et alternativ er å vente på de nye tv-ene til Panasonic. Et annet alternativt jeg virkelig vurderer er motheye tv-en til Philips. Jeg har testet 50" versjonen uten det berømte filteret og det var imponerende.

Langt bedre enn alle andre lcd-er jeg har tittet på. I det hele tatt tror jeg Philips er veien å gå om det skulle ende på lcd.
    Jeg er heldigvis ikke übersensitiv til dette med buzzing, for D8005-plasmaen var mitt siste alternativ også. Om de ikke klarer å fikse sat-tuneren i den i dag så er jeg redd jeg er tom for alternativer selv også.

Det er jo utrolig at det skal være så vanskelig å finne en god tv i det 21. århundre..

Side 40 av 50 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •