Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 981
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Elkjøp legger seg på 37995 kr for 65" VT30. Med mulighet for lavere pris om konkurentene setter prisen mye lavere enn dette.

Newcomer caines sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny test av Panasonic Viera TX-P50GT30 på TrustedReviews.com:

Panasonic Viera TX-P50GT30 review - TV reviews - TrustedReviews

9 av 10 mulige på alt bortsett fra lyd (uvesentlig for meg) og design hvor de gir 8 av 10. Ikke dårlig.

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Jo, men tykkelsen er en ting, tvene til panasonic er STYGGE i tillegg til å være tykke. Vær så tykke de bare må, men hva med å mekke litt tynnere ramme, litt penere materialvalg, litt mer stilige tv-føtter osv? Panasonic nå og for 4 år siden ser jo klin likt ut!

olemj86: Ta det spørsmålet i tråden for 20-serien til Pana, ikke her . Men stol mer på primærkilden enn sekundærkilden!
    Men Panasonic VT20 KNUSER all andre 2010 TVer. Samsung PNC8000 er det nærmeste som kommer til billedkvaliteten til VT20 men 3D'en er langt dårlige, samt sort nivået.

Med andre ord, design eller billedkvalitet? TVen kan se ut som en toalett for min del, bare jeg får et godt bilde fra den. (Mye bedre enn alle andre da...)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stille her i tråden... Her er en tråd på et annet forum som samler info om VT30. Mye snadder der!

Panasonic VT30 Q&A

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er David Mackenzie`s test av Panasonic TX-P42VT30:

Panasonic TX-P42VT30B/ TX-P42VT30/ TX-P50VT30B (VT30) Review

Konklusjonen hans er på mange vis i tråd med Jørn Finneruds vurdering i Hjemmekino nr.5: VT30 er en forbedring av VT20, men snarere en evolusjon enn revolusjon. Altså noen forbedringer og kanskje også noe nye "skavanker".

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sortnivå

sortnivå er meget viktig for meg, så hvor sort er 0.012 cd/m2 i forhold til pioneers siste kuro tver? Jeg husker ikke tallene på disse tvene, men hadde selv en 5090 og var enormt imponert over nivået på den

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at VT30 også sliter med "floating blacks" eller hva det heter. Jeg har satt meg på liste til å kjøpe 65" versonen, og håper ikke dette problemet er en "show stopper" for meg. Hva mener du J.Haugen?

Edit : Kanskje Samsung D8005 er et reelt alternativ til VT30 allikevel da?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit : Kanskje Samsung D8005 er et reelt alternativ til VT30 allikevel da?
    Ja, jeg begynner å bli litt lei av alle disse småskavankene til Panasonic. Men så lenge du kjøper på Elkjøp, så er det bare å bytte skjermen innen 30 dager om en ikke blir fornøyd. Jeg tror nok at enkelte av disse "flaws" kanskje er overdrevet en smule, men ulike brukere reagerer ulikt og en må nesten bare prøve seg fram.

Bildeprosessoren i de siste Samsung-skjermene har vært bedre på SD-signaler enn Pana, noe som jeg fremdeles er opptatt av. Men nå ser det ut som om "alle" andre bare bryr seg om HD, og der er ihvertfall Panasonic på høyden.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har sett av 65" VT20 fra i fjor på Elkjøp, så virka SD-signal kvaliteten grei nok. Hvis VT30 er omtrent som den så tror jeg ikke at jeg blir misfornøyd akkurat. Skal handle på Elkjøp ene og alene pga 30 dagers returretten.

Men innen min 65" VT30 kommer, så regner jeg med at den har blitt testet mer. Dessuten folk henger seg opp i så mye småting egentlig...

J.Haugen : Skal du handle TV snart? Går du for VT30?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen : Skal du handle TV snart? Går du for VT30?
    Jeg hadde tenkt å kjøpe VT30, men nå dropper jeg den likegodt. Er litt sugen på LG 47LEX8 - om den kommer på markedet.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert bra den LG'n, men bare 47".
    LG 47LEX8
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert bra den LG'n, men bare 47"
    .

Dessverre så kommer den ikke til Europa likevel. Men det er håp:

Q1: LG Lex8 ble lansert på IFA2010. Når kommer denne til det nordiske markedet og finnes det mer informasjon enn det som framkom ved lanseringen?

Q2: What about the LEX8 model, is this one of the 2011 range?

Asw1 from LG: LEX8 is not coming to Europe. But the other new models with LED local dimming has the same backlight technology and same number of lamps.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen : Jeg tror VT30 er et bra kjøp allikevel jeg. Jeg har lest litt i en forum tråd om den på et annet forum (highdefjunkies.com), og der er det en som har 65VT20. Han har hatt VT20 og VT30 ved siden av hverandre for å sammenlikne dem. Svakhetene til VT30 skal være minimale... Står at han skal ha seg den "asap" hehe. Tror jeg tar sjangsen selv, og angrer jeg så har jeg 30 dager på å bestemme meg. Får den god omtale av Rasmus fra Flatpanels.dk også, så er jeg rimelig sikker i valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    J.Haugen : Jeg tror VT30 er et bra kjøp allikevel jeg. Jeg har lest litt i en forum tråd om den på et annet forum (highdefjunkies.com), og der er det en som har 65VT20. Han har hatt VT20 og VT30 ved siden av hverandre for å sammenlikne dem. Svakhetene til VT30 skal være minimale... Står at han skal ha seg den "asap" hehe. Tror jeg tar sjangsen selv, og angrer jeg så har jeg 30 dager på å bestemme meg. Får den god omtale av Rasmus fra Flatpanels.dk også, så er jeg rimelig sikker i valget.
    Så lenge elkjøp har denne muligheten, så kan det neppe gå galt. Jeg synes bare at prisen er vel høy - forløpig.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den perfekte skjermen får vi ikke enda. Og det kan gå en god del år til. Men for de aller aller fleste så er Panasonic plasmaene kanon skjermer. Regner med en solid oppgradering fra min nåværende PV600 på de fleste områder.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er flatpanels test av VT30 ute:
    Panasonic VT30 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Da er flatpanels test av VT30 ute:
    Panasonic VT30 test/anmeldelse - FlatpanelsDK
    Beste nyheten i dag!

Rasmus skal teste Samsung sin D8005 plasma snart også leste jeg. Så sant den ikke er bedre enn VT30, så blir det Panasonic på meg denne gangen også.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Den perfekte skjermen får vi ikke enda. Og det kan gå en god del år til. Men for de aller aller fleste så er Panasonic plasmaene kanon skjermer. Regner med en solid oppgradering fra min nåværende PV600 på de fleste områder.
    Selv Pioneer Kuro var ikke perfekt selv om den er referanse skjerm enda. For meg som sitter med en 4 år gammel 42" Panasonic plasma, så er det viktigste å få en mye større TV, samt bedre sort nivå enn den jeg har. Dette får jeg garantert med 65VT30

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser de nye modellene begynner å komme på plass i nettbutikkene nå. Legger merke til att det gjerne er Y og E versjoner av samme TV som blir markedsført.
    Er det noen som har fått oppklaring i den store forskjellen?
    Ifølge noe jeg har lest, så er E uten DVB-2, men det var diffust.
    Nå er ikke dette en pristråd, men spørsmålet er jo legitimt når man ser att t.d 50VT30E koster 15654,- mens 50VT30Y koster rundt 19-20000,- ( priser tatt fra prisjakt 29.april kl 00.30)

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innuendo : Jeg vet ikke forskjellen mellom Y og E, men Elkjøp selger Y versonen iallefall.

Side 4 av 50 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •