Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 39 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har vært på Expert Alnabru i går. Resultatet ble at konen snakket oss opp til en 65" Panasonic Plasma. Jeg var enig. :-)
    Hun endte opp med en 32" Samsung 6515 LED TV. Jeg har 30 dagers returrett på TV'ene. Jeg skal love at jeg skal teste skjermen med SLCs sine testbilder. Selv om jeg ikke gjorde det SLC anbefalte, så setter jeg fremdeles STOR pris på han og andres synspunkter. Jeg så også Samsungen som du anbefalte, men den falt dessverre igjennom for min del denne gangen. Men det er intet som er absolutt. Kan være at jeg må kjøpe/bytte til en annen TV hvis jeg er misfornøyd innen 30 dager.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe du slipper noe tull med den Jeg ville forhørt meg med butikken om hva du kunne gjøre hvis det skulle vise seg senere en gang. En av de som opplevde dette fikk dette på sin skjerm etter et halvt år, så jeg ville gardert meg mot at du fikk lov til å komme tilbake om det skulle skje etter det også.

Utover det, så er jeg nysgjerrig på hva som gjorde at du endte med Panasonic-en Sortnivå? Jeg så en D7005 og en VT30 side om side på en Expert-butikk her, og selv om jeg så en klar fordel til VT30 for sortnivå, så synes jeg D7005-en hadde både klarere og lysere bilde.

Når det er sagt, hadde det ikke vært for problemene hadde jeg nok likevel gått for VT30, for jeg blir litt hypnotisert av sortnivå, men som jeg har sagt tidligere så ga jeg avkall på sortnivå for andre kvaliteter og angrer ikke på valget. Det viktigste er jo at man blir fornøyd selv Ønsker deg i alle fall lykke til med kjøpet og om du skulle oppdage noen sånne defekter håper jeg du lar både butikk og Panasonic få høre din mening :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Panasonic

Jeg er helt ny her, mye bra å lese på dette forumet.

Kjøpte meg på anbefaling ny VT30 50 " rett før jul. Kan ikke si annet en at dette er nok den beste TV jeg har hatt. Slang også på en 310 blue ray, denne har så absolut stått til forventningene i sammen med TV

Makan til bilde i 3D kan jeg ikke si jeg har sett på noe annet jeg kikket på i kjøpsprosessen 8)

Så Panasonic får en soleklar 6"er ifra meg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny tv Gunnar!:-)

Angående grønne flekker så har jeg ikke fått testet testbildene som slc linket til. Men jeg skrudde fargenivået til null (sort/hvitt) og svitsjet fra kanal til kanal. Selv om jeg studerte bildet på nært hold så oppdaget jeg ingen grønne flekker/striper..har heller ikke lagt merke til andre eller lignende artifakter på de timene jeg har lagt bak meg med tv'en.

Likevel skammelig av panasonic å ikke ta et slikt utbredt problem alvorlig..en ripe i lakken for min del.

Hender av og til jeg har noe retention, f.eks. etter spill, tv-titting med tekst el.l.. Men det er ikke særlig sjenerende, og går over etter maks 5 min. Kanskje jeg har fått et panel fra en god batch..

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor bruker man testbilder for å LETE etter feil hvis man ikke ser noe feil ved bildet når man ser på tv/bluray? Det er vel ikke nødvendig å provosere fram noe mer, er jo veldig sjelden man sitter å ser på testbilder dagen lang..

Har foresten bestilt meg TXP46GT30, som midlertidig tv. Så bytter jeg ut når VT serien kommer med absolutt sort.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De grønne flekkene blir mest synlige under gitte forutsetninger. Det å bruke testbilder er den kjappeste veien til å teste for problemet. De er selvfølgelig tilstede under film og TV-titting også, men du må vente til forutsetningene blir riktige.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hvorfor bruker man testbilder for å LETE etter feil hvis man ikke ser noe feil ved bildet når man ser på tv/bluray? Det er vel ikke nødvendig å provosere fram noe mer, er jo veldig sjelden man sitter å ser på testbilder dagen lang..
    Det er et poeng å finne disse feilene mens man enda har mulighet til å returnere produktet. Når man ved en tilfeldighet oppdager det senere er det for sent. Har man først sett hvor på skjermen dette er så legger man også mye lettere merke til det.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dere viftestøyen på VT 30 er et problem? Min har litt uling fra den ene vifta. Hvordan er det med deres?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle_electric
    Synes dere viftestøyen på VT 30 er et problem? Min har litt uling fra den ene vifta. Hvordan er det med deres?
    Jeg hørte noe fra viftene på den tida jeg hadde den, men som oftest bare ved mye lyse bilder. Litt skeptisk til hvordan de viftene vil bli med tida, derfor synes jeg også det er rart at de bruker vifter. Konkurrentene klarer det jo tydeligvis uten

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man rett til å klage til stedet man har kjøpt det hvis det er forverring av sortnivå? Jeg har brukt tv'en GANSKE mange timer, hvor mange det er det vet jeg ikke, men det er garantert over 100+, og når jeg skrur på tv'en, når den skal switch fra gråaktig sort til sort, så ser det jaggu ut som at den er blitt lysere, noe som ikke skulle skje, og litt over 1000 timer er i hvert fall ikke gradvis. Jeg er 100% sikker på at det ikke er noe jeg innbiller meg, for jeg fulgte med på tv'en første gang den skrudde seg på, fra ganske grått, til en behalig sort (kanskje ikke kullsort, men sort).

Jeg er overbevist om at tv'ene fortsatt sliter med black level rise, eller det bare jeg som har vært ekstremt uheldig? Jeg ser ikke etter feil i tv'en, og mange mente at skulle det være en black level rise på vt30 så kom man ikke til å merke det, jo, det gjør man.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Har man rett til å klage til stedet man har kjøpt det hvis det er forverring av sortnivå? Jeg har brukt tv'en GANSKE mange timer, hvor mange det er det vet jeg ikke, men det er garantert over 100+, og når jeg skrur på tv'en, når den skal switch fra gråaktig sort til sort, så ser det jaggu ut som at den er blitt lysere, noe som ikke skulle skje, og litt over 1000 timer er i hvert fall ikke gradvis. Jeg er 100% sikker på at det ikke er noe jeg innbiller meg, for jeg fulgte med på tv'en første gang den skrudde seg på, fra ganske grått, til en behalig sort (kanskje ikke kullsort, men sort).

Jeg er overbevist om at tv'ene fortsatt sliter med black level rise, eller det bare jeg som har vært ekstremt uheldig? Jeg ser ikke etter feil i tv'en, og mange mente at skulle det være en black level rise på vt30 så kom man ikke til å merke det, jo, det gjør man.
    Dette går litt i motsatt retning av hva David Katzmaier har målt... han målte jo at sortnivået faktisk ble bedre de første 1500 timene før det er målt økninger igjen. Det vil i følge D-Nice (som visstnok aldri har hatt feil med påstandene sine rundt dette) komme black level rises på VT30 også, men han har ikke sagt noe om hvor mye det er snakk om. Jeg venter i spenning på flere resultater fra Katzmaier sin panel-test, for jeg tror den vil avdekke spørsmålet vi vil ha svar på ang. sortnivå etter 1500-2000 timer.

Hvis du etter bare 1000 timer opplever at det skal ha blitt gråere så kan det indikere at noe er feil, men det er vanskelig å bevise noe slikt for en butikk, og regner med at VT30-en fremdeles har et godt sortnivå.

Link til aktuell test: https://spreadsheets.google.com/spre...3c&output=html

Sortnivået ser ut til å forbedres frem til rundt 1500 timer, for så å øke igjen. Samsungene (som unektelig måler dårligere fra starten av) viser seg å også øke, men dette forklarer Katzmaier i en artikkel at man kan justere ned simphelten ved å stille ned brightness igjen for å komme tilbake til opprinnelig nivå så det er ikke så svart (no pun intended) som det ser ut som for Samsungens del.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg flyttet ganske nylig TVen (VT30) til et nytt rom. Det var nesten helt udempet og da begynte jeg å høre viftene tydeligere. Men nå er en del absorbenter, teppe og møbler kommet på plass og lyden har blitt redusert.
    Så hvilke rom og demping man har der har nok en del å si. Og jeg hører viftene lettere når TV lyden brukes framfor eksterne høyttalerne. Er jo ikke akkurat fet lyd i TVen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Dette går litt i motsatt retning av hva David Katzmaier har målt... han målte jo at sortnivået faktisk ble bedre de første 1500 timene før det er målt økninger igjen. Det vil i følge D-Nice (som visstnok aldri har hatt feil med påstandene sine rundt dette) komme black level rises på VT30 også, men han har ikke sagt noe om hvor mye det er snakk om. Jeg venter i spenning på flere resultater fra Katzmaier sin panel-test, for jeg tror den vil avdekke spørsmålet vi vil ha svar på ang. sortnivå etter 1500-2000 timer.

Hvis du etter bare 1000 timer opplever at det skal ha blitt gråere så kan det indikere at noe er feil, men det er vanskelig å bevise noe slikt for en butikk, og regner med at VT30-en fremdeles har et godt sortnivå.

Link til aktuell test: https://spreadsheets.google.com/spre...3c&output=html

Sortnivået ser ut til å forbedres frem til rundt 1500 timer, for så å øke igjen. Samsungene (som unektelig måler dårligere fra starten av) viser seg å også øke, men dette forklarer Katzmaier i en artikkel at man kan justere ned simphelten ved å stille ned brightness igjen for å komme tilbake til opprinnelig nivå så det er ikke så svart (no pun intended) som det ser ut som for Samsungens del.
    Jeg husker ikke nøyaktig når jeg fikk tv'en, det var etter at jeg flyttet til ny leilighet, som var i Mai, og jeg mener det var i august jeg fikk tven. Bare å kjøre den inn, som jeg gjorde over litt over en uke (jeg lot den ikke stå på 24/7), var 200+ timer-Etter det brukte jeg den "vanlig", og det kunne være alt fra 7-10 timer daglig, og det har jeg gjort frem til idag, så min har nok godt over 1500 timer. Jeg vet at det skal gå an å finne ut hvor mange timer, men jeg er livredd for å rote inne i den menyen. Går det til ******* så sitter jeg med en pyntegjenstand til 17.000.

Har du prøvd å skru på din tv i et mørkt rom, og sett på hvordan den bytter fra lys grå til et behagligere sort? For hvis du oppnår et behaglig og "greit" sort, som i sort, ikke lysegrått, så er det bevis nok for meg at sortnivået mitt har blitt gråere. Ikke bare det, men jeg merket det uten å ha fulgt med på at tv'en ble skrudd på. Det var etter at jeg merket at ting virket "gråere" at jeg faktisk skrudde ned lyset helt, og skrudde av og på tv'en, og la merke til at den gikk fra grå, til lysere grå under "prosessen".

For å si det slik, aldri mer Panasonic på meg, at jeg ikke lærte etter G15 kjøpet (rettere sagt G10, men fikk G15 etter uttalige feil på min G10). Nei, neste gang blir det OLED eller Plasma fra en annen leverandør. Hvis jeg hadde hatt mye penger så hadde jeg tatt med tven ned til Panasonic norge, og knust tv'en i resepsjonen, ******* heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Jeg husker ikke nøyaktig når jeg fikk tv'en, det var etter at jeg flyttet til ny leilighet, som var i Mai, og jeg mener det var i august jeg fikk tven. Bare å kjøre den inn, som jeg gjorde over litt over en uke (jeg lot den ikke stå på 24/7), var 200+ timer-Etter det brukte jeg den "vanlig", og det kunne være alt fra 7-10 timer daglig, og det har jeg gjort frem til idag, så min har nok godt over 1500 timer. Jeg vet at det skal gå an å finne ut hvor mange timer, men jeg er livredd for å rote inne i den menyen. Går det til ******* så sitter jeg med en pyntegjenstand til 17.000.

Har du prøvd å skru på din tv i et mørkt rom, og sett på hvordan den bytter fra lys grå til et behagligere sort? For hvis du oppnår et behaglig og "greit" sort, som i sort, ikke lysegrått, så er det bevis nok for meg at sortnivået mitt har blitt gråere. Ikke bare det, men jeg merket det uten å ha fulgt med på at tv'en ble skrudd på. Det var etter at jeg merket at ting virket "gråere" at jeg faktisk skrudde ned lyset helt, og skrudde av og på tv'en, og la merke til at den gikk fra grå, til lysere grå under "prosessen".

For å si det slik, aldri mer Panasonic på meg, at jeg ikke lærte etter G15 kjøpet (rettere sagt G10, men fikk G15 etter uttalige feil på min G10). Nei, neste gang blir det OLED eller Plasma fra en annen leverandør. Hvis jeg hadde hatt mye penger så hadde jeg tatt med tven ned til Panasonic norge, og knust tv'en i resepsjonen, ******* heller.
    Jeg har ikke VT30-en lenger, jeg har returnert to stk. av dem av andre årsaker og endte med en D8005.

Hvis du ønsker å sjekke timeantallet er det en guide her, men det er en viktig forskjell du bør huske for å slippe mye frustrasjon; for å komme inn i service-menyen på europeiske modeller er det å holde "Volume down" på TV-en mens du trykker 0 tre ganger på fjernkontrollen. Trykker du "info" sånn som guiden mener du skal så gjør du en factory reset på Europa-modellene Alt annet er ellers riktig.

The Official "How to Check the Hours Used on Your Plasma" Thread:

Dersom du sjekker så hadde det vært veldig interessant å vite hvor mange timer denne har på samvittigheten mtp observasjonene dine. Du skal uansett vite at selv om sortnivået har økt noe så er den fremdeles blant de sorteste på markedet.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det svingbar fot på VT30-modellene?
    Jeg kan ikke finne at det nevnt noen steder.

Takk for hjelpen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding

Takk for hjelpen.
    Nei.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding

Takk for hjelpen.
    Ser at slc sier nei, men min vt30 har da viterligen svingar fot, +-10 grader på 50" og +- 15 grader på 42".

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arimoen
    Ser at slc sier nei, men min vt30 har da viterligen svingar fot, +-10 grader på 50" og +- 15 grader på 42".
    Jeg mener bestemt at min ikke hadde det, og jeg ser for meg konstruksjonen også. Men tviler veldig på at det er to forskjellige varianter ute og går, så her har jeg vel tatt/husket feil

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min er svingbar og gradene som jeg norterte er tatt ut i fra manualen

Når det gjelder den svingsare foten så har jeg bygget om min, da jeg ikke likte at tv`n ble stående 25-30 cm fra bakveggen, det betyr at min ikke er svingbar lenger

Side 39 av 50 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •