Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 50 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Expert har 59D7005. D8005 finnes kun som 51" og 64"

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips igjen, må mao. innom Expert for å sjekke den TV'en. Hva er det som er hovedankpunktene mot f.eks. 55" LED'en (UE55D8005)?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en VT30 uten grønne flekker, kanon tv til all slags bruk. tror ikke man skal henge seg så veldig opp i disse flekkene om man viil ha en bra tv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panda
    Har en VT30 uten grønne flekker, kanon tv til all slags bruk. tror ikke man skal henge seg så veldig opp i disse flekkene om man viil ha en bra tv.
    Det er jo veldig lett å si for noen som ikke har/ser dem De var alt annet enn usynlige på de to VT30-ene jeg hadde innom, og til og med folk som ikke var spesielt opptatt av lyd og bilde så dem tydelig. Pansonics uttalelse om at "disse skjermene er bare sånn" indikerer også at det er mer regelen enn unntaket.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Det er jo veldig lett å si for noen som ikke har/ser dem De var alt annet enn usynlige på de to VT30-ene jeg hadde innom, og til og med folk som ikke var spesielt opptatt av lyd og bilde så dem tydelig. Pansonics uttalelse om at "disse skjermene er bare sånn" indikerer også at det er mer regelen enn unntaket.
    Er det snakk om spesielle størrelser eller generelt for alle vt30?

Jeg har 55", ingen grønne flekker/prikker som jeg/kona/poden kan se..

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt både en VT30 og en GT30. Begge 42 tommer. Jeg så ikke grønne flekker på noen av dem, men gikk jeg inn i "update" menyen var det en klar stripe som krøllet seg ned fra toppen til bunnen av midten. Nesten som en litt klønete skjøt mellom to deler. På VT30 ble det lett retention i denne stripen. Det var ikke tilfelle med GT30. Grunnen til at jeg ikke så flekker kan rett og slett hatt noe med størrelsen på skjermen å gjøre. En annen ting som var litt underlig var at begge tv-ene hadde en form for clouding langs kantene. Dette var ikke plagsomt, men min PX80 har ingen slike artefakter... I det hele tatt synes jeg PX80 er langt mer problemfri enn VT og GT. Trist egentlig med tanke på at både VT og GT viser ekstremt bra bilder. Med HD signaler og litt kallibrering viste begge tv-ene noen av de mest dynamiske bildene jeg har sett på en tv til nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lemonade
    Er det snakk om spesielle størrelser eller generelt for alle vt30?

Jeg har 55", ingen grønne flekker/prikker som jeg/kona/poden kan se..
    Det gjelder alle, men det virker som om det er flest rapporter om det på 50" (men det er kanskje ikke så rart siden denne er den mest solgte). Men det er rapportert på 46", 50", 55", 60", 65" (og da på verdensbasis, ikke kun her... 60" finnes vel ikke i Europa en gang)

Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Jeg har hatt både en VT30 og en GT30. Begge 42 tommer. Jeg så ikke grønne flekker på noen av dem, men gikk jeg inn i "update" menyen var det en klar stripe som krøllet seg ned fra toppen til bunnen av midten. Nesten som en litt klønete skjøt mellom to deler. På VT30 ble det lett retention i denne stripen. Det var ikke tilfelle med GT30. Grunnen til at jeg ikke så flekker kan rett og slett hatt noe med størrelsen på skjermen å gjøre. En annen ting som var litt underlig var at begge tv-ene hadde en form for clouding langs kantene. Dette var ikke plagsomt, men min PX80 har ingen slike artefakter... I det hele tatt synes jeg PX80 er langt mer problemfri enn VT og GT. Trist egentlig med tanke på at både VT og GT viser ekstremt bra bilder. Med HD signaler og litt kallibrering viste begge tv-ene noen av de mest dynamiske bildene jeg har sett på en tv til nå.
    Det er interessant at du nå rapporterer dette på en 42", for den hadde jeg til nå ikke hørt om noe sånt på. Det du beskriver høres veldig ut som samme fenomenet, i og med at du lettere fikk image retention i det området. Jeg fikk image retention etter bare 10-15 sekunder i de grønne flekkene på begge mine VT30-er.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt var det bare VT-en som lett fikk retention i denne stripen. Det var så ille at undertekster brant seg fast slik at det lå lag på lag med bokstaver. GT-en var ikke slik selv om den hadde samme stripen.

En annen ting jeg glemte å nevne om GT er at jeg ikke så denne stripen første gang jeg var inne på menyen, men den ble ganske klar etter noen timers bruk. Uansett ble den ikke like synlig som på VT.

Min konklusjon ble at dette trolig er dårlige paneler, og sjansen for ytterligere problemer etter mange timers bruk er til stede. Nå vurderer jeg å teste motheye tv-en til Philips, men har ikke helt klart å bestemme meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Som sagt var det bare VT-en som lett fikk retention i denne stripen. Det var så ille at undertekster brant seg fast slik at det lå lag på lag med bokstaver. GT-en var ikke slik selv om den hadde samme stripen.

En annen ting jeg glemte å nevne om GT er at jeg ikke så denne stripen første gang jeg var inne på menyen, men den ble ganske klar etter noen timers bruk. Uansett ble den ikke like synlig som på VT.

Min konklusjon ble at dette trolig er dårlige paneler, og sjansen for ytterligere problemer etter mange timers bruk er til stede. Nå vurderer jeg å teste motheye tv-en til Philips, men har ikke helt klart å bestemme meg.
    Hehe, apropos det... noe jeg også stussa litt på når jeg hadde VT30-en var at jeg plutselig hadde masse små firkanter bortover i to rader over hele skjermen (ikke begrenset til der flekkene var). Jeg fant ut at dette var retention etter akkumulerte bokstaver fra teletext-teksting. Det ble sittende igjen en times tid etter at jeg hadde sett en film på Canal+.

Men ja, panelene i år har vært latterlig dårlig etter min mening, noe som er veldig synd for det er gode tv-er ellers.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder alle, men det virker som om det er flest rapporter om det på 50" (men det er kanskje ikke så rart siden denne er den mest solgte). Men det er rapportert på 46", 50", 55", 60", 65" (og da på verdensbasis, ikke kun her... 60" finnes vel ikke i Europa en gang)
    Jeg har 50", ikke 55"..skriveleif, beklager.
    Har ikke kjent til fenomenet/ visst hva jeg skal se etter. Må ta en nærmere titt i ettermiddag.. :neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har sett det så er det egentlig en dum idé å lete, for når du først ser det så kan du ikke ignorere det lenger

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du ikke har sett det så er det egentlig en dum idé å lete, for når du først ser det så kan du ikke ignorere det lenger
    Jeg tenkte akkurat det samme.. Men når jeg nå vet det klarer jeg ikke la ver å se etter det..:roll: (damn you avforum..)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sånt som er smart å gjøre mens man enda har returrett. Som sagt før, Panasonic er fullstendig klar over dette og måten han jeg snakket med ordla seg på fikk det til å høres ut som det gjelder alle skjermene til en viss grad, så det hjelper lite å klage til dem. På gebrokkent svensk sa han noe om at "for kunder som deg ville kanskje en av tjue skjermer være bra nok" Og til tross for å ha sett bilder av panelet mitt hvor dette fremkom svært tydelig (tatt av verkstedet som hadde saken min) så sa han "jeg synes dette ser bra ut"

Hvis du absolutt ønsker å fremprovosere dette så kan du gjøre følgende:
    (Men obs! Vær obs på at dersom du HAR disse flekkene og nå vet hvor de befinner seg, så ser du mye lettere misfarging i film/sendinger, så tenk deg godt om om du ikke har lagt merke til det før. Som sagt, for meg var det lett synlig og jeg brukte disse her kun for å bekrefte mistanken)

Last ned følgende slidessett: http://www.eaprogramming.com/downloa...kIn_Images.zip

Først kan du se igjennom dem uten å gjøre noe med innstillingene dine. Det er spesielt den midtre tredelen av skjermen dette oppstår på, men kan også oppstå andre steder. På de lyseste slidene kan det av og til være tegn til rosa flekker på sidene, men dette kan du til en viss grad kalibrere/justere ut.

På de gråfargede slidene, spesielt noen av de mørkeste kan man se antydninger til noe som kan se ut som en slags sky i et område på skjermen. Om du ikke kan se det på noen av dem, så er det trolig ikke noen grunn til bekymring. Ønsker du likevel å være helt sikker kan du nå skru ned farge til 0 sånn at tv-en er sort/hvitt og gå igjennom alle slidene. Ser du fremdeles ingenting så bare være happy med det

Som en siste test kan du la fargen stå på null mens du ser på en film eller på tv. Også her vil slike defekter komme tydelig frem, da du vil få flekker med grønt i det som skal være sort/hvitt/grått. På den første VT30-en så oppdaget jeg dette da jeg så Kill Bill, og jeg så ikke etter det en gang.

Et annet tegn på at noe er galt er hvis du særlig på de grønne slidene ser image retention bare på noen utvalgte steder. Som regel er det der retentionen er at du også vil finne disse flekkene. Jeg vil igjen oppfordre de som har returrett på produktet om å faktisk ta seg tid til å sjekke dette, for det vil trolig være veldig kjipt å oppdage dette etter at man er "stuck" med produktet. I hvert fall ville jeg vært enda mer bitter enn jeg allerede er

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra post SLC! Skal bruke dette når jeg sjekker andre TV'er også. Rekker nok ikke innom Expert før fredag kveld...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BerZerK64
    Bra post SLC! Skal bruke dette når jeg sjekker andre TV'er også. Rekker nok ikke innom Expert før fredag kveld...
    Normalt sett har ikke tv-er slike problemer, så det spørs om du vil få bruk for det på noe annet enn 2011-ene til Panasonic Jeg lurer veldig på hva som har skjedd i år. Det er litt irriterende at de innrømmer fenomenet, men bare avfeier det med "akseptabelt avvik"-svaret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er på kikk etter en ny TV til kjellerstua (3,1(B) x 3,4(L)) på 55". Har sett i diverse blader at Panasonic TX-P55VT30Y har scoret bra. Ut i fra hva jeg leser her er den ikke så bra. Dvs. jeg er mildt sagt bekymret ang. de grønne flekkene på denne modellen. Er det noen har som IKKE har grønne flekker?
    Ja, jeg har ikke grønne flekker.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av JohsS
    Ja, jeg har ikke grønne flekker.
    Flott!
    Har du f.eks. kjørt en sort/hvit film eller noen av bildefilene til SLC for å avdekke evt. grønne flekker?

Skal på Expert i kveld på å se på 59" til Samsung som SLC kunne anbefale i stedet for Panasonic'en. Hadde mest lyst på Panasonic'en men etter disse grønne "mosedottene" er jeg ikke så interessert lenger. Taim vill sjåw. 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott!
    Har du f.eks. kjørt en sort/hvit film eller noen av bildefilene til SLC for å avdekke evt. grønne flekker?

Skal på Expert i kveld på å se på 59" til Samsung som SLC kunne anbefale i stedet for Panasonic'en. Hadde mest lyst på Panasonic'en men etter disse grønne "mosedottene" er jeg ikke så interessert lenger. Taim vill sjåw. 8)
    Er for øvrig flere og flere briter som kan fortelle at Panasonic har fortalt dem at alle tv-ene for 2011 har dette. Så jeg skulle gjerne fått muligheten til å sjekke ut en tv som hevdes å være flekkfri. Dette er interessant av flere årsaker, bl.a. dersom det virkelig finnes noen som ikke har dette overhodet så viser det jo at de bare forsøker å vri seg unna de klagene de får.

Den generelle unnskyldningen (som jeg også selv har fått en variant av) er at det skyldes miljøkrav (snakk om å ta dette med å være grønn på alvor), og pressing av strømforbruk. Jeg fikk beskjed om at årsaken er måten panelet drives på og at det var helt umulig å få disse skjermene jevne. Dette kommer fra Panasonics tekniske avdeling i Sverige, så tilgi meg skepsisen når noen sier de har skjermer uten dette

BS-alarmen ringer for fullt, dog... for perfekt uniformitet er et av kriteriene for THX-sertifisering, og det var da vitterlig en THX-logo på esken.

Newcomer kjelle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har 3 kamerater som har vt30 , 1 stk 55" og 2 stk 50". 1 av tvene har grønne flekker, de to andre er feilfri.

Newcomer s-wiuls sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Styring av lyd på hjemmekinoanlegg...

Hei!

Jeg har en Panasonic TX-P50S20. Kjempe fornøyd!
    Men.... Har tv koblet til min yamaha receiver og dette funker flott.
    Disse jobber sammen over hdmi og viera link. Men jeg må alltid inn i viera link menyen og styre lyd fra tv til hjemmekino nar jeg skal ha lyden på anlegget... Går det ikke og få denne lagret i hjemmekino valget???

Håper noen har et godt tips

Side 38 av 50 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •