Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har noen her inne noen gode innstillinger til kalibrering dere vil deler.
    Klarer ikke helt og finne ut om jeg har gjort det riktig, så ville se hvordan dere har gjort det.
    Tv: Panasonic tx-p50gt30

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av artur79
    Virker som en utrolig bra tv så lenge man får et feilfritt panel og har et mørklagt rom. Spent på 2012 modellene. Kjenner det er på tide m ny skjerm snart..
    Den yter faktisk bedre i rom med litt belysning enn et bekmørkt rom. Med litt bakgrunnsbelysning fremstår den som mye sortere.

Jeg er også litt spent på 2012-modellene, men kommer nok ikke til å kjøpe siden jeg kjøpte D8005-en nå, og jeg må bare nok en gang få si at den knuser VT30 på de aller fleste punkter bortsett fra sortnivå Skal prøve å kalibrere den til uka, regner jeg med... blir også med en spyder, og mitt første forsøk på kalibrering noen sinne så det blir jo litt spennende.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Den yter faktisk bedre i rom med litt belysning enn et bekmørkt rom. Med litt bakgrunnsbelysning fremstår den som mye sortere.

Jeg er også litt spent på 2012-modellene, men kommer nok ikke til å kjøpe siden jeg kjøpte D8005-en nå, og jeg må bare nok en gang få si at den knuser VT30 på de aller fleste punkter bortsett fra sortnivå Skal prøve å kalibrere den til uka, regner jeg med... blir også med en spyder, og mitt første forsøk på kalibrering noen sinne så det blir jo litt spennende.
    Buzzer Samsungen?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Buzzer Samsungen?

Noe buzzing må du regne med, men gjør ikke alle plasma skjermer det da:-D

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Buzzing er tilstedeværende på de fleste plasmaer, men både min VT30 og GT30 hadde i overkant mye av dette. Min PX80 buzzer den også, men jeg hører det ikke før jeg er rundt en halv meter fra tv-en. Hvis skjermen er helt hvit gir den fra seg en liten lyd som kan høres på rundt 3-4 meter. Den er ikke sjenerende på noen måte. VT30 lagde så mye lyd at jeg hørte det fra mer enn 3,5 meter med normal lyd på tv. Særlig rolige partier i filmer ble rett og slett forringet av lyden. Alle dialogscener foregikk plutselig i nærheten av en strømstasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Buzzer Samsungen?
    Buzzer noe, men jeg oppfatter det som helt uproblematisk. Jeg hører det normalt ikke til min bruk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ønsker et godt sortnivå i mitt mørke rom, det er det som fortsatt gjør Sony og Philips interessant for meg. Stort sortere får man neppe med andre merker. Samtidig er jeg lei av unaturlige farger og dårlig skyggedetaljering. 2012 blir et spennende år, skulle bare ønske oled teknologien var mer moden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du går opp til 64", så er Samsungen relativt lik Panasonic på sortnivå. Jeg mener å huske at PS64D8000 var målt til 0,03cd/m2 mens Panasonic ligger på rundt 0,02cd/m2. PS51D8000 er til sammenligning målt til 0,06cd/m2.

Newcomer maybevader sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

55" VT30 vs. HX923

Jeg har omsider fått innvilget mitt ønske om å kjøpe ny TV etter heftige diskusjoner med fruen. Hadde egentlig bestemt meg for UXD8005 fra Samsung, men etter å ha lest den tråden der på dette forumet, ble jeg så skeptisk at jeg bestemte meg for HX923. Leste så en artikkel i Teknisk ukeblad der den ikke fikk så bra score. Nå er jeg nesten tilbake til 0. Hvis den skal brukes til å se like mye film som vanlig TV i en stue med litt vinduer, og hovedsaklig TV titting på kveldstid... Mellom 2,5 til 3 meter avstand til TV, og ikke noe særlig krav til innsynsvinkel. Hva burde jeg velge da?????

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    633
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var ikke de testene i TU særlig inngående. Vet jo ikke engang om de kalibrerte TV'ene? Ikke lest hele greia... Les deg opp på Flatpanels.dk i stedet. Har du ingen planer om å leke med innstillinger bør du rett og slett stikke i butikken og sammenligne hvilke fabrikkinnstillinger du liker selv.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Har noen her inne noen gode innstillinger til kalibrering dere vil deler.
    Klarer ikke helt og finne ut om jeg har gjort det riktig, så ville se hvordan dere har gjort det.
    Tv: Panasonic tx-p50gt30
    Tror det er nevnt tidligere at det ikke har mye for seg å kopiere andres instillinger fordi TV'er er forskjellige, ikke bare fra merke til merke eller modell til modell, men innenfor samme modell kan det oppstå store forskjeller. Jeg hadde f.eks. "for mye" grønt på min tv, en annen vt30 kan være helt motsatt..

Når det er sagt kan jeg si at på normal-modus har jeg kontrast på 49-50 ("matematisk for mye" men jeg bare måtte..), og lysstyrke måtte ned til -4 for at den skulle bli "matematisk korrekt" (tok den likevel opp til -3). Johss nevnte at han måtte noe ned med fargemetningen.

Det beste er kanskje å prøve seg litt frem til en blir fornøyd? Laster du ned og brenner en kalibrerings-dvd så skal du greie å få justert lysstyrke/kontrast på øyemål og få ett ganske bra resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maybevader
    Jeg har omsider fått innvilget mitt ønske om å kjøpe ny TV etter heftige diskusjoner med fruen. Hadde egentlig bestemt meg for UXD8005 fra Samsung, men etter å ha lest den tråden der på dette forumet, ble jeg så skeptisk at jeg bestemte meg for HX923. Leste så en artikkel i Teknisk ukeblad der den ikke fikk så bra score. Nå er jeg nesten tilbake til 0. Hvis den skal brukes til å se like mye film som vanlig TV i en stue med litt vinduer, og hovedsaklig TV titting på kveldstid... Mellom 2,5 til 3 meter avstand til TV, og ikke noe særlig krav til innsynsvinkel. Hva burde jeg velge da?????
    Jeg kan uttale meg om lysstyrken til VT30. Den er ikke lenger et problem for meg Slik jeg har justert den nå kunne jeg gjerne hatt den i stue med vindu. Jeg har bare tidligere erfaring med LCD, og ble svært overrasket over vt30 (negativt). Men etter noen timer research og justering, fikk jeg god lysstyrke fra den, dog ikke LCD-nivå (men hvem forventer egentlig det..?)

Problemet er helst at en ikke får justert opp lysstyrken nok på cinema/thx-modusene, og sitter dermed igjen med normal-modus. Her er std-kalibrering noe begrenset og en må kanskje jobbe litt mer for å oppnå bildekvaliteten en ser etter.

For max 3D-effekt skal man ikke sitte så langt unna uansett (mener det stod 3,2m for min 50").

Har enda ikke fått opplevd LED-TV, men min erfaring er at LCD er bra på lyst kilde-materiale og plasma er bra på mørkt. LCD/LED i de høyere prisklassene er faktisk ikke så verst..men nå vet ikke jeg om du MÅ ha plasma. Min hovedgrunn til konverteringen var farger og bevegelser. Jeg opplever likevel at forskjellene ikke er så store som jeg først hadde trodd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger litt hjelp
    Har kjøpt meg en Mac Mini, som jeg har koblet til min VT30.
    Sliter med at tv´n kutter kantene på bildet fra macen.
    Har prøvd alt av aspects på VT30, men får det ikke til å passe..
    Problemet sitter kanskje hos macen? Jeg er grønn på mac, men har prøvd alle oppløsninger uten å bli kvitt problemet..

Noen forslag?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1920x1080 ut fra mac-en, og i menyene et eller annet sted så er det noe som heter "overscan", denne må du slå av. Jeg husker ikke eksakt hvor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1920x1080 ut fra mac-en, og i menyene et eller annet sted så er det noe som heter "overscan", denne må du slå av. Jeg husker ikke eksakt hvor.
    Overscan var problemet ja. Takker og bukker!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er på kikk etter en ny TV til kjellerstua (3,1(B) x 3,4(L)) på 55". Har sett i diverse blader at Panasonic TX-P55VT30Y har scoret bra. Ut i fra hva jeg leser her er den ikke så bra. Dvs. jeg er mildt sagt bekymret ang. de grønne flekkene på denne modellen. Er det noen har som IKKE har grønne flekker?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BerZerK64
    Hei!

Er på kikk etter en ny TV til kjellerstua (3,1(B) x 3,4(L)) på 55". Har sett i diverse blader at Panasonic TX-P55VT30Y har scoret bra. Ut i fra hva jeg leser her er den ikke så bra. Dvs. jeg er mildt sagt bekymret ang. de grønne flekkene på denne modellen. Er det noen har som IKKE har grønne flekker?
    Problemet med dette spørsmålet er at ikke alle faktisk ser dem (enda så tydelig de kan fremstå for noen). Og om noen har en som ikke har dette, så er det jo ikke dermed sagt at du vil få en uten. Så det eneste du kan gjøre er vel egentlig bare å forsøke en...

Men for nesten samme prisen kan du få en 59" D7005, så kan ikke det være verdt å sjekke ut? Største minuset i forhold til D8005 er at satellitt-delen ikke er Canal Digital-godkjent, men ellers er det samme panel og alt. Litt mindre futt i Smart-TV-delen, bare.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for nesten samme prisen kan du få en 59" D7005, så kan ikke det være verdt å sjekke ut? Største minuset i forhold til D8005 er at satellitt-delen ikke er Canal Digital-godkjent, men ellers er det samme panel og alt. Litt mindre futt i Smart-TV-delen, bare.
    Takk for raskt svar. 59" D7005: er det en Panasonic eller er det en Samsung Plasma?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en Samsung, ja. Jeg hoppet selv fra 50VT30 til PS51D8005 og angrer ikke til tross for litt dårligere sortnivå. Det er faktisk mye ved Samsungen jeg synes er bedre enn Panasonic også, så det at sortnivået er dårligere kan jeg leve med

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2011
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finner ikke 59" av disse Samsungmodellene på Komplett, Lefdal/Elkjøp... Vet du hvor man kan få tak i disse?

Side 37 av 50 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •