Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Knallings
    Når du nevner det så er det nok fosforlag jeg ser. Legger spesielt merke til grønnfargen ja. Hvis det er fosforen er det vel mao. ingenting å gjøre?
    Nei, dette er en av de tingene Panasonic har fått en del kritikk for. Noen synes dette er uutholdelig, mens andre legger ikke så godt merke til det. Jeg ser det, men jeg plages ikke nevneverdig av det.

Intermediate Lovemusikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Sted
    Knarvik rett nordom Bergen
    Poster
    3,300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så på butikken hin dagen, et til 5-6000,- og et vt30.

Var ikke lett å se forskjell på dei to.

Var koblet opp til parabol.
    DAC: Heed Obelisk DA oppgradert nyekortene, For-forsterker: Opera consonance cyber 222 MKII Forsterker: Doxa 70SE,
    Høyttalere:
    Sonus Faber Kabler: Ja

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knallings
    Forsvant IRen av seg selv eller kjørte du en eller annen form for skjermvask?
    De første 200 timene brukte jeg Plasma break-in dvd som du finner på linken under.
    Recordere.dk download
    Jeg har brukt den sporadisk etter det, men på PX80 forsvant IR lettere og lettere. I starten kunne det henge godt og lenge.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ser det ut som at Xpand sine nye universalbriller er klare:
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/2038

Dersom noen har funnet ut tilbakemeldinger/tester på hvordan disse Xpand brillene er sammenlignet med Panasonic sine 2. og 3. generasjon briller med årets Panasonic skjermer, så rop ut. Eller 2. vs. 3. generasjon Panasonic.

Nå skal det nevnes at Xpand har med all sansynlighet laget Panasonic sine briller også (tror de lager alle aktive briller), men alikevel kan det være forskjeller.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har googlet litt på 3D briller i dag. Tilbakemeldingene forteller at 3. gen. 3D briller fra Panasonic er de beste. Også bedre enn Xpand sine. Og 3. gen. er bedre både komfortmessig og bildemessig enn 2. gen. (som fulgte med skjermen).
    Jeg har nå bestilt to par herfra til 149 pund:
    TPS - www.tps.uk.com - panasonic - AV Forums Offers -
    Men jeg så etterpå at jeg like godt kunne ha kjøpt til omtrent samme pris fra pixmania når man legger på 25% moms :-? :
    Panasonic 3D EYEWEAR TY-EW3D3 - 3D-BRILLER - AKTIV LUKKER - MEDIUM STØRRELSE kjøp billig sammenligne pris tilbud

De finnes i tre størrelser og man ser forskjellen på størrelsene her:
    http://www.avforums.com/forums/attac...n3dglasses.gif

Ser ut som de fleste velger medium. Jeg tror medium er størrelsen på de som fulgte med skjermene.

3. gen. 3D brillene lades også raskere.

Newcomer TJGundersen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brillene jeg fikk med min 55VT30 var ikke like som de du linket til der. Skulle de vært det?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TJGundersen
    Brillene jeg fikk med min 55VT30 var ikke like som de du linket til der. Skulle de vært det?
    Nei. Brillene som fulgte med din skjerm er 2. generasjons briller. Les en gang til det jeg skrev.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny tv ;)

Har nylig kjøpt meg en tx-p50gt30.
    Er det noe jeg bør ta hensyn til når det gjelder innspilling?
    Hva mener dere egentlig med sliders?
    Ganske ny når det gjelder plasma.
    På forhånd takk :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Can90
    Har nylig kjøpt meg en tx-p50gt30.
    Er det noe jeg bør ta hensyn til når det gjelder innspilling?
    Hva mener dere egentlig med sliders?
    Ganske ny når det gjelder plasma.
    På forhånd takk :-)
    Hold deg unna THX-modusen når du ser på tv-kanaler med logoer i hjørnet (den disabler pixel orbiteren) og egentlig burde du holde deg unna disse slidene som beskrives også for de avdekker lett defekter som du kanskje ikke ønsker å vite om :P når du først har sett dem så vet du hvor de er og vil trolig irritere deg over det resten av tida du har tv-en.

Bortsett fra det, bruk tv-en med sunn fornuft. Ikke la den stå med stillbilde i evigheter, ikke BARE se film i letterbox, og når du ser 4:3-materiale kan det være lurt å bruke 4:3-funksjonen på tv-en heller enn 4:3-funksjonen i en dekoder, for du vil da få grå striper på sidene i stedet for sorte, noe som bidrar til at det ikke like fort blir et markant skille mellom bilde og der det ikke er.

Det er ikke sånn at tv-en ikke tåler å bli brukt, så du skal ikke være overnervøs for å bruke den normalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hold deg unna THX-modusen når du ser på tv-kanaler med logoer i hjørnet (den disabler pixel orbiteren) og egentlig burde du holde deg unna disse slidene som beskrives også for de avdekker lett defekter som du kanskje ikke ønsker å vite om :P når du først har sett dem så vet du hvor de er og vil trolig irritere deg over det resten av tida du har tv-en.

Bortsett fra det, bruk tv-en med sunn fornuft. Ikke la den stå med stillbilde i evigheter, ikke BARE se film i letterbox, og når du ser 4:3-materiale kan det være lurt å bruke 4:3-funksjonen på tv-en heller enn 4:3-funksjonen i en dekoder, for du vil da få grå striper på sidene i stedet for sorte, noe som bidrar til at det ikke like fort blir et markant skille mellom bilde og der det ikke er.

Det er ikke sånn at tv-en ikke tåler å bli brukt, så du skal ikke være overnervøs for å bruke den normalt.

Hehe. Ble ganske forvirret nå. Hvor lenge må jeg spille inn tven for at det ikke skal forekomme at plasmaen brenner seg?
    Kan jeg ha innstillingene på 'Normal' nå i begynnelse enn THX eller dynamisk?
    Har jo forsikring, noe som burde dekke hvis det skulle skje noe?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. Ble ganske forvirret nå. Hvor lenge må jeg spille inn tven for at det ikke skal forekomme at plasmaen brenner seg?
    Kan jeg ha innstillingene på 'Normal' nå i begynnelse enn THX eller dynamisk?
    Har jo forsikring, noe som burde dekke hvis det skulle skje noe?
    Slapp helt av. Dette hysteriet tar jo helt av. Sett skjermen i Cinema + varm modus, eventuelt "Standard" og kos deg med nyheter, film eller hva du måtte ønske.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tv-logoer er ikke lenger pesten for en plasma. De fleste er gjennomsiktige slik at det er bevegelse i dem. Da skal det litt til at man får en innbrenning. Er det forøvrig noen som vet hvorfor orbiter ikke er opperativ i THX modus?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Tv-logoer er ikke lenger pesten for en plasma. De fleste er gjennomsiktige slik at det er bevegelse i dem. Da skal det litt til at man får en innbrenning. Er det forøvrig noen som vet hvorfor orbiter ikke er opperativ i THX modus?
    Jeg vil anta at det er fordi THX skal være så "rent" som mulig, men jeg synes THX-modusen i VT30 er ekstremt dårlig uansett så ikke noe stress for min del Vel, siden jeg returnerer VT30-en nå likevel så er det jo ikke noe stress uansett, hehe.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg skulle gi en liten oppdatering på hvordan min 42GT30 oppfører seg. Nå skal det sies at jeg vurderer og ta den tilbake til butikken siden den lager litt lyd. På ingen måte som 55GT/VT, men det er allikevel en «issue» for meg.

De første timene hadde den en antydet ujevn stripe som var synlig når jeg var inne på tv-ens updateside. Jeg går ut fra at dette har noe med de grønne flekkene å gjøre uten at den at det er synlig ved verken dvd, BD eller vanlig tv.

Nå etter kanskje 10-15 timer med bruk er denne streken borte og skjermen er helt jevn. Jeg har testet den med «break in slides» og det er ingenting utenom det vanlige som viser seg der heller.

I tillegg har jeg ikke sett antydning til retention på den heller.

Min tideligere VT30 var ekstremt følsom på akkurat dette. I tillegg hadde den en markant stripe som gikk fra toppen på midten ned hele skjermen. Selv om det ikke var grønne flekker på selve bildet ble det ekstremt lett retention på denne delen av bildet. Hadde jeg hatt en siden med tekst festet teksten seg i midten. Rett og slett. I tillegg bråkte panelet som et kjøleskap.

VT30 hadde en underlig effekt ved kjappe panoreringer. Bildet splittet seg opp i tre graderinger. Dette gjorde den på dvd, bd og vanlig tv. GT30 får litt av denne effekten på tv sendinger, men ikke på dvd, bd eller spill.

Jeg rundet Drakes Deception på GT30 uten å se rare «artefakter» ved kjappe bevegelser, og der går det rimelig hurtig noen ganger.

Med andre ord finnes det i det minste noen greie paneler der ute, men det virker som man får en eller annen sykdom uansett. I større eller mindre grad.

Er det noen som vet hvordan 46GT30 oppfører seg?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at noen repeterer problemene sine mange ganger i tråen. For all del, fortsett med det. Vil bare balansere inntrykket litt.

THX-modusen er helt topp hos meg. Har aldri brydd meg med innkjøring eller ungått letterbox og logoer. Har aldri sett tegn til at noe sitter igjen i bildet (IR). TV'en er helt lydløs, ingen during, ingen viftestøy.

Kan merke noen artifakter i panoreringer av og til (som kanskje vel så mye skyldes kilden). I det hele tatt varierer dette problemet mye. Problemet er ikke så stort, at jeg har giddet å teste på det.

Jeg har en grønn flekk, men det er sjeldent betingelsene er slik, at den kommer til syne.

Tipper andre også opplever TV'en (mitt tilfelle VT30) som god. Man skriver gjerne et innlegg, når man er misfornøyd eller veldig fornøyd :-)

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del blir det en del repetisjon siden jeg har hatt to tv-er som ikke har vært tilfredsstillende. Det handler en del om forventning i forhold til hva tv-en lanseres som. GT og VT er årets toppmodeller fra Panasonic. Da forventer jeg faktisk mer enn «buzzing» og «grønne flekker».

Hadde tv-en derimot kostet 5000 kroner ville jeg trolig vært fornøyd siden jeg tross alt hadde fått mye tv for pengene.

Disse modellene henfaller ikke til den kategorien. Min tideligere PX80 har verken buzzing, grønne flekker, raslende vifter eller ujevn struktur. Med andre ord har det vært en diger skuffelse, og overhodet ikke noe jeg vil ta til takke med. Ting skal være i orden. Sånn er det bare.

Når det er sagt er dette forumet selvsagt et sted man kan gråte, sippe, diskutere og kjefte litt. Og vet du... Det hjelper...

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    For min del blir det en del repetisjon siden jeg har hatt to tv-er som ikke har vært tilfredsstillende. Det handler en del om forventning i forhold til hva tv-en lanseres som. GT og VT er årets toppmodeller fra Panasonic. Da forventer jeg faktisk mer enn «buzzing» og «grønne flekker».

Hadde tv-en derimot kostet 5000 kroner ville jeg trolig vært fornøyd siden jeg tross alt hadde fått mye tv for pengene.

Disse modellene henfaller ikke til den kategorien. Min tideligere PX80 har verken buzzing, grønne flekker, raslende vifter eller ujevn struktur. Med andre ord har det vært en diger skuffelse, og overhodet ikke noe jeg vil ta til takke med. Ting skal være i orden. Sånn er det bare.

Når det er sagt er dette forumet selvsagt et sted man kan gråte, sippe, diskutere og kjefte litt. Og vet du... Det hjelper...

Godt innlegg og godt skrevet dudeeven... må si meg mye enig i det du sier:-D

Gega

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som kan se ut til å hjelpe enda bedre er rett og slett å gi opp Panasonic og teste Samsung Foreløpig er jeg fornøyd til tross for "tapet" av sortnivå. Mer utfyllende info om forskjeller etc. i Samsung-tråden over helgen når jeg har fått testet litt mer. Nå må jeg ut og prøve å få ned SNR fra parabolen, for tuneren til Samsung er tydeligvis mer picky enn både Panasonic og Sagem sin. Signalstyrken er god, men signalkvaliteten er såpass dårlig at ingen kanaler virker 100% så dette må jeg jo nødvendigvis finne en løsning på...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Signalstyrken forteller vel ikke noe mer enn at LNB'en får strøm. Litt rart det er så stor forskjell da? Får jo håpe det ikke er noe galt med mottakeren da.

Newcomer janå sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny G30 – sliter med opptak til USB HDD

Min tredje Panasonic er innkjøpt og montert. Under 6k for en 46" G30 føles som tidenes varp! Fantastisk bildekvalitet fra Blu-ray 1080 24p, og bare glede. Nesten.
    Ved oppsett av USB HDD-opptak får jeg bare beskjed om "Funksjonen ikke tilgjengelig" Har selvsagt formattert, og tv'n viser disken.

Kreves det 3,5" disk med ekstern strømforsyning? Har bare 2,5" disker her.

Side 34 av 50 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •