Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 50 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 981
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Og jeg får heller ikke sendt bilde fra surround prosessoren uten en HDMI kabel tilkoblet TVen.....
    Støyen er der nemlig også ved å bruke en annen HDMI inngang og ikke ARC.
    Tror jeg må få sjekket støyproblemer i boligen av en elektriker. Det er nok et lokalt problem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Da får han ikke 5.1 fra de kanalene som sender dette. Lyd som sendes ut via optisk (usikker på om det gjelder ARC også) som har en ekstern HDMI-kilde sendes ut som 2.0 PCM. Dette er ingen funksjonsfeil eller innstillingsfeil, men noe bransjen har blitt enige om seg i mellom skal gjøres.
    Dette er ikke noe bransjen har blitt enige om.
    Selv om det er svært sjeldent det forekommer i praksis, står det ikke noe sted at en TV skal kun motta 2 kanals PCM gjennom HDMI. Det er uvanlig fordi det som regel er forsterkeren som er "hjertet" i et surroundanlegg, ikke TVen.

Jeg baserte svaret mitt på at den innvendige dekoderen ble brukt. 5.1 gjennom optisk og ARC vil støttes.

Imidlertid misforsto jeg litt, støyen er der også uten ARC aktivert, så da er man like langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan svare meg på om det er mulig å styre vt30 med RS-232? ser delte meninger om dette. Noen nevner styring kan gjøres via en rs-232 overgang til mini jack 3.5 mm?

Hadde satt pris på om noen hadde erfaringer og kunne svare meg på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med full skjerm med hdmi fra PC

Hei!

Har en TX-P50G30E, som jeg ikke får full skjerm på ved tilkobling fra PC. Det blir altså en svart ramme rundt bilde på TV. Burde da være mulig å få strekt ut så hele tv skjermen benyttes? Har ikke hatt problemer med dette på TV'er tidligere.

litt info:
    -TV sier den får 60Hz 1080p signal inn.
    -skjermoppløsning på laptop er 1920 x 1080.
    -har prøvd både overscan av og på på TV innstilling, samt de forskjellige
    aspect mode'ene på TV'en blant annet 16:9 og tilpasset16:9.
    -Får fullt bilde på TV ved signal tv sending fra PVR'en.

Tips om hvilke settings jeg må gjøre riktig?

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der er typisk overscan "problem" som ordnes i CCC eller nvidia control panell alt etter hvilken gpu du har

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trenger å kjøpe meg noen flere 3D briller til min VT30. Hva finnes av muligheter her? Synes ikke komforten til de originale Panasonic brillene er så god.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mothership
    Har en TX-P50G30E, som jeg ikke får full skjerm på ved tilkobling fra PC. Det blir altså en svart ramme rundt bilde på TV.
    Dette fikk jeg også, men det ordnet seg ved å skifte til en annen HDMI inngang på TVen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg trenger å kjøpe meg noen flere 3D briller til min VT30. Hva finnes av muligheter her? Synes ikke komforten til de originale Panasonic brillene er så god.
    Jeg er usikker på om du har så mange valg, siden det er proprietær teknologi. Men de som leveres med tv-en er 2. generasjon, og har hørt at 3. generasjon skal være noe mer behagelige. Problemet er at det er litt knapphet på dem, og det er slettes ikke sikkert at de vil bli produsert så mye lenger pga bytte til nytt system neste år.

En insider røpet at det i utgangspunktet ikke er planer om å produsere briller som er bakoverkompatible, men at han har ytret sin mening om at de burde for å ikke la gamle kunder i stikken. Fra og med 2012 vil det også bli en standardisering som gjør det mulig å bruke briller omhverandre uavhengig av produsent.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider fått lekt litt med min nye 42GT30.

For det første er det mye panelstøy på denne også, men mindre slik at det forsvinner når det er litt lyd på tv. Forskjellen til min Panasonic PX80 er stor. På den hører jeg ingenting før jeg står en halv meter unna, og det ikke er noe lyd på tv. Selv når kona holder smella er det «knyst» fra den skjermen.

Med andre ord er det trygt å konkludere med at Panasonic har gått et par mil i feil retning når det gjelder panelbråk eller brell om du vil. Irriterende er det uansett!

Heldigvis har jeg fått en GT30 med mindre strukturproblemer slik at bildet ikke deler seg opp på underfundige måter ved kjappe panoreringer. Helt fri den ikke, men jeg plages ikke siden det trengs konsentrasjon for å se det.

Bildet på min forrige VT30 hadde noe som så ut som clouding langs kantene av panelet. I tillegg gikk bildet opp i en slags trippelgradering ved kjappe panoreringer. Da er det vel trygt å si at jeg hadde en «mandags-tv». Eller søppel produsert av Panasonic om du vil!!!

Om bildet objektivt var bedre på VT30 er litt vanskelig å si(sett bort fra problemene selvsagt). I mitt hode var fargebalansen bedre. På GT30 popper særlig rødt frem. Jeg synes å huske at dette var langt mer dynamisk på VT30.

Uansett er det snakk om nyanser, og siden jeg spyr ved tanken på 3D har det lite for seg å ha noen «fancy» briller liggende på kommoden. Det sagt så er glassfronten på VT30 nesten like sexy som Angelina Jolie... Forskjellen er selvsagt at skulle man «la seg opphisse» av en tv så er det på tide å søke proffesjonell hjelp.

Grønne flekker så jeg verken på min VT30 og de er ikke til stede på min GT30 heller. Skulle det være slike problemer er det så minimalt at jeg ikke oppdager dem. Slik sett har jeg vel vært heldig.

Bildet er forøvrig ekstremt bra. Særlig er den knallhard på HD. Jeg koste meg stort med, Back To The Future i går. På vanlige tv signaler er den helt ok.

I grunnen er det vel på tide at tv selskaper legger om til HD. De sinkene som fremdeles viser 4:3 burde skamme seg langt inn i neste uke.

Konklusjonen min er at det største problemet med denne tv-en er panelstøyen. Om det er grunn nok til å kjøpe en LCD må nesten være opp til hver enkelt. Er man vandt med de kvaliteter en plasma har tror jeg faktisk det kan være langt hardere å bytte til et annet system enn å svelge unna noen få bitre sannheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan virke som 20 serien var bedre? Jeg har ihvertfall aldri opplevd noe av det du beskriver. Det enneste som irriterer meg er graderinger,ellers er bildet meget bra. Tven lager ingen lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    20-serien var vel bedre på noen områder, men den har jo dette med floating blacks som er eliminert i 30-serien, samt at rising blacks skal være veldig redusert i forhold til 20-serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer med VT30

Tenkte jeg skulle dele litt erfaringer her nå som VT30'en her i stua har passert 1000 timer.

Så langt har jeg har hatt omtrent null problemer med såkalt FBr. Jeg la såvidt merke til dette under noen omstendigheter tidligere, men det ser ut til at en av Firmware-oppdateringene har utbedra dette.

Green Blobs har jeg heller ikke lagt noe merke til. Jeg har sjekka med hvite evangelo-slides på TVen, men det ser mer jevnt grønt/grønlig ut her hehe, og ikke noen blobs (kjører da THX med standard kontrast, lysstyrke og farge).

Det som derimot irriterer meg er såkalte gradients ved panoreringer. Disse er veldig synlige og utrolig irriterende å se på en så dyr TV. Nå skal det sies at det går for det meste i TV-titting her, enten via ADB dekoderen til CD eller nedlasta 720p/1080p av ymse kvalitet på en HTPC så jeg antar at kildematerialet kan ha en innvirkning her for alt jeg vet. Har ikke lagt noe spesielt merke til dette ved avspilling av BD enda.

Gradients til tross, så har det dukka opp et verre problem den siste uken. Nemlig to horisontale, fete, stygge linjer som er (for meg) veldig synlige ved hvite/grå bilder. Tenkte først at dette kunne være noe IR, men har egentlig fraskrevet meg den teorien pga. flere grunner.
    1. De eneste statiske elementene som vises på TVen over lengre tid er TV-logoer (som ikke har vært noe problem), alt annet av bokser med statiske menyer som BD-spiller, HTPC etc. er stilt inn med skjermsparer etter 1-3min uten aktivitet.
    2. De forskjellig menyelementene som kan forårsake IR er ikke posisjonert riktig i forhold til de horisontale linjene.
    3. Undertekst/subtitles, men disse er heller ikke posisjoner riktig ifht. linjene.
    4. Linjene har vært der ca. ei uke nå, uten noen tilsynelatende forbedring. IR burde reduseres, i allefall litt over tid..

Ser jeg ikke noen forbedring snart regner jeg med å måtte ta kontakt med Panasonic, ikke at det frister noe særlig etter tidligere erfaringer :P

Legger ved to bilder av disse. Bildene ble tatt med iPhone og linjene er dermed ikke fullt så synlige som jeg ønsket. Jeg har redigert litt på bilde 2 for å fremheve de litt. Vet noen av dere hva disse kan skyldes? Kan det være noe ræl med panelet?

Bilde 1

Bilde 2

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg ser det bildet slår det meg som IR etter undertekster.. er du sikker på at du ikke har hatt noe undertekster der som passer? Enten fra DVD, blu-ray eller noe? Er jo litt vekslende posisjoner på sånt.

Kan du utdype litt mer hva du mener med "gradients" i panoreringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da mener jeg graderinger, og spesielt når bildet panorerer. Da tar det HELT av. Jeg synes bildet fra aftenposten demonstrerer det bra:

Angående IR/linjer så tenkte jeg også at dette kunne være undertekster. Men f.eks. undertekster fra TV-sendinger er ikke like brede og er ikke posisjonert riktig. Uansett så skal jeg prøve å få deaktivert undertekster i en periode for å se om det blir bedre.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er usikker på om du har så mange valg, siden det er proprietær teknologi. Men de som leveres med tv-en er 2. generasjon, og har hørt at 3. generasjon skal være noe mer behagelige. Problemet er at det er litt knapphet på dem, og det er slettes ikke sikkert at de vil bli produsert så mye lenger pga bytte til nytt system neste år.

En insider røpet at det i utgangspunktet ikke er planer om å produsere briller som er bakoverkompatible, men at han har ytret sin mening om at de burde for å ikke la gamle kunder i stikken. Fra og med 2012 vil det også bli en standardisering som gjør det mulig å bruke briller omhverandre uavhengig av produsent.
    Høres rart ut at kommende briller ikke skal være bakoverkompatible. EXPAND er de som skal produsere de universelle 3D brillene.
    3D: Nå standardiseres 3D-brillene - DinSide Bolig
    Tredje generasjon brillene fra Panasonic ser jeg kan brukes til andre skjermer, så da skulle man tro det er disse som nevnes i artikkelen?
    På EXPAND sin side finner man disse:
    Universal 3D Glassesâ„¢ - XPAND

Er det noen som har prøvd tredje generasjons brillene fra Panasonic og sammenlignet de med andre generasjon?
    Vanskelig å velge størrelse også forresten, de kommer jo i tre ulike.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt vanskelig å se om det er helt i undertekstfeltet, men min PX80 hadde slike striper en stund, og det var undertekstene som lagde dem. Riktignok gikk de bort etter rundt 200 timers bruk.

Forøvrig har den vært ekstrem på retention.

Du har fått dem etter 1000.

En annen ting jeg husker fra de første 200 timene er at den hadde noen gule flekker. Ikke helt ulikt de grønne.

De har jeg som nevnt tideligere ikke sett på min GT30.

[QUOTE=Knallings]Tenkte jeg skulle dele litt erfaringer her nå som VT30'en her i stua har passert 1000 timer.

Så langt har jeg har hatt omtrent null problemer med såkalt FBr. Jeg la såvidt merke til dette under noen omstendigheter tidligere, men det ser ut til at en av Firmware-oppdateringene har utbedra dette.

Green Blobs har jeg heller ikke lagt noe merke til. Jeg har sjekka med hvite evangelo-slides på TVen, men det ser mer jevnt grønt/grønlig ut her hehe, og ikke noen blobs (kjører da THX med standard kontrast, lysstyrke og farge).

Det som derimot irriterer meg er såkalte gradients ved panoreringer. Disse er veldig synlige og utrolig irriterende å se på en så dyr TV. Nå skal det sies at det går for det meste i TV-titting her, enten via ADB dekoderen til CD eller nedlasta 720p/1080p av ymse kvalitet på en HTPC så jeg antar at kildematerialet kan ha en innvirkning her for alt jeg vet. Har ikke lagt noe spesielt merke til dette ved avspilling av BD enda.

Gradients til tross, så har det dukka opp et verre problem den siste uken. Nemlig to horisontale, fete, stygge linjer som er (for meg) veldig synlige ved hvite/grå bilder. Tenkte først at dette kunne være noe IR, men har egentlig fraskrevet meg den teorien pga. flere grunner.
    1. De eneste statiske elementene som vises på TVen over lengre tid er TV-logoer (som ikke har vært noe problem), alt annet av bokser med statiske menyer som BD-spiller, HTPC etc. er stilt inn med skjermsparer etter 1-3min uten aktivitet.
    2. De forskjellig menyelementene som kan forårsake IR er ikke posisjonert riktig i forhold til de horisontale linjene.
    3. Undertekst/subtitles, men disse er heller ikke posisjoner riktig ifht. linjene.
    4. Linjene har vært der ca. ei uke nå, uten noen tilsynelatende forbedring. IR burde reduseres, i allefall litt over tid..

Ser jeg ikke noen forbedring snart regner jeg med å måtte ta kontakt med Panasonic, ikke at det frister noe særlig etter tidligere erfaringer :P

Legger ved to bilder av disse. Bildene ble tatt med iPhone og linjene er dermed ikke fullt så synlige som jeg ønsket. Jeg har redigert litt på bilde 2 for å fremheve de litt. Vet noen av dere hva disse kan skyldes? Kan det være noe ræl med panelet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Høres rart ut at kommende briller ikke skal være bakoverkompatible. EXPAND er de som skal produsere de universelle 3D brillene.
    3D: Nå standardiseres 3D-brillene - DinSide Bolig
    Tredje generasjon brillene fra Panasonic ser jeg kan brukes til andre skjermer, så da skulle man tro det er disse som nevnes i artikkelen?
    På EXPAND sin side finner man disse:
    Universal 3D Glassesâ„¢ - XPAND

Er det noen som har prøvd tredje generasjons brillene fra Panasonic og sammenlignet de med andre generasjon?
    Vanskelig å velge størrelse også forresten, de kommer jo i tre ulike.
    De nye universelle blir i utgangspunktet ikke kompatible med Panasonic opp til 2011. Panasonics egne har de ikke bestemt seg for om man skal lage bakoverkompatible enda (dette kommer fra noen høyt oppe hos Panasonic, så jeg antar han vet hva han snakker om). Panasonic bruker en proprietær protokoll over IR i dag, og spørsmålet er da om de kommer til å inkludere den støtten i 4. generasjonsbrillene eller ikke. Men etter å ha sjekket EXPAND sin webside så ser det jo ut som om det vil være håp fordet, siden de ser ut til å ha et produkt som støtter IR-protokollene til de forskjellige selskapene. Noen som har prøvd disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det er litt vanskelig å se om det er helt i undertekstfeltet, men min PX80 hadde slike striper en stund, og det var undertekstene som lagde dem. Riktignok gikk de bort etter rundt 200 timers bruk.

Forøvrig har den vært ekstrem på retention.

Du har fått dem etter 1000.

En annen ting jeg husker fra de første 200 timene er at den hadde noen gule flekker. Ikke helt ulikt de grønne.

De har jeg som nevnt tideligere ikke sett på min GT30.
    Forsvant IRen av seg selv eller kjørte du en eller annen form for skjermvask?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Knallings
    Da mener jeg graderinger, og spesielt når bildet panorerer. Da tar det HELT av.
    Er det denne fosforlag-en du mener? Det er spesielt grønt som henger litt igjen ved panoreringer, sant? en slags skygge rundt alt som beveger seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne fosforlag-en du mener? Det er spesielt grønt som henger litt igjen ved panoreringer, sant? en slags skygge rundt alt som beveger seg?
    Når du nevner det så er det nok fosforlag jeg ser. Legger spesielt merke til grønnfargen ja. Hvis det er fosforen er det vel mao. ingenting å gjøre?

Side 33 av 50 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •