Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 50 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 981
    Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Flens
    Se vedlegg.
    Noe sånt som det?

Det høres veldig ut som min gamle Hitachi Plasma.
    Jeg har sett antydning til dette på min 50VT30, men ikke spesielt plagsomt.
    Tydeligvis en "plasma-feature" dette.
    Yes... Det er helt korrekt. Akkurat sånn er det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flens
    Se vedlegg.
    Noe sånt som det?

Det høres veldig ut som min gamle Hitachi Plasma.
    Jeg har sett antydning til dette på min 50VT30, men ikke spesielt plagsomt.
    Tydeligvis en "plasma-feature" dette.
    Yes... Det er helt korrekt. Akkurat sånn er det.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Skulle gjerne sett at Haugen eller noen andre som har fulgt med tett på TVer over en stund kunne ha kommentert dette med at bilde bryter opp ved panorering og man ser linjer/skygger.

Er dette et fenomen som de siste modellene spesifikt har? Eller har det kanskje sammenheng med full HD og det har vært slik på tidligere modeller også? At en fem år gammel plasma er bedre enn ny toppmodell på dette er overraskende, men henger det mer sammen med at det var en skjerm med 768p oppløsning? Kan en bedre dekoder hjelpe på dette?
    De sorte strekene så jeg på BD fra en Philips BD spiller så dekoderen er neppe problemet. Jeg har ikke sett noe slikt før, men det kan godt være det er et kjent plasmaproblem.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det du mener med at bildet bryter opp er at du ser en skygge etter f.eks. linjene på fotballbanen så er dette det som kalles fosfor-lag. Dette er muligens en tanke verre på VT30 enn VT20, men det er ikke en altfor stor plage for meg. IFC satt til medium kan muligens forbedre situasjonen noe, men ikke fjerne problemet.

De skyggene dere snakker om er line bleed, og det er bare sånn plasma er. Noen skjermer er verre på dette enn andre, men heller ikke dette er noe som plager meg nevneverdig siden jeg egentlig er CRT-tilhenger og samme fenomenet finnes der også

Disse linjene som ble nevnt, det er trolig støttestrukturen som skinner igjennom skjermen. Ikke alle VT30-ene lider like mye av dette, og jeg tror det er panelavhengig. Det første panelet på VT30-en min hadde dette VELDIG markant, mens panelet som står på den nå ikke viser dem særlig overhodet.

Dere som ser linjer, er det de vertikale linjene som kan sees her dere sikter til? imgur: the simple image sharer

Hvis det er det, så er det i hvert fall støttestrukturen på innsida. Årsaken til at den er synlig blir bare ren spekulasjon, for Panasonic nekter i likhet med dette problemet som med grønnskjær-problemet å vedkjenne seg noe som helst problem.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Panasonic hadde vedkjent seg at det er en del problemer med tv-ene hadde de fått et hav av returer, reklamasjoner og reparasjoner på nakken. Det ønsker de ikke. Dessverre får man ikke like god service når man klager som når man kjøper.

Slik burde det selvsagt ikke være.

Nå er det også slik at små problemer vil man etter hvert gi blanke F$%&# i. Samtidig er det et uendelig mas å sende tilbake eller sende tv-en til verksted. Faktisk er det skikkelig dritt.

Du skriver at panelet ditt har blitt byttet? Hva var grunnen til dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Hvis Panasonic hadde vedkjent seg at det er en del problemer med tv-ene hadde de fått et hav av returer, reklamasjoner og reparasjoner på nakken. Det ønsker de ikke. Dessverre får man ikke like god service når man klager som når man kjøper.

Slik burde det selvsagt ikke være.

Nå er det også slik at små problemer vil man etter hvert gi blanke F$%&# i. Samtidig er det et uendelig mas å sende tilbake eller sende tv-en til verksted. Faktisk er det skikkelig dritt.

Du skriver at panelet ditt har blitt byttet? Hva var grunnen til dette?

EGB
    Grunnen til panelbyttet var et håp om å bli kvitt grønnskjæret som er på visse deler av midten av skjermen. Men nei.. det var nesten borte når jeg fikk tv-en tilbake, men spredte seg fort utover igjen. Så den går i retur i morgen eller tirsdag, så får vi se hva vi gjør etter det... må nok i tenkeboksen litt.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvis det du mener med at bildet bryter opp er at du ser en skygge etter f.eks. linjene på fotballbanen så er dette det som kalles fosfor-lag. Dette er muligens en tanke verre på VT30 enn VT20, men det er ikke en altfor stor plage for meg. IFC satt til medium kan muligens forbedre situasjonen noe, men ikke fjerne problemet.
    Nja. Tror ikke det er det vi snakker om her. Det er ikke krittmerkene på banen som det skapers skygger av. Det er rett og slett at skjermen lager striper i bilde framfor at fargene går 100% i ett ved panoreringer. Banding? Hos meg er dette den stor akikkelseshælen ved skjermen. Stillbilder er veldig bra, men ikke ved bevegelser. Som sagt mener jeg at min fem år gamle plasma var bedre på dette området. Hadde jeg hatt mulighet hadde jeg nok levert tilbake skjermen p.g.a. dette. En god skjerm bør takle panoreringen skikkelig også.

Og irritererer meg ganske mye at dette ikke kommer klart frem i tester. At audiofile tester er helt bak mål har jeg forstått lenge, men jeg trodde bildetestene var mer pålitelige. Her burde skribentene sagt ifra med tydelighet hvordan skjermene er sammenlignet med eldre referanse skjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å skru av film cadence detection? Den kan introdusere noe ala det du beskriver nå dersom jeg har tolket deg rett. Eller er det de to litt tykkere vertikale stripene du snakker om nå siden du nevner banding?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På NRK, kan jeg av og til merke konturer i ansikter som røde streker ved raske panoreringen. Det går så fort, at jeg ikke helt klarer å se hva som skjer. Har lurt på om fargene i konturstreken skiller lag, og at øyet kanskje først legger merke til rødfargen.

Kanskje dette er det samme som dere skriver om? Ikke så lett å beskrive slikt med ord.

Uansett, jeg må se etter dette med et skikkelig kritisk blikk for å legge merke til det.

Vertikale striper har jeg sett på en homogen grå bakgrunn, men jeg tror de er borte nå. Den grå bakgrunnen kunne kanskje ha vært enda jevnere, men det blir flisespikkeri.

IR har jeg ikke sett antydning til. Har heller ikke lagt merke til disse nevnte skyggeeffektene i bildet ovenfor.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen er nok mer var på en del sånt enn andre. Jeg SER en del av de defektene som omtales (line bleed, fosfor-lag, etc.) men jeg forventer ikke at ting skal være perfekt og innser svakheter i teknologier etc. selv om sutringen min over et annet problem er veldig fremtredende, men jeg står helt og fullt for at det er uakseptabelt. Nå har jeg midlertidig "løst" problemet ved å pakke ned Panasonic-en for så å kjøpe det billigste skrammelet av en plasma-tv jeg kunne komme over. Ingen forventninger til bilde whatsoever, og jeg merker det skal bli litt deilig

Kjøpte en PS43D455 på tilbud hos Lefdal nå til 2995,- så uansett hva som måtte være en issue med denne tv-en forventer jeg det. Jeg skal nok ha meg en flaggskipmodell igjen, men jeg sitter litt på sidelinja og venter inntil videre så får jeg ha denne her så lenge og flytte den til soverommet når jeg senere kjøper meg "ordentlig" tv.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Internett browser på Panasonic?

Har noen fått med seg om Panasonic kommer med internettbrowser neste år?
    Jeg ønsker helst en 65" VT30 pga bildekvaliteten, men en Samsung 64" pga internett.
    Derfor er jeg i tvil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ventet til neste år uansett, tror jeg. Selv om det har vært minimalt med problemer med 65", så er det likevel noe smårusk Panasonic ikke har fått luket ut men som man antar vil bli fikset neste år. Bl.a. fargebehandlingen som har vært et mareritt i år skal man tro kalibratørene. Men er virkelig internet på tv så viktig, da? Jeg har aldri helt sett behovet, men kan vel ikke utelukkes at Panasonic får en nettleser via appstore-n sin etterhvert?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo snakk om at dette skal fikses med firmware, så da får vi håpe på det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fargefiksen virker det som kan bli forbeholdt USA. (Det er separate markeder og produsenter. Panasonic USA og Panasonic EU har ikke så mye annet felles enn panelene. F.eks. har ikke Panasonic sine USA-modeller denne 10-trinnsjusteringen for hvitbalanse som vi har, og det har de fått litt pepper for. Så det er forskjeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Viera Connect - Panasonic VT30, lyd problem

Hei

Fikk min nye VT 30 idag.
    Kjempefornøyd

Men sliter med en liten ting.
    Når jeg f eks kjører Youtube direkte via trådløse nettet og inne i Viera Connect, så får jeg bare lyd i Tvens høyttalere...

Har koblet slik at når jeg ser på selve TV kanalene via kabel tv mottakeren kommer lyden uti eksterne høyttalere..

Noen som vet hvordan det kan løses eller hvorfor det bare kommer lyd gjennom Tv en ? Hva må en evt gjøre for å få lyd i eksterne høyttalere når en bruker Viera connect?

Mvh

Ove

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du koblet tv-en til forsterkeren din da? Det er en optisk utgang og en analog lydutgang tilgjengelig via de overgangene som fulgte med i en av de mange hundre posene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har koblet mellom den digitale dekoderen og forsterkeren med en coax/optisk kabel..
    Så jeg får lyd utfra forsterkeren når jeg ser på tv..

Men problemet er at når en går i viera connect og hører på noe der er det kun TV lyd..

men mener du at en må koble mellom forsterker og TV'en også ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer. Lyden du får fra tv-kanalene dine kommer jo teknisk sett ikke fra tv-en, men derimot dekoderen din.

Edit: dersom du klarer deg med stereolyd så kan du også ta ut lyden fra tv-kanalene dine samme veien sånn at du slipper å bytte kilde hele tida. Teknisk sett så er det ingenting i veien for å få 5.1 ut fra tv-en heller, men bransjen har vedtatt at lyd som kommer inn via HDMI skal ut som stereo. Dersom du spiller av filmer med den interne mediaspilleren i TV-en så vil du også få 5.1 ut fra den samme digitale utgangen. Det samme gjelder hvis du bruker tv-ens interne dekoder (fungerer kun for Canal Digital og Riks-TV), da vil du få 5.1 ut fra de tv-kanalene som sender det.

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min VT30 (50") er brukt i ca 200 timer nå, kjørt på lav kontrast. Har ikke sett noe som ligner på IR enda, har lyst til å prøve anbefalte innstillinger fra flatpanels, men bør jeg vente enda lenger før jeg endrer på noe? I så fall, hvor mange timer?
    Hadde en del problemer med IR på pio 436, og håper jeg unngår dette på VT30.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte med vanlige innstillinger rett ut av boksen uten at jeg merket noe problemer med IR. Eneste stedet jeg hadde IR var i de omtalte grønne flekkene, ellers var den fri for IR. Tror det skal litt til for å få det.

Side 30 av 50 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •