Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 50 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 981
    Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvor mange av dere har 55VT30 og hvor høyt buzzer deres tv-er? Dersom jeg får enda en VT30 nå med samme problemene må jeg nesten vurdere 55"-eren likevel.. 65" har jeg verken plass eller råd til så den er uaktuell.
    Min 50VT30 lager definitivt mer enn nok lyd - ikke helt imponert av det. For øvrig så får jeg ikke oppdatert programkortet etter at jeg flyttet det over fra hdr dekoderen og til ci+ Cam i tv'en. Noen som kjenner til dette? Fikk oppdatert kanalene og tv'en står på nrk1, men ingenting skjer...

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Min 50VT30 lager definitivt mer enn nok lyd - ikke helt imponert av det. For øvrig så får jeg ikke oppdatert programkortet etter at jeg flyttet det over fra hdr dekoderen og til ci+ Cam i tv'en. Noen som kjenner til dette? Fikk oppdatert kanalene og tv'en står på nrk1, men ingenting skjer...
    Min 65VT30 buzzer ikke, men har mye viftestøy, dessverre (høres ut som en hardisk som sviver i TV'et). Produkter som støyer er et stort problem for meg. Eksempelvis, når jeg kastet ut CD sin HD PVR, så sank skuldrene 20cm.

Men det største problemet mitt er IR blokkering i 3D modus:
    Official OPPO BDP-95 Owner's Thread - Page 199 - AVS Forum
    Ufattelig at andre ikke reagerer sterkt på dette problemet.
    Det er nok et lite rom og rack som står 90 grader på TV (dvs. utstyret ser TV sitt IR burst mot brillene) som gjør at jeg er utsatt og sterkt plaget av dette.
    Volum på audio processor er mitt største problem - resten styrer jeg med iPad 2 over wifi.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Bruker du en Canal Digital-godkjent Conax-CAM av nyere dato? Kan høres ut som om du bruker en CAM som ikke er registrert hos Canal Digital. Vært mye surr med dette, og altfor ofte vet ikke kundeservice hva de skal se etter heller og gir bare standardsvaret om at CAM er aktivert og at de skal sende ut en oppdatering. Det som viste seg å være mitt problem var at ingen hadde lagt til CAM-en i den såkalte kundeprofilen... dette i seg selv tok et par dager å få rede på, deretter tok det enda noen dager før de hadde fått registrert en kontrakt og var villige til å åpne opp.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, jeg har godkjent CAM, må nok ringe CD for å få fikset dette...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min 65vt30 er helt lydløs. Eneste jeg merker er vinden ut ifra viftene.

Canaldigital kortet oppdaterer seg kun hvis det er paret med cam .

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er de som selger CAM modulen som er pliktig til å kontakte CD for aktivering. Man får ikke aktivert dette selv ved å ringe CD. Det var i alle fall tilfellet med meg. Jeg måtte kontakte Hifi Klubben i ettertid å be de gjøre det. Jeg fikk da også tilsendt nytt kort fra CD innen en uke, men det gamle virket i noen uker.

Tror ikke jeg opplever dette med IR blokkering ved 3D. Har HTPC som avspiller. Skal sjekke det på nytt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrerer at Elkjøp får inn nye VT30-er først 4. november... kan det være snakk om et nyere parti enn andre har på lager siden det drøyer så lenge? Noen som jobber på elkjøp som vet? Lurer litt på om det kanskje kan være en god strategi å returnere til komplett og prøve en fra elkjøp...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg registrerer at Elkjøp får inn nye VT30-er først 4. november... kan det være snakk om et nyere parti enn andre har på lager siden det drøyer så lenge? Noen som jobber på elkjøp som vet? Lurer litt på om det kanskje kan være en god strategi å returnere til komplett og prøve en fra elkjøp...
    Har Komplett mer enn 14 dagers retturett?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    45 dager åpent kjøp, faktisk.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 8 dager på verksted har min 42VT30 kommet tilbake med flunkende ny vifte. Dessverre løste det ikke støyproblemet! Et eller annet lager lyd oppe i høyre hjørne bak. Hvis det ikke er viften er det kanskje panelstøy? Den er ikke variabel i forhold til hvor mye lys tv-en spytter ut, men helt konstant selv når tv-en kun viser sort. Jeg har også installert siste versjon av firmware.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Etter 8 dager på verksted har min 42VT30 kommet tilbake med flunkende ny vifte. Dessverre løste det ikke støyproblemet! Et eller annet lager lyd oppe i høyre hjørne bak. Hvis det ikke er viften er det kanskje panelstøy? Den er ikke variabel i forhold til hvor mye lys tv-en spytter ut, men helt konstant selv når tv-en kun viser sort. Jeg har også installert siste versjon av firmware.
    Mest sannsynlig trafostøy. Ikke unormalt på plasma, men det kan dessverre variere litt fra modell til modell og til og med innen samme modell. I all hovedsak skyldes dette at plasmaskjermene er utsultet på strøm. Summingen du hører er trafoen som gjør sitt for å holde tilbake strømmen.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sannsynlig trafostøy. Ikke unormalt på plasma, men det kan dessverre variere litt fra modell til modell og til og med innen samme modell. I all hovedsak skyldes dette at plasmaskjermene er utsultet på strøm. Summingen du hører er trafoen som gjør sitt for å holde tilbake strømmen.
    Det høres fornuftig ut... Jeg har snakket med Panasonic verkstedet i dag og de forteller at de har hatt flere VT30 inne, og særlig 55" har vært et problem. Noe dette forumet bekrefter. Den har viftestøy, trafostøy osv osv osv.

Riktignok var min den første 42" de har hatt på service. Verkstedet ba meg Uansett tenke til over helgen om det var et poeng å heve kjøpet eller fortsette å sende den inn på service.

I verste fall blir ikke problemet løst, og jeg sitter fast med et litt kleint produkt fra Panasonic. Prisen på tv-en er alt for høy til at slike problemer skal være akseptable.

Spørsmålet mitt er om noen her inne har en 42VT30 og om de har hatt trøbbel med sin...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er søndag, og jeg kjeder meg poster jeg et lite spørsmål til om Panasonics nye skranglekasse(ikke at jeg har fått svar på mitt forrige)... VT30. I det minste lager min mye lyd.

Tv-en går med andre ord i retur. Mulig jeg tester en annen størrelse siden jeg leser at ikke alle modellene lager like mye støy.

Det er uansett en ting jeg har lagt merke til med selve panelet som er litt irriterende, og for alt jeg vet. En feil. Hvis hvit tekst. Eksempelvis for eller ettertekster beveger seg opp eller ned på en farget bakgrunn kommer det en mørk outline av teksten som går helt ut på høyre og venstre side. Det blir veldig tydelig på rød og grønn bakgrunn.

Nesten som om selv teksten er skrevet på en litt mørk linje som følger med opp eller ned hele tiden.

Er det flere som har sett dette? Eller kan jeg legge på billedtrøbbel på listen over feil på tv-en min?

Jeg mener. Det er fryktelig ergerlig med tv trøbbel nå som de gode PS3 spillene bare deiser og ramler ned i postkassa.

Når tv-en sendes tilbake må jeg ta til takke med pappas 6 år gamle 26 tommers Samsung tv.

Kondolanser kan sendes til min profil...

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NB: Outline feilen er veldig tydelig på BD utgaven av The Good, The Bad & The Ugly.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke igjen de problemene på min 50VT30 dudeeven.

For min del er det to ting jeg ikke er fornøyd med.

Det ene er at jeg ser noe som ligner på linjer eller skygger ved hurtige panoreringer. Ser det godt på fotballkamper og det er spesielt på sidene av skjermen. Det er ganske irriterende, og jeg kan ikke erindre tilsvarende problem på min gamle Panasonic V600.

Og det andre er at IR kommer litt vel kjapt og det går en tid før det forsvinner.

Jeg må utforske skjermen litt mer, men totalt sett er jeg ikke helt fornøyd pr. dags dato. Det er uansett for sent for meg å levere skjermen tilbake.

Aner meg at de lave prisene har gått utover kvaliteten på dagens skjermer. 50VT30 er nå helt nedi 13500 kr.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Kjenner ikke igjen de problemene på min 50VT30 dudeeven.

For min del er det to ting jeg ikke er fornøyd med.

Det ene er at jeg ser noe som ligner på linjer eller skygger ved hurtige panoreringer. Ser det godt på fotballkamper og det er spesielt på sidene av skjermen. Det er ganske irriterende, og jeg kan ikke erindre tilsvarende problem på min gamle Panasonic V600.

Og det andre er at IR kommer litt vel kjapt og det går en tid før det forsvinner.

Jeg må utforske skjermen litt mer, men totalt sett er jeg ikke helt fornøyd pr. dags dato. Det er uansett for sent for meg å levere skjermen tilbake.

Aner meg at de lave prisene har gått utover kvaliteten på dagens skjermer. 50VT30 er nå helt nedi 13500 kr.
    Hei!

Linjene ser jeg også. Det ser ut som bildet brytes opp i tre når bevegelsene blir for raske. Det hjelper ikke å skru av IFC heller. Nå skal det sies at jeg ikke opplever det som ekstremt plagsomt og det er såpass lite markant at man trolig gir blaffen over tid.

Retention får den fort, men det fader med en gang.

Min gamle PX80 som jeg dessverre har solgt hadde ikke slike problemer. VT30 har helt klart langt bedre farger og et rikere bilde, men jeg er skuffet over at dette er årets flaggskip fra Panasonic.

PX80 fikk en del retention de første 200 timene, men så ble det mindre og lettere å få bort. Jeg har faktisk spilt på den tv-en i timesvis, dager og nesten en uke(bare en gang) uten at den fikk permante problemer av den grunn.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er interessant at eldre skjermer virker til å være bedre på dette med raske bevegelser. Det er meget skuffende. IFC og andre bildeforbedrings teknikker har jeg alltid hatt avslått. Er spent på om en bedre dekoder kan hjelpe. Jeg ser mye fotball og der er det såpass tydelig at det blir et irritasjons moment. IR forsvinner som du sier og er mer en bagatell.

Lurer på om kanskje vet hva du sikter til angående tekst nå dudeeven. Jeg ser i alle fall at når rulletekst går i slutten av et program midt på skjermen, så kommer det skygger av denne teksten på sidene. Vet ikke om det er det samme som du opplever.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er interessant at eldre skjermer virker til å være bedre på dette med raske bevegelser. Det er meget skuffende. IFC og andre bildeforbedrings teknikker har jeg alltid hatt avslått. Er spent på om en bedre dekoder kan hjelpe. Jeg ser mye fotball og der er det såpass tydelig at det blir et irritasjons moment. IR forsvinner som du sier og er mer en bagatell.

Lurer på om kanskje vet hva du sikter til angående tekst nå dudeeven. Jeg ser i alle fall at når rulletekst går i slutten av et program midt på skjermen, så kommer det skygger av denne teksten på sidene. Vet ikke om det er det samme som du opplever.
    Det er nok det samme.

Alt i alt er VT30 en bra plasmaskjerm. Hadde jeg kunnet fjerne støyen er det lite trolig at tv-en hadde gått i retur.

Den viser ekstremt bra HD bilder og SD er den heller ikke dårlig på. Fargene er supre. Saken er at i tv jungelen så finnes det ikke noe som er perfekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Det er uansett en ting jeg har lagt merke til med selve panelet som er litt irriterende, og for alt jeg vet. En feil. Hvis hvit tekst. Eksempelvis for eller ettertekster beveger seg opp eller ned på en farget bakgrunn kommer det en mørk outline av teksten som går helt ut på høyre og venstre side. Det blir veldig tydelig på rød og grønn bakgrunn.

Nesten som om selv teksten er skrevet på en litt mørk linje som følger med opp eller ned hele tiden.

Er det flere som har sett dette? Eller kan jeg legge på billedtrøbbel på listen over feil på tv-en min?
    Se vedlegg.
    Noe sånt som det?

Det høres veldig ut som min gamle Hitachi Plasma.
    Jeg har sett antydning til dette på min 50VT30, men ikke spesielt plagsomt.
    Tydeligvis en "plasma-feature" dette.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne sett at Haugen eller noen andre som har fulgt med tett på TVer over en stund kunne ha kommentert dette med at bilde bryter opp ved panorering og man ser linjer/skygger.

Er dette et fenomen som de siste modellene spesifikt har? Eller har det kanskje sammenheng med full HD og det har vært slik på tidligere modeller også? At en fem år gammel plasma er bedre enn ny toppmodell på dette er overraskende, men henger det mer sammen med at det var en skjerm med 768p oppløsning? Kan en bedre dekoder hjelpe på dette?

Side 29 av 50 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •