Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 28

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 28 av 50 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste
Viser resultater 541 til 560 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Tenker spes på det grønne problemet.
    Det skal være færre problemer med 55" og 65" hva grønne flekker angår, ja... så dersom reviewere har reviewet 65" kan det være derfor at dette har sluppet helt unna i reviews.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jordet kontakt

Det står i installasjonsveiledningen at VT30 må kobles til en jordet kontakt. Vårt hus har bare jordet kurs på bad og kjøkken, slik det ble gjort på den tiden huset ble bygd.

Siden TV'en ikke er dobbeltisolert, oppfatter jeg det slik at den må jordes på våtrom (kjøkken og bad). Trodde ikke det var krav om det i stue.

Kanskje reglene er endret? Noen av dere andre som har lagt opp jordet kurs i stuen?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått vt30 50 tommer og er SÆRS fornøyd med den så langt. har trålet tråden her og opplever ikke noen problemer hverken ift støy eller grønne striper.

Et spm jeg håper noen kan svare på:

Hvilken av HDMI inngangene støtter hdmi 1.4? en av portene skal støtte det - er det den det står ARC på?

Er det kun 1.4 som støtter lip sync ?

Noe som er dumt med tven er at den ikke klarer å huske hvilken hdmi inngang som sist ble tatt i bruk når man slår på tv'en - eller er det en innstilling som kan fikse dette?

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Det står i installasjonsveiledningen at VT30 må kobles til en jordet kontakt. Vårt hus har bare jordet kurs på bad og kjøkken, slik det ble gjort på den tiden huset ble bygd.

Siden TV'en ikke er dobbeltisolert, oppfatter jeg det slik at den må jordes på våtrom (kjøkken og bad). Trodde ikke det var krav om det i stue.

Kanskje reglene er endret? Noen av dere andre som har lagt opp jordet kurs i stuen?
    Nye leiligheter har jordet kontakt i alle rom, men litt eldre har ikke det. Ingen fare med tv-en. Bare koble den opp...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    Nye leiligheter har jordet kontakt i alle rom, men litt eldre har ikke det. Ingen fare med tv-en. Bare koble den opp...
    Godt å høre! Har i grunnen koblet den opp for lenge siden

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre! Har i grunnen koblet den opp for lenge siden
    Uten å bruke jordet skjøteledning fra badet eller kjøkkenet?

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har aldri koblet tv til jordet kontakt, eller noe annet elektrisk produkt som ikke hører til kjøkkenet. gamle hus har jord kun på kjøkken, bad og kjeller. Har aldri hatt noen problemer. Kan ikke skjønne at det skal være noe problem å koble den til i stua uten jord.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dimacruz
    Jeg har aldri koblet tv til jordet kontakt, eller noe annet elektrisk produkt som ikke hører til kjøkkenet. gamle hus har jord kun på kjøkken, bad og kjeller. Har aldri hatt noen problemer. Kan ikke skjønne at det skal være noe problem å koble den til i stua uten jord.
    Da sover jeg nok godt til natten

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av janullrich77
    Har akkurat fått vt30 50 tommer og er SÆRS fornøyd med den så langt. har trålet tråden her og opplever ikke noen problemer hverken ift støy eller grønne striper.

Et spm jeg håper noen kan svare på:

Hvilken av HDMI inngangene støtter hdmi 1.4? en av portene skal støtte det - er det den det står ARC på?

Er det kun 1.4 som støtter lip sync ?

Noe som er dumt med tven er at den ikke klarer å huske hvilken hdmi inngang som sist ble tatt i bruk når man slår på tv'en - eller er det en innstilling som kan fikse dette?
    Manualen sier at 3D-Blueray kan kobles til alle HDMI-inngangene, så da er det vel generell støtte for 1.4.

ARC finner du på HDMI-2.

I flg. Wikepedia er "Automatic Audio Sync" støttet fra 1.3, altså ikke noe proble for VT30.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tv blir større

Panasonic sine 2012 tv, vil bli mye større..både på plasma og lcd. Du vil kunne få både store lcd, og små plasma, til plasma nesten uten grenser.

Tror jeg venter på CES i januar i 2012, virker som det er for mye trøbbel med 2011 modellene både på Panasonic og Samsung.

Panasonic to launch larger LED/plasma TVs in 2012 - FlatpanelsHD

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stygt redd for at de klarer å komme med nye problemer neste år... de har jo tabba seg ut med alle generasjonene av NeoPlasma/NeoPDP så langt :/

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Stygt redd for at de klarer å komme med nye problemer neste år... de har jo tabba seg ut med alle generasjonene av NeoPlasma/NeoPDP så langt :/
    Spørs om ikke dette er et resultat av:
    1. Skjermene skal absolutt være tynne
    2. De skal bruke lite strøm
    3. Prisen skal være lav

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også at det du nevner der i større eller mindre grad har påvirket kvaliteten. Det som er så forbaska er jo at de alltid har nektet for at noe som helst av problemene egentlig er for feil å regne. Både floating blacks som 2010-modellene var plaget av og green tint-problemene i år er skikkelig unødvendige etter min mening. Dessverre slipper de altfor lett unna med det fordi folk flest ikke klager. Har du forresten funnet ut noe mer rundt det du ser om det kan skyldes samme greia?

Er fremdeles i tvil om jeg skal beholde VT30-en. Men føler også at det blir grådig lenge og vente på neste generasjon. Men kan jo kanskje ofre litt goder og gå for U30 i mellomtida... selv om det føles meningsløst å kjøpe noe low-end nå for å likevel bytte ut neste år. Også betyr det jo som sagt at jeg må tilbake til denne hersens Canal Digital-dekoderen, noe jeg merker jeg har veldig lite lyst til...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Spørs om ikke dette er et resultat av:
    1. Skjermene skal absolutt være tynne
    2. De skal bruke lite strøm
    3. Prisen skal være lav

At prisene skal være lave, kan jeg støtte. til en viss grense..synes selv ikke at ett tv bør koste over 20-25 store.
    strømforbruk vel..greit nok, men er vel ikke akkurat avgjørende.

Men tynne..Synes de er tynne nok nå jeg, om ett tv er 1 cm, eller 3 cm, mener ikke burde bety noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma-tv er allerede utsultet på strøm. Det er jo derfor de ikke kan vise ordentlig hvitt på hele skjermflaten, og dette blir verre jo større skjermen er. Dessverre er det stadig økende krav om redusert strømforbruk fra diverse myndigheter.

Nye kravene for Energy Star-merking i USA er jo 108W på forbruk uavhengig av skjermstørrelse, og siden det er samme panelene som brukes over hele verden vil nok vi også få merke dette på neste års modeller på et eller annet vis.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja. Jeg har nå hatt min nye 65" i hus i noen dager og jeg må si at jeg føler at jeg har vunnet i ( Skjerm)lotto. Skjermen leverer topp bilden nesten ut av esken. Jeg har hatt pioneer 6090 før og jeg må si at forventningen var stor når jeg bestemte meg å bytte den ut( det var ikke enkelt).

ALLE problemer som er snakket om på dette forum har ikke jeg sett noe til.

Så jeg kan trygt anbefale " det store monster"

Jeg er kresen på bilde og har hatt panasonic plasma siden 2001 helt til pz800 kom da var det stopp pga av dårlig skjerm og gikk over til pioneer. Jeg følte at panasonic gikk nedover i kvalitet ifra den skjermen helt til i dag.

Synes det er synd på de som opplever problemer med nye "high end" modeller men som sagt jeg må ha vunnet Skjerm lotto.

Newcomer TV Dinnah sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plasma-tv er allerede utsultet på strøm. Det er jo derfor de ikke kan vise ordentlig hvitt på hele skjermflaten, og dette blir verre jo større skjermen er. Dessverre er det stadig økende krav om redusert strømforbruk fra diverse myndigheter.

Nye kravene for Energy Star-merking i USA er jo 108W på forbruk uavhengig av skjermstørrelse, og siden det er samme panelene som brukes over hele verden vil nok vi også få merke dette på neste års modeller på et eller annet vis.
    Har uansett bestemt meg for å vente på neste års toppmodell og se det an før jeg kjøper. Får håpe de klarer å løse problemene uten å skape flere nye graverende problemer. Kan jo også være interessant å se hva Samsung får til neste år.

Frykter at plasma snart blir presset ut av markedet av disse energikravene, så det begynner vel å haste. Sitter med bunnmodellen nå (TX-P42C3E), og klarer meg greit med den foreløpig, men lengter etter en skikkelig high-end tv. Har aldri likt LCD heller, så det blir jo utrolig kjipt hvis det til slutt blir eneste alternativet. Kan nok hende jeg blir sittende med billigplasmaen mye lenger enn planlagt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er faktisk ikke så stor forskjell på high end og low end-modellene som man skulle tro heller.

De største forskjellene ligger i features og filtere. I et mørkt rom er det marginal forskjell mellom skjermene kvalitetsmessig både på kontrast, fargedybde og sortnivå. Forskjellen blir veldig synlig når man får litt lys i rommet. Billigskjermene blir fort mye gråere enn de som har AR-filtere.

Det er veldig mange som måler f.eks. en ST30 og en VT30 til de omtrent samme nivåene i et mørkt rom, og de er jo et stykke fra hverandre prismessig. G30 ligger også mye på samme nivå, men her er det en vesentlig forskjell i at den ikke har et 3D-kapabelt panel.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kalibrering i 3D bildemodus

THX gir for lite lys i 3D modus, slik Lyd & Bilde også sier. Dynamisk gir for kunstige farger pga. for høy kontrast (Avatar).
    Trenger noen tips til 3D settinger jeg kan prøve på min 65VT30.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående de kalibrerings innstillingene som ble gjort i testen av VT30 hos Flatpanels (se under). De forandringene som ble gjort med R-gain, G-gain osv. Er det under hvitbalanse eller fargestyring?

Billedprofil: Professional1
    Kontrast 36
    Lysstyrke +2
    Farve: 30
    Skarphed: 3
    Color Remaster: Fra
    Eco Fra
    P-NR Fra
    Gamma 2.2
    Intelligent Frame Creation Til/Fra
    Resolution Enhancer Fra
    16:9 Overscan Fra
    R-Gain -4
    G-Gain -4
    B-Gain +4
    R-Cutoff 0
    G-Cutoff 0
    B-Cutoff +1

Jeg ændrede RGB (rød, grøn, blå) værdierne for at kompensere for eventuelle farveafvigelser, men mine ændringer er minimale i forhold til THX-profilen. Jeg har også øget indstillingen kaldet lysstyrke marginalt for at forbedre gamma.
    Kilde: Panasonic VT30 test/anmeldelse - FlatpanelsDK

Side 28 av 50 FørsteFørste ... 8 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 48 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •