Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 50 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ir ...

Jeg har aldri sett noen retention. Har vært passe forsiktig. Ingen innkjøring. Kjørte film med kanter oppe og nede ganske tidlig. Har kjørt THX hele tiden, med default innstillinger på lys og kontrast.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Progressiv scan

Har en gammel billig DVD-spiller. Fant ut at progressiv scan bare virker med komponent-inngangen, men det er visst sjeldent at progressiv scan via scart virker på TV'er generelt.

Synes ikke det er noe greit å bruke komponent i stedet for scart. Bruker jo opp AV2-inngangen også til lyd da.

På den annen side, kunne jeg ikke se noen forskjell i bildekvalitet, med og uten progressiv scan fra DVD-spilleren. Det betyr vel at de-interlacingen i VT30'en er skikkelig bra?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SNES (Super Nintendo)

Kona elsker et spesielt spill på sin antikvariske Super Nintendo. Kobles til via gammeldags antenneplugg. Funker på alle gamle CRT'er, men på VT30 går det ikke helt bra.

Bildet hopper og lyden knepper i samme øyeblikk. Ser ut som TV'en oppfanger støy i signalet, som de gamle TV'ene ikke var følsomme for.

For all del, tar dette opp for kuriositetens skyld. Litt interessant å høre om noen har teorier om dette

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Jeg har aldri sett noen retention. Har vært passe forsiktig. Ingen innkjøring. Kjørte film med kanter oppe og nede ganske tidlig. Har kjørt THX hele tiden, med default innstillinger på lys og kontrast.
    Noen er tydeligvis heldigere enn andre. Har hatt TVen på siden ettermiddag til nå. Fortsatt kan logoen skimtes. Min gamle Panasonic PV600 måtte på verksted nettopp p.g.a. innbrenning. Tre ganger var den inne før det ble løst med nytt panel. Håper jeg slipper noe liknende denne gangen og at det forsvinner i løpet av de nærmeste dagene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Kona elsker et spesielt spill på sin antikvariske Super Nintendo. Kobles til via gammeldags antenneplugg. Funker på alle gamle CRT'er, men på VT30 går det ikke helt bra.

Bildet hopper og lyden knepper i samme øyeblikk. Ser ut som TV'en oppfanger støy i signalet, som de gamle TV'ene ikke var følsomme for.

For all del, tar dette opp for kuriositetens skyld. Litt interessant å høre om noen har teorier om dette
    Hadde samme problemer på en samsung a966. Men ikke på min pioneer kuro. vurderer nå en vt30 selv da kuron fikk 75kg med infinity kappa 9.2 gjennom panelet under flytt...

Skulle rekommendere å kjøpe scart kabel fra gamecube til snes konsollen. Da disse passer om hvertandre og du får en veldig billig bilde og lydforbedring i samme slengen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.

Jeg ble akkurat litt nervøs. Har spilt cirka 90 minutter Dark Souls etterfulgt av cirka 3 timer UFC. Jeg skulle kjøre litt slides på TV'en mens jeg holder på med pc'en etter dette og observerer ganske tydelig et skjerm-element fra Dark Souls (et 5-tall rundt klokka 11 på skjermen) og UFC-logoen nede i venstrehjørnet mens slideshowet viser grønn farge. Har nada erfaring med plasma og IR. Hva er beste måten for å 'vaske' dette bort? Vil break-in slides fungere fint? Det første jeg gjorde når jeg fikk TV'en var å kjøre cirka 20-40 timer break-in med slides og trodde kanskje dette var nok (haha). Jeg har ikke hatt problem med grønnskjær eller noe slikt hittil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mts
    Hei igjen.

Jeg ble akkurat litt nervøs. Har spilt cirka 90 minutter Dark Souls etterfulgt av cirka 3 timer UFC. Jeg skulle kjøre litt slides på TV'en mens jeg holder på med pc'en etter dette og observerer ganske tydelig et skjerm-element fra Dark Souls (et 5-tall rundt klokka 11 på skjermen) og UFC-logoen nede i venstrehjørnet mens slideshowet viser grønn farge. Har nada erfaring med plasma og IR. Hva er beste måten for å 'vaske' dette bort? Vil break-in slides fungere fint? Det første jeg gjorde når jeg fikk TV'en var å kjøre cirka 20-40 timer break-in med slides og trodde kanskje dette var nok (haha). Jeg har ikke hatt problem med grønnskjær eller noe slikt hittil.
    Det mest effektive for å få vekk IR er å finne noe med mye uregelmessigheter. En gang jeg sovnet fra TV-en på NRK 2 og hadde fin IR etter nyhetsskjermen der var å sette på The Voice (zoom sånn at du ikke har logoen) og kjørte på med full kontrast og brightness og lot den stå et par timer sånn.

Mye kompresjonsstøy og i det hele tatt urolig bilde. Mesteparten av IR-en var borte i løpet av 2-3 timer og resten forsvant med vanlig bruk i løpet av to dager

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ypperlig! Har satt på MTVN HD nå og zoom3 på slik at ingen statiske logoer vises. Det er en slayer-konsert så ganske mye bevegelse på diverse kameraer, haha.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykke til og gi gjerne tilbakemelding om effekten

Orso: dette er kanskje noe du kan prøve også

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette som heter rulletekst i menyen, er ikke det noe som skal vaske vekk ir?
    Ellers er kanskje ikke denne så dum:
    Plasma HDTV Burn-In Clip - YouTube

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Dette som heter rulletekst i menyen, er ikke det noe som skal vaske vekk ir?
    Ellers er kanskje ikke denne så dum:
    Plasma HDTV Burn-In Clip - YouTube
    Heter den virkelig rulletekst i den norske menyen? Men uansett, ja, det er meningen at den skal kunne fjerne IR, men erfaringsmessig fungerer det bedre med noe støyete på skjermen. Så lenge du ikke har noen statiske elementer på skjermbildet så kan det i alle fall ikke skade noe å forsøke den andre metoden heller

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Lykke til og gi gjerne tilbakemelding om effekten

Orso: dette er kanskje noe du kan prøve også
    Jeg hadde på MTVN HD (eller hva den heter) på zoom3 i en kanskje 4-5 timer mens jeg satt med pc'en og nå er det helt borte. Kjemegreier 8)

Vet noen grunnen til at det bare er synlig på grønne slides?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mts
    Jeg hadde på MTVN HD (eller hva den heter) på zoom3 i en kanskje 4-5 timer mens jeg satt med pc'en og nå er det helt borte. Kjemegreier 8)

Vet noen grunnen til at det bare er synlig på grønne slides?
    Antar at det er de grønne cellene som får mest juling. Det er jo grønt som er problemet for de av oss som sliter med flekker i bildet også, i tillegg til at man får IR nesten med en gang i de rammede områdene. (Skal ikke mer til enn noen sekunder før man har synlig IR der)

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke sett mye til retention på VT30, men jeg har ikke brukt den så mye heller.

Da jeg fikk vanskelig IR på PX80 brukte jeg noen break in slides som noen hadde lagt ut her på avforum.

Da kjørte jeg også kontrasten i taket.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange av dere har 55VT30 og hvor høyt buzzer deres tv-er? Dersom jeg får enda en VT30 nå med samme problemene må jeg nesten vurdere 55"-eren likevel.. 65" har jeg verken plass eller råd til så den er uaktuell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvor mange av dere har 55VT30 og hvor høyt buzzer deres tv-er? Dersom jeg får enda en VT30 nå med samme problemene må jeg nesten vurdere 55"-eren likevel.. 65" har jeg verken plass eller råd til så den er uaktuell.
    Er problemene større på 55" en 65"??

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av island
    Er problemene større på 55" en 65"??
    Det er kun 55" som det er rapportert om buzze lyd. Verken 50" eller 65" skal være plaget med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det er kun 55" som det er rapportert om buzze lyd. Verken 50" eller 65" skal være plaget med dette.
    Tenker spes på det grønne problemet.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg allikevel er i gang...

Jeg leser at noen her har fått byttet panel hvis det har blitt permanent innbrenning? I manualen står det at slikt ikke dekkes av garantien?

Noe som helt klart er en skam siden Panasonic, og andre plasmaprodusenter burde ta ansvar om noe slikt skjer. Uansett. Er det slik at man får byttet?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av volvosteffe
    Hadde samme problemer på en samsung a966. Men ikke på min pioneer kuro. vurderer nå en vt30 selv da kuron fikk 75kg med infinity kappa 9.2 gjennom panelet under flytt...

Skulle rekommendere å kjøpe scart kabel fra gamecube til snes konsollen. Da disse passer om hvertandre og du får en veldig billig bilde og lydforbedring i samme slengen.
    Heh ... :-D , var ikke klar over at disse kablene passet til både SNES, N64 og Gamecube. Kona har alle tre. Ser jo nå at komposittkabelen som følger med N64 og Gamecube passer også SNES

Problemet løst. Hjertelig takk for tipset volvosteffe!

Bør kanskje skaffe RGB/Scart-kabelen. Fant noe hos Nintendo Gamecube - Sortiment.no - Nintendo, Super Nintendo, 8-bit, Gamecube, 64, BRUKT, SELGES..

Forferdelig kjedelig med TV'en som knuste da

Side 27 av 50 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •