Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 50 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av tbalsnes
    Alltid best å vere sikker, så kom gjerne med tips
    Skal forklare så godt som mulig. Gi meg gjerne tilbakemelding på resultatet, og uavhengig av om du har dette eller ikke gi meg gjerne serienummeret ditt i en pm og hvor du kjøpte.

Hvis du laster ned "break in slides" (som du kan finne bl.a. her) : http://www.eaprogramming.com/downloa...kIn_Images.zip så kan du finne denne defekten ved hjelp av dem.

Fremgangsmåten du kan bruke er at du primært konsentrerer deg om de grønne slidene i den zippen. Hvis du ikke ser noen lysere flekker i noen av dem, så trenger du ikke lete videre for da har du en skjerm uten denne defekten. I motsatt fall vil du kunne skimte noen små flekker på skjermen, trolig i midtre tredel. I disse flekkene vil du også mye lettere få "image retention" (altså, at bildet henger igjen) enn ellers på skjermen.

Jeg prøvde å ta bilder av dette fenomenet på min egen skjerm, men det ble ikke i nærheten av like synlig på bildene som det faktisk er på skjermen.

Jeg har lagt ved bilder med og uten omriss av det som faktisk er defektene på skjermen. For mitt vedkommende ser det ut denne gangen som forrige gang at disse vokser ettersom tv-en er i bruk

Dersom du identifiserer slike flekker og lurer på om de påvirker negativt på samme måte som de dessverre gjør hos meg, så kan du nå prøve å kjøre gjennom alle slidene med color satt til 0. Dersom du ser litt lysere flekker på grønne slides så vil du sannsynligvis også se tegn til grønt rundt de områdene du så flekkene på noen av slidene. Hos meg er det spesielt et par av de røde slidene det slår ut på (ikke fordi de er røde, men fordi mengden grått akkurat de bildene produserer er nok til å fremheve problemet)

Ser du ingenting til noe av dette så har du i alle fall en skjerm som er fri for problemet. Sånn for ordens skyld kan jeg gjenta når dette er et problem/vil kunne synes:

- Det er et problem dersom man ønsker å kalibrere skjermen siden disse flekkene vil påvirke målinger og/eller endre seg feil i forhold til resten av det kalibrerte bildet
    - Du vil kunne se dette veldig tydelig i vinteridrett siden hvitt/grått i visse nivåer og mengder får dette til å slå veldig tydelig ut
    - Du vil kunne se omriss av disse flekkene under panoreringer der det er mye nær ensfargede flater
    - Ser du sort/hvitt-materiale vil det i området de flekkene befinner seg til tider være spor av grønt

De av dere som fremdeles mener jeg er latterlig for å henge meg opp i dette trenger ikke kommentere :P Jeg mener stadig at dette er noe man skal slippe å se på en toppmodell.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min erfaring med 50VT30

Ville bare dele min erfaring som eier av en uke gammel 50VT30.
    Kjøpte tv`en etter UE55D8005 ble levert tilbake pga alt for mye lys som slapp igjennom. All ære til Samsung når det gjelder disse modellene når det gjelder bilde, lysstyrke konstrast og ikke minst Smart Tv portalen med skikkelig støtte for mkv. Men irritere seg over masse lyse flekker på en "High end" modell synes jeg er uakseptabelt.

Jeg er veldig førnøyd med Panasonic`en når det gjelder bilde, instillinger og 3D.
    Etter en sjekk med break in bilder og litt endring av lysstyrke og kontrast på grått bilde dukket mye partier av grønt opp.
    Midt på skjermen blinker og en grønn piksel periodisk, eller etter hva som beveger seg på skjermen. Veldig synlig i mørke scener.
    Enda bedre lesing var at Lefdal satt ned tv`en 1200kr etter en uke så de får mitt eksemplar tilbake mandag...

Akkurat nå har jeg ikke flere idèer over hva jeg skal kjøpe. Føler alle "bra" 2011 modeller lider av en eller annen feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Skal forklare så godt som mulig. Gi meg gjerne tilbakemelding på resultatet, og uavhengig av om du har dette eller ikke gi meg gjerne serienummeret ditt i en pm og hvor du kjøpte.

Hvis du laster ned "break in slides" (som du kan finne bl.a. her) : http://www.eaprogramming.com/downloa...kIn_Images.zip så kan du finne denne defekten ved hjelp av dem.

Fremgangsmåten du kan bruke er at du primært konsentrerer deg om de grønne slidene i den zippen. Hvis du ikke ser noen lysere flekker i noen av dem, så trenger du ikke lete videre for da har du en skjerm uten denne defekten. I motsatt fall vil du kunne skimte noen små flekker på skjermen, trolig i midtre tredel. I disse flekkene vil du også mye lettere få "image retention" (altså, at bildet henger igjen) enn ellers på skjermen.

Jeg prøvde å ta bilder av dette fenomenet på min egen skjerm, men det ble ikke i nærheten av like synlig på bildene som det faktisk er på skjermen.

Jeg har lagt ved bilder med og uten omriss av det som faktisk er defektene på skjermen. For mitt vedkommende ser det ut denne gangen som forrige gang at disse vokser ettersom tv-en er i bruk

Dersom du identifiserer slike flekker og lurer på om de påvirker negativt på samme måte som de dessverre gjør hos meg, så kan du nå prøve å kjøre gjennom alle slidene med color satt til 0. Dersom du ser litt lysere flekker på grønne slides så vil du sannsynligvis også se tegn til grønt rundt de områdene du så flekkene på noen av slidene. Hos meg er det spesielt et par av de røde slidene det slår ut på (ikke fordi de er røde, men fordi mengden grått akkurat de bildene produserer er nok til å fremheve problemet)

Ser du ingenting til noe av dette så har du i alle fall en skjerm som er fri for problemet. Sånn for ordens skyld kan jeg gjenta når dette er et problem/vil kunne synes:

- Det er et problem dersom man ønsker å kalibrere skjermen siden disse flekkene vil påvirke målinger og/eller endre seg feil i forhold til resten av det kalibrerte bildet
    - Du vil kunne se dette veldig tydelig i vinteridrett siden hvitt/grått i visse nivåer og mengder får dette til å slå veldig tydelig ut
    - Du vil kunne se omriss av disse flekkene under panoreringer der det er mye nær ensfargede flater
    - Ser du sort/hvitt-materiale vil det i området de flekkene befinner seg til tider være spor av grønt

De av dere som fremdeles mener jeg er latterlig for å henge meg opp i dette trenger ikke kommentere :P Jeg mener stadig at dette er noe man skal slippe å se på en toppmodell.
    Jeg fikk mye grønne flekker frem når den mørkeste av de grå bildene ble satt på med full kontrast og lyststyrke på -16.
    Da var det mere grønne partier enn grå.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forstått det slik at de fleste her med VT30 bruker THX-bildemodus både på DVB og film(DVD-Blu Ray) matreale på de forskjellige inngangene.

Leste også på flatpanels.dk at THX modusen var nærmest perfekt og trengte ingen kalibrering. Og at man burde slå alle fixfaxerier til Off.

Jeg mener at når jeg ser TV via DVB-S Canal Digital spesielt i godt dagslys så blir bildet generelt for mørkt med dette.Slår man derimot Øko-modus til På som skal stille inn bildets lysforhold automatisk etter lysforhold,så blir bildet straks litt lysere der det trengs og "rettere"..... Flere som har erfaringer rundt dette?

Prøvde dette først nå og ikke igårkveld med mørke ute.

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spar deg mye bryderi og ta kontakt med et av Panasonics serviceverksteder med det samme. De har en oversikt på sidene sine, men om du har en Elesco-sjappe i nærheten så kan du kontakte dem. De fikser henting og sånt.
    Takk for tips. Det har jeg allerede gjort. De er kjent med problemet og henter tv-en når de får viften til verkstedet. Forøvrig har jeg fått veldig god service.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sture
    Akkurat nå har jeg ikke flere idèer over hva jeg skal kjøpe. Føler alle "bra" 2011 modeller lider av en eller annen feil.
    Det er dessverre ganske rett observert. Jeg lurer selv litt på hvordan jeg skal gjøre dette her, men jeg lurer på om jeg bare skal returnere type før fristen for å returnere går ut og sjanse på en ny hver gang. Kan jo være jeg er heldig og finner en som ikke lider av dette på veien, siden det hevdes fra flere her at de har tv-er som ikke har dette problemet.

Du ser også omriss av lysere grønne flekker på grønne slides eller? Kan du i tilfelle prøve å forklare hvor på skjermen du ser dem?

Sitat Opprinnelig postet av schumacher

Jeg har forstått det slik at de fleste her med VT30 bruker THX-bildemodus både på DVB og film(DVD-Blu Ray) matreale på de forskjellige inngangene.

Leste også på flatpanels.dk at THX modusen var nærmest perfekt og trengte ingen kalibrering. Og at man burde slå alle fixfaxerier til Off.

Jeg mener at når jeg ser TV via DVB-S Canal Digital spesielt i godt dagslys så blir bildet generelt for mørkt med dette.Slår man derimot Øko-modus til På som skal stille inn bildets lysforhold automatisk etter lysforhold,så blir bildet straks litt lysere der det trengs og "rettere"..... Flere som har erfaringer rundt dette?
    Selv foretrekker jeg Cinema og Normal fargetemperatur. Faktisk noen ganger også modusen som heter Normal, men denne lider litt av brightness-hopp så til film er den sjelden aktuell for meg pga det. THX kan tenkes blir litt riktigere på sikt. Fargetemperaturen på tv-en vil falle ganske drastisk de første 1500 timene (fra ca. 6500K til 6000K)

Når det gjelder lys... VT30 er noe mørkere enn sånn forgjenger VT20 pga AR-filteret, samtidig som plasma igjen er ganske lite lyssterk i forhold til sine brødre i LCD-avdelingen. Dersom du har kommet fra LCD tidligere kan det godt være at du oppfatter det som mørkt pga dette. Selv kjører jeg Cinema og -4 på brightness og synes bildet er knall (vel, ok... nesten knall. jeg liker fremdeles ikke å se grønne flekker i bildet mitt )

-4 gir noe crush i de mørkeste detaljene, men jevnt over føler jeg bildet blir mer naturlig i hvert fall fra TV. Fra blu-ray derimot er det mer vanlig at jeg setter den på 0.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej,

Har precis köpt en VT50 och undrar lite småsaker.

Behöver man köra någon CD skiva för att kalibrera skärmen eller går det att göra online automatiskt ?
    Hur har ni andra gjort för att få "perfekt" bild ?
    Ska skärmen stå på flera dagar i rad och köras med program från CD skiva ?

Något som kan tipsa om ett väggfäste till VT50 som inte kostar alltför mycket pengar.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pooh
    Hej,

Har precis köpt en VT50 och undrar lite småsaker.

Behöver man köra någon CD skiva för att kalibrera skärmen eller går det att göra online automatiskt ?
    Hur har ni andra gjort för att få "perfekt" bild ?
    Ska skärmen stå på flera dagar i rad och köras med program från CD skiva ?

Något som kan tipsa om ett väggfäste till VT50 som inte kostar alltför mycket pengar.

Mvh
    Grovkalibrering gjøres enten med bilder eller kalibrerings-DVDer du kan få kjøpt på steder de selger tv-er og film.

Finkalibrering må gjøres med et colorimeter, og det har liten hensikt å investere i et selv siden de rimeligste gjerne ikke har noen god nøyaktighet og de dyreste ligger fort opp i 20-30.000 og opp Det skal sies at VT30 (regner med det er 50VT30 du mener) ikke er noe vits å kalibrere før det har gått 1500 timer, fordi skjermen vil endre seg veldig mye de første 1500 timene og da hadde du måttet få en ny kalibrering etter det. Når du er klar for det er du best tjent med å kontakte en ISF-kalibratør om du har noen i området ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dessverre ganske rett observert. Jeg lurer selv litt på hvordan jeg skal gjøre dette her, men jeg lurer på om jeg bare skal returnere type før fristen for å returnere går ut og sjanse på en ny hver gang. Kan jo være jeg er heldig og finner en som ikke lider av dette på veien, siden det hevdes fra flere her at de har tv-er som ikke har dette problemet.

Du ser også omriss av lysere grønne flekker på grønne slides eller? Kan du i tilfelle prøve å forklare hvor på skjermen du ser dem?

Selv foretrekker jeg Cinema og Normal fargetemperatur. Faktisk noen ganger også modusen som heter Normal, men denne lider litt av brightness-hopp så til film er den sjelden aktuell for meg pga det. THX kan tenkes blir litt riktigere på sikt. Fargetemperaturen på tv-en vil falle ganske drastisk de første 1500 timene (fra ca. 6500K til 6000K)

Når det gjelder lys... VT30 er noe mørkere enn sånn forgjenger VT20 pga AR-filteret, samtidig som plasma igjen er ganske lite lyssterk i forhold til sine brødre i LCD-avdelingen. Dersom du har kommet fra LCD tidligere kan det godt være at du oppfatter det som mørkt pga dette. Selv kjører jeg Cinema og -4 på brightness og synes bildet er knall (vel, ok... nesten knall. jeg liker fremdeles ikke å se grønne flekker i bildet mitt )

-4 gir noe crush i de mørkeste detaljene, men jevnt over føler jeg bildet blir mer naturlig i hvert fall fra TV. Fra blu-ray derimot er det mer vanlig at jeg setter den på 0.
    Nei jeg har hatt Plasma helt siden jeg gikk fra CRT til flat.
    Forrige-en Pioneer PDP427XA er nå overtatt av barna på loftstua.

THX er grei synes jeg,men generelt for mørkt med alle dilldall-greier slått av.I dagslys så synes jeg bildet er innertier på DVB-S med THX og øko-modus på,da blir den lysere.Svart blir fremdeles svart med øko på,men lyse partier hever seg til det blir mer naturlig.
    Samtidig så anbefaler jo alle her og i tester av omtrent alt inkl øko-modus skal være avslått.
    Å øke kontrasten med øko-modus av synes jegb heller ikke gir bedre resultat.
    Man kan jo alltids sette den i Profesjonell,men da er det jo så mange justeringsmuligheter spes med farger at man blir mer forvirret enn fornøyd.

Er denne Øko-modusen noe å stole på-at den justerer bildet fint med lys i skjermen opp mot lysforholdet i rommet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Er denne Øko-modusen noe å stole på-at den justerer bildet fint med lys i skjermen opp mot lysforholdet i rommet?
    Det eneste svaret på dette spørsmålet er vel egentlig å prøve? Eco-mode gjør vel ikke noe annet enn å forsøke å justere etter lysforholdene det jeg vet, og om du synes det fungerer er det jo bare å la den være på. Det er jo heldigvis ikke sånn at innstillingene man velger forblir permanente. Jeg endrer stadig vekk på noen mindre småting avhengig av hva jeg ser på eller når på døgnet jeg ser det.

Men VT30-en gir generelt ut mindre lys enn gjennomsnittsplasmaen, så at den kan oppleves som mørk er derfor ikke rart. Dette har vel vært et av ankepunktene hos noen av de som har testet også, samtidig som AR-belegget påvirker innsynsvinkelen noe (mest opp/ned, ikke sidelengs). For meg er ikke det et problem siden jeg likevel liker at bildet er litt mørkt, og det er også derfor jeg aldri klarte å bli fornøyd med LCD

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå trykket og justert en del og funnet ut at denne Øko-modusen egentlig bare kjører opp kontrast og litt lys.I THX er kontrast 36 og lys 0 default-og hvis jeg smeller opp kontrasten til 50 så blir det minimal forskjell med å slå Øko av og på.
    Hvis jeg i tillegg sette lys til +2-3,kontrast på 50 så ser man nsten ingen forskjell når man slår Øko av og på.

Men igjen,med THX på default og med Øko på,så blir det litt for lyst igjen kanskje.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tack Ska köpa min en kalibrerings-DVD så fort butiken öppnar imorgon!

Mvh

Grovkalibrering gjøres enten med bilder eller kalibrerings-DVDer du kan få kjøpt på steder de selger tv-er og film.

Finkalibrering må gjøres med et colorimeter, og det har liten hensikt å investere i et selv siden de rimeligste gjerne ikke har noen god nøyaktighet og de dyreste ligger fort opp i 20-30.000 og opp Det skal sies at VT30 (regner med det er 50VT30 du mener) ikke er noe vits å kalibrere før det har gått 1500 timer, fordi skjermen vil endre seg veldig mye de første 1500 timene og da hadde du måttet få en ny kalibrering etter det. Når du er klar for det er du best tjent med å kontakte en ISF-kalibratør om du har noen i området ditt.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan opplever dere dette med retention?
    Har hatt min 50VT30 i THX hele tiden. Alikevel ser jeg godt Premier League HD logoen etter helgen. Ser mye fotball i helgene, men det blir også skiftet til andre kanaler inni mellom. Skjermen er brukt en ca. 1 time etterpå med full zoom, men logoen kan fortsatt skimtes. Det er skuffende. Enten har jeg fått en mandags skjerm eller er dette fortsatt et større problem enn hva som hevdes.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er forøvrig en grundig test av VT30:
    Test af Panasonic plasma TV TX-P50VT30 (TX-P42VT30, TX-P55VT30, TX-P65VT30) | AV Blog
    Problemet med grønne flekker er nevnt her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hvordan opplever dere dette med retention?
    Har hatt min 50VT30 i THX hele tiden. Alikevel ser jeg godt Premier League HD logoen etter helgen. Ser mye fotball i helgene, men det blir også skiftet til andre kanaler inni mellom. Skjermen er brukt en ca. 1 time etterpå med full zoom, men logoen kan fortsatt skimtes. Det er skuffende. Enten har jeg fått en mandags skjerm eller er dette fortsatt et større problem enn hva som hevdes.
    De første 200 timene er skjermen mye mer mottakelig for IR, men det har også vært en del rapporter om folk som har fått IR som ser ut til å bruke lang tid på å forsvinne på VT30. Var en på et forum som nevnte at han hadde gamet i et par timer, og flere uker senere har fremdeles ikke alle statiske elementer forsvunnet 100%.

Men, jeg lurer kanskje på om THX er den mest skadelige modusen å kjøre mht IR, for det kan virke som om THX er den eneste av modusene som slår av pixel orbiteren. Pixel orbiteren skal redusere synligheten av IR ved å fordele "skaden" utover flere pixler. Jeg har så langt ikke sett tegn til IR på min bortsett fra de områdene som er plaget av grønne flekker, men det er allment kjent blant de av oss som sliter med dette nå at de grønne områdene er veldig utsatt for IR (vi snakker om få sekunder med statiske elementer før det henger igjen litt)

Edit: Skummet igjennom testen det ble linket til også. En veldig gjennomgående test, det skal forfatter ha. Er ikke enig i påstanden om at de grønne flekkene ikke påvirker bildet under vanlig titting, men nå har jeg jo erfart at dette varierer fra skjerm til skjerm. Det er knapt synlig på den jeg har nå. Ses mest på hvite/grå vegger i filmer samt at jeg så det på eksempelvis asfalten i Cannonball Run i går og sånt. Det er altså på et nivå jeg kunne ha levd med det, men ikke til prisen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De første 200 timene er skjermen mye mer mottakelig for IR, men det har også vært en del rapporter om folk som har fått IR som ser ut til å bruke lang tid på å forsvinne på VT30. Var en på et forum som nevnte at han hadde gamet i et par timer, og flere uker senere har fremdeles ikke alle statiske elementer forsvunnet 100%.

Men, jeg lurer kanskje på om THX er den mest skadelige modusen å kjøre mht IR, for det kan virke som om THX er den eneste av modusene som slår av pixel orbiteren. Pixel orbiteren skal redusere synligheten av IR ved å fordele "skaden" utover flere pixler. Jeg har så langt ikke sett tegn til IR på min bortsett fra de områdene som er plaget av grønne flekker, men det er allment kjent blant de av oss som sliter med dette nå at de grønne områdene er veldig utsatt for IR (vi snakker om få sekunder med statiske elementer før det henger igjen litt)
    STEIKE! Jeg ante ikke at THX hadde avslått pixel orbiteren. Ble anbefalt å bruke denne settingen av butikken. :evil: Da er det åpenbart den dummeste modusene å bruke til innkjøring! Noen må lage en mal på hvordan dette skal gjøres og lime det på førstesiden!!

Får håpe det forsvinner. Er fortsatt godt synlig. Ikke bare logoen, men også stripen hvor lagene og stillingene er oppgitt. Har kjørt rulletekst noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    STEIKE! Jeg ante ikke at THX hadde avslått pixel orbiteren. Ble anbefalt å bruke denne settingen av butikken. :evil: Da er det åpenbart den dummeste modusene å bruke til innkjøring! Noen må lage en mal på hvordan dette skal gjøres og lime det på førstesiden!!

Får håpe det forsvinner. Er fortsatt godt synlig. Ikke bare logoen, men også stripen hvor lagene og stillingene er oppgitt. Har kjørt rulletekst noe.
    Jeg skal ikke være 100% påståelig her, men det er min antagelse at orbiteren slås av i THX fordi du kan faktisk ikke gjøre noe med valget i menyen. Men det gir mening om den er avslått, fordi THX skal være mer "rent". Jeg kjører primært Professional 1 (som i og for seg ligner ganske mye på THX før man begynner å kludre med den) og Cinema-modusene. Jeg har ikke sett tegn til IR annet enn i de grønne flekkene som sagt.

Jeg har allerede spilt av en del 2.35:1-materiale uten å se noe til letterboxene når filmen var ferdig. Jeg har foreløpig ikke forsøkt å se noe sportsarrangementer med statiske elementer, men kanskje jeg burde prøve før panelet på tv-en igjen skal byttes eller tv returneres...

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På THX modusen står Orbiter på Automatic på min tv. Det betyr vel ikke at den er slått av???

Jeg har kun sett retention en gang på min VT30 siden jeg kjøpte den og det var på PS3. Da sto nesten alle metrene helt på topp.

I forhold til min gamle PX80 virker VT30 som den er sterkere.

PX80 var problematisk de første 100-200 timene. Det meste satt seg fast og særlig ble det merker etter undertekster. I tillegg holdt det å ha et skarpt bilde noen få sekunder før det hang igjen.

Allikevel var det aldri noe som brant seg helt fast. Jeg mener... Er det ynkelige symaskiner som ikke er egnet for bruket de selges for så bør noen ta kontakt med forbrukerrådet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror også det stemmer slc. Man ser det dessuten i menyen at den grå og kan ikke velges med THX. Men dette var jeg helt uvitende om. Uansett så bør ikke dette føre til noe permanent. For det meste har jeg kjørt med zoom slik at det ikke har vært noen logoer. Tipper jeg ligger et sted mellom 50-100 timer nå. Virker som de fleste mener innkjøringstiden ikke er særlig lengre enn 100 timer.

De logoene fra HD premier League kanalen er sterke. Uansett er det litt skremmende å se hvor lett de har festet seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dudeeven
    På THX modusen står Orbiter på Automatic på min tv. Det betyr vel ikke at den er slått av???
    Den er fremdeles grået ut. Og denne optionen har også bare to valg til vanlig, og det er "On" og "Auto" så ett sted må den jo nødvendigvis stå selv om den skulle være deaktivert. Jeg ser liksom ikke noen god grunn til å gråe ut denne med mindre den virkelig er deaktivert, for den kan jo ikke slås av ellers

Side 26 av 50 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •