Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 50 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 981
    Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Temaet er sikkert tatt opp før i tråden før, men jeg fant det ikke ved et kjapt søk. Jeg har satt opp et mediasenter som jeg vil streame trådløst via min VT20 TV. Alle filene jeg har prøvd å streame til nå er i ugyldig format, så hva er egentlig gyldig format man kan spille av på VT20? Finner ingenting på nett eller i brukermanualen.
    Er det også noen anbefalinger til en mediaserver som kjører lett sammen med VT20?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Temaet er sikkert tatt opp før i tråden før, men jeg fant det ikke ved et kjapt søk. Jeg har satt opp et mediasenter som jeg vil streame trådløst via min VT20 TV. Alle filene jeg har prøvd å streame til nå er i ugyldig format, så hva er egentlig gyldig format man kan spille av på VT20? Finner ingenting på nett eller i brukermanualen.
    Er det også noen anbefalinger til en mediaserver som kjører lett sammen med VT20?
    ps3 media server fungerte bra sammen med VT30 når jeg testet i hvert fall, så kan jo være det fungerer for deg også? jeg satte også opp ps3 media server til å sende h264-video urørt i mpeg2-ts-container. Jeg tror det er der det ligger, at du må på et vis få mediaserveren din til å pakke det inn i m2ts i stedet for f.eks. mkv eller avi.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Jeg satte opp MediaTomb på en Linux-server. Funka med en gang. Har ikke sjekket hvilke format som går og sånt, men de filmene, bildene og musikken jeg hadde gikk i alle fall rett gjennom. Jeg har VT30. Synes jeg husker å ha lest noe om utvidet format-støtte på den. Må kanskje lete litt mer og konvertere på VT20?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Jeg satte opp MediaTomb på en Linux-server. Funka med en gang. Har ikke sjekket hvilke format som går og sånt, men de filmene, bildene og musikken jeg hadde gikk i alle fall rett gjennom. Jeg har VT30. Synes jeg husker å ha lest noe om utvidet format-støtte på den. Må kanskje lete litt mer og konvertere på VT20?
    Hva er det MediaTomb gjør? Transcoder den videoen eller konverterer den bare containerformatet? Jeg kunne godt tenkt meg et bedre opplegg enn ps3 media server, men jeg har foreløpig ikke funnet noe annet enn ps3 media server som konverterer uten å transcode. Transcoding er for meg uaktuelt. Jeg har funnet en bug i VT30-ens mediaplayer, dog. Aspect-funksjonen fungerer ikke som den skal. Prøver man å spille av en film i 2.35:1-ratio så blir den strukket i høyden for å passe i 16:9, og jeg er temmelig sikker på at Aspect 2 skulle ha håndtert dette rett. Det er heller ikke noe forskjell på Aspect 1 og Aspect 2 overhodet når jeg prøver å bytte mellom dem.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hva er det MediaTomb gjør? Transcoder den videoen eller konverterer den bare containerformatet? Jeg kunne godt tenkt meg et bedre opplegg enn ps3 media server, men jeg har foreløpig ikke funnet noe annet enn ps3 media server som konverterer uten å transcode. Transcoding er for meg uaktuelt. Jeg har funnet en bug i VT30-ens mediaplayer, dog. Aspect-funksjonen fungerer ikke som den skal. Prøver man å spille av en film i 2.35:1-ratio så blir den strukket i høyden for å passe i 16:9, og jeg er temmelig sikker på at Aspect 2 skulle ha håndtert dette rett. Det er heller ikke noe forskjell på Aspect 1 og Aspect 2 overhodet når jeg prøver å bytte mellom dem.
    Har ikke tenkt at transcoding og konvertering er to forskjellige ting. Litt usikker på om jeg skjønner spørsmålet, men

MediaTomb - Free UPnP MediaServer forteller:

1. Introduction

MediaTomb version 0.11.0 introduces a new feature - transcoding. It allows you to perform format conversion of your content on the fly allowing you to view media that is otherwise not supported by your player.

For example, you might have your music collection stored in the OGG format, but your player only supports MP3 or you have your movies stored in DivX format, but your player only supports MPEG2 and MPEG4. Of course you could sit down and convert everything before viewing, but that is usually a time consuming procedure, besides, you often you want to keep your original data untouched and end up storing both, the converted and the original content - wasting space on your hard disk. That's where on the fly transcoding comes into play.

Another use case is online content - it is often presented in flv or asf formats, you may get mms or rtp streams which your player can not handle. The transcoding feature makes it possible to access such content.

Last but not least - subtitles. Only a few devices provide subtitle support, usually it's a proprietary solution not covered by UPnP. Using transcoding you can enable subtitles independent of the player device.
    2. Theory Of Operation

This chapter describes the idea behind the current transcoding implementation.
    2.1. What Happens On The User Level

So how does this work? First, let's look at the normal situation where you are playing content that is natively supported by your player, let's say a DivX movie. You add it to the server, browse the content on your device, hit play and start streaming the content. Content that the player can not handle is usually grayed out in the on screen display or marked as unsupported.

Now, what happens if transcoding is in place?

First, you define transcoding profiles, specifying which formats should be converted, let's assume that you have some music stored in the FLAC format, but your device only supports MP3 and WAV. So, you can define that all FLAC media should be transcoded to WAV. You then start MediaTomb and browse the content as usual on your device, if everything was set up correctly you should see that your FLAC files are marked as playable now. You hit play, just like usual, and you will see that your device starts playback.

Here is what happens in the background: when you browse MediaTomb, we will look at the transcoding profile that you specified and, assuming the example above, tell your player that each FLAC file is actually a WAV file. Remember, we assumed that the player is capable of playing WAV content, so it will display the items as playable. As soon as you press play, we will use the options defined in the transcoding profile to launch the transcoder, we will feed it the original FLAC file and serve the transcoded WAV output directly to your player. The transcoding is done on the fly, the files are not stored on disk and do not require additional disk space.

MediaTomb - Free UPnP MediaServer finner du en liste over hva MediaTomb tilbyr:

Currently Supported Features

* browse and playback your media via UPnP
    * metadata extraction from mp3, ogg, flac, jpeg, etc. files.
    * Exif thumbnail support
    * user defined server layout based on extracted metadata (scriptable virtual containers)
    * automatic directory rescans
    * highly flexible media format transcoding via plugins / scripts
    * sophisticated web UI with a tree view of the database and the file system, allowing to add/remove/edit/browse your media
    * support for external URLs (create links to internet content and serve them via UPnP to your renderer)
    * support for ContentDirectoryService container updates
    * Active Items (experimental feature), allows execution of server side scripts upon HTTP GET requests to certain items
    * highly flexible configuration, allowing you to control the behavior of various features of the server
    * support for Linux, FreeBSD, Mac OS X
    * runs on x86, Alpha, ARM, MIPS, Sparc

Ville du at jeg skulle sjekket mistanken din om aspect-bugen? Noe jeg kan teste? En trailer som kan lastes ned?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke tenkt at transcoding og konvertering er to forskjellige ting. Litt usikker på om jeg skjønner spørsmålet, men

MediaTomb - Free UPnP MediaServer forteller:

1. Introduction

MediaTomb version 0.11.0 introduces a new feature - transcoding. It allows you to perform format conversion of your content on the fly allowing you to view media that is otherwise not supported by your player.

For example, you might have your music collection stored in the OGG format, but your player only supports MP3 or you have your movies stored in DivX format, but your player only supports MPEG2 and MPEG4. Of course you could sit down and convert everything before viewing, but that is usually a time consuming procedure, besides, you often you want to keep your original data untouched and end up storing both, the converted and the original content - wasting space on your hard disk. That's where on the fly transcoding comes into play.

Another use case is online content - it is often presented in flv or asf formats, you may get mms or rtp streams which your player can not handle. The transcoding feature makes it possible to access such content.

Last but not least - subtitles. Only a few devices provide subtitle support, usually it's a proprietary solution not covered by UPnP. Using transcoding you can enable subtitles independent of the player device.
    2. Theory Of Operation

This chapter describes the idea behind the current transcoding implementation.
    2.1. What Happens On The User Level

So how does this work? First, let's look at the normal situation where you are playing content that is natively supported by your player, let's say a DivX movie. You add it to the server, browse the content on your device, hit play and start streaming the content. Content that the player can not handle is usually grayed out in the on screen display or marked as unsupported.

Now, what happens if transcoding is in place?

First, you define transcoding profiles, specifying which formats should be converted, let's assume that you have some music stored in the FLAC format, but your device only supports MP3 and WAV. So, you can define that all FLAC media should be transcoded to WAV. You then start MediaTomb and browse the content as usual on your device, if everything was set up correctly you should see that your FLAC files are marked as playable now. You hit play, just like usual, and you will see that your device starts playback.

Here is what happens in the background: when you browse MediaTomb, we will look at the transcoding profile that you specified and, assuming the example above, tell your player that each FLAC file is actually a WAV file. Remember, we assumed that the player is capable of playing WAV content, so it will display the items as playable. As soon as you press play, we will use the options defined in the transcoding profile to launch the transcoder, we will feed it the original FLAC file and serve the transcoded WAV output directly to your player. The transcoding is done on the fly, the files are not stored on disk and do not require additional disk space.

MediaTomb - Free UPnP MediaServer finner du en liste over hva MediaTomb tilbyr:

Currently Supported Features

* browse and playback your media via UPnP
    * metadata extraction from mp3, ogg, flac, jpeg, etc. files.
    * Exif thumbnail support
    * user defined server layout based on extracted metadata (scriptable virtual containers)
    * automatic directory rescans
    * highly flexible media format transcoding via plugins / scripts
    * sophisticated web UI with a tree view of the database and the file system, allowing to add/remove/edit/browse your media
    * support for external URLs (create links to internet content and serve them via UPnP to your renderer)
    * support for ContentDirectoryService container updates
    * Active Items (experimental feature), allows execution of server side scripts upon HTTP GET requests to certain items
    * highly flexible configuration, allowing you to control the behavior of various features of the server
    * support for Linux, FreeBSD, Mac OS X
    * runs on x86, Alpha, ARM, MIPS, Sparc

Ville du at jeg skulle sjekket mistanken din om aspect-bugen? Noe jeg kan teste? En trailer som kan lastes ned?
    Bare kjør en hvilken som helst film som er 2.35:1 (cinemascope) så ser du fort at du ikke får noen letterbox på den

Kan virke som om mediatomb transcoder video uansett ut fra det jeg leste der nå, ja. Det jeg liker med ps3 media server er at den bytter container fra mkv til m2ts på sparket uten å røre hverken lyd eller video om det er h264. Kvaliteten blir bedre og du er ikke lenger avhengig av at CPU-en på PC-en gjør jobben. Veldig praktisk

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare kjør en hvilken som helst film som er 2.35:1 (cinemascope) så ser du fort at du ikke får noen letterbox på den

Kan virke som om mediatomb transcoder video uansett ut fra det jeg leste der nå, ja. Det jeg liker med ps3 media server er at den bytter container fra mkv til m2ts på sparket uten å røre hverken lyd eller video om det er h264. Kvaliteten blir bedre og du er ikke lenger avhengig av at CPU-en på PC-en gjør jobben. Veldig praktisk
    Prøvde å søke på forumet til MediaTomb, men det virker ikke som det er et tema. Jeg ville trodd at transcoderen ville gjort det enklest mulig, slik som du ønsker det. Hvorfor transcode innholdet, hvis det bare er containeren som må oversettes? Kanskje mediaserverne som transcoder gjør nettopp dette, mens PS3 er begrenset til kun omformatering av containeren?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde å søke på forumet til MediaTomb, men det virker ikke som det er et tema. Jeg ville trodd at transcoderen ville gjort det enklest mulig, slik som du ønsker det. Hvorfor transcode innholdet, hvis det bare er containeren som må oversettes? Kanskje mediaserverne som transcoder gjør nettopp dette, mens PS3 er begrenset til kun omformatering av containeren?
    Dette kan du jo fort finne utav om den gjør eller ikke. Sjekk CPU-forbruket når du spiller av 1080p f.eks. Ligger det på rundt 1-2% på prosessen så transcoder den garantert ikke innholdet

Alt jeg har funnet av dlna-servere har i hvert fall så langt valgt å transcode video, med unntak av ps3 media server som kan settes opp spesifikt til å kun remuxe fra mkv til m2ts på sparket. Dette er også verdifullt for VT30 for VT30 støtter ikke mkv via dlna den heller, og jeg lurer på om dette kanskje er litt bevisst fra produsentenes side.

Edit: fant denne som forklarer hvordan man setter det opp slik. Skal prøve dette på en linux-server jeg har stående og se om jeg får det til å funke på ps3-en

MediaTomb and PS3: The Lazy Man's solution (Part II) | vanalboom dot org

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 720p-filer det er snakk om så kan det nok hende at det er AVCHD som trår til. I AVCHD er det en begrensning som tvinger f.eks 1280x536 ut i 16:9 (1280x720).

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var VT30`en endelig i hus! Etter fleire runder med Lefdal og til slutt Elkjøp, enda prisen på ca kr. 10500,-.
    Skal til å sette igong med slides no, tenker å iallfall la TV`en køyre desse til i morgon kveld

Gler meg til å teste ut!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbalsnes
    Då var VT30`en endelig i hus! Etter fleire runder med Lefdal og til slutt Elkjøp, enda prisen på ca kr. 10500,-.
    Skal til å sette igong med slides no, tenker å iallfall la TV`en køyre desse til i morgon kveld

Gler meg til å teste ut!!
    Hvilken VT30 da? Dette hørtes jo veldig billig ut selv om det skulle være 42" ser 42" på elkjøp.no er listet til ca. 12500...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50"..

For å gjere ei lang historie kort, så valgte eg denne TV`en som erstatning for ein Philips 9705 som dei klarte å rote vekk bestillinga mi på. Fekk ytterlegare reduksjon i prisen då Lefdal ikkje klarte å levere innanfor den tida dei hadde lova..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50"..

For å gjere ei lang historie kort, så valgte eg denne TV`en som erstatning for ein Philips 9705 som dei klarte å rote vekk bestillinga mi på. Fekk ytterlegare reduksjon i prisen då Lefdal ikkje klarte å levere innanfor den tida dei hadde lova..
    Ja, de surrer litt de der. De prøvde å pushe en TX-P50C3E på meg som en VT30 her om dagen Samtalen var noe som følger:

Meg : Har dere noen VT30 på utstilling her?
    Lefdal : Ja, den skal være her et sted...
    <etter et minutt med leting>
    Lefdal : Her er den
    Meg : Dette er ingen VT30
    Lefdal : Er du sikker?
    Meg : Ja, dette ser definitivt ikke ut som en VT30, for den skal ha heldekkende glassplate i front
    Lefdal : Hm, kan du hjelp meg å løfte litt her så jeg kan få sjekket bak?
    Lefdal : Ja, du har visst rett...

Skal også nevnes at til tross for denne blunderen, henger fremdeles prisplakaten ved siden av tv-en med opplysning om at det er VT30, så det kan godt være at en stakkar på sikt kommer til å kjøpe denne i den tro om at det er VT30...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt jeg har funnet av dlna-servere har i hvert fall så langt valgt å transcode video, med unntak av ps3 media server som kan settes opp spesifikt til å kun remuxe fra mkv til m2ts på sparket. Dette er også verdifullt for VT30 for VT30 støtter ikke mkv via dlna den heller, og jeg lurer på om dette kanskje er litt bevisst fra produsentenes side.
    Har mange *.mkv-filer i 720p på MediaTomb. Går helt uten problemer de.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager.. jeg ser ut til å ha blingset litt i manualen. Da må jeg forske litt mer på hvorfor .mkv ikke fungerte direkte for meg fra en annen server jeg brukte. Men har du fått sjekket dette med Aspect 1 vs Aspect 2 enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de surrer litt de der. De prøvde å pushe en TX-P50C3E på meg som en VT30 her om dagen Samtalen var noe som følger:

Meg : Har dere noen VT30 på utstilling her?
    Lefdal : Ja, den skal være her et sted...
    <etter et minutt med leting>
    Lefdal : Her er den
    Meg : Dette er ingen VT30
    Lefdal : Er du sikker?
    Meg : Ja, dette ser definitivt ikke ut som en VT30, for den skal ha heldekkende glassplate i front
    Lefdal : Hm, kan du hjelp meg å løfte litt her så jeg kan få sjekket bak?
    Lefdal : Ja, du har visst rett...

Skal også nevnes at til tross for denne blunderen, henger fremdeles prisplakaten ved siden av tv-en med opplysning om at det er VT30, så det kan godt være at en stakkar på sikt kommer til å kjøpe denne i den tro om at det er VT30...
    Hehe.. Slett ikkje umulig!
    Blir forøvrig spennande å sjå om den har nokre av feila som har vore nemnt i tråden.. Serienummeret er FB-152.......

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager.. jeg ser ut til å ha blingset litt i manualen. Da må jeg forske litt mer på hvorfor .mkv ikke fungerte direkte for meg fra en annen server jeg brukte. Men har du fått sjekket dette med Aspect 1 vs Aspect 2 enda?
    Skal se om jeg får testet div. ting vi har diskutert ja. Må bare få litt tid :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Slett ikkje umulig!
    Blir forøvrig spennande å sjå om den har nokre av feila som har vore nemnt i tråden.. Serienummeret er FB-152.......
    Ai... dette her er veldig interessant å få fulgt med på. Vi har såvidt meg bekjent ikke hatt noen FB-15xxxx-er sjekket enda. Det er en ganske nylig produsert serie, så dette her må du virkelig oppdatere oss på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do!
    Står og kjører slides med lav kontrast as we speak!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Will do!
    Står og kjører slides med lav kontrast as we speak!
    Du ser ingen tegn til ujevnheter i skjermen på noen av slidesene? Spesielt på de grå kan det være synlig, og da ofte midt på sånn som her: http://img196.imageshack.us/img196/222/green1d.jpg

Side 24 av 50 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •