Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 50 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Tro meg på dette. NDS bruker en RSA-nøkkel som finnes i firmwaren på dekoderen din, og den får du ikke ut uten litt seriøs hacking. Det er ikke noe fast standard på hvordan en CAM opererer. Jeg kan garantere deg at det ikke er noen 48 bits nøkkel for krypteringen i NDS.. 48 bits ville jo kunne brute forces. Til og med Viaccess brukte 64 bits nøkler. Gode gamle Eurocrypt brukte 56 bits. Conax mener jeg å huske bruker 256 bits nøkler, om det ikke var 512 bits. Du må gjerne kjøpe deg en Dragon-CAM eller tilsvarende, men jeg tviler på at du får noe særlig utbytte av den.
    Som sagt interessant diskusjon. For all del, 48 bits nøkkelen er den som scrambler bildet, men den er i sin tur kryptert. Det er ikke noe problem med 48 bit. Den byttes flere ganger i minuttet.

Så stemmer det at CAM'en innvendig ikke er standard, men den må følge Common Interface (CI) - standarden utad.

Så er kanskje NDS spesielt. Jeg har forstått etter hvert at den aldri har vært implementert som CAM, bare innebygd. Sånn sett er det kanskje en proprietær løsning. Kanskje valgt av grunner jeg kommer innpå nederst.

Prøver meg på en utvidet forklaring av systemet generelt (ikke NDS). Det jeg nevnte ovenfor er gjenfortalt fra Wikipedia (se linkene), så prøver jeg å gjette meg til en del ting.

En 48 bits nøkkel (kalt Control Word) scrambler bildet. Control Word blir sendt flere ganger i minuttet i bitstrømmen, men den er kryptert og heter nå "entitlement control message" (ECM). Bare CA-moduler med gyldig kort i, skal kunne dekryptere ECM, og således få fram Control Word, som igjen kan descramble bildet. Med jevne mellomrom blir det sendt et unikt budskap til hver abbonent kalt "entitlement management message" (EMM). EMM leses bare om et gyldig smartkort er satt inn, og muliggjør dekryptering av nevnte nøkkel. Budskapet sendes kanskje 1 gang i måneden eller hvert 12 minutt. Det bestemmer tilbyderen. Det er dette som gjør at vi kan se descramblet bilde etter abbonementet har gått ut, helt fram til dette budskapet blir mottatt av CAM'en.

Så litt gjetning: EMM er det samme som mange kaller "keep alive message". Kanskje smartkortet inneholder abbonentens private nøkkel (om public key algoritme blir brukt). EMM inneholder en fornyet kryptert nøkkel, som i sin tur dekrypterer ECM til Control Word. Den fornyede nøkkelen er altså sendt kryptert i et unikt budskap til hver abbonent. Tilbyderen krypterer med abbonentens offentlige nøkkel. Da er det kun abbonenten som kan dekryptere den. De offentlige nøklene kan hvem som helst få tilgang til, uten at det skader abbonenten.

Vil tro CAM'en er ansvarlig for å sende EMM til smartkortet. Smartkortet er ansvarlig for å dekryptere EMM med sin private nøkkel, som ligger lagret på kortets chip.

Control Word sendes ut i kryptert form, men låses opp med den samme nøkkelen av alle abbonentene. Det er denne nøkkelen som kan crackes og distribueres. Derfor er systemet lagd slik at den byttes ut med jevne mellomrom. Det blir et slit for crackerne og stadig cracke å legge inn nøklene på nytt.

Det er også her 3. parts CAM'ene sliter (f.eks. Dragon). De klarer å reverse enginere krypteringsalgoritmene (som i utgangspunktet uansett burde være offenlige). De klarer også å motta fornyet dekryptert nøkkel fra smartkortet. Men de sliter kanskje med å plukke ut EMM av strømmen og skrive det til smartkortet. Derfor må man for mange tilbydere putte det inn i orginaltuneren for å få gjort denne jobben. Når det er gjort, er det ingen grunn til at kortet ikke skulle la en 3. parts CAM få den dekrypterte nøkkelen.

Hele konseptet høres flott ut, men det var før noen fant på å koble CAM'en til Internett. Når CAM'en først eksisterer i software, så er det bare snakk om å gjøre endring i en driver for å ta tak i dekryptert nøkkel fra smartkortet, for så å rute det over på Internett. Den kan distibueres til alle interesserte mottakere automatisk, hver gang den blir byttet ut. Mottakerne må bare ha den samme softwareen. Denne svakheten utnytter Dreambox og deres konkurenter. Konseptet framstår i dag som en ingeniørtabbe.

Om dette stemmer, vil 3. parts CAM'er kunne brukes i VT30 under 3 forutsetninger. Dekryptering/descrambing må skje på samme måte som i orginal-CAM'en. EMM må plukkes ut av strømmen og sendes til smartkortet. Hvis pairing blir brukt, må CAM'en oppfattes som orginal-CAM'en (tror det er snakk om innmatning av serienummer). Den første og tredje forutsetningen må være på plass! Den andre trenger ikke, men da må kortet stadig settes i orginaltuneren for lagring av ny EMM.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Som sagt interessant diskusjon. For all del, 48 bits nøkkelen er den som scrambler bildet, men den er i sin tur kryptert. Det er ikke noe problem med 48 bit. Den byttes flere ganger i minuttet.
    Jeg ser ut til å ha misforstått deg litt, og jeg skal innrømme at på det nivået det er snakk om der så er min kunnskap relativt begrenset (Men fant ut at den nøkkelen det er snakk om er i utgangspunktet 64 bits, men kun 48 er å anse som ukjent siden det foreløpig er vanlig å bruke 24 bits til checksum men dette er intet krav). Jeg har dog sjekket litt rundt, og selv om jeg fant 100%-løsninger for Dreambox så kan jeg ikke se at verken Dragon eller T-Rex har fått noen oppdateringer av betydning som skulle gjøre dem i stand til å gjøre det du ønsker. Viasat gikk over til NDS V3 i 2009 og siden har det egentlig vært tyst på den fronten.

Så jeg tror egentlig at dersom du ønsker Viasat inn i VT30-en at du bør høre med dem direkte om de har en løsning for det eller om de planlegger det.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ut til å ha misforstått deg litt, og jeg skal innrømme at på det nivået det er snakk om der så er min kunnskap relativt begrenset (Men fant ut at den nøkkelen det er snakk om er i utgangspunktet 64 bits, men kun 48 er å anse som ukjent siden det foreløpig er vanlig å bruke 24 bits til checksum men dette er intet krav). Jeg har dog sjekket litt rundt, og selv om jeg fant 100%-løsninger for Dreambox så kan jeg ikke se at verken Dragon eller T-Rex har fått noen oppdateringer av betydning som skulle gjøre dem i stand til å gjøre det du ønsker. Viasat gikk over til NDS V3 i 2009 og siden har det egentlig vært tyst på den fronten.

Så jeg tror egentlig at dersom du ønsker Viasat inn i VT30-en at du bør høre med dem direkte om de har en løsning for det eller om de planlegger det.
    Tipper du har rett ang. Dragon. Skjer jo endringer her hele tiden. Dessuten, hvis et nytt Dragon-kort koster rundt 1200 kroner, så er det 2 PVR'er fra Viasat. Skjønner at entusiaster blar opp så mye, men ...

Snakket nettopp med Viasat. Som du sa, selgeren har lurt meg. Helt ukjent for Viasat. Hun var likevel så behjelpelig at hun snakket med sjefen sin. Ut fra det hun sa, så var det tydelig at de følte et press for å gi folk lov til å bruke den innebygde tuneren i TV'en. Det jobbes med saken. Fortalte henne selvfølgelig om abonnentflukten til konkurrenter som allerede tillater dette (meg selv inkludert) :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du har rett ang. Dragon. Skjer jo endringer her hele tiden. Dessuten, hvis et nytt Dragon-kort koster rundt 1200 kroner, så er det 2 PVR'er fra Viasat. Skjønner at entusiaster blar opp så mye, men ...

Snakket nettopp med Viasat. Som du sa, selgeren har lurt meg. Helt ukjent for Viasat. Hun var likevel så behjelpelig at hun snakket med sjefen sin. Ut fra det hun sa, så var det tydelig at de følte et press for å gi folk lov til å bruke den innebygde tuneren i TV'en. Det jobbes med saken. Fortalte henne selvfølgelig om abonnentflukten til konkurrenter som allerede tillater dette (meg selv inkludert) :-)
    Jeg er dog litt spent på hvordan de har tenkt å løse dette, for med mindre NDS har snudd om så vil de jo ikke gå med på å utstede CAM til noen av sine systemer. De har jo hele tida hevdet at mye av sikkerheten ligger i at de ikke tilbyr CAM-er til allmennheten. Tro om de kommer til å kjøre simulcrypt og heller ta inn kostnaden ved å selge kort og CAM-er til et annet system.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter med signalkvaliteten på den interne dekoderen i VT30. På TVHD ligger den på lave 21%, og jeg får artifakter i bildet. Med Sagem HD dekoderen er den på 100%. Har ringt CD, men de kunne ikke gi noe særlig support på dette og anbefalte ekstern dekoder. Transponderfrekvensen er riktig.
    Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Jeg sliter med signalkvaliteten på den interne dekoderen i VT30. På TVHD ligger den på lave 21%, og jeg får artifakter i bildet. Med Sagem HD dekoderen er den på 100%. Har ringt CD, men de kunne ikke gi noe særlig support på dette og anbefalte ekstern dekoder. Transponderfrekvensen er riktig.
    Noen som vet hva jeg kan gjøre?
    VT30-en måler både signalstyrke og signalkvalitet, mens Sagem-saken kun måler signalstyrke. Det kan også være en forskjell i følsomhet på VT30-en og Sagem-dekoderen, og det kan tenkes at polarisasjonen på LNB-et ditt er litt dårlig innstilt. Hvis antenna ikke er helt utenfor rekkevidde for deg, prøv å fri LNB-et den ene eller andre veien og se om det hjelper. Merk deg posisjonen det har før du begynner å røre noe

Det er også noen av HD-kanalene som er absolutt vanskeligst å få inn ordentlig, og jeg lurer på om det er fordi de ligger på såpass lave frekvenser.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VT30-en måler både signalstyrke og signalkvalitet, mens Sagem-saken kun måler signalstyrke. Det kan også være en forskjell i følsomhet på VT30-en og Sagem-dekoderen, og det kan tenkes at polarisasjonen på LNB-et ditt er litt dårlig innstilt. Hvis antenna ikke er helt utenfor rekkevidde for deg, prøv å fri LNB-et den ene eller andre veien og se om det hjelper. Merk deg posisjonen det har før du begynner å røre noe

Det er også noen av HD-kanalene som er absolutt vanskeligst å få inn ordentlig, og jeg lurer på om det er fordi de ligger på såpass lave frekvenser.
    Det tror jeg er feil. Sagem dekoderen viser nemlig også begge deler.

Hvorfor skulle antennen sin posisjon ha innvirkning her når det ikke er et problem med Sagem dekoderen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Det tror jeg er feil. Sagem dekoderen viser nemlig også begge deler.

Hvorfor skulle antennen sin posisjon ha innvirkning her når det ikke er et problem med Sagem dekoderen?
    Hm, min mener jeg bestemt bare har en måler... men det er ikke selve antenneposisjonen jeg ber deg flytte på, men vridningen på LNB-et. Det kan være at Sagem-boksen er hakket mer følsom og at VT30-en trenger mer nøyaktig justering på LNB og antenne enn Sagem-boksen. Her fungerte alle kanaler knirkefritt de få dagene jeg rakk å ha VT30-en (Og jeg husker jeg sleit ganske mye med å få stilt inn HD-kanalene, for selv om jeg hadde fullt utslag på signalstyrke var ikke signalet bra nok til å faktisk få inn kanalene)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Følger fast med i denne tråden, men kan ikke se at denne uttalelsen fra Whathifi er kommentert. In fact, we’d bet the VT30’s black levels beat Pioneer’s much-acclaimed (but long defunct) Kuro sets, which is high praise indeed.
    Hva mener de som eier en 65VT30 om sortnivå?
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ahilmen
    Følger fast med i denne tråden, men kan ikke se at denne uttalelsen fra Whathifi er kommentert. In fact, we’d bet the VT30’s black levels beat Pioneer’s much-acclaimed (but long defunct) Kuro sets, which is high praise indeed.
    Hva mener de som eier en slik om sortnivå?
    Dette er ren og skjær humbug VT30 har på ingen måte et dårlig sortnivå, men de har et godt stykke igjen før de når Pioneer Kuro på det feltet. Men er det noen som tar publikasjoner som whathifi seriøst? =) Vi snakker her om de samme folkene som er villig til å påstå at det er forskjell på lydkvalitet mellom en optisk kabel til 100 kroner på biltema og en til 100000 hos random hifi-sjappe, ja?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Sted
    Åsane utenfor Bergen
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett i det. Er ikke særlig seriøst i å tippe på sortnivå i en anmeldelse
    SA Mantra 60 - Arenda Sound 1723 Center - Canton GLE 416 - Arendal sound 1723 Subwoofer 1- Yamaha RX-A3010 - XTZ Class AP-100 - Sherbourn PA 2-250 - Apple TV - PS4 - Panasonic DMP-BDT500

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tør jeg spørre hviket bildemodus og innstillinger dere VT30-eiere foretrekker på DVB-S/C/T/B?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, min mener jeg bestemt bare har en måler... men det er ikke selve antenneposisjonen jeg ber deg flytte på, men vridningen på LNB-et. Det kan være at Sagem-boksen er hakket mer følsom og at VT30-en trenger mer nøyaktig justering på LNB og antenne enn Sagem-boksen. Her fungerte alle kanaler knirkefritt de få dagene jeg rakk å ha VT30-en (Og jeg husker jeg sleit ganske mye med å få stilt inn HD-kanalene, for selv om jeg hadde fullt utslag på signalstyrke var ikke signalet bra nok til å faktisk få inn kanalene)
    Jeg sammenlignet nettopp med en gammel CDC-7000 ST. Har også en PACE DS250NV. Disse to boksene er like følsomme. Muligens er PACE'en et ørlite hakk bedre. Derimot er VT30 et godt hakk bedre en begge disse. Tok fram et signal som blokket en del for å sammenligne (BBC three). Bor i Kr.sand.

Har den lille antennen som følger med Viasats abbonement rettet mot 28,2 grader (Astra 2A, 2B, 2D og Eurobird 1). Får inn HD-kanalene på disse, hvis forholdene ikke er for dårlige.

Jeg har vært nøye med vridningen av hodet. Vet ikke om VT30 er følsom for det. Tror bare det er sensitiviteten som teller. Selvfølgelig blir signalet sterkere når det er korrekt innstilt, men det blir jo en gevinst for signalstyrken generelt. Ser mine antenner er bedre på vertikale signaler (i alle fall så langt jeg har sett), men det merkes først nå signalene er på kanten. Det slår likt ut på alle tunerne.

Er i alle fall overbevist om at VT30 er den beste og mest sensitive tuneren av de tilsammen 4 jeg har :-)

Signalstyrken forteller vel bare hvor kraftig signalet er, etter det er forsterket i LNB-hodet. Forteller vel bare om det er brudd i coaxen eller ikke ;-) Signalkvaliteten tror jeg er et mål på hvor mange mottatte pakker som er mottatt uten bit-feil. Systemet tåler feil, for det blir sendt reduntant (ekstra) informasjon. Når signalet mottaes feilfritt, er denne informasjonen bortkastet. Når feil oppstår, kan den reduntante informasjonen brukes til å gjenoppbygge signalet, slik at det igjen er feilfritt. Signalstyrkemeteret er altså ikke en måler i den forstand, men en stolpe/strek som krymper med antall bit-feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sammenlignet nettopp med en gammel CDC-7000 ST. Har også en PACE DS250NV. Disse to boksene er like følsomme. Muligens er PACE'en et ørlite hakk bedre. Derimot er VT30 et godt hakk bedre en begge diss. Tok fram et signal som blokket en del for å sammenligne (BBC three).

Har den lille antennen som følger med Viasats abbonement rettet mot 28,2 grader (Astra 2A, 2B, 2D og Eurobird 1). Får inn HD-kanalene på disse, hvis forholdene ikke er for dårlige.

Jeg har vært nøye med vridningen av hodet. Vet ikke om VT30 er følsom for det. Tror bare det er sensitiviteten som teller. Selvfølgelig blir signalet sterkere når det er korrekt innstilt, men det blir jo en gevinst for signalstyrken generelt. Ser mine antenner er bedre på vertikale signaler (i alle fall så langt jeg har sett), men det merkes først nå signalene er på kanten. Det slår likt ut på alle tunerne.

Er i alle fall overbevist om at VT30 er den beste mest sensitive tuneren av de tilsammen 4 jeg har :-)
    Sagem-boksen til Canal Digital virker å være et ørlite hakk mer følsom enn VT30-en her i hvert fall, noe som egentlig førte til mistanken min om at det er derfor orso sliter litt. Jeg husker jeg brukte mye tid på å få Canal Digital-boksen til å slutte med å hakke på HD-kanalene og selv om signalstyrken var høy så hadde jeg problemer.

Men, liten antenne og BBC? Du må åpenbart bo på vestlandet et sted?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sagem-boksen til Canal Digital virker å være et ørlite hakk mer følsom enn VT30-en her i hvert fall, noe som egentlig førte til mistanken min om at det er derfor orso sliter litt. Jeg husker jeg brukte mye tid på å få Canal Digital-boksen til å slutte med å hakke på HD-kanalene og selv om signalstyrken var høy så hadde jeg problemer.

Men, liten antenne og BBC? Du må åpenbart bo på vestlandet et sted?
    He he ..., ikke helt. Men Kr.sand er ikke så dumt det heller :-) Lønner seg å stille inn antennen 100% da.

Husker forresten jeg returnerte en Viasat PVR. Den var helt håpløs på å ta i mot. Tror det var feil på den. Har også sett at andre på forumet opplever lignende, dårlig signal på nye bokser.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Tør jeg spørre hviket bildemodus og innstillinger dere VT30-eiere foretrekker på DVB-S/C/T/B?
    Jeg bruker THX og har kontrasten på 36 (tror det er default). Gir veldig godt bilde og er bra for innkjøring av skjermen. Tror det er mange her i tråden som gjør det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he ..., ikke helt. Men Kr.sand er ikke så dumt det heller :-) Lønner seg å stille inn antennen 100% da.

Husker forresten jeg returnerte en Viasat PVR. Den var helt håpløs på å ta i mot. Tror det var feil på den. Har også sett at andre på forumet opplever lignende, dårlig signal på nye bokser.
    Jada, det jeg mente var egentlig at før og etter justering av antenna var det faktisk ikke noe vesentlig forskjell i signalstyrken Måten jeg gjorde dette på var at jeg endte med å sette tuneren på en av de problematiske kanalene og hadde noen innendørs som fortalte meg om det var bilde/delvis bilde/ikke bilde mens jeg sto ute med telefon og herja Satellittsøker er oppskrytt

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker THX og har kontrasten på 36 (tror det er default). Gir veldig godt bilde og er bra for innkjøring av skjermen. Tror det er mange her i tråden som gjør det samme.

Jeg og bruker THX både på DVB-S og Blu Ray,men på DVB-S så har jeg skrudd ned farge fra 30 til 26.Synes det ble altfor mye fargemetning med 30 og mennesker så ekstremt solbrent ut i huden.Fortsatt synes jeg Rød er for sterkt fremtredende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det jeg mente var egentlig at før og etter justering av antenna var det faktisk ikke noe vesentlig forskjell i signalstyrken Måten jeg gjorde dette på var at jeg endte med å sette tuneren på en av de problematiske kanalene og hadde noen innendørs som fortalte meg om det var bilde/delvis bilde/ikke bilde mens jeg sto ute med telefon og herja Satellittsøker er oppskrytt
    Helt enig! Kjøpte et Biltema-instrument med viser. Det er fryktlig vanskelig å stille inn følsomheten på den. Bruker heller tonen som den ene boksen sender ut på audiokanalen. Sender den gjennom stereoanlegget, til det begynner å klø på ryggen av naboenes sinte blikk Fungerer helt topp på vridning av hodet. Satellittsøkeren slår ikke ut i det hele tatt på vridning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig! Kjøpte et Biltema-instrument med viser. Det er fryktlig vanskelig å stille inn følsomheten på den. Bruker heller tonen som den ene boksen sender ut på audiokanalen. Sender den gjennom stereoanlegget, til det begynner å klø på ryggen av naboenes sinte blikk Fungerer helt topp på vridning av hodet. Satellittsøkeren slår ikke ut i det hele tatt på vridning.
    Jo takk, jeg merka det Min metode var nok litt mer skånsom for naboene, da...

Side 23 av 50 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •