Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 50 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Jeg synes bransjen tar seg for mye til rette. De bruker krypteringsteknologien til å ta kontroll over markedet. Det er ikke tilbud og etterspørsel som gjelder, men monopolet. På tide at EU og andre politiske organer får ryddet opp. Problemet er at politikerne faller av lasset, når bransjen overkjører dem med fine fagutrykk.

Kortet er ment å være billetten som skal gi tilgang til betalte tjenester. Helt greit. CAM'en trodde jeg skulle ta seg av den krypteringensalgoritmen leverandøren velger. Hvem som helst av CAM-produsentene burde kunne konkurere i dette markedet. Algoritmene regner jeg med er offentliggjort som ellers i sikkerhetsverdenen.

Er noen grunnleggende prinsipper som ikke fungerer i denne bransjen. Eller så er det jeg som ikke kan nok om disse tingene ;-)
    Ugunstig som det er kan jeg til en viss grad forstå hvorfor det er sånn. Produsentene setter stadig større krav til sikring av innhold og slike restriksjoner hjelper til med det. At Viasat valgte et system der det ikke tillates CAM er selvsagt tragisk, men jeg tror det til syvende og sist vil gå ut over Viasat så lenge Canal Digital er relativt fleksible.

Nå var det en over her som nevnte at Viasat ville tilby CAM i løpet av året, så da kan det jo hende de har fått en avtale med NDS på dette, men jeg gjorde noen søk i går og kunne ikke finne noe info om det. Men det er ikke noen tvil om at mange vil ønske å benytte seg av satellitt-tunere i TV fremover, så her bør de jo helst ta grep om de vil holde på kundene.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Ugunstig som det er kan jeg til en viss grad forstå hvorfor det er sånn. Produsentene setter stadig større krav til sikring av innhold og slike restriksjoner hjelper til med det. At Viasat valgte et system der det ikke tillates CAM er selvsagt tragisk, men jeg tror det til syvende og sist vil gå ut over Viasat så lenge Canal Digital er relativt fleksible.

Nå var det en over her som nevnte at Viasat ville tilby CAM i løpet av året, så da kan det jo hende de har fått en avtale med NDS på dette, men jeg gjorde noen søk i går og kunne ikke finne noe info om det. Men det er ikke noen tvil om at mange vil ønske å benytte seg av satellitt-tunere i TV fremover, så her bør de jo helst ta grep om de vil holde på kundene.
    Var ikke klar over at Viasat ikke supporterte CAM i det hele tatt Setter bare en strek under at markedet ikke fungerer. Kanskje litt utenom tema, men er det så at NDS ikke finnes på noen CAM'er?

Googlet litt om dette. Ser ut som NDS støttes av noen CAM'er, men Viasat kjører pairing mellom kortet og boksene sine. CAM'en må m.a.o. parres med kortet, noe som ikke fungerer med en ordinær CAM. Ser noen sier at Dragon/T-rex er i stand til dette, men det gjelder kanskje bare MPEG-2 og ikke MPEG-4 (HD)? Hvis TV'en selv tolker MPEG-signalene, burde det vel ikke være noe problem? Ser bare at det er en del som snakker om at de ikke får HD-signaler med div. CAM'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke klar over at Viasat ikke supporterte CAM i det hele tatt Setter bare en strek under at markedet ikke fungerer. Kanskje litt utenom tema, men er det så at NDS ikke finnes på noen CAM'er?

Googlet litt om dette. Ser ut som NDS støttes av noen CAM'er, men Viasat kjører pairing mellom kortet og boksene sine. CAM'en må m.a.o. parres med kortet, noe som ikke fungerer med en ordinær CAM. Ser noen sier at Dragon/T-rex er i stand til dette, men det gjelder kanskje bare MPEG-2 og ikke MPEG-4 (HD)? Hvis TV'en selv tolker MPEG-signalene, burde det vel ikke være noe problem? Ser bare at det er en del som snakker om at de ikke får HD-signaler med div. CAM'er.
    Det finnes ikke noe offisielt det jeg vet. Det er MULIG det finnes NDS CAM-er beregnet på kabeltv-operatører siden de ofte stiller høyere krav til utstyr men du ville aldri som privatkunde fått godkjent å bruke denne.

Utover det så er alle NDS-kompatible CAM-er som har vært der ute ikke vært offisielle. De har med andre ord vært et resultat av at folk har hacket systemet og utviklet 3. parts software for f.eks. DragonCAM eller T-Rex CAM.

CAM-en inneholder for øvrig krypteringsmodulen for et spesifikt system (igjen, 3. partsmoduler kan inneholde støtte for flere systemer, men du vil neppe få dette godkjent av verken Canal Digital eller Viasat). Dette med at noen får HD og ikke har ikke noe med mpeg2 vs. mpeg4 å gjøre. Det er avhengig av kort og evt. pairing.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har 1 stk Panasonic TX-P50VT30Y ankommet stua .
    Står nå på gulvet på medfølgende stand og det snurres Gudfaren fra min gamle kilde Denon DVD3910 på repeat med kontrast på 23 i Normal-bildemodus for innkjøring.

Mye å sette seg inn i når det gjelder mulighetene med denne TV'n i bruksanvisningen.
    Vurderer å kjøpe en harddisk på 514GB for PVR som får strøm gjennom kabelen og sette den fast med dobbeltsidig tape bak før den monteres opp på veggen.
    USB inngang 1 og 2 sitter veldig kjært til bak der og man må vel ned med TV'n fra veggen igjen hvis dette gjøres i etterkant.
    Tullete at alle 4 HDMI-inngangene er på siden slik at man må trikse med strips på kabelen for at den ikke skal stikke stygt ut på siden!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Da har 1 stk Panasonic TX-P50VT30Y ankommet stua .
    Står nå på gulvet på medfølgende stand og det snurres Gudfaren fra min gamle kilde Denon DVD3910 på repeat med kontrast på 23 i Normal-bildemodus for innkjøring.

Mye å sette seg inn i når det gjelder mulighetene med denne TV'n i bruksanvisningen.
    Vurderer å kjøpe en harddisk på 514GB for PVR som får strøm gjennom kabelen og sette den fast med dobbeltsidig tape bak før den monteres opp på veggen.
    USB inngang 1 og 2 sitter veldig kjært til bak der og man må vel ned med TV'n fra veggen igjen hvis dette gjøres i etterkant.
    Tullete at alle 4 HDMI-inngangene er på siden slik at man må trikse med strips på kabelen for at den ikke skal stikke stygt ut på siden!
    Tør du ta utfordringen ved å oppgi de tre første sifferne i serienummeret ditt og sjekke med slides etter defekter i skjermen?

Edit: Tilleggsinfo.. når jeg sjekket rundt etter dette med harddisk til PVR så sto det ganske klart på Panasonic sine egne websider at harddiskene skulle ha ekstern strømforsyning. Om det er noen spesiell grunn til dette vet jeg ikke, men jeg valgte nå å adlyde sånn just in case.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes ikke noe offisielt det jeg vet. Det er MULIG det finnes NDS CAM-er beregnet på kabeltv-operatører siden de ofte stiller høyere krav til utstyr men du ville aldri som privatkunde fått godkjent å bruke denne.

Utover det så er alle NDS-kompatible CAM-er som har vært der ute ikke vært offisielle. De har med andre ord vært et resultat av at folk har hacket systemet og utviklet 3. parts software for f.eks. DragonCAM eller T-Rex CAM.

CAM-en inneholder for øvrig krypteringsmodulen for et spesifikt system (igjen, 3. partsmoduler kan inneholde støtte for flere systemer, men du vil neppe få dette godkjent av verken Canal Digital eller Viasat). Dette med at noen får HD og ikke har ikke noe med mpeg2 vs. mpeg4 å gjøre. Det er avhengig av kort og evt. pairing.
    Takk for godt svar :-)

Skjønner at leverandørene vil godkjenne brukern av CAM'er. De kan jo ikke gjøre seg avhengig av bugs i CAM'en, innført fra 3. part. Ellers betyr ikke denne godkjenningen noe for meg.

Mitt Viasat-kort virker på HD, så hvis f.eks. et Dragon/T-rex kort kan parres med dette kortet, så burde m.a.o. dette funger på VT30.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serienr FB-146.

Bildet ser fullstendig problemfritt og nydelig ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serienr FB-146.

Bildet ser fullstendig problemfritt og nydelig ut.
    Har du forsøkt med ensfargede slides på den enda? Jeg og en annen har tv som også begynner på FB-146 levert fra komplett, og den er alt annet enn jevn samt at det er litt grønne flekker på den. Dersom du hadde giddet å kjøre slides på din for å sjekke litt nøyere etter hadde det vært knall, for om din da virkelig viser seg å være feilfri så er det kanskje håp om jeg sender inn min til omlevering et par ganger :P

Kan grave opp link.. skjønner veldig godt om du ikke ønsker å lete etter problemer, dog.. så skal ikke forsøke å overtale deg om du ikke er interessert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for godt svar :-)

Skjønner at leverandørene vil godkjenne brukern av CAM'er. De kan jo ikke gjøre seg avhengig av bugs i CAM'en, innført fra 3. part. Ellers betyr ikke denne godkjenningen noe for meg.
    Manglende godkjenning vil jo føre til at de nekter å paire kortet ditt til CAM-en. Så sånn sett betyr det jo en hel del...

Mitt Viasat-kort virker på HD, så hvis f.eks. et Dragon/T-rex kort kan parres med dette kortet, så burde m.a.o. dette funger på VT30.
    I teorien, men jeg tror Dragon/T-rex-implementasjonene mangler støtte for en spesiell ID som Viasat benytter for å godkjenne dekoding av HD-kanalene. Denne ID-en er også unik for boksen kortet ditt er pairet mot så du hadde måttet finne en måte å dra den ut av boksen på, hvilket vel krever en del herjing.

En annen ting er at oppdateringer aldri fungerte via dette såvidt meg bekjent, så du måtte uansett ha kortet i Viasat-boksen av og til for å oppdatere det hver gang bildet forsvant. Jeg tror egentlig dette er et ganske håpløst prosjekt og om du virkelig ønsker IDTV burde du høre med Viasat om de har noen snarlige planer om å tilby dette, eller vurdere Canal Digital. Etter min mening har de et bedre tilbud enn Viasat med bl.a. 20 HD-kanaler om man tar med Canal+.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke pugget gjennom bruksanvisningen ennå,men hvordan kjører man ensfargede slides?
    Min er kjøpt på Hifi-Klubben.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke pugget gjennom bruksanvisningen ennå,men hvordan kjører man ensfargede slides?
    Min er kjøpt på Hifi-Klubben.
    Man må laste dem ned og enten kjøre dem fra minnekort, usb eller nettverket. Dersom det viser seg at din virkelig er helt fri for synlige defekter så er det jo bare en enda større grunn for meg (og andre med problemer) å pese komplett på dette

Link til slides her: http://www.eaprogramming.com/downloa...kIn_Images.zip

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lite lystbetont for meg.
    Nå har jeg fått ny Hi-End TV i stua og da synes jeg det blir litt små-paranoid og laste ned dilldall for å lete etter problemer.
    Sålenge bildet serut til å være uten problemer på Blu Ray,parabol, og SD-matreale så holder det for meg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lite lystbetont for meg.
    Nå har jeg fått ny Hi-End TV i stua og da synes jeg det blir litt små-paranoid og laste ned dilldall for å lete etter problemer.
    Sålenge bildet serut til å være uten problemer på Blu Ray,parabol, og SD-matreale så holder det for meg.
    Skal som sagt ikke forsøke å overtale deg men du har muligheten om du vil Om du ikke ser noe er det jo greit. På en del andre skjermer er det dessverre så synlig at det misfarger bildet i områdene det gjelder. Var veldig synlig på vintersport og sort/hvitt-filmer her men kunne også se det i panoreringer med mye ensfargede områder. Kan nok være at jeg også fikk en som var spesielt dårlig, for servicefolkene som henta tv-en min så problemet med en gang de kom inn her. Venter fremdeles i spenning på hva som skjer når jeg får igjen VT30-en derfra...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manglende godkjenning vil jo føre til at de nekter å paire kortet ditt til CAM-en. Så sånn sett betyr det jo en hel del...
    Takk for veldig bra svar igjen :-) Ok, trodde Dragon hadde et spesielt kort du puttet inn i orginal-CAM'en, programerte kortet, som du så puttet inn i Dragon-CAM'en, programerte denne, for så å få den til å framstå som orginal-CAM'en (jeg har nok ikke kikket så mye på det).

I teorien, men jeg tror Dragon/T-rex-implementasjonene mangler støtte for en spesiell ID som Viasat benytter for å godkjenne dekoding av HD-kanalene. Denne ID-en er også unik for boksen kortet ditt er pairet mot så du hadde måttet finne en måte å dra den ut av boksen på, hvilket vel krever en del herjing.
    ... Om ikke da dette er noe av programmeringen jeg nevnte ovenfor?

En annen ting er at oppdateringer aldri fungerte via dette såvidt meg bekjent, så du måtte uansett ha kortet i Viasat-boksen av og til for å oppdatere det hver gang bildet forsvant. Jeg tror egentlig dette er et ganske håpløst prosjekt og om du virkelig ønsker IDTV burde du høre med Viasat om de har noen snarlige planer om å tilby dette, eller vurdere Canal Digital. Etter min mening har de et bedre tilbud enn Viasat med bl.a. 20 HD-kanaler om man tar med Canal+.
    Ja, det om oppdateringer har jeg hørt ja. Jeg måtte jo hatt bosken stående da. Går forsåvidt greit for meg. Har liggende tre coax'er i stua.

Å ja, tenker litt på bytte til Canal Digital ja!

Her er hva http://www.mamut.net/controls/shop/s...id=7&subgid=33 sier:

Cam Modul T-Rex (Dragon)
    Kan benyttes på de fleste mottakere med Cam plass. Kan programmeres vha. loader kort, man kan putte inn et orginalt NDS viasat programkort, taste inn serienr til mottaker som hører til kortet vha fjernkontroll, og du kan bruke mottakeren feks. TF 5510 PVR.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cam Modul T-Rex (Dragon)
    Kan benyttes på de fleste mottakere med Cam plass. Kan programmeres vha. loader kort, man kan putte inn et orginalt NDS viasat programkort, taste inn serienr til mottaker som hører til kortet vha fjernkontroll, og du kan bruke mottakeren feks. TF 5510 PVR.
    Litt googling tilsier fremdeles at du trenger å dra ut en nøkkel fra firmwaren på Viasat-boksen din, og det virker også som om det kun er en spesiell programvare for Dreambox dette fungerer med. Det er mange som selger CAM-er som ikke fungerer lenger. Jeg har til og med sett butikker som selger Viaccess-CAM for Viasat og det er ganske mange år siden Viasat sluttet å bruke Viaccess, så vær litt kritisk til det du finner av sånt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått opp skjermen og nesten alt virker.Alle Canal Digital-kanalene i DVB-S tuneren kom opp-MEN,jeg får ikke digital 5.1 lyd ut ned til Pioneer-forsterkeren.NRK1 sender vel i 5.1? MTVHD fikk bare stereo også.

Går det virkelig digital 5.1 lyd ut gjennom den tynne adapteren til optisk lyd ut fra TV'en? Den ser jo ut som en analog tråd fra Clas Olsson.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt googling tilsier fremdeles at du trenger å dra ut en nøkkel fra firmwaren på Viasat-boksen din, og det virker også som om det kun er en spesiell programvare for Dreambox dette fungerer med. Det er mange som selger CAM-er som ikke fungerer lenger. Jeg har til og med sett butikker som selger Viaccess-CAM for Viasat og det er ganske mange år siden Viasat sluttet å bruke Viaccess, så vær litt kritisk til det du finner av sånt.
    Hmmm ..., interessant :-P

Leste litt på Conditional-access module - Wikipedia, the free encyclopedia og Conditional access - Wikipedia, the free encyclopedia.

En 48 bits nøkkel scrambler bildet. Denne nøkkelen blir sendt flere ganger i minuttet i bitstrømmen, men den er kryptert. Bare CA-moduler med gyldig kort i, skal kunne dekryptere nøkkelen, og således dekryptere nøkkelen, som igjen kan descramble bildet. Med jevne mellomrom blir det sendt et unikt budskap til hver abbonent. Dette budskapet leses bare om et gyldig smartkort er satt inn, og muliggjør dekryptering av nevnte nøkkel. Budskapet sendes kanskje 1 gang i måneden eller hvert 12 minutt. Det bestemmer tilbyderen. Det er dette som gjør at vi kan se descramblet bilde etter abbonementet har gått ut, helt fram til dette budskapet blir mottatt av CAM'en.

Detter rimer jo. CAM'en står for dekrypteringen, men ikke for selve tilgangen. Det er kortet. Det ligger ingen nøkler i hardware på CAM'en. Det er algoritmen som ligger der. Den kan være kjent og offentliggjort for den slags skyld. Egentlig en fordel sier mange sikkerhetseksperter.

Så kommer det med pairing. Da kommer CAM'en inn igjen. Men det er ikke nøklene som brukes her, men serienummeret til tuneren. Det er jo lett tilgjengelig.

Mener derfor fortsatt at Dragon- eller Matrix-CAM'er må være kurrante på VT30. Det er heller ikke umoralsk å bruke dem til multi-CAM-formål. Idéen var jo nettopp det, at man skulle kunne ta imot flere satelitt-tilbydere på samme tuner.

Kom gjerne med motinnlegg. Er ikke noe ekspert på dette her :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått opp skjermen og nesten alt virker.Alle Canal Digital-kanalene i DVB-S tuneren kom opp-MEN,jeg får ikke digital 5.1 lyd ut ned til Pioneer-forsterkeren.NRK1 sender vel i 5.1? MTVHD fikk bare stereo også.

Går det virkelig digital 5.1 lyd ut gjennom den tynne adapteren til optisk lyd ut fra TV'en? Den ser jo ut som en analog tråd fra Clas Olsson.....
    NRK sender 2.0, så det du observerer stemmer. Det er vel ikke så mange kanaler som sender 5.1 overhodet. Canal+ gjør, men er jaggu ikke sikker på om det er så mange andre. Vær også obs på at lyd du kjører inn i tv-en via HDMI alltid kommer ut som 2.0 via optisk igjen...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm ..., interessant :-P

Leste litt på Conditional-access module - Wikipedia, the free encyclopedia og Conditional access - Wikipedia, the free encyclopedia.

En 48 bits nøkkel scrambler bildet. Denne nøkkelen blir sendt flere ganger i minuttet i bitstrømmen, men den er kryptert. Bare CA-moduler med gyldig kort i, skal kunne dekryptere nøkkelen, og således dekryptere nøkkelen, som igjen kan descramble bildet. Med jevne mellomrom blir det sendt et unikt budskap til hver abbonent. Dette budskapet leses bare om et gyldig smartkort er satt inn, og muliggjør dekryptering av nevnte nøkkel. Budskapet sendes kanskje 1 gang i måneden eller hvert 12 minutt. Det bestemmer tilbyderen. Det er dette som gjør at vi kan se descramblet bilde etter abbonementet har gått ut, helt fram til dette budskapet blir mottatt av CAM'en.

Detter rimer jo. CAM'en står for dekrypteringen, men ikke for selve tilgangen. Det er kortet. Det ligger ingen nøkler i hardware på CAM'en. Det er algoritmen som ligger der. Den kan være kjent og offentliggjort for den slags skyld. Egentlig en fordel sier mange sikkerhetseksperter.

Så kommer det med pairing. Da kommer CAM'en inn igjen. Men det er ikke nøklene som brukes her, men serienummeret til tuneren. Det er jo lett tilgjengelig.

Mener derfor fortsatt at Dragon- eller Matrix-CAM'er må være kurrante på VT30. Det er heller ikke umoralsk å bruke dem til multi-CAM-formål. Idéen var jo nettopp det, at man skulle kunne ta imot flere satelitt-tilbydere på samme tuner.

Kom gjerne med motinnlegg. Er ikke noe ekspert på dette her :-)
    Tro meg på dette. NDS bruker en RSA-nøkkel som finnes i firmwaren på dekoderen din, og den får du ikke ut uten litt seriøs hacking. Det er ikke noe fast standard på hvordan en CAM opererer. Jeg kan garantere deg at det ikke er noen 48 bits nøkkel for krypteringen i NDS.. 48 bits ville jo kunne brute forces. Til og med Viaccess brukte 64 bits nøkler. Gode gamle Eurocrypt brukte 56 bits. Conax mener jeg å huske bruker 256 bits nøkler, om det ikke var 512 bits. Du må gjerne kjøpe deg en Dragon-CAM eller tilsvarende, men jeg tviler på at du får noe særlig utbytte av den.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp-Discovery HD kom ut som THX Ultra2 her nå,så da er jeg fornøyd.

Kjører coax-digital fra Denon DBP-2012UD og ned i Pioneern,så det er bare bildet jeg trenger gjennom HDMI og ikke ut igjen.

Side 22 av 50 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •