Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 50 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 981
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Trodde man hadde ARC på VT30. Men er ikke sikker. Bruker ikke den innebygde dekoderen, så har ikke testet.

Geir Arne
    Det har den og jeg har en surround prosessor som skal takle dette, men jeg har ikke fått lyd. Jeg har koblet riktig, men jeg aner ikke hvilke inngang/utgang jeg skal velge i surround prosessoren min (Marantz AV7005). Står nesten ingenting i bruksanvisningen til Marantzen.
    Hvis noen vet, så rop ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan gi meg utvendig mål på eska tilVT30 50"?
    Jeg har fått lagt av en de har på hifiklubben i Trheim,men usikker på hvordan jeg skal få den hjem-om jeg får plass til den i en nogenlunde vanlig bil.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Noen som kan gi meg utvendig mål på eska tilVT30 50"?
    Jeg har fått lagt av en de har på hifiklubben i Trheim,men usikker på hvordan jeg skal få den hjem-om jeg får plass til den i en nogenlunde vanlig bil.
    Ca. 84 i høyden og ca 132 i lendgen. Den gikk akkurat inn på lengden i en Berlingo

edit: lengden på 132, ja :P ikke helt våken enda.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    slc:
    Litt flere screenshots. Photoshop har jeg ikke. Bildemodus er satt til dynnamisk og fargetemperatur til normal. Alt ser ser bra ut her. 146 er de tre første i serienumrene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    slc:
    Litt flere screenshots. Photoshop har jeg ikke. Bildemodus er satt til dynnamisk og fargetemperatur til normal. Alt ser ser bra ut her. 146 er de tre første i serienumrene.
    Jeg må bare dobbeltsjekke, for dette så bare så totalt annerledes ut enn hos meg Dette er altså fotografiene av tv-en og ikke en screencapture fra Windows?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har en GT/VT30 som bruker den interne DVB-S tuneren for parabol?
    Virker dette godt og er pålitelig og driftsikkert?

Jeg må ha ett nytt kort fra Canal Digital når jeg skal kjøpe min avlagte VT30 50" på Hifiklubben imorgen-CAM også selfølgelig.

Dette nye kortet må vel aktiveres og stå i tuneren en stund før det er operativt? Slik var det hvertfall før.
    Skal må da sette i CAM og kort og velge DVB-S og vente en god stund før man kjører auto-søk på kanaler,eller virker dette med en gang?

Erfaringer med dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som har en GT/VT30 som bruker den interne DVB-S tuneren for parabol?
    Virker dette godt og er pålitelig og driftsikkert?

Jeg må ha ett nytt kort fra Canal Digital når jeg skal kjøpe min avlagte VT30 50" på Hifiklubben imorgen-CAM også selfølgelig.

Dette nye kortet må vel aktiveres og stå i tuneren en stund før det er operativt? Slik var det hvertfall før.
    Skal må da sette i CAM og kort og velge DVB-S og vente en god stund før man kjører auto-søk på kanaler,eller virker dette med en gang?

Erfaringer med dette?
    Dette her er det mye feilinformasjon ute og går om. Etter mye om og men fikk jeg endelig stadfestet at praksis er som følger: (Uansett hva selgere måtte si)

Du kjøper CAM hos autorisert forhandler, og setter samtidig opp en kontrakt. I kontrakten står det riktignok at du vil få tilsendt nytt kort, men de sender kun ut nye kort for et abonnement med mindre kortet du allerede har fra før er av den gamle serien. Det vil så gå noen dager før CAM er registrert, og fra det har skjedd så setter du bare kortet i CAM-en og smeller i tv-en. Dersom selger sier at du får nytt kort, bare si "ok" og la saken gå sin gang i stedet for å si at du skal bruke det gamle kortet :P

Utover det synes jeg DVB-S-tuneren i VT30 fungerer mange mange ganger bedre enn Sagem-rælet til Canal Digital så det er ingen grunn til å la være med mindre du føler du trenger en PVR-boks som kan ta opp fra to kanaler samtidig, se på en kanal og ta opp fra en annen etc.

Edit: Glemte å nevne at du selvsagt fremdeles kan bruke kortet i din gamle boks. Opplegget er faktisk såpass greit at du kan bruke alle kort registrert på et abonnement på alle dekodere og CAM-er som er registrert på det samme abonnementet.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg må bare dobbeltsjekke, for dette så bare så totalt annerledes ut enn hos meg Dette er altså fotografiene av tv-en og ikke en screencapture fra Windows?
    Usikker på hva du mener. Har en HTPC koblet til VT30. Fant et nettsted med slik farger (dekker hele skjermen) og har tatt screenshots med et program.

Jeg fikk tilsendt et nytt kort fra Canal Digital, men det gamle virker også. Og nå er er alle kanalene åpne av en eller annen grunn.
    Har mulighet til å sammenligne Sagem HD boksen med den interne tuneren ved å ha begge koblet til samtidig. Kommer med tilbakemelding når jeg har gjort dette.

Fortsatt har jeg ikke fått lyd utifra HDMI til AV prosessoren. Marantz har en elendig bruksanvisning!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Usikker på hva du mener. Har en HTPC koblet til VT30. Fant et nettsted med slik farger (dekker hele skjermen) og har tatt screenshots med et program.
    Så dette er et screenshots tatt med HTPC-en? Det jeg er interessert i er et foto av tv-skjermen som viser disse bildene For det er skjermen som har evt. defekter, ikke signalkilden.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så dette er et screenshots tatt med HTPC-en? Det jeg er interessert i er et foto av tv-skjermen som viser disse bildene For det er skjermen som har evt. defekter, ikke signalkilden.
    Hæ? Hvorfor skulle et bilde tatt med et fotoapparat være mer nøyaktig enn screenshot tatt direkte fra skjermen? Da vil jo kvaliteten på fotoappatet og dens instillinger også ha innvirkning. Et screenshot viser slik bilde er på skjermen og skal da være helt korrekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette her er det mye feilinformasjon ute og går om. Etter mye om og men fikk jeg endelig stadfestet at praksis er som følger: (Uansett hva selgere måtte si)

Du kjøper CAM hos autorisert forhandler, og setter samtidig opp en kontrakt. I kontrakten står det riktignok at du vil få tilsendt nytt kort, men de sender kun ut nye kort for et abonnement med mindre kortet du allerede har fra før er av den gamle serien. Det vil så gå noen dager før CAM er registrert, og fra det har skjedd så setter du bare kortet i CAM-en og smeller i tv-en. Dersom selger sier at du får nytt kort, bare si "ok" og la saken gå sin gang i stedet for å si at du skal bruke det gamle kortet :P

Utover det synes jeg DVB-S-tuneren i VT30 fungerer mange mange ganger bedre enn Sagem-rælet til Canal Digital så det er ingen grunn til å la være med mindre du føler du trenger en PVR-boks som kan ta opp fra to kanaler samtidig, se på en kanal og ta opp fra en annen etc.

Edit: Glemte å nevne at du selvsagt fremdeles kan bruke kortet i din gamle boks. Opplegget er faktisk såpass greit at du kan bruke alle kort registrert på et abonnement på alle dekodere og CAM-er som er registrert på det samme abonnementet.

Ok-takk.

Jeg ringte Canal Digital igår og han i andre enden sa at jeg MÅTTE ha ett nytt programkort eetersom det kortet jeg har nå er fra en eldre tuner.Han sa også at kjøp at CAM og kontrakt måtte jeg ta med forhandler og at de ikke kunne sende nytt kort før de hadde avtalen i hånd fra forhandler der jeg hadde kjøpt CAM.
    Så CAM'en må aktiveres også?-så da vil det ta noen dager etter TV'en og CAM er ihus før jeg kan sette igang søk og få kanalene og bilder?
    Skal man bare kjøre autosøk i DVB-S etter en stund for å se om TV'en finner kanalene og dermed er aktivert?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok-takk.

Jeg ringte Canal Digital igår og han i andre enden sa at jeg MÅTTE ha ett nytt programkort eetersom det kortet jeg har nå er fra en eldre tuner.Han sa også at kjøp at CAM og kontrakt måtte jeg ta med forhandler og at de ikke kunne sende nytt kort før de hadde avtalen i hånd fra forhandler der jeg hadde kjøpt CAM.
    Så CAM'en må aktiveres også?-så da vil det ta noen dager etter TV'en og CAM er ihus før jeg kan sette igang søk og få kanalene og bilder?
    Skal man bare kjøre autosøk i DVB-S etter en stund for å se om TV'en finner kanalene og dermed er aktivert?
    Alt dette rundt nytt kort og CAM stemmer, ja.

Kanalsøket fungerer uavhengig av kortet ditt. Du vil bare ikke få sett dem før du har både CAM og aktivt kort. Men, jeg tror faktisk du kan bruke det gamle kortet ditt i CAM uten aktivering/pairing. Du får bare ikke HD-kanalene (Jeg tror nemlig ikke de gamle kortene kan paires overhodet, hvilket jeg spekulerer i er grunnen til at de pusher nye kort). Dette kan du jo bare prøve.

Et tips er også å velge "CanalDigital" på autosøk på DVB-S, for du vil da få kanalene i den opprinnelige lista i samme rekkefølge som på dekoderen. I motsatt fall vil kanalene dine bli spredt over hele lista og det er litt styr å lete dem opp

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hæ? Hvorfor skulle et bilde tatt med et fotoapparat være mer nøyaktig enn screenshot tatt direkte fra skjermen? Da vil jo kvaliteten på fotoappatet og dens instillinger også ha innvirkning. Et screenshot viser slik bilde er på skjermen og skal da være helt korrekt.
    Fordi et screenshot viser det signalet inneholder fremfor å faktisk vise hva skjermen din viser. Dersom skjermen din har defekter så vil man ikke kunne se det på et screenshot lagret fra en PC. Hele poenget med bildene var at jeg ønsket å se hvordan tv-en din viser dem

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er litt grønn på dette her. Må man kjøpe CAM fra autorisert forhandler? Kan man ikke kjøpe hvilken CAM man vil fra hvem man vil? Skjønner heller ikke hva jeg skal med en kontrakt, når jeg allerede har en kontrakt med Viasat?

Hvis man har (som meg) et Viasat-kort man kan parre med de to Viasat-tunerne jeg har (en av gangen bare), er det ikke bare å parre den med VT30 på hvilken som helst CAM? Selgeren sa VT30 er godkjent av Viasat.

Gjentar også denne fra tidligere i tråden:

Hva med Dragon/t-rex- eller matix-CAM? Vil det gjøre det noe enklere? Kan ikke en slik modul settes opp mot både NDS og Conax? Vil HD virke på Viasat? Kunne tenke meg en Dragon-modul til min VT30, for den kan jeg også brukes på en CDC 7000ST jeg fikk. Mange spørsmål. Jeg er litt forvirret når det gjelder CAM-virvaret :-P

Er det forresten noen CAM-moduler/produsenter som er bedre enn andre for VT30?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Er litt grønn på dette her. Må man kjøpe CAM fra autorisert forhandler? Kan man ikke kjøpe hvilken CAM man vil fra hvem man vil? Skjønner heller ikke hva jeg skal med en kontrakt, når jeg allerede har en kontrakt med Viasat?

Hvis man har (som meg) et Viasat-kort man kan parre med de to Viasat-tunerne jeg har (en av gangen bare), er det ikke bare å parre den med VT30 på hvilken som helst CAM? Selgeren sa VT30 er godkjent av Viasat.

Gjentar også denne fra tidligere i tråden:

Hva med Dragon/t-rex- eller matix-CAM? Vil det gjøre det noe enklere? Kan ikke en slik modul settes opp mot både NDS og Conax? Vil HD virke på Viasat? Kunne tenke meg en Dragon-modul til min VT30, for den kan jeg også brukes på en CDC 7000ST jeg fikk. Mange spørsmål. Jeg er litt forvirret når det gjelder CAM-virvaret :-P

Er det forresten noen CAM-moduler/produsenter som er bedre enn andre for VT30?
    Da tror jeg nok selgeren bløffet deg. Viasat tilbyr ikke dette overhodet. Det kan hende du kan hacke til noe uoffisielt, men det vet jeg ikke.

Når det gjelder kontrakt og CAM med Canal Digital er det fordi Canal Digital kun ønsker å la deg benytte kortet i utstyr de har godkjent. De benytter såkalte pairing CAM-er, noe som betyr at de legger til serienummeret på CAM-en din i kundeprofilen din. Dette gjør de ikke uten at du tegner en kontrakt på det fra forhandler. De nekter også å registrere andre CAM-er enn de som de har godkjent selv.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må gjerne pm-e meg hele. Jeg lover å ikke misbruke det Hvis mulig så er det finfint om du klarer å få tatt bilder også. Hvis jeg får bygget opp en stor nok database her må det kunne fungere som en dokumentasjon på at noe er fryktelig galt. Men inntil videre er det kanskje ikke så mye å gjøre inntil jeg ser hvordan det ender med panelbytte på min egen. Dersom det + softwareoppdatering hjelper så har man jo en kur og da må man jo sørge for at alle som sliter med dette får det samme tilbudet.

Vi får i hvert fall se. Jeg har i hvert fall både verkstedet mitt samt Gorm Sørensen til å backe meg i denne saken, og det hjelper. Jeg akter ikke å gi meg så lett... hvis noen av dere bor i nærheten av han (Gardermoen) så var han interessert i å kunne få tatt målinger av tv-er som har dette problemet.
    Tok et bilde med mobilkamera, så det er ikke så god kvalitet. Det er en del grått i det, men ikke cyan som får fram grønnflekken bedre. Men dette bildet kan i alle fall alle VT30-eiere sammenligne med.

Den nederste linje i tabellen viser antydning til grønn flekk over teksten "Informasjon". Et rosa skjær kan anes til høyre. Bare de to nederste linjene i tabellen gir riktig inntrykk. Resten av bildet over gir et galt inntrykk, antagelig p.g.a. vinkel og kunstige effekter fra kamera.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har sagt de skulle komme med CAM på slutten av dette året.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat har sagt de skulle komme med CAM på slutten av dette året.
    Dette tror jeg de har snakket om siden 2009... men det ville jo vært fint om det ble en realitet, ja. Tidligere var vel showstopperen at NDS ikke ønsket at VideoGuard skulle være tilgjengelig i CAM-er fordi de mente at det gikk på sikkerheten løs.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da tror jeg nok selgeren bløffet deg. Viasat tilbyr ikke dette overhodet. Det kan hende du kan hacke til noe uoffisielt, men det vet jeg ikke.

Når det gjelder kontrakt og CAM med Canal Digital er det fordi Canal Digital kun ønsker å la deg benytte kortet i utstyr de har godkjent. De benytter såkalte pairing CAM-er, noe som betyr at de legger til serienummeret på CAM-en din i kundeprofilen din. Dette gjør de ikke uten at du tegner en kontrakt på det fra forhandler. De nekter også å registrere andre CAM-er enn de som de har godkjent selv.
    Jeg synes bransjen tar seg for mye til rette. De bruker krypteringsteknologien til å ta kontroll over markedet. Det er ikke tilbud og etterspørsel som gjelder, men monopolet. På tide at EU og andre politiske organer får ryddet opp. Problemet er at politikerne faller av lasset, når bransjen overkjører dem med fine fagutrykk.

Kortet er ment å være billetten som skal gi tilgang til betalte tjenester. Helt greit. CAM'en trodde jeg skulle ta seg av den krypteringensalgoritmen leverandøren velger. Hvem som helst av CAM-produsentene burde kunne konkurere i dette markedet. Algoritmene regner jeg med er offentliggjort som ellers i sikkerhetsverdenen.

Er noen grunnleggende prinsipper som ikke fungerer i denne bransjen. Eller så er det jeg som ikke kan nok om disse tingene ;-)

Side 21 av 50 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •