Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 50 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 981
    Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da var 50VT30 på plass. Kan foreløpig ikke se noen grønne flekker.
    Rapporterte tidligere her at den første skjermen jeg fikk hadde panelfeil som kan sees på det ene bildet. Jeg fikk ny skjerm.

Har nå satt skjermen i THX og med zoom 1. Regner med jeg kommer til å sette på en DVD serie på dagtid med THX innstilling. Da skulle den bli mer resistant mot retention.

Jeg hadde en Panasonic 42PV600 fra før av. Det ble kjøpt i 2006 og har være en veldig god skjerm. Ankepunktene mine har vært at den har vært litt mye utsatt for retention (tekster på filmer laget midlertidig skygge), hatt litt mye refleksjoner på dagtid og sortnivået og evnen til å vise detaljer i mørke partier har vært litt dårlig. Men alikevel en skjerm som holder seg fremdeles veldig godt.
    På alle disse områdene kan jeg allerede se en klar forbedring med VT30. Ellers er nok ikke noe revolusjon, men snarere små forbedringer. Men litt vanskelig å si når man ikke har de plassert ved siden av hverandre med samme kilde. Det er vel f.eks ikke umulig at PV600 er noe bedre på SD på enkelte områder. VT30 er tross alt en full HD skjerm, prisene har falt mye, det er nå krav til at strømforbruket og skjermene har blitt tynnere. Men dette blir først og fremst spekulasjon da jeg ikke fått sammenlignet skikkelig.

Uansett veldig fint med større skjerm. Deilig å se fotball i går kveld med større bilde. Vurderte jo også 55", men droppet det p.g.a. pris, viftestøy og det uansett ikke hadde blitt så veldig mye større. Må liksom opp i 65" før det virkelig skal monne. Det får bli en gang i fremtiden hvis det ikke blir projektor.

Noen spørsmål:
    1. Har man ikke tilgang på Avatar i 3D når man kjøper et Panasonic 3D produkt? Hva gjør man i så fall for å få tak i den?

2. Kan man sende lyden fra TVen med HDMI til en 3D klar surround prosessor eller må man bruke optisk?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    1. Har man ikke tilgang på Avatar i 3D når man kjøper et Panasonic 3D produkt? Hva gjør man i så fall for å få tak i den?
    Dette fant jeg svaret på selv. Står her:
    Produkter - Viera TV - Oversikt - Avatar - Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 50VT30 på plass. Kan foreløpig ikke se noen grønne flekker.
    Rapporterte tidligere her at den første skjermen jeg fikk hadde panelfeil som kan sees på det ene bildet. Jeg fikk ny skjerm.
    Jeg er 99% sikker på at du har dette, men om du ikke ser det er det kanskje best å la være å fortelle deg hvordan du lettest kan fremprovosere det

2. Kan man sende lyden fra TVen med HDMI til en 3D klar surround prosessor eller må man bruke optisk?
    Dette her er litt hårete. Pr. bransjestandarder tillates ikke surround-spor fra blu-ray sendt ut fra tv-en overhodet så både om du bruker optisk ut og HDMI med ARC vil du kun få 2.0 ut fra tv-en (Dette er nevnt i manualen også). Så eneste muligheten for å få DTS MasterHD *og* 3D er faktisk en HDMI 1.4-kapabel receiver. Vanlig DTS eller Dolby Digital kan du plukke optisk eller koaksialt fra avspilleren din, men du kan altså ikke få det fra tv-en.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg er 99% sikker på at du har dette, men om du ikke ser det er det kanskje best å la være å fortelle deg hvordan du lettest kan fremprovosere det
    Du mener du ser det fra bildene?
    Jeg har faktisk syntes fargegjengivelsen var litt rar og at det muligens var et grønnskjær, men har tenkt at det kan være resultat av forutinntatte tanker (man ser etter feil) og at jeg ikke er vant med en THX innstilling.

Ja, hvordan ser jeg eventuelt dette tydeligst? Jeg skal ha en strøken skjerm.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at jeg har fått som svar her tidligere om detteog Hifi-klubben mener også at den optiske lydutgangen på Tv'en kan gi ut DD,DTS bitstream 5.1?

Altså,hvis du bruker DVB-S tuneren og har CD-parabol så vil sendinger fra satelitt som har 5.1 gi 5.1 fra optisk ut fra TV ned på reciver.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mener du ser det fra bildene?
    Jeg har faktisk syntes fargegjengivelsen var litt rar og at det muligens var et grønnskjær, men har tenkt at det kan være resultat av forutinntatte tanker (man ser etter feil) og at jeg ikke er vant med en THX innstilling.

Ja, hvordan ser jeg eventuelt dette tydeligst? Jeg skal ha en strøken skjerm.
    Jeg ser det ikke på akkurat de bildene, men jeg vet hvordan fremprovosere det. Den mest effektive måten for meg var å ta et cyan-farget bilde og kjøre opp på dynamisk bildemodus og kontrast på fullt. Du vil da, dersom du har denne feilen, se noen ganske merkelige flekker på midten av skjermen.

Ellers vil du se dette veldig godt på bilder som har mye grønt i seg, eller hvite tv-bilder som de i f.eks. ishockey. Et hvitt bilde vil trolig gi noe rosaskjær på kantene også.

Gi meg gjerne tilbakemelding om hva du finner

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Jeg mener at jeg har fått som svar her tidligere om detteog Hifi-klubben mener også at den optiske lydutgangen på Tv'en kan gi ut DD,DTS bitstream 5.1?

Altså,hvis du bruker DVB-S tuneren og har CD-parabol så vil sendinger fra satelitt som har 5.1 gi 5.1 fra optisk ut fra TV ned på reciver.
    Stemmer. Den interne tuneren vil gi deg 5.1 via den optiske utgangen. Men du vil ikke få dette om kilden er blu-ray, for bransjen har blitt enige om at surround-lyd ikke skal sendes videre.

Du vil også få 5.1 ut fra den interne mediaplayeren.

Edit: Jeg tror dette gjelder alle HDMI-kapable enheter med HDCP, men jeg skal ikke være for påståelig her. Jeg har dessverre ingen HDCP-frie HDMI-enheter så jeg får ikke testet om det er pga HDCP eller om de rett og slett har "cripplet" lyden i HDMI-delen.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er VT30 65" på timesalg hos Komplett for 24K 8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette fant jeg svaret på selv. Står her:
    Produkter - Viera TV - Oversikt - Avatar - Norge
    Oi, oi, det visste jeg ikke! Takk for den

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven. 24k for 65"eren, det er ikke verst.

Ser ikke noe gale med cyan slc. Dette ser da normalt ut? Fargegjengivelsen med THX er dog litt rar, men det er nok bare slik det er. Nomralt, eller hva jeg er vant til, når jeg bruker noe annet.
    Har nettopp sett en Blu-ray konsert med Kings of Leon. Fytti grisen for et sort nivå! Helt kanon.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser det ikke på akkurat de bildene, men jeg vet hvordan fremprovosere det. Den mest effektive måten for meg var å ta et cyan-farget bilde og kjøre opp på dynamisk bildemodus og kontrast på fullt. Du vil da, dersom du har denne feilen, se noen ganske merkelige flekker på midten av skjermen.

Ellers vil du se dette veldig godt på bilder som har mye grønt i seg, eller hvite tv-bilder som de i f.eks. ishockey. Et hvitt bilde vil trolig gi noe rosaskjær på kantene også.

Gi meg gjerne tilbakemelding om hva du finner
    Jeg har også lagt merke til det rosa skjæret ja. Virker som det henger sammen med det grønne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven. 24k for 65"eren, det er ikke verst.

Ser ikke noe gale med cyan slc. Dette ser da normalt ut? Fargegjengivelsen med THX er dog litt rar, men det er nok bare slik det er. Nomralt, eller hva jeg er vant til, når jeg bruker noe annet.
    Har nettopp sett en Blu-ray konsert med Kings of Leon. Fytti grisen for et sort nivå! Helt kanon.
    Dette ser ikke ut som noe galt nei. Du kan jo for ordens skyld teste med bilder av grått i forskjellige varianter også (Om du bruker Photoshop for paletten kan du prøve med 31,31,31 63,63,63, 95,95,95 etc. opp til 255,255,255) Ser du ikke noe da kan du nok anta at du har fått en tv som ikke er defekt. Jeg er veldig interessert i å vite serienummeret på tv-en din så om du kan pm-e meg det så hadde det vært knall. Det var en 50" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Jeg har også lagt merke til det rosa skjæret ja. Virker som det henger sammen med det grønne.
    Ja, jeg tror også det. Du har åpenbart fått samme defekte opplegget som meg. Kunne egentlig vært interessert i ditt serienummer også tror jeg må begynne å lage meg en liten oversikt over hvilke som har det problemet og ikke men grunnet garantisaker og ymse er det litt ugunstig å ha dette helt åpent også.

Jeg har også kontaktet CNETs David Katzmaier ang. dette, og han virket interessert i å studere saken nærmere, så da kan det jo faktisk hende at man kan få stilt Panasonic til veggs sånn at det er mulig å få et svar fra dem om hva som egentlig skjer med skjermene. Det er tydelig at dette er en svakhet siden det er rapportert fra over hele verden.

Ville i alle fall ikke godtatt tv-en med det grønnskjæret, det er den altfor dyr til. Så her kan det nok fort bli noen runder med retur for min del, og siden orso nå virker å ha en tv uten dette problemet finnes de jo tydeligvis. Man må bare bytte mange nok ganger :P

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde man hadde ARC på VT30. Men er ikke sikker. Bruker ikke den innebygde dekoderen, så har ikke testet.

Geir Arne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat kjøpt VT30.
    Men noen som har en god oversikt over hva man kan gjøre for å unngå innbrenning. Gjerne konkret hva man skal stille inn på. Er ikke så inne i menyer og slikt.

Snakkes om både snøbilde, slides og at det er innstillinger man kan gjøre for å flytte pixler.

Foreløpig har jeg ikke gjort noe bortsett fra at jeg ikke har sett TV med svarte striper, ikke spilt og ikke brukt pauseknappen på GET-boksen i lengre tid. Har også justert ned konstrast fra 30 til 20.

Er ihvertfall veldig godt fornøyd. På den gamle Samsungen som er flere år gammel er det jo fremdeles slik at når jeg skifter kanal og det blir svart i ett halv sekund ser man ganske tydelig logoer og slikt. De forsvinner nok etter ett par sekunder, men allikevel.

Her har jeg prøvd ihvertfall 10 ganger og se etter noe slikt, men har enda ikke klart å se antydning.

Foreløpig har det uansett bare vært vanlig tv-titting. Når de sender reklame så kutter de jo også ut logoer i hjørnet og regner med at det også er bra for å unngå innbrenning. Dvs. at logoen forsvinner 5 minutter pr. 30 minutter når det sendes reklame.

Det eneste jeg har lagt merke til, er at det er ett eller annet som skjer bak teksten engang iblandt (slags flimring). Det kan være en slags optisk illusjon, men kan vel forsåvidt også være TV. Nå har jeg uansett muligens ikke stilt den inn optimalt slik at mulig det forsvinner. Og det er uansett noe man kanskje ser ett par ganger hver dag og da må man praktisk talt lete etter det. Er ikke helt sikker på faguttrykkene her, så mulig det er omtalt tidligere på tråden.

Det var en annen ting jeg imidlertid la merke til som ikke nødvendigvis har noe direkte med TV å gjøre. Bildet på denne TVen er klart/noe bedre enn min gamle Samsung. På den gamle Samsungen var på en måte bildene mer jevnt klart på det meste jeg så.

Men nå synes jeg at det er større forskjeller i bildekvaliteten som gjør at det blir litt stusselig på en måte å se enkelte ting. Her om dagen så jeg Alle elsker Raymond og den synes jeg var synlig kornete. Ihvertfall relativt sett. Antar at det også kan ha noe med at det er 4:3 format som er strekt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vivavegas
    Akkurat kjøpt VT30.
    Men noen som har en god oversikt over hva man kan gjøre for å unngå innbrenning. Gjerne konkret hva man skal stille inn på. Er ikke så inne i menyer og slikt.
    Hold deg unna dynamisk bildemodus og hold kontrasten under 45, så har du nok et godt utgangspunkt.

Snakkes om både snøbilde, slides og at det er innstillinger man kan gjøre for å flytte pixler.
    Pixel-orbiteren på VT30 kan ikke skrus av. Den kan enten være "On" eller "Auto", så det trenger du ikke å tenke på. Valget er grået ut i THX-mode, jeg vet ikke om dette indikerer at den er avslått eller om det betyr at du rett og slett ikke får bestemme Manualen sier ikke noe om det.

Merk også at pixel-orbiteren ikke er ment å forhindre innbrenning, den bare "fordeler" skaden litt mer om den først inntreffer sånn at det ikke skal bli så fremtredende. Orbiteren fungerer ved at pixlene flyttes raskt og kan derfor gi noe synlig flimring på sterke kontraster av og til.

Det eneste jeg har lagt merke til, er at det er ett eller annet som skjer bak teksten engang iblandt (slags flimring). Det kan være en slags optisk illusjon, men kan vel forsåvidt også være TV.
    Jeg tror det du beskriver her er et resultat av at film cadence detection står på. Prøv å skru den av. Jeg anbefaler også å skru av Intelligent Frame Creation.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Da er jeg vel safe siden jeg har hatt kontrast helt ned i 20 de første dagene (skalaen er fra 1-60).
    Men hvor finner jeg "film cadence detection"?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vivavegas
    Takker for svar. Da er jeg vel safe siden jeg har hatt kontrast helt ned i 20 de første dagene (skalaen er fra 1-60).
    Men hvor finner jeg "film cadence detection"?
    Under avanserte bildeinnstillinger. Heter "Oppdag. av film cadence" på norsk i følge manualen min. (Får dessverre ikke sjekket tv-en min siden den er på service)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tror også det. Du har åpenbart fått samme defekte opplegget som meg. Kunne egentlig vært interessert i ditt serienummer også tror jeg må begynne å lage meg en liten oversikt over hvilke som har det problemet og ikke men grunnet garantisaker og ymse er det litt ugunstig å ha dette helt åpent også.

Jeg har også kontaktet CNETs David Katzmaier ang. dette, og han virket interessert i å studere saken nærmere, så da kan det jo faktisk hende at man kan få stilt Panasonic til veggs sånn at det er mulig å få et svar fra dem om hva som egentlig skjer med skjermene. Det er tydelig at dette er en svakhet siden det er rapportert fra over hele verden.

Ville i alle fall ikke godtatt tv-en med det grønnskjæret, det er den altfor dyr til. Så her kan det nok fort bli noen runder med retur for min del, og siden orso nå virker å ha en tv uten dette problemet finnes de jo tydeligvis. Man må bare bytte mange nok ganger :P
    Du har det allerede :-) //avforum.no/forum/tv-apparater/110115-offisiell-trad-panasonic-vt30-v30-gt30-g30-st30-s30-x30-plasma-tver-19.html#post1730503

Kjempeflott du jobber med den "grønne saken" :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Du må gjerne pm-e meg hele. Jeg lover å ikke misbruke det Hvis mulig så er det finfint om du klarer å få tatt bilder også. Hvis jeg får bygget opp en stor nok database her må det kunne fungere som en dokumentasjon på at noe er fryktelig galt. Men inntil videre er det kanskje ikke så mye å gjøre inntil jeg ser hvordan det ender med panelbytte på min egen. Dersom det + softwareoppdatering hjelper så har man jo en kur og da må man jo sørge for at alle som sliter med dette får det samme tilbudet.

Vi får i hvert fall se. Jeg har i hvert fall både verkstedet mitt samt Gorm Sørensen til å backe meg i denne saken, og det hjelper. Jeg akter ikke å gi meg så lett... hvis noen av dere bor i nærheten av han (Gardermoen) så var han interessert i å kunne få tatt målinger av tv-er som har dette problemet.

Side 20 av 50 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •