Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 50 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg fikk ganske kjapt en litt lysere flekk, spesielt synlig på grønn bakgrunn (men ikke begrenset til). Den oppfører seg som om det skulle være image retention, men det har aldri vært noe statisk bilde over det aktuelle området så det kan ikke være noe image retention som har oppstått av de årsakene.

Det som er særere er at det virker som om flekken kan bli midlertidig borte litt avhengig av hva annet innhold som er på skjermen, og stiller jeg ned brightness kan det også bli litt bedre.

Uten at jeg klarer helt å se at det skal hjelpe, så ryktes det både fra Australia og Nederland at det faktisk er en firmware-fix på vei for å løse dette. Har noen av dere vært i kontakt med Panasonic i Norge angående dette? Dette er det eneste jeg egentlig har å sette fingeren på med VT30-en, for bildet er ellers aldeles nydelig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Jeg fikk ganske kjapt en litt lysere flekk, spesielt synlig på grønn bakgrunn (men ikke begrenset til). Den oppfører seg som om det skulle være image retention, men det har aldri vært noe statisk bilde over det aktuelle området så det kan ikke være noe image retention som har oppstått av de årsakene.

Det som er særere er at det virker som om flekken kan bli midlertidig borte litt avhengig av hva annet innhold som er på skjermen, og stiller jeg ned brightness kan det også bli litt bedre.
    Akkurat slik erfarer jeg det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort litt mer gjennomgående testing på fenomenet. Det forsvinner faktisk helt i 3D, trolig pga den høye kontrasten og lysstyrken. Dette bekrefter i hvert fall at det ikke er snakk om image retention.

Det forsvinner også nesten helt om jeg setter tv-en i 14:9-modus og det forsvinner helt om jeg setter den i 4:3-modus. Nok en gang, et klart tegn på at det ikke er retention for da ville det ikke latt seg påvirke av det. Kan noen som har det samme problemet se om det gjelder dem også?

Har også kjørt alle bildemodusene mine med en brightness på -4 nå, og jeg kan skimte flekkene enda men de er så godt som borte mesteparten av tida. Ulempen med dette er at bildet blir et hakk mørkere enn jeg synes er optimalt og jeg mister noe detaljnivå.

Jeg kontakter Panasonic i morgen for å forhøre meg litt om dette og hører om de kan være behjelpelige med å finne ut hva som skjer. Dette er ikke godt nok på en tv i denne prisklassen. Jeg hadde ikke noe lignende overhodet på S20-en som ble erstattet med denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei der.

Jeg kommer til å skaffe meg en GT30 eller VT30 50" innen kort tid.Hovedgrunnen til at det blir en av disse er at de har DVB-S tuner-og siden jeg har Canal Digital parabol så vil jeg MEGET gjerne bli kvitt denne bedritne tuneren til CD og heller smekke coax fra parabol inn i TV'n og bruke den interne tuneren.Sikkert bedre for bilde og mye mer brukervennlig også.

Ett spørsmål:For å få lyd fra parabolen digitalt ned på multikanalsforsterkeren min(Pioneer VSA AX10 AI-S) så må jeg bruke optisk ut fra TV'n og ned til den.Når jeg skal se HD-sendinger som har 5.1 lyd....-takler tuneren i TV'n og optisk-utgangen dette og sender 5.1 lyd ut til Pioneer'en?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Hei der.

Jeg kommer til å skaffe meg en GT30 eller VT30 50" innen kort tid.Hovedgrunnen til at det blir en av disse er at de har DVB-S tuner-og siden jeg har Canal Digital parabol så vil jeg MEGET gjerne bli kvitt denne bedritne tuneren til CD og heller smekke coax fra parabol inn i TV'n og bruke den interne tuneren.Sikkert bedre for bilde og mye mer brukervennlig også.

Ett spørsmål:For å få lyd fra parabolen digitalt ned på multikanalsforsterkeren min(Pioneer VSA AX10 AI-S) så må jeg bruke optisk ut fra TV'n og ned til den.Når jeg skal se HD-sendinger som har 5.1 lyd....-takler tuneren i TV'n og optisk-utgangen dette og sender 5.1 lyd ut til Pioneer'en?
    Jada, det er ikke noe problem. Jeg gikk for VT30 mye av samme grunnen Men du får ikke 5.1 via optisk ut dersom du får signalet fra en HDMI-kilde med HDCP, men dette har ingenting med at tv-en ikke er kapabel til å spytte ut 5.1 å gjøre. Regner med at CAM blir aktivert i morra så da ryker Canal Digital-tuneren ut her også, gitt... bare håpe at jeg finner en løsning på dette med bildet på tv-en også, ellers er jeg redd den går i retur og da har jeg ikke flere alternativer å prøve :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Schumacher
    Hva er problemet?
    Etter en time eller to begynte det å danne seg litt lysere grønne flekker på panelet (mest synlig om man viser grønne slides med varierende styrke, men det påvirker bildet ellers også. noen ganger ser man flekkene under panorering, andre ganger sørger de for misfarging av bildet i retning grønngult).

Dette virker å være et ubredt problem og rammer ikke bare VT30, men også GT30 og ST30 (jeg tror de bruker de samme panelene). Noen mener dette forsvinner av seg selv, mens andre sier det vil være permanent. Panasonic-support andre steder i verden har bare konkludert med at dette er "innenfor spesifikasjonene", men faktum er at de som får en sånn skjerm vil aldri kunne få kalibrert den ordentlig fordi skjermen ikke er jevn. Det virker som om ca. 1/3 av skjermen (midtre delen) kan misfarges under de rette forholdene. Noen hevder at det vil komme en firmware-fix for dette (se noen poster ovenfor der jeg også tar opp dette).

Jeg tenkte å ringe Panasonic og evt. et serviceverksted for å forhøre meg om hva dette kan være, for siden det er så utbredt må de jo ha hatt noen av disse tilfellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, det er ikke noe problem. Jeg gikk for VT30 mye av samme grunnen Men du får ikke 5.1 via optisk ut dersom du får signalet fra en HDMI-kilde med HDCP, men dette har ingenting med at tv-en ikke er kapabel til å spytte ut 5.1 å gjøre. Regner med at CAM blir aktivert i morra så da ryker Canal Digital-tuneren ut her også, gitt... bare håpe at jeg finner en løsning på dette med bildet på tv-en også, ellers er jeg redd den går i retur og da har jeg ikke flere alternativer å prøve :P
    Det fine er jo at VT30 oveflødiggjør både DVB-S, -C og -T-tuner, men tv'en har bare en tuner for hver modus. Skal man gjøre parallelt opptak av et annet program enn det man ser på, er man avhengig av å hente signal fra minst to av disse kildene.

Ytterligere en utfordring oppstår når man ønsker å dekode mer enn CD/Conax. Det går han å skifte ut CA-modul i tv'en for hvert aktuelt kanalskifte, men det blir jo plundrete i lengden. Håper at noen ser en løsning på dette. For egen del ønsker jeg å dekode Conax og Viaccess samtidig.

/perjol

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perjol
    Ytterligere en utfordring oppstår når man ønsker å dekode mer enn CD/Conax. Det går han å skifte ut CA-modul i tv'en for hvert aktuelt kanalskifte, men det blir jo plundrete i lengden. Håper at noen ser en løsning på dette. For egen del ønsker jeg å dekode Conax og Viaccess samtidig.
    /perjol
    Hva er det som fremdeles bruker Viaccess av interesse?

Og ellers, et par oppdateringer vedrørende VT30-problemene jeg har.
    De grønne flekkene jeg har snakket om ser ut til å ha blitt mindre i løpet av helgen, så jeg har et håp om at de kanskje forsvinner helt av seg selv.

Jeg ringte også serviceverkstedet og de sa at dersom panelet er plagsomt ujevnt i fargen så er det å anse som en defekt, og det vil da bare være å sende inn tv-en så jeg velger å beholde VT30-en og ser om de resterende ujevnhetene lar seg slites vekk over tid også, ellers blir det panelbytte.

Endelig fungerer også CAM, og kanalbyttet skjer temmelig instant... og alt er bare så mye mer oversiktlig og bedre enn Canal Digital sin egen boks. Eneste ankepunktet er at det kun er én tuner, men jeg kan absolutt leve med dette siden jeg normalt bare trenger PVR når jeg ikke er hjemme eller av andre årsaker ikke har mulighet til å se et program der og da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det som fremdeles bruker Viaccess av interesse?
    Jeg har ikke full oversikt, men interesserer man seg fx for fransk tv, sendes alle hovedkanalene i Viaccess hos bl.a Bis Television.

/perjol

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke full oversikt, men interesserer man seg fx for fransk tv, sendes alle hovedkanalene i Viaccess hos bl.a Bis Television.

/perjol
    OK, jeg trodde stort sett alle forlot Viaccess etter at det ble hacket sønder og sammen, men de har kanskje fått patchet det litt siden den gang

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det fine er jo at VT30 oveflødiggjør både DVB-S, -C og -T-tuner, men tv'en har bare en tuner for hver modus. Skal man gjøre parallelt opptak av et annet program enn det man ser på, er man avhengig av å hente signal fra minst to av disse kildene.

/perjol
    Hva med Dragon/t-rex- eller matix-CAM? Vil det gjøre det noe enklere? Kan ikke en slik modul settes opp mot både NDS og Conax? Vil HD virke på Viasat? Kunne tenke meg en Dragon-modul til min VT30, for den kan jeg også brukes på en CDC 7000ST jeg fikk. Mange spørsmål. Jeg er litt forvirret når det gjelder CAM-virvaret :-?

Er det forresten noen CAM-moduler/produsenter som er bedre enn andre for VT30?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er den interne dekoderen i VT30 vs. den billige Sagem HD dekoderen (uten opptak) fra CD når det kommer til bildekvalitet? Noen som har sammenlignet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Hvordan er den interne dekoderen i VT30 vs. den billige Sagem HD dekoderen (uten opptak) fra CD når det kommer til bildekvalitet? Noen som har sammenlignet?
    Jeg synes det blir bedre, og du slipper et ledd med skalering. Når bildet kommer frem til tv-en må det jo skaleres til 1080p, men problemet med Sagem-dekoderen er jo at hvis man setter den til 1080i, så vil man i alle tilfeller der kanalen ikke er 1080i få en ekstra skalering. Setter du i 720p vil du jo få samme problemet med 1080i-sendinger.

Jeg mener bestemt at jeg ser mye mindre av de-interlace-artifacts sammenlignet med Sagem-dekoderen, og det er trolig relatert til dette. I tillegg er kanalbytte mye raskere, så det finnes liksom ingen grunn til å ikke gjøre det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har funnet ut en måte å skru at det grønne indikatorlyset når tv'en er på?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av datating
    Noen som har funnet ut en måte å skru at det grønne indikatorlyset når tv'en er på?
    Klipp til en rute av svart blank tape ;-)

Hacke firmware (ikke fullt så enkelt he he ...).

Er ikke noen TV-guru, men ville blitt overrasket om det fantes muligheter for det, selv i service-oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort litt mer gjennomgående testing på fenomenet. Det forsvinner faktisk helt i 3D, trolig pga den høye kontrasten og lysstyrken. Dette bekrefter i hvert fall at det ikke er snakk om image retention.

Det forsvinner også nesten helt om jeg setter tv-en i 14:9-modus og det forsvinner helt om jeg setter den i 4:3-modus. Nok en gang, et klart tegn på at det ikke er retention for da ville det ikke latt seg påvirke av det. Kan noen som har det samme problemet se om det gjelder dem også?

Har også kjørt alle bildemodusene mine med en brightness på -4 nå, og jeg kan skimte flekkene enda men de er så godt som borte mesteparten av tida. Ulempen med dette er at bildet blir et hakk mørkere enn jeg synes er optimalt og jeg mister noe detaljnivå.

Jeg kontakter Panasonic i morgen for å forhøre meg litt om dette og hører om de kan være behjelpelige med å finne ut hva som skjer. Dette er ikke godt nok på en tv i denne prisklassen. Jeg hadde ikke noe lignende overhodet på S20-en som ble erstattet med denne.
    Når jeg prøvde i 3D, oppførte det seg på samme måte som når jeg setter den på Dynamisk bildeinnstilling (høy kontrast det også). Har jeg høy kontrast, krymper den grønne flekken til et lite område som ser pikslete ut. Ved normal kontrast (THX), synes jeg den grønne flekken flyter ut og er vanskelig å definere. Pikslingen blir borte.

Prøvde litt på 14:9 og 4:3, men synes ikke det ble noen forskjell.

Vi er i alle fall enige om at kontrasten har en sterk påvirkning.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Når jeg prøvde i 3D, oppførte det seg på samme måte som når jeg setter den på Dynamisk bildeinnstilling (høy kontrast det også). Har jeg høy kontrast, krymper den grønne flekken til et lite område som ser pikslete ut. Ved normal kontrast (THX), synes jeg den grønne flekken flyter ut og er vanskelig å definere. Pikslingen blir borte.

Prøvde litt på 14:9 og 4:3, men synes ikke det ble noen forskjell.

Vi er i alle fall enige om at kontrasten har en sterk påvirkning.
    Av ren nysgjerrighet, hva er serienummeret på din? (du trenger ikke oppgi hele, men de tre første sifferne er interessant). Mitt begynner på FB 146. Hvis du leste den andre tråden jeg starta endte dette med at jeg sendte tv-en på service, for representanten fra serviceverkstedet i dag mente at dette var et defekt panel.

Dersom du finner et bilde som er cyan-farget, velger dynamic og kjører kontrasten på fullt så ser du trolig hele området som er med på å misfarge bildet ditt ganske tydelig. Du vil se at det er ganske store områder med flekker på hele midtre delen av skjermen. Jeg tror ikke det er noen annen kur enn panelbytte på dette, dessverre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Kristiansand
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av ren nysgjerrighet, hva er serienummeret på din? (du trenger ikke oppgi hele, men de tre første sifferne er interessant). Mitt begynner på FB 146. Hvis du leste den andre tråden jeg starta endte dette med at jeg sendte tv-en på service, for representanten fra serviceverkstedet i dag mente at dette var et defekt panel.

Dersom du finner et bilde som er cyan-farget, velger dynamic og kjører kontrasten på fullt så ser du trolig hele området som er med på å misfarge bildet ditt ganske tydelig. Du vil se at det er ganske store områder med flekker på hele midtre delen av skjermen. Jeg tror ikke det er noen annen kur enn panelbytte på dette, dessverre.
    Serienummeret mitt begynner på FB 145.

Har ikke en ren cyanfarget kilde, men planneren på HD-mottakeren fra Viasat er lyseblå. Det er lett å se grønnflekken på den, og det er dette oppsettet jeg hadde under beskrivelsen i tråden over. Synes flekken krymper, men er lettere å definere (pikslete) på dette bidet.

Min flekk dekker kanskje omtrent 1/30 eller 1/40 av skjermen, men vanskelig å anslå. Det jeg sier om at den flyter ut, kan bare være synsbedrag. Det er jo bare et svakt skjær.

Blir litt nervøs når du snakker om panelbytte. Det ble jo nevnt rykter om en firmware-oppgradering, som kanskje kunne løse problemet.

Når jeg hentet TVen på Lefdal, sa fyren på lageret at han ikke tok noe ansvar for følgene av hvordan vi transporterte apparatet. Hadde gangske stor bil, spesielt utkalt for formålet, men tenkte jo ikke på at pakken måtte stå lodrett. Det endte med at jeg holdt den skrått, og sønnen min kjørte svært forsiktig. En tur på 5 km. Fyren på lageret sa at servicefolkene ville se evt. skader av en slik transport med en gang. Begynner jo å lure på om dette er grunnen:cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjoRas
    Serienummeret mitt begynner på FB 145.

Har ikke en ren cyanfarget kilde, men planneren på HD-mottakeren fra Viasat er lyseblå. Det er lett å se grønnflekken på den, og det er dette oppsettet jeg hadde under beskrivelsen i tråden over. Synes flekken krymper, men er lettere å definere (pikslete) på dette bidet.

Min flekk dekker kanskje omtrent 1/30 eller 1/40 av skjermen, men vanskelig å anslå. Det jeg sier om at den flyter ut, kan bare være synsbedrag. Det er jo bare et svakt skjær.

Blir litt nervøs når du snakker om panelbytte. Det ble jo nevnt rykter om en firmware-oppgradering, som kanskje kunne løse problemet.

Når jeg hentet TVen på Lefdal, sa fyren på lageret at han ikke tok noe ansvar for følgene av hvordan vi transporterte apparatet. Hadde gangske stor bil, spesielt utkalt for formålet, men tenkte jo ikke på at pakken måtte stå lodrett. Det endte med at jeg holdt den skrått, og sønnen min kjørte svært forsiktig. En tur på 5 km. Fyren på lageret sa at servicefolkene ville se evt. skader av en slik transport med en gang. Begynner jo å lure på om dette er grunnen:cry:
    Jeg tror ikke dette er din skyld.. se i tråden jeg startet ang. dette for en plausibel teori: http://avforum.no/forum/tv-apparater...problemer.html

Side 19 av 50 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •