Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 50 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 981
    Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er dette med endret sortnivå noe en ser, eller er det bare målinger?

Tv aldring er en ting, men hva med egen aldring når det gjelder syn

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels
    Er dette med endret sortnivå noe en ser, eller er det bare målinger?

Tv aldring er en ting, men hva med egen aldring når det gjelder syn
    Om man ser det kommer jo an på hvor mye. Den forskjellen som er mellom Panasonicen på sitt verste og beste som er gjort nå er nok synlig i et mørkt rom. Antageligvis ikke fullt så synlig i et opplyst et. Om nivået øker fra 0.02cd/m2 til 0.06cd/m2 som var tilfelle på 2009-modellene og trolig også 2010-modellene bare over lenger sikt, så vil det være synlig også uten at det trenger å være helt mørkt.

De svingningene som er oppgitt så langt er neppe noe krise, så om det holder seg sånn innenfor der så er det ingen grunn til bekymring. Vil man f.eks. se en dobling eller tredobling fra nytt nivå innen 4000 timer derimot ville jeg nok vært mer skeptisk.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Endelig!

Da er min 65VT30 på vei.
    Kommer på døra på mandag

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk min 65VT30 i går og har sett litt på den og har et greit sammenligningsgrunnlag da jeg tok en proffkalibrert Samsung PS64D8005 ned fra veggen og monterte denne opp på samme sted. Da Samungen var kalibrert av Gorm Sørensen er den bedre på farger, men det jeg husker av ukalibrert Samsung er disse ganske like. THX mode på Panasonicen og Cinema på Samsung er veldig gode rett ut av esken, men begge har et forbedringspotensiale med en god kalibrering.(Mulig jeg får denne kalibrert etterhvert også). Sortnivå på de virker rimelig likt, men etter det jeg har lest blir dette bedre med noen timer på Panasonicen men Samsungen mister litt. Fargetemperaturen på Panasonicen er nok noe ute å kjører i THX mode, men det var den på Cinema på Samsungen også. Fargerommet er ganske bra på begge. På 3D er disse veldig like med meget god 3D effekt og crosstalk er så og si fraværende.

Uansett hvilken av disse man velger får man en meget god TV som man vil få stor glede av i lang tid...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tester

Er det noen som har linker til tester av 65VT30?

Newcomer doncorl sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Anbefaler å bruke denne breakin DVD'n og skru opp kontrast og farge.
    http://www.eaprogramming.com/downloa..._DVD_R_ISO.zip

Eller for minnepenn/brikke.
    http://www.eaprogramming.com/downloa...kIn_Images.zip

Evangelos Angelides - Home

Takk for info! Får min 50VT30 på tirsdag. Har kopiert dette inn på en minnepenn. Vil du anbefale å kjøre USB brikken rett i TV, eller bør jeg bruke den via min OPPO-BDP 93? (kanskje ingen forskjell?). Takk for svar!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte bare å nevnte for de som ikke allerede vet at det kom en ny firmware til G30 i forrige uke som ser ut til å ha fikset de irriterende problemene med fluctuating brightness. MKV støtten er også forbedret

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av koveraasen
    Tenkte bare å nevnte for de som ikke allerede vet at det kom en ny firmware til G30 i forrige uke som ser ut til å ha fikset de irriterende problemene med fluctuating brightness. MKV støtten er også forbedret
    Du har testet den? Det er i tilfelle veldig lovende nyheter. Vurderer etterhvert en eller annen Panasonic i 30-serien selv, og det siste som er avgjørende nå er cnets langtidstest av panelene i forhold til sortnivå. Litt synd å skulle bytte tv allerede siden jeg kjøpte en S20 tidligere i år, men den har ikke lenge igjen her. Så på film i helgen, og mens jeg så på filmen gjorde den et synlig hopp opp på lysstyrken som helt klart gjorde bildet mye flatere og mye av dybden forsvant. Dette hoppet skjedde på ca. 1100 timer... mer gradvis enn 2009-modellene meg i r**a :P

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,548
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av doncorl
    Takk for info! Får min 50VT30 på tirsdag. Har kopiert dette inn på en minnepenn. Vil du anbefale å kjøre USB brikken rett i TV, eller bør jeg bruke den via min OPPO-BDP 93? (kanskje ingen forskjell?). Takk for svar!
    Jeg har kun brukt DVD-plata. Blir vel det samme tror jeg. Enklere med USB rett i TV'n da du slipper å fyre opp DVD-spilleren.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har testet den? Det er i tilfelle veldig lovende nyheter. Vurderer etterhvert en eller annen Panasonic i 30-serien selv, og det siste som er avgjørende nå er cnets langtidstest av panelene i forhold til sortnivå. Litt synd å skulle bytte tv allerede siden jeg kjøpte en S20 tidligere i år, men den har ikke lenge igjen her. Så på film i helgen, og mens jeg så på filmen gjorde den et synlig hopp opp på lysstyrken som helt klart gjorde bildet mye flatere og mye av dybden forsvant. Dette hoppet skjedde på ca. 1100 timer... mer gradvis enn 2009-modellene meg i r**a :P
    Da er du veldig uheldig. Den ene Panasonic VT20E som jeg eier har faktisk rundet over 2000 timer (2167) og jeg kan ikke se at den har noen særlig dårligere sortnivå enn den nyere VT20 som jeg kjøpte i sommer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Da er du veldig uheldig. Den ene Panasonic VT20E som jeg eier har faktisk rundet over 2000 timer (2167) og jeg kan ikke se at den har noen særlig dårligere sortnivå enn den nyere VT20 som jeg kjøpte i sommer.
    VT20 er jo i utgangspunktet mye mørkere enn det S20 er pga et bedre filter osv, så jeg har min egen lille teori om at disse hoppene blir så ubetydelig der at de må måles for å kunne ses.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RF-adapter til 50VT30

I bruksanvisningen til 50VT30 kan det se ut som om en skal koble en RF-adapter mellom kabel fra vegg og inngang TV. RF-adapteren ligger ved i esken med TV-en. Hva slags funksjon har RF-adapteren og hva skjer hvis jeg ikke bruker denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen med VT30 og som bruker den som PVR si om de fungerer å se på en HDMI kilde mens det gjøres opptak fra TV kilden? Dette fungerer ikke på VT20 og VT20 starter tilogmed ikke opptak hvis du drar på ferie og glemte og skifte til TV kilde før du skrudde av TV'en.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg fikk min 65VT30 i går og har sett litt på den og har et greit sammenligningsgrunnlag da jeg tok en proffkalibrert Samsung PS64D8005 ned fra veggen og monterte denne opp på samme sted.
    Har du kvittet deg med din PS64D8005? Hvorfor bytter du? Var du missfornøyd med Samsung'en?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk 50VT30 i dag og resultatet ser man under.
    Sort stolpe på ene siden og striper på andre siden. Har aldri sett noe slikt før. Ble kjøpt fra nettbutikken til Hifi Klubben. Kontakter de i morgen. Håper dette ordner seg på en grei måte. Er ikke interessert i å levere inn en ny TV til reparasjon. Jeg hadde min forgående PV600 til reparasjon og den kom tilbake med møkkete flekker.

Edit. Bildeopplastingen fungerer ikke nå.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Har du kvittet deg med din PS64D8005? Hvorfor bytter du? Var du missfornøyd med Samsung'en?
    Min Samsung er tilsalgs og jeg var ikke misfornøyd med den, men jeg fikk problemer med peeling av antiglarefilmen. Panelet ble byttet på denne og den er nå som ny igjen, jeg var bare nysgjerrig på VT30 og kjøpte den. I mine øyne er VT30 et lite hakk bedre en PS64D8005 så da valgte jeg å selge Samsung PS64D8005 og beholde Panasonic 65VT30.:-D
    Mvh Andreas

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Min Samsung er tilsalgs og jeg var ikke misfornøyd med den, men jeg fikk problemer med peeling av antiglarefilmen. Panelet ble byttet på denne og den er nå som ny igjen, jeg var bare nysgjerrig på VT30 og kjøpte den. I mine øyne er VT30 et lite hakk bedre en PS64D8005 så da valgte jeg å selge Samsung PS64D8005 og beholde Panasonic 65VT30.:-D
    Hvordan var det med summing fra din PS64D8005? Og hvordan er det med din nye 65VT30? Hører du noe fra den? Jeg ser at 55VT30 er noe plaget med trafosumming.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hvordan var det med summing fra din PS64D8005? Og hvordan er det med din nye 65VT30? Hører du noe fra den? Jeg ser at 55VT30 er noe plaget med trafosumming.
    Jeg hadde en meget svak summing på PS64D8005 (kunne ikke høres fra sofaen), VT30 er helt tyst.
    Mvh Andreas

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gary66
    I bruksanvisningen til 50VT30 kan det se ut som om en skal koble en RF-adapter mellom kabel fra vegg og inngang TV. RF-adapteren ligger ved i esken med TV-en. Hva slags funksjon har RF-adapteren og hva skjer hvis jeg ikke bruker denne?

Nå har jeg lagt bort min, men er ikke det bare en skjøtekabel? Den har ingen funksjon, bare gjøre det litt lettere hvis du skal ved en senere anledning bytte den hvite antenneledninge, hvis du har montert tv'en på veggen, det blir jo litt lettere enn å hekte av tven.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har bestilte meg en txp50vt30y for en god stund siden, også ville jeg ha med en ny bluray 3d spiller og valgte da en DMPBDT110EG. Jeg tenkte at dette kanskje villle være en fin kombinasjon med tv'en, eller har jeg vært helt på bærtur når det gjelder valg av bluray spiller til denne tv'n? Håper på noen vettuge svar

Side 17 av 50 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •