Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 50 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 981
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Noen andre som kan se ved å kjøre "rullefelt" se mange piksler som ser lilla ut og danser på skjermen i hovedsak øvre del?

Brukte flatpanels.dk sine innstillinger tidligere men da følte jeg at det var mye mer av dette. Kjører nå THX modus men kan fremdeles se det, også når jeg f.eks. ser nærme på logoer med lyse partier som TV2 og TV3 hopper et par piksler rundt.

Ser jeg på TV2/TV3 blir denne logoen lilla ved å kjøre "rullefelt" vaskingen, er først lite og etter 3-4 vask så er det veldig klart.

Dette er på en P55VT30Y. Håper noen her kanskje vet hva det kommer av eller kan se om de har samme symptom eller ikke ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Byrkja
    Noen andre som kan se ved å kjøre "rullefelt" se mange piksler som ser lilla ut og danser på skjermen i hovedsak øvre del?

Brukte flatpanels.dk sine innstillinger tidligere men da følte jeg at det var mye mer av dette. Kjører nå THX modus men kan fremdeles se det, også når jeg f.eks. ser nærme på logoer med lyse partier som TV2 og TV3 hopper et par piksler rundt.

Ser jeg på TV2/TV3 blir denne logoen lilla ved å kjøre "rullefelt" vaskingen, er først lite og etter 3-4 vask så er det veldig klart.

Dette er på en P55VT30Y. Håper noen her kanskje vet hva det kommer av eller kan se om de har samme symptom eller ikke ?
    Hvis dette med "hoppende piksler" er hva jeg tror, så tror jeg det skyldes døde celler. Det er ikke helt uvanlig at det er et par-tre av dem men normalt er de ikke synlige. Det andre høres derimot ut som om noe er veldig feil og jeg ville tatt kontakt med butikk og/eller Panasonic. Hva skjer hvis du setter på et bilde som er helt hvitt og dekker hele skjermen? Er det områder som ser markant mer lilla ut enn andre?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg prøvd med et helt hvitt bilde og kunne ikke se noe til de hoppende pikslene.

Har tatt et bilde av det. Bilde er tatt under oppdatering av firmware på blu-ray spilleren, helt oppe i høyre hjørne der det er mest. Ved kjøring av rullefelt og flatpanels.dk sine kalibrerte innstillinger er det mye mer.

Vedlegg 82105

Klarer ikke få bilde av det når jeg kjører rullefelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Byrkja
    Da har jeg prøvd med et helt hvitt bilde og kunne ikke se noe til de hoppende pikslene.

Har tatt et bilde av det. Bilde er tatt under oppdatering av firmware på blu-ray spilleren, helt oppe i høyre hjørne der det er mest. Ved kjøring av rullefelt og flatpanels.dk sine kalibrerte innstillinger er det mye mer.

Vedlegg 82105

Klarer ikke få bilde av det når jeg kjører rullefelt.
    Ai... det er såpass mange det er snakk om, ja. Dette er en garantisak. Uten tvil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags innstillinger bruker dere når dere bruker 360/PS3? Blir ikke fornøyd med bildet, og på FIFA får jeg både FBr og "skygger" som henger etter objekter ved raske bevegelser. SKUFFET. Vurderer å levere den inn igjen..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up vt30

En gaming kompis har fått imagine burn etter en 10timer på fifa11 med en vt30 50", han har vært forsiktig med 480 timer run in med sliders og tv med zoom, trodde tvn var bulletproof etter så lang tid med sliders? han er ikke noe fornøyd i øyeblikket :neutral: ser ut som det forsvinner men ettter 3 dager er fifa score enda tilstede har plasma angst etter dette

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vaktmestern
    En gaming kompis har fått imagine burn etter en 10timer på fifa11 med en vt30 50", han har vært forsiktig med 480 timer run in med sliders og tv med zoom, trodde tvn var bulletproof etter så lang tid med sliders? han er ikke noe fornøyd i øyeblikket :neutral: ser ut som det forsvinner men ettter 3 dager er fifa score enda tilstede har plasma angst etter dette
    Huff, dette gjør meg nervøs mtp at FIFA er stort sett det eneste jeg spiller. Kjøpte den heldigvis på Elkjøp, så har 30-dagers bytterett. Det eneste problemet er - hvilken TV skal man kjøpe i stedet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Hva slags innstillinger bruker dere når dere bruker 360/PS3? Blir ikke fornøyd med bildet, og på FIFA får jeg både FBr og "skygger" som henger etter objekter ved raske bevegelser. SKUFFET. Vurderer å levere den inn igjen..
    Hvis det er grønn som henger igjen er dette et typisk plasmaproblem. Men de har altså ikke løst FB-problemet i den siste firmwaren heller? Du sier for øvrig lite om hvilke innstillinger du bruker.. noen modus vil nok justere kontrasten etter hva som befinner seg på skjermen, så det kan ikke være det?

Og ang. posteren som skrev om innbrenning... jo det er i aller høyeste grad mulig å få innbrenning også på en "innkjørt" tv. Store kontrastforskjeller vil alltid føre til ujevn sliting av fosforet, men selv om det synes å være innbrent så vil det med tiden bli borte. Jeg har hatt image retention på min S20 ganske mange ganger selv og har et mer avslappet forhold til det nå. Klart, litt irriterende av og til men det har stort sett alltid vært min skyld. Vær forsiktig med kontrast vs. lysstyrke så går det som oftest bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slc
    Hvis det er grønn som henger igjen er dette et typisk plasmaproblem. Men de har altså ikke løst FB-problemet i den siste firmwaren heller? Du sier for øvrig lite om hvilke innstillinger du bruker.. noen modus vil nok justere kontrasten etter hva som befinner seg på skjermen, så det kan ikke være det?

Og ang. posteren som skrev om innbrenning... jo det er i aller høyeste grad mulig å få innbrenning også på en "innkjørt" tv. Store kontrastforskjeller vil alltid føre til ujevn sliting av fosforet, men selv om det synes å være innbrent så vil det med tiden bli borte. Jeg har hatt image retention på min S20 ganske mange ganger selv og har et mer avslappet forhold til det nå. Klart, litt irriterende av og til men det har stort sett alltid vært min skyld. Vær forsiktig med kontrast vs. lysstyrke så går det som oftest bra.
    Har ikke sett noe til FBr i på film eller TV, oppdaget det kun på FIFA isted.
    Spiller som regel i Profesjonell 1, med kontrast på 36 og lysstyrke på mellom 0 og 2. Fargen satt ned til 28, og har skrudd av alt av ekstra-instillinger. Hvilken modus justerer kontrasten automatisk da, som du nevner ovenfor?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Har ikke sett noe til FBr i på film eller TV, oppdaget det kun på FIFA isted.
    Spiller som regel i Profesjonell 1, med kontrast på 36 og lysstyrke på mellom 0 og 2. Fargen satt ned til 28, og har skrudd av alt av ekstra-instillinger. Hvilken modus justerer kontrasten automatisk da, som du nevner ovenfor?
    På S20 så gjør i hvert fall standard det, og selvsagt også dynamisk.. men den er det vel ingen som bruker Er det veldig synlig FB da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en gammel PC jeg lurer på å koble til min VT30.
    Kan dette gjøres via nettverk, eller må jeg sette den i nærheten av tv'en og bruke HDMI? Hadde vært greit å hatt den i et annet rom

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars20
    Kan dette gjøres via nettverk, eller må jeg sette den i nærheten av tv'en og bruke HDMI? Hadde vært greit å hatt den i et annet rom
    Det kommer jo litt an på hva du hadde tenkt å bruke den til. Ser at VT30 støtter streaming over nettverk (jeg vet null og niks om kvaliteten på formatstøtten, dog). Skal du derimot ha skjermbildet fra PC-en må du til med HDMI.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars20
    Du kan gjøre det via DLNA.. Men anbefaler at du gjør det slik jeg har gjort. Min PC og Xbox står i ett annet rom.. kablet mot skjermen i stua med en 10m HDMI kabel. (trenger hull i veggen da ) . Jeg har faktisk ingen merkbar "lægg" på bilde eller lyd.

Trådløst overføring av lyd og bilde har jeg hatt dårlige erfaringer med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mykje om og men fekk eg ein 50VT30 frå Lefdal til redusert pris. Den skal bli levert i neste veke, men no har eg fått litt kalde føtter sng innbrenning. Korleis er det når TVen står på den samme TV-kanalen i fleire timar? Omtrent samtlege kanalar har jo ein fast logo i skarpe fargar i det eine hjørnet...

Godt mogeleg at dette er eit dumt spørsmål, men håpar likevel nokon tek seg tid til å svare!

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbalsnes
    Etter mykje om og men fekk eg ein 50VT30 frå Lefdal til redusert pris. Den skal bli levert i neste veke, men no har eg fått litt kalde føtter sng innbrenning. Korleis er det når TVen står på den samme TV-kanalen i fleire timar? Omtrent samtlege kanalar har jo ein fast logo i skarpe fargar i det eine hjørnet...

Godt mogeleg at dette er eit dumt spørsmål, men håpar likevel nokon tek seg tid til å svare!
    Innbrenning skal ikke være noe stort problem på denne tv'n.

For å være på mer sikker side kan dette gjøres når det gjelder innstillinger i starten:
    - Lav konstrast
    - Ikke for høy lysstyrke
    - Aktiver "orbiter"-funksjonen på tv'n (flytter bildet rundt på skjermen uten at det kan sees med det blotte øye for å unngå statisk bilde).
    - Sett zoom slik at logo ikke kommer innenfor skjermbildet og unngå sendinger/filmer som ikke dekker hele skjermen i starten (sorte striper oppe/nede eller på sidene).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som jeg kan hente min VT30 i løpet av noen dager.
    Er det bedre å kjøre slides enn f.eks. tv-serie i 16:9 eller er det bare viktig at bilde dekkes 100% i starten og at man unngår statiske logoer/bilder?

Newcomer Niels sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av datating
    Ser ut som jeg kan hente min VT30 i løpet av noen dager.
    Er det bedre å kjøre slides enn f.eks. tv-serie i 16:9 eller er det bare viktig at bilde dekkes 100% i starten og at man unngår statiske logoer/bilder?
    Etter det lille jeg kan, er det bare statiske bilder/logoer som kan gi innbrenning (virker jo logisk også). Så det gjør nok samme nytten mht å sikre seg mot innbrenning i starten.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg gjorde var å sette den i THX modus, se mye TV serie i 16:9 og unngå å la et statisk bilde stå på. Jeg så nesten ingenting på TV kanaler som TV2 Nyhetskanalen heller. Men etter 3-4 uker øka jeg kontrasten fra 36 til 42 og starta å bruke min VT30 som normalt. Jeg har ikke hatt noe innbrenning i det hele tatt! Men litt IR etter å ha sett en lang film som er i letterbox format ser jeg da, men dette går raskt bort.

Kjempe fornøyd med min VT30, men klart at sortnivået kunne vært bedre da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Det jeg gjorde var å sette den i THX modus, se mye TV serie i 16:9 og unngå å la et statisk bilde stå på. Jeg så nesten ingenting på TV kanaler som TV2 Nyhetskanalen heller. Men etter 3-4 uker øka jeg kontrasten fra 36 til 42 og starta å bruke min VT30 som normalt. Jeg har ikke hatt noe innbrenning i det hele tatt! Men litt IR etter å ha sett en lang film som er i letterbox format ser jeg da, men dette går raskt bort.

Kjempe fornøyd med min VT30, men klart at sortnivået kunne vært bedre da.
    Sortnivået virker etter målinger som er utført av cnet på US-modellene til å bedre seg ganske drastisk etter ca. 1500 timers bruk, så det kan virke som om det vil bli bedre. Spenningen for min del er knyttet til hvorvidt det vil holde seg der. De har to Panasonic-er som er på rundt 2000 timer og de har så smått begynt å få tendenser til dårligere sortnivå igjen (i forhold til sitt beste, ikke i forhold til da de var nye).

I tillegg så rapporteres det om at bildet vil bli mye mer rødt etter de første 1000 timene, så kalibrering anbefales utført helst etter 1000 timer. Dette gjelder alle fem plasmaene de testet, og ikke bare Panasonic sine.

Link til artikkel + data finnes her: (spreadsheetet blir oppdatert en gang i måneden)

Long-term plasma TV tests show color, black-level changes but no major issues yet | Crave - CNET
    https://spreadsheets.google.com/spre...3c&output=html

Siden verdiene i spreadsheetet er oppgitt i ftl og ikke candela pr. m2 som de fleste europeiske tester kan det være nyttig å ha følgende kalkulator for å kunne sammenligne og bruke tester som referansepunkter

Convert Luminance, Foot-lambert

Håper andre enn meg også finner noe nytteverdi i dette. Obs! Samsungene later til å ha tapt mye sortnivå, men leser man artikkelen til Katzmeier så fremgår det at man kan justere seg frem til det opprinnelige sortnivået igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, får håpe det ikke skjer noe drastisk med min vt30.

Side 16 av 50 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 46 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •