Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 50 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 981
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jul1anr1k
    Var på Elkjøp her om dagen, og de hadde hengt opp en 65" VT30 på veggen, som viste The Green Hornet i 3D. Alt så vel og bra ut gjennom 3D-brillene på noen meters avstand, men da jeg gikk nærmere (uten 3D-briller) kunne jeg se at bildet var svært kornete og jeg kunne se en slags "snøeffekt", hvor pixlene hoppet rundt på skjermen. Noen som skjønner hva jeg mener? Hva er dette, og er dette normalt? Det så ikke akkurat lekkert ut.
    Hvor var dette?
    På web så står det 'Varen er ikke tilgjengelig' (?)
    Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30 - Elkjøp
    Sikker på at det var 65" og ikke 55"?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kan fortsatt ha en utstillingsmodell tilgjengelig. På min lokale elkjøp så hadde de ikke 65" på lager når jeg skulle hente min 50" tommer, men de hadde en som utstillingsmodell. Jeg har 50" tommeren, og denne her var GARANTERT ikke 55", det sto til og med på en lapp ved siden av den, hvor det sto at det var 65".

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    De kan fortsatt ha en utstillingsmodell tilgjengelig. På min lokale elkjøp så hadde de ikke 65" på lager når jeg skulle hente min 50" tommer, men de hadde en som utstillingsmodell. Jeg har 50" tommeren, og denne her var GARANTERT ikke 55", det sto til og med på en lapp ved siden av den, hvor det sto at det var 65".
    OK, da er det tydelig at butikkene går foran private forhåndsbestillinger.
    Det er også sannsynlig at noen får sendingene direkte via Panasonic Norge og ikke Integra (grossist) som nettbutikkene bruker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et raskt spørmål, jeg har nå begynt å kjøre inn tv'en (endelig). Jeg vet man skal unngå tv logoer, men hvis man setter tv'en i ZOOM så blir jo logoen borte. Går det an å kjøre tv'en på den måten, for da får man sett på tv kanaler med logoer, uten at det blir "brent" inn? Det er litt viktig, så jeg håper på et raskt svar.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy i bildet på noen få sendinger.

Jeg har nå hatt min 50 VT30 i noen uker, og er veldig fornøyd med bildet (Etter at jeg kjøpte meg persienner vell og merke).

Men.. Jeg har et problem som ble veldig synlig under sendingen av Fotball Extra på TV 2 på søndag. Ved noen sendinger så får jeg en svart-pixlete sky rundt objekter. Se bildene tatt med mobil: VT30.zip. (Se spesielt begynnelsen av video)

Jeg har testet forskjellige ting for å se om jeg blir kvitt dette, men ingenting har hjulpet.
    - Vekslet mellom TV2 og TV2 HD
    - Deaktivert/aktivert alle noise reduction funksjonene
    - Byttet fra signalkilde fra CAM (IDTV) til Canal Digitals PVR box
    - Byttet bildeprofiler (Normal , Thx osv)
    - Har nyeste offisielle FW.

Noen som har ideer om hva dette kommer av? og noen som har opplevd det samme? Det har kun vært plagsomt under nettopp disse sendingene. Merkelig.. for generelt så er jeg veldig fornøyd med hvordan VT30 oppskalerer og viser TV bilder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg ikke likte var den funksjonen som gjorde av den skrudde seg av, hvis ikke noe ble gjort innen et visst antall timer. Jeg var ikke klar over at den hadde den funksjonen, så jeg fikk jo sjokk etter at jeg kom hjem fra gåtur, og så at tv'en var skrudd av. Jeg ble lettet når jeg skrudde på tv'en og fikk beskjed om hvorfor den var slått av, da var det bare å lete etter den i innstillinger og slå det av, hvis ikke så blir det håpløst å la tv'en stå på iløpet av natten.

Jeg gleder meg til det har gått rundt 150 timer, og foreløpig så bruker jeg den kun til tv sendinger, så kobler jeg til popcorn hour boksen etter 150+ timer. Jeg klarer meg fint med den 24" BENQ led pc-skjermen som jeg har koblet til nå, og iløpet av 12-13 dager (såvidt det ikke blir lyn og torden) så kan jeg sette igang med å kalibrere den.

Det er jo håpløst å få et inntrykk av den nå, på vanlige analoge tv-signaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men.. Jeg har et problem som ble veldig synlig under sendingen av Fotball Extra på TV 2 på søndag. Ved noen sendinger så får jeg en svart-pixlete sky rundt objekter. Se bildene tatt med mobil: VT30.zip. (Se spesielt begynnelsen av video)
    Har du skrudd av IFC i setup-menyen?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lukter IFC kombinert med fotball tatt opp i SD-kvalitet ja.

PS: SD-fotball ser skikkelig ræv ut på ny flott stor TV. Om du ikke får de samme pikslene om du skrur på Brann - Viking (HEIA BRANN!) på TV2 HD akkurat nå, så har du en del av årsaken der ja.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fwtt : Jeg har nå hatt min 65VT30 i en måned. Innkjørt den på vanlig måte jeg og ikke noe problemer så langt. Prøver nå noen innstillinger jeg har fått med Cinema profilen, kontrast på 42, lysstyrke på -4, Farge på 32, Skarphet på 5 og det meste annet er av. Ser bra ut så langt.

Tror virkelig ikke det er nødvendig med slides i 150 timer altså...men du gjør det du vil

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alastor
    Lukter IFC kombinert med fotball tatt opp i SD-kvalitet ja.

PS: SD-fotball ser skikkelig ræv ut på ny flott stor TV. Om du ikke får de samme pikslene om du skrur på Brann - Viking (HEIA BRANN!) på TV2 HD akkurat nå, så har du en del av årsaken der ja.
    Stemmer at IFC er på.. til middels og oppskalering til maksimalt (Trodde jeg hadde testet med alt dette av, men ser at jeg ikke har gjort det)

Men som nevnt så var problemet det samme i HD og SD signal.
    Jeg skal teste å slå av dette og se. Takk for tips! Har dere selv sett dette med på deres tver?

Gratulerer med seiern forresten. Skal si Brann er i dytten i år

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Altså, du så nok på TV2 HD, men selve fotballkampene de sender høydepunkt fra er i SD . Det var det jeg tenkte på.

IFC er nok synderen ja, den lager kunstige ekstra-bilder, men får den ikke bra nok signal, eller det blir for mye, så blir det støy og slikt i bildet.

jeg har ikke den tven, så jeg har ikke opplevd sånt .

EDIT: Vi e berømte, Gullet ska hem osv... :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    fwtt : Jeg har nå hatt min 65VT30 i en måned. Innkjørt den på vanlig måte jeg og ikke noe problemer så langt. Prøver nå noen innstillinger jeg har fått med Cinema profilen, kontrast på 42, lysstyrke på -4, Farge på 32, Skarphet på 5 og det meste annet er av. Ser bra ut så langt.

Tror virkelig ikke det er nødvendig med slides i 150 timer altså...men du gjør det du vil

Ok, jeg satt den i thx, mener bestemt å ha lest at det var det mange gjorde, og at man da ikke trengte å stille noe mer. Og jeg har jo tenkt til å kjøre slides, jeg skrev jo over at jeg skulle kjøre analog tv i de 150 timene. :P

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 65VT30 kjøpt, og starter slides i morgen. Skal gi litt tilbakemeldinger når den er ferdig med slides.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om det blir en runde med plasma hjemme hos meg de(t) neste åra.

Valget falt på en 50G30 som tv i stuen, og en 55VT30 i kinoen. Det er ut som om disse for veldig gode tester i sine respektive klasser, men er det noe de ikke er veldig gode på?

G30 blir bare brukt til tv-titting og noen filmer av og til. Har sett denne "live" og tror jeg blir fornøyd her. Den erstatter en eldre 50" LG, så det går nok bra.

VT30 derimot er jeg litt usikker, men den virker som den beste TVen for meg. Jeg kvitter meg nå med fjorårets LED toppmodell fra Samsung, 8705 55", og håper jeg skal få en solid oppgradering. Samsung sin sone dimming må jeg innrømme var en vits når jeg fikk den hjem i kontrollerte omgivelser. Jeg ønsker at TVen skal være så sort som mulig og bra kontrast i mørke scener. Farger syntes jeg alle toppmodellene får til så det er litt underordnet. Den vil bli brukt til film, pc(desktop) og spilling. Noe jeg burde være obs på? Hvordan er oppdateringsfrekvensen i spill?

Geir Arne

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Ser ut som om det blir en runde med plasma hjemme hos meg de(t) neste åra.

Valget falt på en 50G30 som tv i stuen, og en 55VT30 i kinoen. Det er ut som om disse for veldig gode tester i sine respektive klasser, men er det noe de ikke er veldig gode på?

G30 blir bare brukt til tv-titting og noen filmer av og til. Har sett denne "live" og tror jeg blir fornøyd her. Den erstatter en eldre 50" LG, så det går nok bra.

VT30 derimot er jeg litt usikker, men den virker som den beste TVen for meg. Jeg kvitter meg nå med fjorårets LED toppmodell fra Samsung, 8705 55", og håper jeg skal få en solid oppgradering. Samsung sin sone dimming må jeg innrømme var en vits når jeg fikk den hjem i kontrollerte omgivelser. Jeg ønsker at TVen skal være så sort som mulig og bra kontrast i mørke scener. Farger syntes jeg alle toppmodellene får til så det er litt underordnet. Den vil bli brukt til film, pc(desktop) og spilling. Noe jeg burde være obs på? Hvordan er oppdateringsfrekvensen i spill?

Geir Arne
    Nettopp fått VT30 selv, men har hentet masse info fra her:
    Official Panasonic TC-PXXVT30 Owner's Discussion

Som alle tv'er så har også disse noen problemer, men det er ikke problemer som alle opplever. Noen av problemene skal vist være fikset nå med ny firmware.. Hvis jeg husker rett.
    Når det gjelder spill så skal VT30 være en av de raskeste på markedet, noen er meget fornøyd mens andre synes det blir for 'smooth'..
    Det er isåfall nok av innstillinger på tv'n så man skulle tro at man skal klare å få til et bilde som er bra nok!

Vi får sammenligne i slutten av neste uke hvis du kjøper den nå.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Nettopp fått VT30 selv, men har hentet masse info fra her:
    Official Panasonic TC-PXXVT30 Owner's Discussion

Som alle tv'er så har også disse noen problemer, men det er ikke problemer som alle opplever. Noen av problemene skal vist være fikset nå med ny firmware.. Hvis jeg husker rett.
    Når det gjelder spill så skal VT30 være en av de raskeste på markedet, noen er meget fornøyd mens andre synes det blir for 'smooth'..
    Det er isåfall nok av innstillinger på tv'n så man skulle tro at man skal klare å få til et bilde som er bra nok!

Vi får sammenligne i slutten av neste uke hvis du kjøper den nå.
    Kommer til å handle til neste uke, men VTen må nok stå nedpakket noen uker. Men kanskje jeg kobler opp og snik-tester.

Geir Arne

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det får du gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Ok, jeg satt den i thx, mener bestemt å ha lest at det var det mange gjorde, og at man da ikke trengte å stille noe mer. Og jeg har jo ikke tenkt til å kjøre slides, jeg skrev jo over at jeg skulle kjøre analog tv i de 150 timene. :P

:edit:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokon av dykk som har denne TVen som kan anbefale eit bra veggoppheng til VT30?

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tbalsnes
    Nokon av dykk som har denne TVen som kan anbefale eit bra veggoppheng til VT30?
    SMS syntes jeg fungerer bra. Koster ikke skjorta heller.

Geir Arne

Side 14 av 50 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •