Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 50 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 981
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    slc : Jeg har ikke oppdatert min firmware, men har ikke sett noe fluctuating brightness enda på min 65VT30. Har du link til info om denne nye firmwaren? Kan det tenkes at den er bare for de amerikanske modellene? Jeg gidder ikke oppdatere hvis den ikke forbedrer noe jeg har bruk for. Var snakk om at en oppdatering skulle forbedre gamma i THX modus, og DA skal jeg oppdatere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ugh, nå sitter jeg med et nytt problem. Vi monterte den på veggen uten å ha koblet til usb dingsen som skulle inn i usb 1-2. Må man virkelig bruke 1 eller 2 når man skal lade brillene og/eller koble til nettverkskabel, er USB 3 som er på siden av tv'en kun for hdd opptak? For den sitter så nærme veggen at da må jeg hekte av tv'en hver eneste gang jeg skal lade brillene, og det nytter ikke, for jeg får ikke løftet den alene.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Ugh, nå sitter jeg med et nytt problem. Vi monterte den på veggen uten å ha koblet til usb dingsen som skulle inn i usb 1-2. Må man virkelig bruke 1 eller 2 når man skal lade brillene og/eller koble til nettverkskabel, er USB 3 som er på siden av tv'en kun for hdd opptak? For den sitter så nærme veggen at da må jeg hekte av tv'en hver eneste gang jeg skal lade brillene, og det nytter ikke, for jeg får ikke løftet den alene.
    Du kan lade de hvor du vil, plugg de inn i pc'n din om det er enklere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, greit nok, men hva med wireless? Jeg trodde det skulle være innebygget, ikke at man trengte en dongle for å få nett.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    slc : Jeg har ikke oppdatert min firmware, men har ikke sett noe fluctuating brightness enda på min 65VT30. Har du link til info om denne nye firmwaren? Kan det tenkes at den er bare for de amerikanske modellene? Jeg gidder ikke oppdatere hvis den ikke forbedrer noe jeg har bruk for. Var snakk om at en oppdatering skulle forbedre gamma i THX modus, og DA skal jeg oppdatere.
    Hvilken versjon var din levert med?
    Husker ikke hvor jeg leste det (sannsynligvis på avsforum), og den finnes kun for europeiske modeller faktisk, og det er primært fluctuating brightness den fikser. Om du ikke har 1313 og ikke ser det kan det jo være at du ikke er så sensitiv i forhold til det?

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vt30 65"

MPX.no - Panasonic 65" 3D Plasma-TV TX-P65VT30Y
    - Er det egentlig realistisk å tro at denne skjermen kommer til høsten (eller i løpet av 2011 for den slags skyld)?

Jeg jobber i oljebransjen og alt som betyr noe her er overholdelse av leveringsdatoer. Dette gjelder jammen ikke i AV bransjen, ihvertfall! Har hatt min bestilling inne i langt over en måned nå, men det er intet tegn til noe forestående levering (i motsetning til alle lovnader og forskyvninger underveis). Er på nippet til å evaluere om forhåndsbestilling skal kanselleres..... :-x

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik å forstå, at hvis man vil slippe 3D (Noe jeg gjerne vil) så er det G30 som gjelder?

Har den like bra bildekvalitet på "2D" som de andre modellene?
    (VT30, GT30, G30)

Er det noen andre vesentlige forskjeller?

46" modellen ligger på rundt 8000kr på mpx nå, det må vel være en bra pris

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no
    Er det slik å forstå, at hvis man vil slippe 3D (Noe jeg gjerne vil) så er det G30 som gjelder?

(VT30, GT30, G30)

Panelet skal etter hva jeg vet være det samme i alle modellene, men VT30 har bl.a. et bedre filter som gjør at tv-en er i stand til å produsere noe mørkere sort enn de resterende. Det kan nok også være forskjell i prosessering og øvrige funksjoner.

En VT30 vil fremstå som merkbart bedre enn G30, det er jeg overhodet ikke i tvil om. Det som er spørsmålet er jo hvor kravstor du er. Om du ikke konstant sitter i bekmørkt rom og stort sett bare ser filmer med mest nattscener tror jeg nok en G30 kan være et godt alternativ. Men en VT20 hvis du klarer å oppdrive den noe sted vil nok være et bedre kjøp enn G30, og jeg antar at selv etter denne fordømte black level risen vil ha dypere sortnivå enn G30. Den har riktignok 3D, men det er ingen som tvinger deg til å bruke det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg vente litt og se det ann, kanskje det blir noe nytt til neste år.

Sitter med en 42" Pioneer Kuro nå, så ingen hast med å bytte

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (VT30, GT30, G30)
    Nei, VT30 er bedre enn de andre modellene på både 2D og 3D. VT30 er faktisk også litt skarpere og generelt bedre på SD enn VT20 (har begge hjemme nå). Går for VT30, eventuelt GT30 om du ikke har råd til førstnevnte.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjw@broadpark.no

(VT30, GT30, G30)

Jeg mener det ligger link til en test i denne tråden hvor det ble beskrevet forskjellen mellom GT30 og G30. GT30 var visstnok bedre på enkelte områder. Hvis det stemmer, så er forskjeller altså mer enn bare 3D.

Og VT30 er som Haugen nevner bedre på flere områder i forhold til de andre modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen ting jeg liker, som jeg har savnet på min Toshiba 32wl66z, Panasonic G10 og Panasonic G15 er muligheten til å slå tv'en helt av, herlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Elkjøp her om dagen, og de hadde hengt opp en 65" VT30 på veggen, som viste The Green Hornet i 3D. Alt så vel og bra ut gjennom 3D-brillene på noen meters avstand, men da jeg gikk nærmere (uten 3D-briller) kunne jeg se at bildet var svært kornete og jeg kunne se en slags "snøeffekt", hvor pixlene hoppet rundt på skjermen. Noen som skjønner hva jeg mener? Hva er dette, og er dette normalt? Det så ikke akkurat lekkert ut.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er helt normalt på plasma skjermer. Uroligheten kommer av selve teknologien med fosfor celler som tenne/slukker. Som du selv har sett så ser en ikke dette med mindre enn er alt for tett på tvn for å se tv

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er helt normalt ja, jeg husker det godt med min G10 og G15, men da måtte jeg stå GANSKE nærme, men jeg merket ingenting når jeg satt i sofaen ca 1.7 meter unna.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Blir 50VT30 på meg om et par uker!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er original preset THX

Jeg fant det ut rett etter jeg skrev dette.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hi-fi klubben her om dagen og kikket på VT30 og GT30. For meg virket faktisk GT30 bedre enn VT30. Kanskje mest pga. den "matte" overflaten til GT30 som bevarer sortnivået i lysere rom, Jeg likte også utseende bedre.

Noen andre som deler dette synspunktet?

Ser den ligger ute til 13000 kr nå. Hmm... Frister

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er inne på tanken å bestille meg en erstatning for min 5år gamle panasonic plasma og har sett på 2011-modellene.

Er det virkelig så stor forskjell på G30 og VT30 i bildekvalitet? Vi snakker 7K forskjell i pris, på 50" (stramt budsjett). Jeg har ingen behov for 3D. Er det noen som har G30 og har noen dårlige erfaring med denne? Den skal stå i en stue som det kan være relativ lys til tider. Er det f.eks noen forskjell på input-lag ved gaming (x360/ps3) og live fotball?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hi-fi klubben her om dagen og kikket på VT30 og GT30. For meg virket faktisk GT30 bedre enn VT30. Kanskje mest pga. den "matte" overflaten til GT30 som bevarer sortnivået i lysere rom, Jeg likte også utseende bedre.

Noen andre som deler dette synspunktet?
    Det er en kjent sak at den blanke overflaten på VT30 gjør den noe mer refleksiv enn GT30. GT30 er trolig markedets beste når det kommer til antirefleksbelegg sammen med god lysstyrke.

Men på bildgjengivelsen generelt er VT30 et hakk over. Hvor viktig dette er for deg, er det selvsagt bare du som kan avgjøre.....

Side 13 av 50 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 33 43 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •