Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 50 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 981
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    fwtt : Instillingene til D-Nice fra highdefjunkies er ment for amerikanske modeller. Jeg har ikke kjørt slides. Har den i THX modues bare, og her står kontrast på 36. Hva med å se på favoritt serien din igjen? De fleste serier er jo i fullskjerm 16:9 så da sliter du panelet likt over hele.

Anbefaler deg ikke å se 3D film i starten fordi den setter automatisk opp kontrast og lysstyrke for å kompansere for 3D brillene som duser det ned. Iallefall gjorde Tron Legacy 3D det. Da fikk jeg synlig IR...men snøbilde fixa det etterpå. Ser man filmer i 2.35:1 format som har sorte kanter oppe og nede så kan man se at området filmen har vært på er litt lysere. Dette er vel litt IR, men igjen snøbilde er kjekt etterpå da. Bortsett fra dette har ikke IR vært en problem egentlig hos meg så langt.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne dere andre som har VT30 nå sammenliknet THX modus mot Professional1 instillingene fra Flatpanels.dk? Jeg kan ikke se forskjell jeg hos meg... Kan dere? Rasmus skrev at han gjorde gamma mer presis da.

Vært fint om vi kunne finne noen bra instillinger her.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    fwtt : Instillingene til D-Nice fra highdefjunkies er ment for amerikanske modeller. Jeg har ikke kjørt slides. Har den i THX modues bare, og her står kontrast på 36. Hva med å se på favoritt serien din igjen? De fleste serier er jo i fullskjerm 16:9 så da sliter du panelet likt over hele.

Anbefaler deg ikke å se 3D film i starten fordi den setter automatisk opp kontrast og lysstyrke for å kompansere for 3D brillene som duser det ned. Iallefall gjorde Tron Legacy 3D det. Da fikk jeg synlig IR...men snøbilde fixa det etterpå. Ser man filmer i 2.35:1 format som har sorte kanter oppe og nede så kan man se at området filmen har vært på er litt lysere. Dette er vel litt IR, men igjen snøbilde er kjekt etterpå da. Bortsett fra dette har ikke IR vært en problem egentlig hos meg så langt.
    Jeg vet at innstillingene hans er for amerikanske modeller. Men det med å ha lys eller kontrast på fullt (husker ikke hvilken) kan jo ikke være noe annerledes på en europeisk modell? Fullt er fullt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, joda, ifølge RandyWalters, med status AVS Club Member, og over 13.000 tusen poster på avsforum skrev:

"You don't need any particular settings to do the break-in. Actually you don't even need to perform a break-in because the screen will break itself in just by watching full screen TV.

But if you want to run Evangelo's slideshow, treat D-Nice's USA break-in procedure and settings (linked below) as a concept instead - basically just put your TV into Photo mode (or Vivid/Dynamic if the EU model doesn't have Photo) and set your Contrast setting to maximum (60 in your case) and set your Brightness at the halfway point (which is equal to the USA's 50 setting). The other settings aren't all that important since you're not going to be using his offsets or reference settings. You basically just want to age the panel for a hundred hours to stabilize it, then you can go back and do your final picture adjustments to your tastes, or have it ISF Calibrated (either DIY or by a Pro). "

Det skal jo bli litt bedre med slides, så da følger jeg denne, for det skal jo bli riktig da?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med å kjøre slides er vel at da er det det din TV gjør kontinuerlig for 100-150 timer, og så er den ferdig innkjørt. Vi snakker 6 hele døgn her! Skal man isteden bruke den mer normalt, så vil dette ta mer tid. Jeg personlig sitter ikke foran TV'n hele dagen... Å la en TV stå på kontinuerlig i 6 døgn kan jo få komponenter til å bli veldig varme, og dette kan ødelegge ting. I en ideell verden hadde TV'er vært ferdig innkjørt OG kalibrert fra fabrikken (THX modus er vel det nærmeste vi kommer her)

Du får jo gjøre det du mener er best, men jeg valgte å ikke kjøre slides.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En moderator på AVS plasma forumet skriver:

Sitat Opprinnelig postet av PooperScooper
    Somebody posted data last year that current PDPs don't have the initial phosphor burn off like older plasmas. If this is true of all PDPs, then there's really not much need for "break in", if any. If you want to hasten the initial burn off, just run white screen at high contrast for some amount of time. The easiest thing to do is just be sensible - watch and enjoy your plasma and don't worry. You really have to work at burn-in.

larry

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen med å kjøre slides er vel at da er det det din TV gjør kontinuerlig for 100-150 timer, og så er den ferdig innkjørt. Vi snakker 6 hele døgn her! Skal man isteden bruke den mer normalt, så vil dette ta mer tid. Jeg personlig sitter ikke foran TV'n hele dagen... Å la en TV stå på kontinuerlig i 6 døgn kan jo få komponenter til å bli veldig varme, og dette kan ødelegge ting. I en ideell verden hadde TV'er vært ferdig innkjørt OG kalibrert fra fabrikken (THX modus er vel det nærmeste vi kommer her)

Du får jo gjøre det du mener er best, men jeg valgte å ikke kjøre slides.
    Hvor har du det det fra at at man må ha på tv'en kontinuerlig i 6 døgn? Man kan godt ta pause, akkurat som med vanlig innkjøring. Om man velger å skru den av fordi det er dårlig vær ute, eller fordi man skal spare den for mye varme så ødelegger ikke det prosessen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fwtt
    Hvor har du det det fra at at man må ha på tv'en kontinuerlig i 6 døgn? Man kan godt ta pause, akkurat som med vanlig innkjøring. Om man velger å skru den av fordi det er dårlig vær ute, eller fordi man skal spare den for mye varme så ødelegger ikke det prosessen.
    150 timer er ca 6 døgn da. Når man først skal kjøre slides, hvorfor ikke da gjøre seg ferdig...var logikken min. Det er det folk gjør også på HDJ forumet. Men "må" er vel relativt...

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kom på en idé her om dagen. Hvis man skal ha en pause fra TV/film/PC på noen minutter, så sett skjermen i snøbilde ved å trykke på TV knappen på kontrollen. Da tar man hånd om IR og så bidrar det til break-in samtidig.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    150 timer er ca 6 døgn da. Når man først skal kjøre slides, hvorfor ikke da gjøre seg ferdig...var logikken min. Det er det folk gjør også på HDJ forumet. Men "må" er vel relativt...
    Ok, poenget er at man kan jo ta pauser, jeg har ikke noen planer om å la min stå på i 6 dager i strekk! Da får det heller ta dobbelt så lang tid, det blåser jeg i. Jeg har heldigvis en 24" pc-skjerm (LED) som jeg har koblet til min Popcorn hour boks, så jeg klarer meg fint til VT30'en er ferdig med slides. Men som sagt, det er ikke alle som er like tålmodige.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, nå er tv'en på veggen, så får jeg se om jeg får kjørt slides eller kjører den inn på den "vanlige" måten til uken, jeg må først sitte litt i tenkeboksen først. Men 50" var greit det, og skjermen ser grå ut uten å ha skrudd den på, er det ikke slik at man kan få et visst inntrykk av sortnivå når skjermen er av, ved å se på panelet?

Isåfall så lover det bra, etter å ha dempet lyset i stuen, og trukket for gardinene. Jeg blir imponert bare av å se den henge der på veggen, uten å ha slått den på engang, hehe

Men, den skal ikke skrus på før jeg har funnet ut hvordan jeg skal "kjøre den inn".

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grå ut? Etter mine øyne ser alle plasma skjermer GRØNNE ut når det er mye lys som skinner på dem. I et helt mørkt rom ser den sort ut når den er skrudd av. Er vel bare slik plasma er...

Du har ikke finni ut åssen du skal kjøre den inn enda nei. Jeg for min del sitter å ser mest på en av mine favoritt serier for tida, nemlig Stargate Atlantis, som er native 16:9. Tror det skal funke bra jeg. Jeg venter med å ha TV på TV2 Nyhetskanalen en stund til... Men jeg har sett noen filmer som har sorte kanter oppe og nede. Når jeg har pause i filmene setter jeg på snøbilde. So far so good.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av khelben
    Dog skulle jeg gjerne ønsket at de hadde en ekstra tuner integrert slik at man kan ta opp samtidig som man kikker på en annen kanal.
    Kan du se på en HDMI kilde mens den tar opp fra TV da? Klarer den å ta opp hvis du skrur at TV'en på en HDMI kilde, dvs. starter den opptak når den skal hvis TV'en er skrudd av mens den var på HDMI?
    VT20 feilet på begge disse tingene så selv om Hjemmekino _gjetter_ på at det vil fungere så tror jeg ikke noe på det før noen faktisk har testet det. Mitt største problem med VT20 er nettopp dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2 spørsmål..
    Det første sikkert litt dumt, og derfor litt flaut å spørre om. Men sliter med å få sendt lyden ut fra tv'n med optisk kabel. Har koblet opp og alt er riktig, men finner ingen innstilling på tv'n for å velge optisk Audio Out.
    Har slått opp i instruksjonsboken, og ifølge denne skal der være maaange flere innstillingsmuligheter under "lyd", enn hva jeg får opp i min meny...
    Forslag?

Også lurer jeg på hvilke innstillinger dere forskjellige har landet på? Hva synes dere gir best bilde til Blu-Ray?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lars20 : Jeg kjører min VT30 i THX modus frem til jeg skal få den kalibrert.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars20
    2 spørsmål..
    Det første sikkert litt dumt, og derfor litt flaut å spørre om. Men sliter med å få sendt lyden ut fra tv'n med optisk kabel. Har koblet opp og alt er riktig, men finner ingen innstilling på tv'n for å velge optisk Audio Out.
    Har slått opp i instruksjonsboken, og ifølge denne skal der være maaange flere innstillingsmuligheter under "lyd", enn hva jeg får opp i min meny...
    Forslag?

Også lurer jeg på hvilke innstillinger dere forskjellige har landet på? Hva synes dere gir best bilde til Blu-Ray?
    Tror den optiske utgangen er kun hvis du bruker den innebygde Riks-TV eller sat tuneren.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 65VT30 over en uke nå. Tenkte jeg skulle skrive inn erfaringene mine her når jeg har fått testet den enda mer, men kan skrive noe nå da.

For det første er ikke 65" for stort. Så lenge man har stue til det, og sitter 2.5m unna eller mer så går det kjempe fint. Et sted mellom 2.5 og 3.0 meter er nok passe (iallefall om du ser fra 720p og 1080p kilder). Så til dere som sitter lenger unna enn dette, velg 65" om lommeboka takler det. Selv kunne jeg fint hatt større...

Når det gjelder refleksjoner så sliter vel ikke denne noe mer enn andre. Sollys midt på dagen er verst, men det er da ikke refleksjonene som plager meg mest. Sort nivået blir ikke så bra når det er mye lys i rommet på dagtid. Men folk har vel gardiner?

I THX modus synes jeg bildet er veldig bra. Fine og naturlige farger, og kontrast og lysstyrke ser ut til å være greit. Mer enn lyst nok til å se film i et dimt rom, men også greit på dagtid (med unntak av av sort nivået ikke ser så bra ut som jeg skrev over). Bildekvaliteten skal visst bli mye bedre når man får den proff kalibrert, og dette skal jeg prøve å ordne meg om noen uker når den er skikkelig innkjørt.

Det sier seg selv at SD signaler ikke blir like bra på en 65" TV som en 46". Når jeg ser filmer i MKV format, så ser jeg lett hvilke som er rippa i god kvalitet og ikke. Med min gamle 42" så la jeg ikke like lett merke til slikt. Så med en TV som dette så burde man se mest mulig i HD. Men det betyr ikke at SD signaler blir dårlig på denne TV'n!

Til sist litt om det mange snakker om... SORT NIVÅ! Hehe
    En i familien min har Pioneer LX5090H (Kuro som dere vet). VT30 har ikke like godt sort nivå. Dette visste jeg jo om før jeg handla. VT30 er ingen Kuro killer hva angår sort nivå. Det er jo litt rart at ikke Panasonic klarer å matche en 3 år gammel TV fra Pioneer enda på dette området. Men sort nivået på VT30 er godt nok til at det ødelegger ikke en god filmopplevelse. Personlig ville jeg aldri kjøpt en TV som har noe dårligere sort nivå heller. Det må være såpass iallefall.

PS : Jeg har ikke sett noe "fluctuating brightness" eller noe slikt enda. Nå har ikke jeg leita etter det heller, men ikke sett noe så langt. Heller ingen støy fra den.

Men som de sier, mye vil ha mer. Skal man vente på den perfekte TV, så tror jeg du må vente lenge. Dette ble visst lenger enn jeg hadde tenkt i natt... God natt
    Jaja, kanskje VT40 vil klare å bli bedre enn LX5090... Men tviler sterkt på at den slår en KRP-500 Det blir nok VT50 xD

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Jaja, kanskje VT40 vil klare å bli bedre enn LX5090... Men tviler sterkt på at den slår en KRP-500 Det blir nok VT50 xD
    Det kommer alltid noe nytt og bedre. Jeg har ventet LENGE på ny TV, så for meg var det uaktuellt å vente til neste år. Er jo stort sett sort nivå som KRP-500 er bedre enn VT30 da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Tror den optiske utgangen er kun hvis du bruker den innebygde Riks-TV eller sat tuneren.
    Har letet lenge og finner dette ingen steder. Vist det du sier er tilfelle så er det jo helt latterlig..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De av dere som har fått VT30-ene deres, hvilken firmware-versjon har dere? Den nyeste skal visst være 1313 og nærmest ha eliminert fluctuating brightness, så det kunne være interessant å vite om de av dere som ikke opplever dette har den versjonen.

Side 12 av 50 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •