Offisiell tråd for Panasonic VT30, V30, GT30, G30, ST30, S30 & X30 plasma-TVer - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 50 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 981
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Betroz
    Det er noe jeg lurer på her. THX modus på min VT30 har lysstyrken satt til 0. Flatpanels satt +2 der for å stabilisere gamma, skrev Rasmus. Cnet har satt lysstyrke til sinnsyke +54 i sin test av VT30!
    Cnet tester vel amerikanske modeller. På 2010-modellene opererer de med forskjellige skalaer for europeiske og amerikanske modeller (0 til 60 der det i USA er 0 til 100, -30 til +30 der det i USA er -50 til +50 etc). Er du sikker på at det ikke er tilfelle også her?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes da THX modusen er mer enn lys nok. Eneste man har bruk for mer lys i bildet (hos meg iallefall), er hvis man ser TV på dagtid med mye lys i rommet. Men på kvelden eller med gardinene for, så er den lys nok. Mora mi har G20 fra i fjor, og på den er THX modus blass på dagtid, så VT30 sin THX modus er MYE bedre på det meste.
    Greit. For THX-mdusen ser litt utvasket ut på VT20 også, med unntak av HD-kilder. Det er på SD-kilder at "nomal"-modusen kommer inn" på VT20. Du kan f.eks. se på flatpanels (som slett ikke er noen nøyaktig test-side) at de har målt fargetemperaturen på "normal"-modus på VT20 til ca. 6600 kelvin. På VT30 er den kjøligere og derfor kan det altså være en viss forskjell der.

Ingenting er bedre enn at du er fornøyd med THX-modusen! Men PS! Får du Gorm på besøk, vil du få en "ny" TV..........

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cnet tester vel amerikanske modeller. På 2010-modellene opererer de med forskjellige skalaer for europeiske og amerikanske modeller (0 til 60 der det i USA er 0 til 100, -30 til +30 der det i USA er -50 til +50 etc). Er du sikker på at det ikke er tilfelle også her?
    Ja, det er ikke uvanlig at det er store avvik mellom Euorpeiske og amerikanske utgaver. Så en sammenlikning kan man stort sett bare droppe.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Ingenting er bedre enn at du er fornøyd med THX-modusen! Men PS! Får du Gorm på besøk, vil du få en "ny" TV..........
    Ja folk sier at VT30 blir sykt bra når den er proff kalibrert
    Men må ha mine 150 timer først.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ElDuce
    Lurer på og anskaffe meg en VT30, og ettersom jeg har lest her, så er det vel absolutt verdt kjøpet...
    Så, hvilken BluRay kan anbefales?
    Jeg har har paret min VT30 55" med en Panasonic BDT 310. Den er jeg strålende fornøyd med iallefall. Kommer med 3D og HDMI 1.4. Det som og er genialt med den er at den har 2 HDMI ut, en som er 1.4 og en som er 1.3. Har du en receiver som ikke støtter HDMI 1.4 (som meg) så koble TV'en til med HDMI 1.4 og få 3D der så kobler du receiveren til via 1.3 utgangen og sette spilleren til å sende bilde ut via HDMI 1.4 utgangen og HD lyden via HDMI 1.3 utgangen. Funker glimrende. I tillegg følger Avatar i 3D med spilleren (du må registrere deg hos panasonic da så sender de den gratis til deg).

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja folk sier at VT30 blir sykt bra når den er proff kalibrert
    Men må ha mine 150 timer først.
    Jeg har kjørt inn min 55" VT30 nå i over 200 timer og vurderer å få den proff kalibrert. Noen som vet hvor jeg kan få gjort dette i Jæren/Stavanger regionen?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjørt inn min 55" VT30 nå i over 200 timer og vurderer å få den proff kalibrert. Noen som vet hvor jeg kan få gjort dette i Jæren/Stavanger regionen?
    Bjørn Hegelstad i Ålgård drev tidligere Home Teather Technology (tid. importør av Oppo) og reiste en del rundt for å kalibrere flatskjermer. Han er kanskje mest kjent som Barco-ekspert, men om han ikke har sluttet med denne virksomheten, så kan kanskje det være en mulighet?

Mediahuset Novas - Telefonkatalogen.biz

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Bjørn Hegelstad i Ålgård drev tidligere Home Teather Technology (tid. importør av Oppo) og reiste en del rundt for å kalibrere flatskjermer. Han er kanskje mest kjent som Barco-ekspert, men om han ikke har sluttet med denne virksomheten, så kan kanskje det være en mulighet?

Mediahuset Novas - Telefonkatalogen.biz
    Takk for tips. Jeg kjøpte faktisk min forrige blu-ray spiller (oppo) av han når jeg tenker meg om
    Jeg får sjekke om han fremdeles holder på med dette.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Firmaet er i hvert fall konkurs, for jeg fikk tilbakemelding fra min regnskapsfører at jeg ikke kunne skrive av momsen jeg hadde betalt ham. Må nok belage deg på å betale ham R.I.L.U.M da ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror han fortsatt er i bransjen: OPPO
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To kjappe spørsmål angående G30 og IDTV. Har en reciever som ikke har mulighet til å ta i mot lyd via HDMI (Denon AVR-1709), så jeg må bruke optisk kabel. Men er den integrerte tuneren i G30 i stand til å sende ut 5.1 til recieveren, eller må man ha dekoder for å få 5.1? Hvordan er bildekvaliteten med IDTV (G30 og IDTV generelt) vs dekoder (har en CD sagem boks, den første som kom for kabel-tv)?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prebsor
    To kjappe spørsmål angående G30 og IDTV. Har en reciever som ikke har mulighet til å ta i mot lyd via HDMI (Denon AVR-1709), så jeg må bruke optisk kabel. Men er den integrerte tuneren i G30 i stand til å sende ut 5.1 til recieveren, eller må man ha dekoder for å få 5.1? Hvordan er bildekvaliteten med IDTV (G30 og IDTV generelt) vs dekoder (har en CD sagem boks, den første som kom for kabel-tv)?
    Den sender ut 5.1 via optisk.
    Hvordan kvaliteten er på IDTV i forhold til sagem-boksen er jeg ikke sikker på (pensjonerte sagem-boksen umiddelbart) Men med tanke på hvor dårlig den boksen er på alle andre områder kan jo den innebygde tuneren umulig være mye dårligere

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

65 tommeren

Ingen som har fått sitt TX-P65VT30Y enda?
    Noen erfaringer så langt, evt?
    Den første batchen er vel kommet til Panasonic Norge eller er det (som sedvanlig er) forsinkelser?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Firmaet er i hvert fall konkurs, for jeg fikk tilbakemelding fra min regnskapsfører at jeg ikke kunne skrive av momsen jeg hadde betalt ham. Må nok belage deg på å betale ham R.I.L.U.M da ;-)
    Rett i lommen uten moms?

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    478
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Distinctive
    Ingen som har fått sitt TX-P65VT30Y enda?
    Noen erfaringer så langt, evt?
    Den første batchen er vel kommet til Panasonic Norge eller er det (som sedvanlig er) forsinkelser?
    Jeg har hatt min 65VT30 over en uke nå. Tenkte jeg skulle skrive inn erfaringene mine her når jeg har fått testet den enda mer, men kan skrive noe nå da.

For det første er ikke 65" for stort. Så lenge man har stue til det, og sitter 2.5m unna eller mer så går det kjempe fint. Et sted mellom 2.5 og 3.0 meter er nok passe (iallefall om du ser fra 720p og 1080p kilder). Så til dere som sitter lenger unna enn dette, velg 65" om lommeboka takler det. Selv kunne jeg fint hatt større...

Når det gjelder refleksjoner så sliter vel ikke denne noe mer enn andre. Sollys midt på dagen er verst, men det er da ikke refleksjonene som plager meg mest. Sort nivået blir ikke så bra når det er mye lys i rommet på dagtid. Men folk har vel gardiner?

I THX modus synes jeg bildet er veldig bra. Fine og naturlige farger, og kontrast og lysstyrke ser ut til å være greit. Mer enn lyst nok til å se film i et dimt rom, men også greit på dagtid (med unntak av av sort nivået ikke ser så bra ut som jeg skrev over). Bildekvaliteten skal visst bli mye bedre når man får den proff kalibrert, og dette skal jeg prøve å ordne meg om noen uker når den er skikkelig innkjørt.

Det sier seg selv at SD signaler ikke blir like bra på en 65" TV som en 46". Når jeg ser filmer i MKV format, så ser jeg lett hvilke som er rippa i god kvalitet og ikke. Med min gamle 42" så la jeg ikke like lett merke til slikt. Så med en TV som dette så burde man se mest mulig i HD. Men det betyr ikke at SD signaler blir dårlig på denne TV'n!

Til sist litt om det mange snakker om... SORT NIVÅ! Hehe
    En i familien min har Pioneer LX5090H (Kuro som dere vet). VT30 har ikke like godt sort nivå. Dette visste jeg jo om før jeg handla. VT30 er ingen Kuro killer hva angår sort nivå. Det er jo litt rart at ikke Panasonic klarer å matche en 3 år gammel TV fra Pioneer enda på dette området. Men sort nivået på VT30 er godt nok til at det ødelegger ikke en god filmopplevelse. Personlig ville jeg aldri kjøpt en TV som har noe dårligere sort nivå heller. Det må være såpass iallefall.

PS : Jeg har ikke sett noe "fluctuating brightness" eller noe slikt enda. Nå har ikke jeg leita etter det heller, men ikke sett noe så langt. Heller ingen støy fra den.

Men som de sier, mye vil ha mer. Skal man vente på den perfekte TV, så tror jeg du må vente lenge. Dette ble visst lenger enn jeg hadde tenkt i natt... God natt

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smale
    Den sender ut 5.1 via optisk.
    Hvordan kvaliteten er på IDTV i forhold til sagem-boksen er jeg ikke sikker på (pensjonerte sagem-boksen umiddelbart) Men med tanke på hvor dårlig den boksen er på alle andre områder kan jo den innebygde tuneren umulig være mye dårligere
    Ok, takk for hjelpen! Får se om prisen for IDTV er verdt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt min 65VT30 over en uke nå. Tenkte jeg skulle skrive inn erfaringene mine her når jeg har fått testet den enda mer, men kan skrive noe nå da.

For det første er ikke 65" for stort. Så lenge man har stue til det, og sitter 2.5m unna eller mer så går det kjempe fint. Et sted mellom 2.5 og 3.0 meter er nok passe (iallefall om du ser fra 720p og 1080p kilder). Så til dere som sitter lenger unna enn dette, velg 65" om lommeboka takler det. Selv kunne jeg fint hatt større...

Når det gjelder refleksjoner så sliter vel ikke denne noe mer enn andre. Sollys midt på dagen er verst, men det er da ikke refleksjonene som plager meg mest. Sort nivået blir ikke så bra når det er mye lys i rommet på dagtid. Men folk har vel gardiner?

I THX modus synes jeg bildet er veldig bra. Fine og naturlige farger, og kontrast og lysstyrke ser ut til å være greit. Mer enn lyst nok til å se film i et dimt rom, men også greit på dagtid (med unntak av av sort nivået ikke ser så bra ut som jeg skrev over). Bildekvaliteten skal visst bli mye bedre når man får den proff kalibrert, og dette skal jeg prøve å ordne meg om noen uker når den er skikkelig innkjørt.

Det sier seg selv at SD signaler ikke blir like bra på en 65" TV som en 46". Når jeg ser filmer i MKV format, så ser jeg lett hvilke som er rippa i god kvalitet og ikke. Med min gamle 42" så la jeg ikke like lett merke til slikt. Så med en TV som dette så burde man se mest mulig i HD. Men det betyr ikke at SD signaler blir dårlig på denne TV'n!

Til sist litt om det mange snakker om... SORT NIVÅ! Hehe
    En i familien min har Pioneer LX5090H (Kuro som dere vet). VT30 har ikke like godt sort nivå. Dette visste jeg jo om før jeg handla. VT30 er ingen Kuro killer hva angår sort nivå. Det er jo litt rart at ikke Panasonic klarer å matche en 3 år gammel TV fra Pioneer enda på dette området. Men sort nivået på VT30 er godt nok til at det ødelegger ikke en god filmopplevelse. Personlig ville jeg aldri kjøpt en TV som har noe dårligere sort nivå heller. Det må være såpass iallefall.

PS : Jeg har ikke sett noe "fluctuating brightness" eller noe slikt enda. Nå har ikke jeg leita etter det heller, men ikke sett noe så langt. Heller ingen støy fra den.

Men som de sier, mye vil ha mer. Skal man vente på den perfekte TV, så tror jeg du må vente lenge. Dette ble visst lenger enn jeg hadde tenkt i natt... God natt
    Vi får bare håpe at sortnivået holder seg!

Og jeg fikk en sms idag, om at jeg kunne komme og hente min 50" VT30 på elkjøp. Yes! Jeg er fortsatt avhengig av en slektning, som har en stor bil, men han regnet med at vi kunne hente den imorgen eller på torsdag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Erfaringer sålangt

Heisan,

Har hatt 65VT30 i 2-3 uker nå og jeg kan ikke si meg annet enn VELDIG fornøyd. Når man har betalt 30 lapper for en tv så er det følelsen man bør sitte igjen med, ellers er det bare å bytte.

Jeg har en relativt stor og lys stue, med vinduer på alle kanter. På tross av dette er refleksjonene fra denne skjermen bedre enn jeg har sett på de fleste andre plasma skjermer(og knuser min gamle samsung plasma).
    LED er nok fortsatt en hel del bedre på dette området. Men ja, gardiner og slikt løser jo dette "problemet".

Støy.
    Jeg ble litt redd når jeg fikk pakka ut tven og titta på baksida. Der var det næmlig en god del perforert bakplate hvor man kunne se en rekke vifter, og jeg tenkte med en gang i retningen av PC-sus i surround. Men til min store lettelse er tven bortimot dønn stille når den er på. Det er ikke mange cm den bygger ut fra veggen når den henger på feste, men om du trøkker trynet inntil veggen og skrur av all annen lyd og muter unga så hører du kanskje en særdeles svak suselyd. Buzzing har jeg heller ikke hørt noe til.
    Støy er en ikke faktor med denne modellen.

IDTV:
    Guds gave til alle som har Canal digital HDPVR faenskapet av en boks.Du slipper alt støy, 9 måneders ventetid på av/på funksjon samt at programguiden til en forrandring er rask, og opptak til usb funker utmerket. Dog skulle jeg gjerne ønsket at de hadde en ekstra tuner integrert slik at man kan ta opp samtidig som man kikker på en annen kanal.

Sortnivå og alle andre tekniske redsler relatert til bilde:
    Jeg er ikke noe bildeguru, men jeg copy pasta innstillingene fra flatpanels.dk og kan ikke si meg annet enn strålende fornøyd med bilde. Jeg streamer for det meste tv-serier og filmer fra Pcen min i nettverk i 720 eller 1080p og det ser NICE ut. Har ikke sett noe merkbar clouding eller at sortnivået mitt har endret seg.

Format støtte på TVen er ikke mindre enn ræva, så her håper jeg på firmware updates. Alternativt er det jeg, på tross av data.ing tittel som er hemma og ikke klarer å dele media foldern min på pc'n korrekt. For Tven klarer stort sett bare å spille av AVI, mpeg og divX filer. Mkv og slikt fungerer ikke. Den klarer dog å spille av Blu-ray filmer som er rippa til PC helt utmerket, noe som er ett stort pluss
    Jeg hadde håpet at jeg skulle kunne fjerne mediatanken min fra tvbenken, men den gang ei.

Tips for montering om du skal henge den på veggen. Plugg i alle kabler du kan tenke deg at du får bruk for. Selv om kontaktene på denne tven peker ned/opp eller til siden så kan du bare glemme å plugge i kabler etter at tven er hengt opp. Du klarer såvidt å få inn CAMkortholderen samt ARC- HDMI kabelen

Håper dette innlegget kommer til hjelp når du skal velge tv.

Til dere som vurderer om denne tven er bra nok til å forsvare ett kjøp. KJØP

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du har ikke hatt tv'en lenge nok til å kunne merke noe forskjell i sortnivået. Nå skal 2011 tv'ene være kvitt dette problemet, visstnok, men "only time will tell". Det kan ta flere tusen timer før man evt. merker noe forskjell, hvis de ikke har fikset problemet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, nå er endelig VT30'en i hus! Men jeg får ikke montert den før imorgen, så er jeg usikker om jeg skal kjøre slides eller ikke.

Men er det egentlig meningen at lys eller kontrast skal stå på fullt når man kjører slides? Jeg trodde at man ikke skulle gjøre det under de første 100+ timene.

Side 11 av 50 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 21 31 41 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •