Trenger hjelp til valg av ny tv, haster!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til valg av ny tv, haster!

God kveld!

Fant ut i går at jeg hadde lyst på ny tv, la ut min gamle tv(Samsung 46" B656) ut på finn og nå er den allerede solgt. Kunne derfor helst tenkt meg å kjøpe\bestille ny tv ila kvelden.

Har kikket litt på disse:

Samsung 46" C6005: Samsung 46" LED-TV - Lefdal

LG 47" LX650: LG 47" 3D LED-TV - Lefdal

LG 50" PK750: MPX.no - LG 50" Plasma-TV 50PK750

Bruker tv'en for det meste kun til vanlig tv-titting og film, men pc'en blir jo koblet til en gang i blant og kanskje 1 gang i måneden så blir den spilt på via ps3.

Hva anbefales? Og er det noen andre i denne prisklassen jeg heller burde kikke på?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller burde jeg bare kline til på en Panasonic 50" G20, i.o.m. at det er film den hovedsaklig vil bli brukt til?

Er forskjellen på f.eks G20 og PK750(evt. 550) så stor at prisforskjellen på 3000kr enkelt kan forsvares?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Her må jeg si pk750/760 evt den jeg har 950. Den er veldig bra på film og er helt utmerket på vanlig tvtitting. Har velig bra dybde, noe jeg setter stor pris på. Fargene er helt rå. Er ikke så veldig begeistret for LED ennå. Men den du nevner c6005 er sikkert bra til prisen. Ser så mye clouding på LED at jeg venter til disse har blitt mye bedre.Må opp i høy klasse skal du få noe bra.
    Har ikke testen denne på pc ennå ,men skal gjøre det snart. Fare med plasma er jo at det kan brenne seg litt i bilde. Men er man OBS på det så vet man hvordan man skal bruke en plasma. Vet ikke om det er kun i begynnelsen av brukstiden, eller om det er generelt. Det kan kanskje andre svare på. har hatt min kun 2 uker med lite bruk.

Syns du skal gå etter hva du selv føler. Det kun du som bestemmer til slutt.
    Så ønsker deg lykke til med valget og ønsker deg GOD JUL og Godt Nytt år med forhåpentlig ny tv.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PK750 har faktisk dårligere sortnivå enn PK550, så det er ikke en modell jeg nødvendigvis ville anbefalt.

Trådstarter - var du fornøyd med din gamle tv? Hva likte du best med bildet, og hva likte du minst? Dette avgjør hva som anbefales av nye tver .

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var veldig fornøyd med gamle tv'en min, hadde en 40" A676 før jeg gikk over til 46" B656 så jeg er fornøyd med samsung!

Savner litt klarhet og godt sortnivå, jeg brukte lang tid på å stille inn tv'en så jeg ble etterhvert godt fornøyd med bildet. Men jeg savnet det lille ekstra når jeg f.eks stakk til en kompis som bor i leiligheten ved siden av og f.eks spilte på hans Samsung 46" B6050, det er jo LED og en dyrere tv så skulle jo bare mangle om ikke bildekvaliteten var bedre, men jeg ble alltid litt irritert da når jeg kom hjem til dårligere bildekvalitet Jeg betalte 6500kr for tv'en min i mai i år, så var mye tv for pengene men savnet det "lille ekstra"!

Edit: Jeg er veldig glad i det varme bildet til samsung, så jeg ender nok opp med å kjøpe 46" C6005. Gjesterommet blir kinorom til sommeren, så jeg får heller kline til med et beist av et tv der, evt en prosjektor.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 750 og er veldig fornøyd med den. Blir det oppgradering i stua er det for å kjøpe noe større.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •