Sony KDL40EX500AEP eller Samsung UE46C5105XXE?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony KDL40EX500AEP eller Samsung UE46C5105XXE?

Hei,

har nylig fått en Sony KDL40EX500AEP i hus.

Ser nå at det ikke er store forskjellen på pris i forhold til enda større Samsung 46" UE46C5105XXE.

Jeg er litt på den siden at "size matters" når det angår TV, men vil jo helt klart også ha godt bilde - både til film og vanlig tv-titting. Det skal rett og slett være en generell familietv som skal stå i en stue.

Lurer litt på deres synspunkter på disse 2. Har noen sett denne 46" LED-TVen til Samsung? Eventuelt kanskje noen har sett begge 2 i bruk? Den største forskjellen er vel muligens 50hz vs 100hz, men har man bruk for 100hz til vanlig stuebruk? Ser man så stor forskjell på 50 og 100?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er KLASSEFORSKJELL på bildekvaliteten på de to tvene, rett og slett.

LED har ingenting med bildekvalitet å gjøre, så her bruker du ikke bare penger på størrelse, du bruker også penger på tykkelsen (eller mangelen på sådan).

Vurder 46LD550, evt KDL46EX500 om du må ha 46". Forskjellen på 50 og 100Hz er STOR. Ta turen til butikken og se med egne øyne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenker på å kjøpe den tv'n Elkjøp har tilbud på (UE46C5105XXE). Har hatt 100Hz tv fra Samsung før, men jeg slår 100Hz effekten bestandig av. Jeg liker ikke bildet når jeg har det på. Ser så unaturlig ut. Blir det da stor forskjell på 50Hz og 100Hz, siden jeg ikke har det på?

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony sin 100Hz er ikke lik samsung sin, du får ikke det glasserte kunstige bildet. Som sagt, ta turen til butikken og se med egne øyne, du også .

Utover dette er det langt bedre fargegjengivelse og sortnivå på EX500 vs C5105, og null og niks clouding.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg kjøpte nylig Sony 46EX500, og jeg angrer ikke et sekund. Jeg kjenner ikke Samsung så godt, men har god erfaring med Sony fra tidligere.

46EX500: god fargegjengivelse, bra skarphet, ikke clouding, godt sortnivå osv osv osv

Så 40EX500 og 46EX500 anbefales på det varmeste av meg. Jeg kjøpte forsåvidt 46EX500AEP (AEP=nordisk modell med 100% pixelgaranti) til 5999kr på dustinhome.no. Men den kampanjen er desverre over nå. Tror den ligger på rundt 8000 pr dags dato.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg har vært innom butikken å sett forskjell, men utfra tilbakemeldingene herfra så tror jeg nok at Sonyen blir beholdt. Orker ikke oppgradere til 46" Sony da prisforskjellen ligger på rundt 2000,-. 40" er jo forsåvidt grei nok oppgradering ifht. min tidligere Tatung 32", og bildet er jo himmelsk!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat den veien jeg planelgger å gå også, Tatung 32" -> Sony 40EX500. Har fått en horisontal strek på skjermen, samt at det piper realt i noen spoler.

Så nå vurderer jeg hvorvidt jeg antar 40EX500 kommer til å bli ennå rimeligere enn 6190,- (Elkjøp) de nærmeste ukene, eller om jeg bare skal slå til....

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent til du har sett januarsalget til lefdal/Elkjøp/Expert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opresterud
    Akkurat den veien jeg planelgger å gå også, Tatung 32" -> Sony 40EX500. Har fått en horisontal strek på skjermen, samt at det piper realt i noen spoler.

Så nå vurderer jeg hvorvidt jeg antar 40EX500 kommer til å bli ennå rimeligere enn 6190,- (Elkjøp) de nærmeste ukene, eller om jeg bare skal slå til....
    Det er bare et par uker siden det ble gitt 6990,- for den i butikken (Elkjøp). Da kosta den faktisk 7990,- på nett (elkjop.no). Er for all del mulig at den synker mer i pris, men sier bare i fra at den har vært dyrere.

Jeg er forøvrig veldig fornøyd med TV-en så langt. Ikke fått sett stort med film på den men det kommer vel det også etterhvert. Er ikke noen "entusiast" så bildet er sikkert ikke helt kalibrert. Kanskje noen har tips til kalibrering/innstillinger som bør gjøres, men det finner jeg vel andre steder på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er KDL-40EX500AEP på tilbud hos Elkjøp for 4990,-

Ut i fra dere sier, så virker dette som er bra TV.
    Vet dere om noen bedre tilbud/andre TVer til lik pris eller bør jeg kjøpe denne?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •