Hvilken TV? Plasma eller LED? 3D eller 2D?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken TV? Plasma eller LED? 3D eller 2D?

Hei.

Vet at det finnes mange artikler om ulike ting ute på forumet her og andre steder. Har også lest så mye nå at jeg holder på å bli svimmel. Jeg er pt. ute etter brukererfaringer, og ikke bare tester.

Lyd fra TV er ikke viktig, da jeg alltid bruker lyd via receiver. Avspilling av media fra TV'en er heller ikke aktuelt da jeg bruker Popcorn Hour.

Jeg bruker TV'en til å se filmer fra Popcorn Hour (50%), spille på xbox360 (25%) og kabel-tv via GET (25%). Jeg pleier som regel å få vondt i hodet av 3D filmer på kino,og lurer derfor på om jeg ikke skal gå for 3D. Men samtidig er jeg veldig fan av å være tidlig ute med nye ting. Mulig det kommer en PS3 i hus også, litt avhengig av prisen på TV'en.

Budsjettet ligger på maks 15.000,-, men kjøper selvfølgelig en LED til 5.000,- hvis den er bra nok og erfaringer tilsier det. Har ikke noe dedikert kinorom, så denne skal stå i en stue i en blokkleilighet.

Har sett for meg;
    3D og Plasma: Samsung PS50C7705 plasma (50")
    2D og LED: LG850/950 Backlight LED med lokal dimming. (47")

Driver også og vurderer en billigere LED/ Plasma for så å vente til det kommer bedre 3D TV'er?? Kan tenke meg det finnes flere som sitter med samme spørsmål som meg... Det er så mye jobb og bryderi med dette at det nesten frister å utsette dette.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mitt tips er å kjøpe en god "vanlig" tv til rundt 10k. Finnes mye snadder der ute nå i romjula, bare å holde utkikk. Ser du får greie 50" fra 6000.- og oppover nå, så jeg ville lagt meg et sted imellom 6-10k om jeg skulle kjøpt meg noe så stort idag. PS50C535 får du på elkjøp for 6000.- som til prisen er meget god.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent med å kjøp 3D-TV i noen år. Tror nemlig det er lurt om de forbedrer den teknologien de har idag, sånn at det virker daglidags. Er jo ikke vits i å ha noe som ikke brukes...

Men LED er et lurt kjøp, og hvis du vil ha en TV som er mer avslappende for øynene burde du gå for en nyere Philips-TV med Ambilight-teknologi.

Philips 46" LED-TV - Elkjøp

eller

Samsung 46" LED-TV - Elkjøp

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke inntrykk av at 3D-tv i den prisklassen er bra nok enda. Tver utvikles så mye i løpet av et år at en tv til 20k er jo halvert i pris året etter. Så det er ikke lenger en investering, men et "forbruk" og da synes jeg det er fornuftig å handle etter lommeboka (inntekt), og ta i betraktning hvor lenge det er til neste gang før du vil få lyst på en ny tv. Kjedelig å gå å vente på at tven skal bli gammel nok til å rettferdiggjøre nytt kjøp, bare fordi den kostet flesk. Men rundt 8-16k er vel en fornuftig prisklasse avhengi av størrelsen.

Så mye erfaring med LCD har jeg ikke, men liker generelt plasma. Men det er som regel mye mer refleksjon av lys på de, skal du ha vinduer med lys inn så er det plagsomt. Synes også at en del tver er så bra bilde på at filmfølelsen blir borte (ser mer ut som video). Vet ikke om dette kan justeres?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •