Ny Tv, budsjett 4500 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Tv, budsjett 4500 kr

Hei

Nå er det snart 5 år siden jeg gikk til innkjøp av Viewpia 37 lcd skjerm. Har vært knall fornøyd med den, aldri noe feil men det er klart at den nå begynner å bli sliten. Ujeven lys og farger etter mye bruk. Fikk penger til jul, men vil ikke bruke opp alt på tv. Så derfor har jeg satt budsjett til maks 4500. Den nye Tv'n skal primært brukes til tv-titting fra canal digital hd dekoder, det blir noe spilling fra ps3 og en eller annen film en gang i blandt.

Så dette er tv'ene jeg har sett på, noen dere vil anbefale meg å kjøpe ?
    Samsung 40" LCD-TV LE40C535 til 3790 på komplett
    Vet at denne tv'n kun har 50hz, er det ett stort problem ? Min gammle t v hadde også kun 50hz og merka ikke all verden til det egentlig.

Elkjøp har også ett tilbud nå i romjula på en Sony 40" til 3795 eller noe. Denne tv'en har Bravia Engine 2. Det siste er vel bravia Engine 3. Noen som har erfaring med denne tv'n ?

Eller har dere noen andre tipps til tv'er jeg bør se på. Alt er vel uansett bedre enn hva jeg har i dag.

I tilegg ringte en kamerat av meg fra elkjøp og sa de skulle ha tibud på en tv fra lg som før kosta 5990 til 4500, men jeg venter forsatt på svar om hvilken modell det er snakk om.

Klas

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sonyen er flott til den prisen, men mangler 100Hz. I tillegg så kjøres det romjulssalg på en rekke andre modeller, så pell deg nedom butikken og se hva du kan få tak i i din prisklasse .

EDIT: Kompisen din kan forresten få oppsigelse om han tipser deg om tilbud før de faktisk annonseres.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nede å så på sonyen, den overasket med god bildekvalitet. Men var litt mørk i forhold til de andre. Mulig dette har med innstillinger å gjøre. Men jeg er svak for den usb tilkoblingen på Samsung sin tv da den spiller av mye mer enn hva Sony sin gjør.

Det var ikke tilbud, men en utstillings modell de skulle selge til 1500 under full pris. Det var en lg 42 tommer med 100hz. Så grei ut den, specs og alt. Men alltid skeptisk til utstillings modeller.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så på denne Sonyen igår å var allt annet enn imponert. hakkete å unaturlige bilder! Je gville gått for utstillingsmodellen om jeg var deg.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utstillingsmodell hadde ikke jeg giddet å kjøpt.

Når det gjelder lysstyrke så tenker jeg at det blir feil å bedømme det dithen
    at lysstyrken er for lav, når en ser de i butikk ved siden av andre tver.
    Det kan sikkert justeres også. Dessuten tror jeg fabrikkinnstillinger på en
    del tver har for mye lysstyrke for å se flashy ut i butikken. Det kan se
    bra ut på animasjonsfilm.

Når en justerer ned lysstyrken generelt, så må øyet vende seg til det før
    det ser riktig ut.

Active Superbit sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    347
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på mye av det samme som trådstarter her (og har tidligere opprettet denne tråden: http://avforum.no/forum/tv-apparater...-av-disse.html)

Hvor stor forskjell er det mellom 50 hz og 100 hz? For min del står det nå mellom disse:

Philips 37PFL5405H
    Sony KDL40BX400AEP

Syns det er veldig vanskelig å finne detaljerte data om Sonyen, men innbiller meg at Philpsen også har bedre responstid og bedre kontrast på papiret. Men hvor mye det har å si i praksis vet jeg ikke..?

Er Philipsen såpass mye bedre bildemessig at det forsvarer en 3" mindre skjermstørrelse for samme pris?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å vurdere 5405 i 42?

Resultat av søk - Lefdal

Kanskje høre med butikken om hva slags pris man evt kan få, om du forteller de at du har lyst til å handle 37" fra Siba?

5405H er best på bildekvalitet, men 37" er stusselig størrelse....

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av foxyroxy
    Var nede å så på sonyen, den overasket med god bildekvalitet. Men var litt mørk i forhold til de andre. Mulig dette har med innstillinger å gjøre. Men jeg er svak for den usb tilkoblingen på Samsung sin tv da den spiller av mye mer enn hva Sony sin gjør.

Det var ikke tilbud, men en utstillings modell de skulle selge til 1500 under full pris. Det var en lg 42 tommer med 100hz. Så grei ut den, specs og alt. Men alltid skeptisk til utstillings modeller.
    Hvorfor skal man være skeptisk til slikt? Der jeg jobber selger vi kanskje 5 stk i uka, og det er mindre feil på de enn på nye modeller.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg i dag måtte ut med penger i forbindelse med en mindre reprasjon på bilen min så var valget enkelt. Jeg havnet til slutt på Samsungen 40". Far har samme tv, og jeg synes bildet der er bra med tanke på at han ikke har gjort stort med innstillingene. Synes jeg får mye for pengene, og alt er faktiskt bedre enn det 4 års gammle lcd tv'n jeg har nå. Likte også at usb enhet på Samsung tv'n tar langt flere filer en Sony sin.

Kan komme tilbake med hva jeg synes om tv'n når den er i hus.

Klas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •